Welk ensemble?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
offshore_class1

Welk ensemble?

Bericht door offshore_class1 »

Hi,
Na de koude dagen, rijdend met Streetguard, nu de warmere dagen.
In het vooruitzicht van een reis naar warmere streken (plus minus 30 graden), heb ik mij een broek BMW SUMMER BEIGE kleur aangeschaft.
Rekening houdend dat er geen verbindingsrits voor vest aanwezig is bij de summerbroek, alsook dat deze broek een ietwat meer geklede indruk geeft, nu mijn vraagje...

-Welke vest zou hier ideaal zijn in combinatie met die broek (langere vest zonder rits)?
-Rits laten aanbrengen aan deze broek?
-Qua design, welke vest zou ietwat a sortie kunnen zijn met deze beigekleurige broek?
-Luchtige zomervest?

Mag ik jullie vragen,aldus kijk ik uit naar jullie ervaringen en meningen, rekening houdend dat dit ensemble uitsluitend moet dienen voor de warme dagen, met de nodige crash veiligheid, rekening houdend met de rits, kleur, design en verluchting, naar de ideale combinatie.

In ieder geval bij voorbaat dank voor jullie aandacht en eventuele hulp terzake,
greetz, Jo :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
moh_fan
Contacteer:

Re: Welk ensemble?

Bericht door moh_fan »

Jo, komende zomermaanden ga ik in eenzelfde soort combi rijden.
Ik draag een zwarte Summer broek i.c.m. een zwart Airflow jack.
Ik zou u geen zorgen maken over het vastritsen van vest aan broek. De korte Airflow kleedt netjes af.
U zit alleen een beetje met de kleur; broek beige, jas zwart of zand.
AfbeeldingAfbeelding

Dan is er nog het Venting Machine jack. Persoonlijk ken ik het pak niet.
BMW Motorrad schreef:BMW Motorrad heeft nu het ideale motorpak ontwikkeld voor motorrijders die graag op reis gaan in landen met hoge temperaturen: het pak Venting Machine. Ook bij temperaturen van meer dan 25º C biedt het een maximale ventilatie en doorlaatbaarheid van lucht, terwijl het tegelijkertijd een grote actieve en passieve veiligheid biedt. Daarvoor zorgt het uitgebreide gebruik van zeer sterk netmateriaal in combinatie met Duratec.
Het pak Venting Machine zit bovendien bijzonder comfortabel. Stretch-materiaal bij knieën, ellebogen en zitvlak, plus een zachte kraag zorgen voor maximaal comfort en optimale bewegingsvrijheid. Dit is een pak dat de allerhoogste ontwerpaspiraties combineert met een perfecte functionaliteit. En de fascinerend lichte optiek van zijn snit en de moderne kleurstelling, maken hem tot een perfecte partner - niet alleen voor het zomerseizoen, maar natuurlijk ook voor elk BMW Motorrad model.
Afbeelding
Suc6 met uw keuze!

Ad. Kwam er net achter dat mijn Airflow 2 en Summer broek aan elkaar te ritsen zijn.
Laatst gewijzigd door moh_fan op 28 apr 2008, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

mijn broek komt uit RAD en heeft me nog geen honderd euro gekost.

Waarom moet da hiet allemaal van bmw links en bmw rechts zijn???

... hopelijk niet om erbij te mogen horen (alhoewel... als men verhalen hoort en meemaakt over sommige uitstapjes tegenwoordig...)

Het voordeel is dat ik er tenminste een scheet durf in te laten...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Er wordt gevraagd naar ervaringen / meningen. Deze heb ik trachten te geven.
Heeft verder niets met het merk BMW te maken.
Bij toeval kwam ik het Venting pak tegen bij de zoektocht naar een plaatje van mijn jack.
En bij zijn zoektocht naar info inzake zomerjacks, wilde ik hem deze niet onthouden.
Wellicht JH. dat u nog relevante info kunt geven over uw RAD pak in de zomer, zodat Jo een weloverwogen keuze kan maken
en niet alleen BMW-gekleurde info krijgt.
R1200RT LC
offshore_class1

moh_fan schreef:Er wordt gevraagd naar ervaringen / meningen. Deze heb ik trachten te geven.
Heeft verder niets met het merk BMW te maken.
Bij toeval kwam ik het Venting pak tegen bij de zoektocht naar een plaatje van mijn jack.
En bij zijn zoektocht naar info inzake zomerjacks, wilde ik hem deze niet onthouden.
Wellicht JH. dat u nog relevante info kunt geven over uw RAD pak in de zomer, zodat Jo een weloverwogen keuze kan maken
en niet alleen BMW-gekleurde info krijgt.
Op de duur zou men er schrik van krijgen, hier op dit forum, iets voor en- of in vraag te stellen.
Sommige forumleden, vinden er niets beter op dan telkens gefrustreerd uit den hoek te komen, :roll: vraag mij alleen af, waarom :?:

Zoals mijn inzet aangeeft, en het (mijn dank moh-fan voor de informatie) antwoord van moh_fan, heeft dit hier TOTAAL niets met het merk BMW te maken.

