BMW GS-test.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

BMW GS-test.

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: BMW GS-test.

Bericht door RUSOR »

Nou harstikkeleuk verslaggie.....

Ik zag op diezelfde pagina dat ze tegenwoordig overal adventure opkleven....
http://www.moto73.nl/teve73.asp?id=5901

Alleen die Garmin kon mij echter boeien :grin:

GRTS Danny
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: BMW GS-test.

Bericht door Tomini »

Heb ik goed gehoord?

Zit in de f650GS een 800 blok die iets afgeremd is?
Sven 12RT

Re: BMW GS-test.

Bericht door Sven 12RT »

Tomini schreef: Zit in de f650GS een 800 blok die iets afgeremd is?
Inderdaad.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: BMW GS-test.

Bericht door Dirk Pauwels »

Iets in de trend van een 318, daar zit ook een 2000cc in.....Belachelijk eigenlijk hé. Leg dat uit aan een normale mens
"Ah gij rijdt met ne 650"...."neenee, da's nen 800"..."ah nen anderen blok gestoken?"...." neen volledig standaard, die 650 staat er maar op voor de show"..... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: BMW GS-test.

Bericht door Werner Von C. »

Nou de "reportage" of wat er moet voor doorgaan is van een bangelijk laag niveau...gelukkig is de fiets toch beter.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Sven 12RT

Re: BMW GS-test.

Bericht door Sven 12RT »

Om bij het huismerk te blijven, de C1 "200" was ook maar een 176cc

Mercedes is hier ook sterk in. De 200 en de 220 zijn ongeveer dezelfde motor, de (variabele) turbo buiten beschouwing gelaten.
Al hun andere numers kloppen ook niet echt meer.
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: BMW GS-test.

Bericht door nowheels »

oesje ... met al die nummerkes... rij ik nu met een GS 120 of 12000??? :shock:

rap ff in de garage kijken :wink:
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: BMW GS-test.

Bericht door Den Dirk »

Dirk Pauwels schreef:Iets in de trend van een 318, daar zit ook een 2000cc in.....Belachelijk eigenlijk hé. Leg dat uit aan een normale mens
"Ah gij rijdt met ne 650"...."neenee, da's nen 800"..."ah nen anderen blok gestoken?"...." neen volledig standaard, die 650 staat er maar op voor de show"..... :lol:
Yep,
BMW en mercedes zijn daar héél straf in:

BMW : 123d coupé : 2-liter met dubbele turbo (205 pk!)
: 320d : 2-liter met turbo( 150 of 163 of 177 pk)
: 318d : 2-liter met kleinere turbo (136 pk)
: 335d : 3 liter met dubbele turbo (286! pk)
: 330d : 3-liter met turbo (225 pk)
Mercedes : ML 280= 3-liter met kleine turbo
ML 320 = 3-liter met grotere turbo

Wie kan nog volgen???? :-?
I like my bike!!
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Re: BMW GS-test.

Bericht door cooper »

Die met een nog grotere turbo waarschijnlijk. :grin: :grin:
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: BMW GS-test.

Bericht door JüRgen »

Het staat als een paal boven water dat het voor de merken veel minder geld kost om één motor te ontwikkelen en te gaan spelen met chipsturing en aangepaste randapparatuur.
Dat is de nieuwe trend... en wordt niet alleen door de Duitsers toegepast...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: BMW GS-test.

Bericht door Den Dirk »

JüRgen schreef:Het staat als een paal boven water dat het voor de merken veel minder geld kost om één motor te ontwikkelen en te gaan spelen met chipsturing en aangepaste randapparatuur.
Dat is de nieuwe trend... en wordt niet alleen door de Duitsers toegepast...
Idd, maar die geven dan geen misleidende benummering!
I like my bike!!
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: BMW GS-test.

Bericht door K1200GT »

:idea: bij mijn auto heb ik het nummerke eraf gelaten. Who cares :-? .. Waarom met maten en gewichten te koop lopen? Of, moet iedereen kunnen zien wie de grootste heeft :-? Trouwens, moest ik een F650 hebben, zou ik die 150 cc extra waarschijnlijk prettig vinden.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Re: BMW GS-test.

Bericht door GSeorgie »

commentaar op het filmpje :
moet je in Frankrijk niet doen,
aan een stopstreep niet stoppen,
doen ze met z'n drieën dus goed fout.

wat is stoppen op z'n frans : voet aan de grond
surplace, nochtans een frans woord : telt daar niet !

elk zijn GS
én genieten

CU
GSeorgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Plaats reactie