Motorugzak(je)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!

Motorugzak(je)

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dus, ik ben op zoek naar een rugzak die makkelijk en comfortabel te dragen valt op de moto.

Ik weet dat er zo'n designs zijn van een rugzak met één enkele schouderband die dwars over 't lichaam loopt, en die indien gewenst kan worden los- en vastgeklikt worden, om 't aandoen, en verwijderen te vergemakkelijken.

Heeft er iemand hiermee ervaring, of een gedacht waar ik nuttige info kan vinden.

Zit nu constant te sukkelen met een gewone rugzak, maar die hangt ofwel véél te los, zodat hij soms zelfs begint te wapperen, ofwel zijn de schouderbandjes te kort, en zit ik me mezelf te vechten om 'm aan te doen :-|

Let wel, ik ken ook de veiligheidregels inzake een rugzak op de moto, altijd een vest met rugbeschermer onder dragen, en nooit harde en/of scherpe dingen in vervoeren, ge weet nooit dat ge tijdens een simpel schuivertje op uwe rug belandt.
't Is mij enkel te doen om makkelijk een extra T-shirt, een gazet en enkele "bookes" en wat drinken naar 't werk te nemen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GStephen
Contacteer:

Re: Motorugzak(je)

Bericht door GStephen »

De zadeltas van TT is daar anders ook wel handig voor zenne.

Er worden riempjes bijgeleverd om als rugzak te dragen wanneer je efkes op stap gaat en de moto ergens achter laat.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Stephen, die heb ik, en die doet nu dienst als vervanging van m'n topcase (scheelt zo'n 10Kg, en heb al 't noodzakelijke mee), maar die blijft op 't duozadel zitten.

Zou me trouwens sterk verwonderen mocht zo'n omgebouwde zadel- of tanktas comfortabel dragen zijn op de moto :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald

Bericht door Harald »

Koppel, de inhoud die jij daar beschrijft, moet in zo'n rugzakje van Proximus kunnen.
Ik zal is zien of ik die nog liggen heb. ( model met één riem en veiligheidsklikslotdinges )
Dan moogt ge hem hebben. :wink:

Afbeelding
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax

Bericht door Relax »

Ik gebruik een rugzak van Gore Bike Wear. Waterdicht, heel handig en perfect draagcomfort. Met retroreflectie. Prijs weet ik niet meer, maar nie echt goedkoop, meen ik. Voor die spullen van jou hoef je niet meer dan dat, zo groot is ie niet, en goed inzetbaar voor langere trips of andere doeleinden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

LowePRo heeft ook zulke modellen, is wel meer op fotografie gericht.
Kleine tip toch, zelf draag ik enkel rugzak indien het echt niet anders kan. Heb een ex-collega verloren die overleden is aan verwondingen door hard materiaal in rugzak tijdens val met motor. Een lens v.e. camera had zich in de ruggenwevel geboord.

Niet dat ik met wijzende vinger uit de hoek wil komen, maar ikzelf heb er een schrik van gepakt ...
Gino GS

Bericht door Gino GS »

pvdk schreef:LowePRo heeft ook zulke modellen, is wel meer op fotografie gericht.
Kleine tip toch, zelf draag ik enkel rugzak indien het echt niet anders kan. Heb een ex-collega verloren die overleden is aan verwondingen door hard materiaal in rugzak tijdens val met motor. Een lens v.e. camera had zich in de ruggenwevel geboord.

Niet dat ik met wijzende vinger uit de hoek wil komen, maar ikzelf heb er een schrik van gepakt ...
Ik moet ook niets hebben van een rugzak op de motor. Ik vind het veel te gevaarlijk. Ik zou liever kijken voor een mooie bagagerol of iets dergelijks.
F800GS
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, triest om te horen, maar zoals ik reeds vermelde, 't zal bij mij vooral dienen om hoogstens wat eten en drinken (in plastiek flessen dan nog wel), een T-shirt en handdoek en m'n dagelijkse gazet in mee te nemen. 't Zal dus eigenlijk niet groter worden, of mogen zijn, dan een doorsnee Camelbag.

'k Ben 't beu om altijd m'n rugzak op de moto te gespen, trouwens, vermits ik m'n topcase nu thuislaat en die zadeltas op de duozit gebruik, heb ik eigenlijk geen goede plek meer om m'n rugzak te plaatsen.
Indien ik 'm vastgesp moet 'm niet tussen m'n wiel kunnen draaien, dan hou ik liever m'n rugzakje op de rug.

Toch bedankt voor de goede raad :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

inderdaad, soft lugage kan minder kwaad. Die slingbags modellen zijn inderdaad zeer praktisch. Je kan die LowePro steeds als gewone tas inrichten door de indeling voor fotomateriaal eruit te zwieren (is met klittenband). Deze tassen zijn tegelijkertijd erg weerbestendig maar kosten ook wel een aardige duid. Ze gaan lang mee. Belangrijk vind ik ook de buikriem zodat het geheel netjes op je rug zit.

Afbeelding

info : http://products.lowepro.com/catalog/Sling-bags,4.htm te verkrijgen in de betere fotozaak.
BEER
Contacteer:

Bericht door BEER »

:idea: Heb er onlangs via E-Bay eentje gekocht van boblbee .
Nieuw niet goedkoop , maar toch het overwegen waard denk ik . Zit héél stevig op de rug en bied bovendien een extra bescherming .
Plaats reactie