ACA Merksem ??? daar waar je naar garantie kan fluiten!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dirkske

ACA Merksem ??? daar waar je naar garantie kan fluiten!

Bericht door dirkske »

Hoi iedereen,
Een tijdje geleden (2006) zoals ik al eerder te kennen gaf kocht ik spijtig genoeg een motobatterij bij:
Accu Centrale Antwerpen
Bredabaan 224 - 226
2170 Merksem

Na welgeteld 1 jaar en een maand gaf ze de geest, nakijken niet nodig garantie vergeet het mijnheer vooor moto's slechts 6 maand! :shock:
Europese wat ? Kan me niet schelen mijnheer trek uw plan. :shock: :shock:

Nu dan heb ik uiteraard ergens anders een nog heel wat goedkopere batterij gekocht, aankoopdatum 11 - 07 - 2006

Tot mijn spijt heeft ze ook de geest gegeven, maar niet exploderend zoals de vorige en :

U heeft 2 jaar europese garantie mijnheer, A.U.B hier is een volledig nieuwe, kosten 0,0 frank Euro of wat dan ook.

Was al met het idee dat wordt niets teruggegaan, maar blijkbaar zijn er firma's die nog meer ervaring en KENNIS hebben van hoe ze hun clieteel op een ordentelijke wijze dienen te behandelen, en niet af te schepen met allerlei onzin zoals ACA MERKSEM.(Ik heb zelf niet eens moeten bijpassen omdat de prijs duidelijk gestegen is zoals overal).
Echt schandalig hoe men je bij ACA behandeld, arm consumentje .....

En waar ben je als consument kwa prijs en garantie veel beter: Louis Duitsland (http://www.louis.de). :grin:
Je bent gewaarschuwd, laat je niet vangen.
Martinus

Re: ACA Merksem ??? daar waar je naar garantie kan fluiten!

Bericht door Martinus »

Niet aarzelen, klacht indienen indien garantietermijn niet nageleefd wordt

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... ome_nl.htm

De wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consument bij verkoop van consumptiegoederen is in werking getreden op 1 januari 2005.

Voor alle contracten gesloten na deze datum kan de consument de nieuwe wettelijke garantieregels inroepen: deze voorzien een garantietermijn van 2 jaar voor elk gebrek aan een product. Voor tweedehandsgoederen kan er een kortere termijn overeengekomen worden, zonder dat deze korter mag zijn dan één jaar.

Deze garantie is van toepassing op alle producten verkocht door een professioneel aan een consument die deze producten voor privé-doeleinden gebruikt. Deze garantie is niet van toepassing op onroerende goederen.

De consument kan zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product (niet-conformiteit, kwaliteit die niet voldoet aan wat de consument redelijkerwijs mag verwachten, panne, gebrek aan wisselstukken,…). In deze gevallen heeft hij recht op de kosteloze herstelling of vervanging. Als een dergelijke oplossing onmogelijk of buiten verhouding zou zijn, dan mag de consument een passende prijsvermindering of, in geval van ernstige gebreken, de ontbinding van de overeenkomst vragen.

De consument heeft er alle belang bij de verkoper in te lichten van zodra het gebrek zich manifesteert. Tijdens de eerste zes maanden na de levering van het product zal de consument, die het product juist gebruikt heeft, in principe niet moeten bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van levering.

De wettelijke garantie staat volledig los van de commerciële garantie die bij het product geleverd wordt. De verkoper kan de consument deze wettelijke garantie niet ontzeggen door tegengestelde contractuele bedingen. De facultatieve, commerciële garanties moeten duidelijk en verstaanbaar zijn. Ze hebben tot doel een grotere bescherming te bieden (duur, inhoud, geografisch gebied, ...).

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij de Dienst Bescherming van de consumentenrechten van de Algemene Directie Regulering en Organisatie van de Markt.