Mag ik JH opmerken dat we hier wel op het BMW forum zitten om ons te informeren, en het dan ergens wel een beetje normaal is, dat BMW af en toe eens naar voren komt. Verder vraag ik hier niet naar een scheet in een broek, maar naar de bijhorende vest :wink:
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

voor zonnig weer heb ik de boulder van BMW
Afbeelding
tevens is daar een gore-tex insert bij, ideaal voor smorgens als het wat frisser is of savonds.
deze jas is ook voorzien van uitritsbare mouwen
tevens kan je alle protectoren gemakkelijk verwijderen en dan heb je een jas om gewoon te dragen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
spoorman

Bericht door spoorman »

Ik heb dezelfde combinatie dan moh-fan,zwarte summerbroek i.c.m.zwarte airflow jack.
Moest ik het nu op dit moment moeten kopen zouw ik ook voor de beige kleur gaan,het gaat er mischien iets raper vuil uit zien maar het gaat minder warm zijn,zwart terkt zon aan.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Dag Jo,

ik heb 2 jaar terug bij Hein Gericke een zomer jas gekocht type Tuareg met ventilatieritsen op de mouwen en de borst voor 99€ (solden?)
Er zitten protectoren op schouders en ellebogen (rug is optie ,maar kost 19 € dacht ik)
Tot nu toe heel tevreden van, echter de bleke kleur is moeilijk proper te houden.
enig minpunt de velcro sluiting van de kraag irriteerd mij soms.
Mijn vrouw heeft ondertussen vest en broek gekocht (Tuareg later type en ander kleurtje) en eveneens heel tevreden van totale kostprijs 185€
en een regenjasje voor er over 20€.

Ik moet zeggen prijs kwaliteit is zeer behoorlijk te noemen

Afbeelding
Norman

Bericht door Norman »

In de zomer of warme dagen draag ik graag de kevlarbroek uitzicht jeans van richa, met knie en heup protections en dubbel gevoerd, dus nooit een plakkende broek, aan de billen en het achterwerk, en prettig te dragen en te wassen.
Voor de vest wordt dat dan een Air Guard ook van richa, ik weet niet of dat nog te krijgen is, is reeds een paar jaar oud.
En om het kompleet te maken
In de winter of koude en regen dagen ook een pak van richa een 3 seizoenpak waterdicht en winddicht met warmhoud flies in vest en broek de naam weet ik niet meer.En thermo ondergoed van Odlo en Decathlon
En als laatste nog een leer pak van MJK dat ik heb laten maken, want mijn maat hadden ze niet confectie, alleen ik heb het nog maar een paar maal aangedaan, wordt wel 1 X per jaar ingesmeerd met ledervet van Rapide.
Mijn hoge boten zijn van Kaiman, waterdicht e'n gezellig te dragen. Dat was een heel gezoek, ik heb een hoge wrijf dus of ge geraakt er niet in of de druk op de wrijf is te groot dat ze snel terug uit zijn. Kaiman in deutsland heeft ze op maat gemaakt en de prijs was niet meer dan anders, super.
Mijn bottinne zijn van Hein Gericke, ook tevreden over.
Dus geen bmw kledij, dat uiteraard ook wel zal voldoen, alleen de motor is Bmw
Maar dit is mijn keus met de nadruk op Mijn.

Norman
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
RBee

Bericht door RBee »

Summerbroek heeft wel degelijk rits, ik heb ze in combinatie met Venting machine vest.
Ideaal bij warm weer, nadeel 's morgens en 's avonds soms te fris.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
offshore_class1

RBee schreef:Summerbroek heeft wel degelijk rits, ik heb ze in combinatie met Venting machine vest.
RBee,
Nu begrijp ik er niets meer van? Summerbroeken met rits en zonder?
Hebt u daar misschien meer uitleg over?
Zie het wel zitten zo een combinatie met Ventig (indien wat koud, fleece eronderonder, neemt niet zoveel plaats in) airflow of boulder.
Zal dan ook zo geen probleem zijn om een rits te plaatsen, of zoals moh_fan vermelde, rits speelt niet zo een grote rol (alhoewel? broek en vest aan elkaar, wel ietsje comfortabeler).

