Olieverbruik

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
patrickvandenbranden

Olieverbruik

Bericht door patrickvandenbranden »

Hoi,
Mijn RT1200 moet zijn 10000km nazicht nog krijgen en ik dien een 0.5l olie bij te vullen. Welke olie doe ik erin.
Thanx
pat
Groeten
Patrick Beemer
tweecilinderke

Re: Olieverbruik

Bericht door tweecilinderke »

10w40 kan geen probleem geven .
Anders snel eens de dealer bellen? :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Kenny
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Bericht door Kenny »

Patrick,

Vraag eerst bij de dealer want belangrijk te weten is als je niet BMW olie gebruikt is of die mineraal, semi-synthetisch of vol synthetisch al in je motor zit.
Beter om niet te mengen was altijd het gekregen advies.
Always watch out for the other guy!
wouter 2008

Bericht door wouter 2008 »

Mijn garagist heeft me laten verstaan dat er semi -synthetisch word gebruikt bij eerste 10000km
patrickvandenbranden

Bericht door patrickvandenbranden »

Ok, zal ze even bellen
Groeten
Patrick Beemer
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Het zal waarschijnlijk het beste zijn om bij die half-synthetische te blijven ook. Zeker als je er daar al van verbruikt. Na overschakeling naar full-synthetische begon mijn R1150RT nog meer te gebruiken. Moest verleden zomer in Oostenrijk op 2.500 km 1L olie bijkappen :shock: :shock: :shock: Met véél moeite de garagist kunnen overtuigen om terug naar half over te schakelen en verbruik is nu zo goed als nihil. Zij doen dat uiteraard niet graag, want hoe duurder olie ze in uw bakske kunnen gieten, hoe meer ze er aan verdienen :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

BiemeRT schreef:Het zal waarschijnlijk het beste zijn om bij die half-synthetische te blijven ook. Zeker als je er daar al van verbruikt. Na overschakeling naar full-synthetische begon mijn R1150RT nog meer te gebruiken. Moest verleden zomer in Oostenrijk op 2.500 km 1L olie bijkappen :shock: :shock: :shock: Met véél moeite de garagist kunnen overtuigen om terug naar half over te schakelen en verbruik is nu zo goed als nihil. Zij doen dat uiteraard niet graag, want hoe duurder olie ze in uw bakske kunnen gieten, hoe meer ze er aan verdienen :-?
Mijne R1150RT reed ook op full-synthetische olie, maar de 1200gs rijdt nu terug op half-synthetische olie... maar kost evenveel... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Frank K schreef:
BiemeRT schreef:Het zal waarschijnlijk het beste zijn om bij die half-synthetische te blijven ook. Zeker als je er daar al van verbruikt. Na overschakeling naar full-synthetische begon mijn R1150RT nog meer te gebruiken. Moest verleden zomer in Oostenrijk op 2.500 km 1L olie bijkappen :shock: :shock: :shock: Met véél moeite de garagist kunnen overtuigen om terug naar half over te schakelen en verbruik is nu zo goed als nihil. Zij doen dat uiteraard niet graag, want hoe duurder olie ze in uw bakske kunnen gieten, hoe meer ze er aan verdienen :-?
Mijne R1150RT reed ook op full-synthetische olie, maar de 1200gs rijdt nu terug op half-synthetische olie... maar kost evenveel... :roll:
Moet gij daar olie bijdoen Frank???
Ik heb met mijne vorige op die 40K geen enkel keer olie moeten bijgieten

GRTS Danny
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Als je motor nog geen 10.000km onderhoud heeft gehad, zit er momenteel nog minerale olie op, en dus is het het beste van terug met minerle bij te vullen.
Pas na 10.000km wordt er halfsynthetische olie op gedaan
Bart
Fox30

Bericht door Fox30 »

Volgens het onderhoudsboekje is een olieverbruik van 1 liter op 1000 km nog binnen de normale grenzen. Kijk maar in het onderhoudsboekje bladzijde 67 Hoofdstuk 3
Ik doe er ook al sinds geruime tijd terug half synthetische in en, Frank K, die is wel degelijk goedkoper dan full synthetische.
A-Merk olie en recent gekocht bij een gekende motorzaak in de buurt van Lier.
Groeten,
Fox30
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

ik heb er op 7K 100ml bijgegoten 8-) (na 3000km intens gebruik inTsjechie) :lol:
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

BiemeRT schreef:Het zal waarschijnlijk het beste zijn om bij die half-synthetische te blijven ook. Zeker als je er daar al van verbruikt. Na overschakeling naar full-synthetische begon mijn R1150RT nog meer te gebruiken.
Bij mij bleef het olieverbruik gelijk; ben dan maar terug overgeschakeld op halfsynthetische, die kost minder per liter...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Plaats reactie