Niet met uw voeten laten spelen, alleman werkt voor zijn centjes (de ene blijkbaar wel harder dan de andere :clown: )
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dirkske

Bericht door dirkske »

Martinus schreef:Niet aarzelen, klacht indienen indien garantietermijn niet nageleefd wordt

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... ome_nl.htm
Heb ik gedaan hoor :mrgreen:

Resultaat ....... een hele bundel met allerlei en de slotsom is ...... zoek een advokaat, BETAAL hem, en tracht om via de rechtbank uw gelijk te halen, en dat voor een luttele 70 Euro.
Zij en ik weten heel goed dat je voor zo een bedrag niet al dienen zever over uw hoofd wil trekken, en dan nog is de rechter heer en meester. Zij hebben het altijd voor het zeggen, en jij bent ......

M.a.w. een wet zoals er zovelen in België zijn, letterkes veel blabla en verder niets.

Maar akkoord ben ik uiteraard niet daarom ook dit bericht om iedereen te verwittigen, en de ene is de andere niet maar van op afstand iets verklaren wat nooit gezien is geweest ...... "op de foor in antwerpen" zitten er ook zo'n maar dat is dan amusement.
dirkske

Bericht door dirkske »

Schalkseruiter® schreef:

- 24 maanden schriftelijke waarborg
Dit staat nochtans op hun website...niet achter gevraagd?
Is niet voor moto batterijen geldig daarvoor is het het slechts 6 maand (nergens vermeld).
Misschien gezien mijn reactie hier al eerder en mijn kontakt met het ministerie dat men daar nadien snel een mouw heeft aangebreid, maar dat weet ik niet, ik koop daar immers toch nooit meer. :clown:
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Testaankoop bellen of mailen daar komt zeker een gevolg op. :wink:
Zo ook alle motorbladen mailen ,wees gerust ze zullen zich de volgende keer wel aan de regels houden.
Het is nu eenmaal een Europeese wet en die moet iedereen naleven!
Geef toe, 70 euro is niet niks ,als ge ze teveel hebt geef ik u mijn rekeningnummer wel door.:grin:
Heb je uw oude batterij nog ?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

.. elke dag teruggaan...

en liefst als er veeeeel volk in de winkel staat.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Waar heb je nadien dan een batterij gekocht waar ze wel correct waren?

Het is natuurlijk wel zo dat eender wie een batterij op enkele maanden om zeep kan helpen, opladen met een zware autolader, kapotte regulator waardoor de batterij teveel spanning krijgt, te weinig batterijzuur enz, maar dan moet er op zijn minst door de handelaar wel even gechecked worden of dat dit het geval was alvorens te zeggen dat er geen garantie meer is.
Je kan idd best een mailtje sturen naar een aantal motorbladen om zoveel mogelijk motards te waarschuwen, de meesten hebben ook een auto en die hebben ook al eens een batterij nodig, dus ACA pakken waar het zeer doet, in de portemonee....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Resultaat ....... een hele bundel met allerlei en de slotsom is ...... zoek een advokaat, BETAAL hem, en tracht om via de rechtbank uw gelijk te halen, en dat voor een luttele 70 Euro.
De verliezende partij betaald alle gerechtskosten + de advocaat van de tegenpartij :idea:
Wat houd u verder nog tegen.....doen 8-)
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
dirkske

Bericht door dirkske »

Algemene reactie:

Testaankoop, JA als je lid bent, en dan nog...
Tijdschriften kontakteren .... ik heb voor de goede lezers al wel een ballontje opgelaten in een tijdschrift hoor :mrgreen:
De batterij heb ik nog steeds.
70 Euro is niet niks maar een advokaat ed. is wel duurder hoor.

Elke dag teruggaan : kost tijd en geld, plus de kans dat men je hardhandig buitenwerkt ook nog.

Elke batterij kan slecht onderhouden geweest zijn, volledig akkoord, aangaande zuur kon het niet fout daar het een sealed type is, teveel opladen door de motor, zoals door hen geopperd, ja dat kan, maar na 2 andere (1tje om thuis te geraken, en dan een nieuwe) die geen enkel probleem gegeven hebben, straf he dat het alleen maar zou zijn met hun materiaal.
Feit is dat men de schuld direct bij jou legt zonder de batterij in kwestie ooit maar gezien te hebben ?!!? => Sinsenfoor.... daar hebben ze ook helderzienden, scharlatans of waarzeggers, enig verschil is daar staat het in grote letters te lezen.

