tweede moto verzekeren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
iv

tweede moto verzekeren

Bericht door iv »

Kan iemand mij raad geven om een tweede moto te verzekeren? Ik heb reeds jaren een moto verzekerd (ik heb bij dezelfde maatschappij al mijn andere verzekeringen en dus ook mijn auto) en betaal daar nu 207 euro. Voor een tweede moto te verzekeren, vragen zij 193 euro.
Is dit een goede prijs of zijn er betere?
Dd

Re: tweede moto verzekeren

Bericht door Dd »

ik krijg voor mijn derde een polis aan 50 euro.
(wagen+moto, en derde voertuig dus aan 50 euries)

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
iv

Bericht door iv »

en bij welke maatschappij ben je verzekerd? (makelaar?)
Dd

Bericht door Dd »

via het Brasschaats Zakenkantoor (te Brasschaat, natuurlijk) bij Mercator Noordstar.
als je wil, stuur ik je de gegevens door.
hebben al veel gedaan gekregen voor mij.

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb een auto en 3 moto's verzekerd (+ fam en brand) bij dezelfde agent en betaal 170 euro voor mijne GS1200 en voor beide andere moto's elk 85euro. (zonder km beperkingen) Van Mieghem in kruibeke swiss life (zelia) 03/774.52.52
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Extra vraag: mag je met meer dan 1 voertuig tegelijk rijden?

Stel: Ik koop een 2de motor (voor het vrouwtje), kunnen we dan samen toertjes doen?
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Waarschijnlijk niet ,het zal een verzekering zijn met beperkt sturen !
Wij hebben ook twee motoren ,1 voor mij en 1 voor moeder de vrouw .We hebben ze allebij appart verzekert zodat we samen kunnen rijden.
Kostprijs 170 euro per jaar.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... hou vooral rekening met een deftige rechtsbijstandsverzekering...

Dit brengt de prijs licht omhoog, maar bezorgt je (indien een claim nodig) heel wat kopzorgen
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

JH. schreef:... hou vooral rekening met een deftige rechtsbijstandsverzekering...

Dit brengt de prijs licht omhoog, maar bezorgt je (indien een claim nodig) heel wat kopzorgen
Klopt, daarom dat mijne rechtsbijstand van een andere maatschappij is dan de rest. just in case ik ooit eens tegen mijn eigen verzekering moet procederen. Dat kan allemaal prima. Je moet echter maar 1 keer rechtsbijstand betalen. Ik betaal dus rechtsbijstand apart, dan premie voor mijnen auto en mijn 3 moto's, en geen 4 keer rechtsbijstand.

Van dat beperkt sturen zou het kunnen dat andere gezinsleden er ook mee mogen rijden, moet de kleine letterkes nog eens lezen....

Nog een leuke is een persoonlijke bijstandsverzekering, kost iets van een 30-35 euro per jaar en bij een schuiver( zonder tegenpartij die in fout is ) ga je gewoon naar de doc, laat een pvke opstellen en je kan schade aan helm, pak, handsch, laarzen ed terugtrekken op kosten vd verzekering. (met een maximum van +/- 800 euro dacht ik) Ook medische kosten ten gevolge van je ongeluk worden deels terugbetaald. Heb er al een paar keer van kunnen genieten.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Dd hier spreekt je wel enkel over de verplichte BA
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
danielGS

Bericht door danielGS »

tweecilinderke schreef:
Waarschijnlijk niet ,het zal een verzekering zijn met beperkt sturen !
Wij hebben ook twee motoren ,1 voor mij en 1 voor moeder de vrouw .We hebben ze allebij appart verzekert zodat we samen kunnen rijden.
Kostprijs 170 euro per jaar.
170 euro per motor ?......of voor de 2 ?
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
iv

Bericht door iv »

Spijtig dat ik niets meer hoor van Dd.Ik wacht nog steeds op de polisgegevens. Ik zal nu toch de volle pot(193 euro) moeten betalen.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Je hebt van Dd toch de nodige informatie gekregen. Bij Mercator wordt inderdaad een tarief van 50 euro gehanteerd voor een tweede motor, zeker als je ook nog een auto bij hun hebt verzekerd. Via eender welke makelaar moet je daarvoor terecht kunnen, ik heb dit onlangs nog uitgeprobeerd, en het verhaal klopt. De details kunnen zij dan ook meteen verduidelijken. Ze maken er wel geen publiciteit rond, je moet er echt wel expliciet om vragen. Bedenk wel dat je bij Mercator voor de eerste motor meer betaalt dan bij vele andere maatschappijen, je vindt al dekkingen BA voor 155 euro.
Als je toch bij een andere maatschappij wil blijven, check dan toch even het vooropgestelde gebruik: voor vrijetijd & woon-werk betaal je meer dan voor uitsluitend vrijetijd. Zo kan je op één van de twee motoren nog wat euro's besparen.
Als je ook nog voor de polis van elk verzekerd voertuig de rechtsbijstand laat vallen, en hiervoor één aparte polis voor het hele gezin afsluit, dan kan je aan een relatief voordelige prijs genieten van 'echte' rechtsbijstand.
Een beetje uitkijken, en je spaart voor twee auto's, twee motoren en een scooter al snel 200 euro per jaar uit. Zeker als je dan nog korting kan bedingen omdat je met die twee auto's respectievelijk minder dan 10000 km per jaar maakt, daar je veel met de motor rijdt.
Dd

Bericht door Dd »

spijtig dat ik gemiddeld zo'n 60 - 70 uur per week voor het werk bezig ben tegenwoordig, en geen tijd meer kan vinden om mijn eigen zaken - laat staan al de rest - rond te krijgen.

IV,
info komt zoals beloofd, maar heb nu andere prioriteiten. ben zelf nog niet bij makelaar geraakt om eigen paperassen te vervolledigen.

Dd
cooper

Bericht door cooper »

Ik betaal bij Nateus 80€ voor een tweede moto.
Afbeelding
Plaats reactie