Laadstroomlampje brandt niet!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marcfeyen

Laadstroomlampje brandt niet!

Bericht door marcfeyen »

Laatst nog een ander anker gestoken in de dynamo omdat ik een vermoeden had dat deze stuk was (zie topic 4 april) Ik had een volledig platte batterij gehad. Ik mat amper 12 V tijdens het starten en met een ander anker erin 13,8 V, een duidelijk verschil dus. Toch beweerden ze bij den Hobbyist dat mijn eerste anker niet stuk was nadat ze het hadden doorgemeten ... maar vanwaar dat verschil dan?
Enfin ik heb sindsdien geen problemen meer gehad en de motor (R 100 GS) start en rijdt weer als vanouds. Nu heb ik gemerkt dat mijn batterijlampje niet meer aangaat als ik het contact opzet. Dit moet normaal branden en meteen uitgaan als de motor draait. Het lampje is NIET stuk dus het moet iets anders zijn. Nu begin ik aan de diodeplaat te denken. Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat als men de diodeplaat uitmeet en ze blijkt volgens de meter nog goed te zijn, ze toch stuk kan zijn ... scheurtje in de printplaat bijvoorbeeld ...tja zo kan je van niets zeker meer zijn hé. Iemand een idee waarom het laadstroomlampje niet meer aangaat tijdens het maken van contact of waar het verband mee kan hebben? Ik zou toch graag weten of het nog werkt want ik vertrek volgende week naar de Vogezen.
Iron Gonzo

Re: Laadstroomlampje brandt niet!

Bericht door Iron Gonzo »

uw kabeltje naar het lampje kan stuk zijn
of
hieronder alvast een schema hoe je alles test.

Afbeelding
hopelijk heb je hier iets aan :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
marcfeyen

Bericht door marcfeyen »

Bedankt maar als mijn Engels goed is, zijn dit meetoefeningen die je kan uitvoeren als het lampje nog werkt.
Enfin mijn motor start als nooit tevoren dus we blijven maar bollen hé
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

zo test je wel of ergens een foutje is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
marcfeyen

Bericht door marcfeyen »

Allé eindelijk de oorzaak toch gevonden. Eergisteren weer plat dus toch niet het anker dat we al eens vervangen hadden! Diodeplaat eruit gehaald dan maar + de spanningregelaar en ermee naar den Hobbyist gereden. Allebei laten doormeten en de regelaar was de dader (zit onder de benzinetank op een R100 GS). alles terug op zijn plaats gestoken en het laadstroomlampje brandt weer als het contact opgezet wordt en gaat natuurlijk ook weer uit als de motor gestart is. Oef :-) kan gerust naar de Vogezen vertrekken ...
Bedankt voor de reacties!
Plaats reactie