De verliezende partij betaald alles !!!! Voor zover ik weet klopt dat gegeven helemaal niet hoor, ik heb reeds lang informatie ingewonnen daaromtrent.
Het gegeven dat een rechter heer en meester is, onderlegd of niet, zijn woord telt of het nu juist is of niet, vergelijk het met een loterij, maar die vind ik dan wel te riskant en te duur. Vergeet niet dat een rechter ook geen fouten kan maken, wij als burgers zijn zo geen godheden.

Had toen tijdens het starten van mijn motor in een benzinestation notabene, heel de boel daar in de lucht gevlogen dan zou de kans wel eens hebben bestaan voor ACA met hun jarenlange ...... dat ze hunnen boel zouden hebben kunnen sluiten gezien de enorme schadeclaims die er zouden kunnen het gevolg van geweest zijn. Dat zou pas iets geweest zijn.
Gelukkig voor ons (mezelf inbegrepen) is er toen verder niets gebeurd dan enkel maar die fameuze explosie.

Sorry iets vergeten de batterij die ik nu heb, en waar men de regels wel korrekt toepast is LOUIS in duitsland.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tja.... als je er zo overdenkt.. wat kom je hier dan klagen .??
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
dirkske

Bericht door dirkske »

JH. schreef:tja.... als je er zo overdenkt.. wat kom je hier dan klagen .??
Mijn bedoeling is niet om te klagen maar om te verwittigen, nu ja mij goed hoor, ieder bekijkt het zoals hij wil.
dirkske

Bericht door dirkske »

Als allerlaatste reactie :
pvde schreef:De verliezende partij betaald alle gerechtskosten + de advocaat van de tegenpartij :idea:
Wat houd u verder nog tegen.....doen 8-)
Houdoe
Zo zou het moeten zijn maar het klopt niet helemaal hoor:

Sinds 1 januari 2008 voorziet de wet dat de winnaar van een proces een vergoeding krijgt van de tegenpartij voor de door hem gedragen erelonen (Wet van 21 april 2007). Door Me Bart Van den Brande

Om het bedrag te bepalen van de vergoeding waarvoor men in aanmerking komt, kan het nuttig zijn de tabellen te raadplegen (K.B. van 26/10/2007, B.S. 09/11/2007, p. 56834).
Deze vergoedingen worden bepaald in functie van de omvang van de eis en zijn forfaitair, hetgeen meteen betekent dat zij in de meeste gevallen niet de totaliteit van de werkelijk gedragen kosten en erelonen zullen dekken. Eén troost voor de rechtzoekende: deze bedragen zijn wel gekoppeld aan de index van de consumptieprijzen.

Wie het wenst na te lezen:
http://www.newbizz.be/pdf/actu/22_04_08 ... 1_09_1.pdf

En nu hou ik erover op, een verwittigd man is er ... (hopelijk toch) :clown:
Norman

Bericht door Norman »

Dirkske

Bedankt om UW slechte ervaring mee te delen aan het forum, door de antwoorden en tegen antwoorden vergeet men soms de bedoeling van de melding, de leden van het forum, het goede en het slechte mee te delen, wat ons tot de spreuk brengt, “Leer van de fouten van anderen. Je leven is niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.” Bedankt IK ben er iets slimmer mee geworden, wanneer ik een nieuwe batterij nodig heb.

Groetjes
Norman
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik ga in ieder geval niet bij ACA, ik heb ne goeie batterijen leverancier....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
de Ron

Bericht door de Ron »

Voor een bedrag van 70 euro moet je bij de vrederechter zijn. Je kan altijd een verzoekschrift indienen bij de griffie van het Vredegerecht, je moet dan wel al 27 eurokes ophoesten om op de rol te komen. Als je rechtsbijstand hebt bij je verzekering zou ik dan ook mijn licht eens opsteken. :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
frank

Bericht door frank »