Voor de rest dank ik alle forumleden dewelke mij hier een beetje informeren, en ga het allemaal nog eens doornemen, misschien komen er nog wel wat ervaringen, zelfs niet BMW materiaal zoals hierboven aangegeven door mijn naamgenoot Jo D.P :wink:
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Zou een bezoekje aan een motorkledingwinkel niet meer aarde aan de dijk brengen.... en sneller en deskundig advies opleveren? Na het maken van een keuze dan hier nog even bevragen wie er ervaring mee heeft en dan ben je zeker dat je een goede koop doet.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
offshore_class1

JH. schreef:Zou een bezoekje aan een motorkledingwinkel niet meer aarde aan de dijk brengen.... en sneller en deskundig advies opleveren? Na het maken van een keuze dan hier nog even bevragen wie er ervaring mee heeft en dan ben je zeker dat je een goede koop doet.
Heb ik ook al gedaan met zoals u voordien opmerkte BMW kledij. Maar JH, er bestaat zoveel op deze markt, dat ik hoop dat er wel iemand de ideale combinatie qua kleur, luchtig en veilig zou voorstellen, of misschien wel meerdere combinaties.
Er zijn ook zoveel winkels, misschien moet ik er wel eens een dagje voor uittrekken.
In ieder geval met dank en de groetjes aan allen, veel prettige veilige en luchtige zomerse beemerkilometers gewenst :wink:
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Excuus voor de verwarring...
De Summer-broek heeft een rits, zo ook de Airflow...
Mijn Airflow 2 is zonder probleem aan de Summer-broek te ritsen (zie ad. in mijn eerdere bericht).
R1200RT LC
offshore_class1

RBee schreef:Summerbroek heeft wel degelijk rits, ik heb ze in combinatie met Venting machine vest.
Ja RBee, na ontvangst van uw bericht en nu moh_fan, broek nog eens nagezien, en inderdaad, binnenin zit een rits, zelfs met het tweede ritsgedeelte eraan (om aan een of andere vest aan te zetten).

Door verdere zoektocht op het net, heb ik dit ontdekt betreffende verschillende zomervesten, en wilde ik jullie deze interessante informatie niet onthouden;
Klik

Sorry and take it easy, Jo :wink:
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
RBee

Bericht door RBee »

offshore_class1 schreef:Zal dan ook zo geen probleem zijn om een rits te plaatsen, of zoals moh_fan vermelde, rits speelt niet zo een grote rol (alhoewel? broek en vest aan elkaar, wel ietsje comfortabeler).
Rits is heel belangrijk bij valpartij(vest wordt niet omhoog getrokken zodat je velletje niet geschroeid wordt)
Wel handig is als al je broeken en vesten dezelfde rits hebben.
R 1250 GSA

moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

RBee schreef:Rits is heel belangrijk bij valpartij(vest wordt niet omhoog getrokken zodat je velletje niet geschroeid wordt)
Da's een héle goeie... zo had ik het aan elkaar ritsen van jas en broek nog nooit bekeken!
Zeker bij zo'n korte zomerjas behoort het ophoogkruipen bij een val zeker tot de mogelijkheden.
Thanks voor deze eye-opener :thumright:
R1200RT LC
RBee

Bericht door RBee »

offshore_class1 schreef:Zie het wel zitten zo een combinatie met Ventig
Ik vrees dat indien je voor BMW gaat, enkel de airflow 3 nog in aanmerking komt.
Venting machine staat niet meer in 2008 cataloog.
R 1250 GSA

Obiwan

Bericht door Obiwan »

Venting machine zou ik sowieso niet aanraden.
Is een perfect pak als je in Zuid-Frankrijk of Zuid-Spanje woont en motor rijdt.
Het pak is bij temperaturen onder de 25 graden eigenlijk al redelijk frisjes en ga je een keer vroeg op pad gewoonweg veel te koud. Alle broeken en jassen van BMW zijn onderling aan elkaar te ritsen. Komen jas en broek uit dezelfde serie dan zowel via de lange als de korte verbindingsrits en komen jas en broek uit een andere serie dan ten alle tijde middels de korte rits en soms via beiden. Gezien je wensen zou ik zeggen de Summer- of Citybroek icm het Boulderjack of het jack Freerider. Airflow III is ook perfect te combineren maar neem er dan wel een regenjasje bij. Is het op vakantie wat frisser kun je door er een fleecejasje onder te doen en de regnjas er overheen te dragen toch comfortabel rijden.
Succes met je keuze!
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Ritssluiting tussen jas en broek lijkt mij essentieel, zeker bij een korte jas. Ben zelf heel tevreden van Stadler (Sundancer/Sunseeker): kwaliteit en veiligheidsuitrusting vergelijkbaar met BMW; weliswaar geen membraan, maar heel redelijk geprijsd. Dit pak kan gedragen worden vanaf 22 graden (op een motorfiets met kuip). Bij sommige jasjes in het Promotor verhaal stel ik mij vragen inzake de slijtvastheid van het gebruikte materiaal in case of... Ik betaal dan liever wat meer voor meer veiligheid (met of zonder logo :wink: ).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

Over de ritsen vraag..

zijn er nog merken die dezelfde rits gebruiken als een rondomrond rits van de bmw prorace broek?

richa gebruikt een iets dikkere, maar zijn er geen merken die exact dezelfde gebruiken? of kan er dan toch zoveel verschil inzitten :roll:
of laten jullie gewoon een andere rits in de vest of broek zetten?
Plaats reactie