hoi ik heb een r1100rt en als ik aan het stuur draai de eerste paar cm valt hij geheel stil incl dashbordinstrumenten de motor en als het stuur in het middenstaat of en eindje naar links of rechts blijft hij draaien
heeft iemand dit probleem al gehad ? en hoe is dit te verhelpen
Vorig jaar met 1150 RT ook gehad. Kabekboom onder stuurslot ongeveer 10 cm was de kabelbreuk.
Bij U zal de draad nog niet volledig doorgeknakt zijn . Iets moeilijker om juiste draad te vinden.
Veel succes
Den Stille schreef:Vorig jaar met 1150 RT ook gehad. Kabekboom onder stuurslot ongeveer 10 cm was de kabelbreuk.
Bij U zal de draad nog niet volledig doorgeknakt zijn . Iets moeilijker om juiste draad te vinden.
Veel succes
Ik heb 2jaar terug het zelfde voor gehad met mijn R1100GS , en dan plots kabelbreuk aan het contaktslot ,niet te lang wachten of
je kan niet meer weg
Groeten
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen R1250RT
Een kabelbreuk in de draden naar het contactslot komt regelmatig voor.Zeer dikwijls is de kabel in de fabriek te fel gespannen.Daardoor moeten de draden telkens plooien over een te korte lengte.Meestal breken ze af aan de stekker.Op voorhand even nakijken, de kabelbinder veranderen, maar daarvoor is het nu te laat.Anderen kunnen wel nog eens kijken hoe de kabel gebogen wordt als ze het stuur verdraaien.
Je kan het misschien nog zelf herstellen= solderen aan de stekker.Maar , zorg dan dat :
1) de kabel aan de soldering NIET beweegt.Zoniet moet je binnen korte tijd herbeginnen.Een soldering laat geen buigen meer toe,die breekt af.
2) het kan zijn dat je een stukje moet verlengen , de gesoldeerde stukken vergrendelen, zodat ze niet plooien/breken.
Het plooien kan/moet dan verderop in de "normale" (niet-gesoldeerde) kabel.
Hoi dankje voor de reacties ik heb hem binnengedaan , en ik had een nieuw contactje moeten bestellen onderaan het slot dat was losgekomen en veroorzaakte onderbrekingen , het heeft wel ff geduurd aangezien de drukte en de levering maar nu is alles inorde , nogmaals dank voor de reacties