Is idd spijtige zaak dat batterij naar de kl...is na 13 maand.
"Kan" een slechte batterij zijn maar vraag in't vervolg altijd naar de duur van de waarborg ACA of andere leveranciers!
Was dit een merkbatterij of hun huismerk?
Kocht in 2003 een nieuwe Varta batt. bij ACA samen met een Optimate III
Ik rij enkel v/d fun bij goe weer dus...K-tje staat héél véél op stal.
Batterij nog altijd picobello dankzij m'n Optimate want dat was het "advies" dat ACA me meegaf bij aankoop.
En geeft ze de geest dan zal volgende zeker van bij ACA komen!
Zijn nog altijd voordeliger zijn dan bij je dealer!
Louis, Charel, of Gust.de , uw nieuwe batterij kan ook naar een jaar om zeep zijn!
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Dirk bedankt voor de info.
Ik wou eerstdaags langs ACCA voor een batterij maar zal mijn neus nu in een andere richting zetten.

Vriendelijke groeten,
Wilfried :wink:
Fox30

ACA Merksem

Bericht door Fox30 »

WilBikeRT schreef:Dirk bedankt voor de info.
Ik wou eerstdaags langs ACCA voor een batterij maar zal mijn neus nu in een andere richting zetten.
Vriendelijke groeten,
Wilfried :wink:
Toch straf, he!!
1 of enkele meldingen op het forum hier en je veroordeelt een winkel.
Ik koop al meer dan 25 jaar mijn auto en motorbatterijen en druppellader bij ACA.
ik ben altijd perfect en snel geholpen en nooit geen problemen gehad met mijn batterijen.
De vraag: waarom ga ik er zo frekwent?
1x met de Audi 80 na 8 jaar
2x op 13 jaar tijd met mijn Porsche 911, die meer in de garage stil staat dan er mee wordt gereden (old timer) eerste set versleten doordat ik geen druppellader had.
1x met de motor, maar eigenlijk was de originele batterij niet kapot (kwam niet van ACA) maar ik had door de druppellader de batterij droog geladen (en niet frekwent genoeg het vloeistofniveau nagekeken)

Dus, ACA heeft ook naast deze ontevreden klant ook heel veel tevreden klanten.
ik ga er alvast zeker de volgende maal terug.
En ik adviseer anderen hetzelfde te doen. (ben geen familie of heb er geen aandelen, maar bij BMW kost de batterij het dubbele en of die anders is?? Wie zal het zeggen?
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ho Foxske! Ondertussen weet ik wel beter én goedkoper adreskes zelle! Het is niet omdat jij daar om de zoveel jaar eens binnenspringt dat die shop heilig is hé!
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik zit er al aan te denken om zelf een handeltje op te zetten met onderhoudsvrije batterijen.
Bij mij zouden die dan iets van een 60 eurokes gaan kosten. (En dan is mijn kost er uit om ze op te halen bij onze noorderburen :mrgreen: )
Norman

Bericht door Norman »

Fox30
Blij te horen dat ge een goede ervaring hebt met het bedrijf in kwestie.
Maar ik ben ook blij met de ervaring van Dirkske en van elk forum lid dat hier zijn ervaring en kommentaar heeft neergeschreven.
Dat is de kracht van het forum. De verschillende meningen en ervaringen die uitgewisseld worden.
Sommige positief en andere negatief, met enkele bent ge akkoord met andere niet.
Maar het zijn en blijven ervaringen van forum leden, die men met respect en een open geest tot zich kan nemen.
En we zijn volwassen genoeg om zelf onze prioriteiten te kunnen stellen.

Ikzelf heb ongeveer 30 à 35 jaar , werkzaam bij verschillende firma's, al mijn batterijen bij de bewuste firma aangekocht.
Wat was, was goed, maar wat komt en is, is een vraagteken. of een verandering
Firma's veranderen zoals mensen ook veranderen, dat is een gegeven dat men ook niet kan, en mag vergeten.
Met Vriendelijke Groeten

Norman
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Ik zit er al aan te denken om zelf een handeltje op te zetten met onderhoudsvrije batterijen.
Doen John .. k'weet direkt al waar naartoe indien nodig ! :-)
Plaats reactie