benzine meter

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vasco66

benzine meter

Bericht door vasco66 »

ik heb een probleem met de benzine meter van een gsa bouwj 2007 met een tank van 33 liter ik doe 300km en heb dan nog 1 klein blokje en het onderste grote nog daar zou ik dan nog eens ongeveer 250 km mee kunnen doen zou kunnen want als ik ga tanken kan er inderdaad maar 15 liter bij maar volgens de meter bijna leeg kan men de meter ergen resetten of zo
Tankcommander

Re: benzine meter

Bericht door Tankcommander »

Bij mij blijven de laatste blokjes staan. Als je eens remt of een bocht neemt dan zal je zien dat er opnieuw een of meerdere blokjes bijkomen. Niets om u zorgen over te maken. Als het reservelampje gaat branden heb je nog tijd genoeg om te tanken
Waarschijnlijk heeft dit gewoon met de vorm van de tank te maken... alweer een BMW optie :lol:

Greetz

TC
Veiligheid boven alles
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Zou mogelijks moeten opgelost zijn met de nieuwe software-update voor de GSA ;)
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Avrider schreef:Zou mogelijks moeten opgelost zijn met de nieuwe software-update voor de GSA ;)
Ja én nee, t.t.z. bij de éne werkt die updéét wel en bij de andere dan weer niet...onbegrijpelijk... :-x
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
buurma

Bericht door buurma »

Ik weet niet wat BMW met die benzinemeters doet vooraleer ze gemonteerd worden in de diverse modellen, maar ik hoor nogal eens dat ze niet goed functioneren. (En dat voor BMW!)
Mijn R1100rt-benzinemeter vertoont de volgende kuren: in de "winter" (temperaturen lager dan circa 10 graden) geeft de meter exact en goed aan. Maar zodra de temperaturen buiten rond de 15 graden en hoger komen, vertikt het ding om goed te functioneren. Het gelijkt dan net een gokautomaat; de ene keer geeft ie "vol" aan, 1 kilometer verder geeft ie "leeg" aan en weer 500 meter verder "halfvol". En dat gaat zo de gehele rit.
Om dol van te worden! Ik moet nu gewoon mijn gereden kilometers in de gaten houden.
Heeft iemand hiermee ervaring?

WernerB
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Bij mij is 't een soortgelijk probleem, de éne keer geeft ie (min of meer) correct aan, de andere keer doe ik 'm tot de nok vol en geen 20km verder geeft ie maar halfvol meer aan :-?

Maar da's duidelijk dat er iets scheelt, en dit zie je direct, erger is m'n eerste kennismaking met een onnauwkeurige benzinemeter, dat was op de autosnelweg, op 't linkse vak, tegen +140Km/u met zogezegd nog voor 20km range in de tank droogvallen, geloof mij, dan vloekt ge in alle talen die ge kent zulle :evil:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

De meeste benzine inhoud meters werken met een drijflichaam gemonteerd aan een arm wat een potentiometer loper beweegt.
Als het drijflichaam bijv. lek is zal ie snelwat verkeerd aangeven, als ie tijdens monteren benzine filter vervangen verbogen is is ie ook onbetrouwbaar.
Als de pot meter een laagohmig type is zal hij bij een overgangsweerstand in de aansluit connector van de tank al een verkeerde waarde aangeven.
Kortom... vele mogelijkheden.
buurma

Bericht door buurma »

Toch blijft het vreemd dat bij lage buitentemperaturen mijn benzinemeter correct aangeeft en zodra de buitentemperaturen stijgen, het ding niet meer goed functioneert.
Vraag: waar moet ik de oorzaak zoeken?

WernerB
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... Waar is de tijd dat ge moest rieken ofdat er nog naft in de tank zat....

We zijn veel te veel verwend met al onze 'technische overbodigheden'...

... maar inderdaad.. Als het erop zit moet het wel werken natuurlijk.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Toch blijft het vreemd dat bij lage buitentemperaturen mijn benzinemeter correct aangeeft en zodra de buitentemperaturen stijgen, het ding niet meer goed functioneert.
Vraag: waar moet ik de oorzaak zoeken?
ontluchting van de tank in orde??? check eens de beide overloopbuisjes die rechts onderaan de motor uitkomen.
Ik vermoed dat bij opwarmen van de tank de overdruk niet weg kan en zodoende druk opbouwt in de tank wat de onnauwkeurigheid veroorzaakt.
bij de vuldop aan de kant van het zadel zit een soort ventiel dat de ontluchting afsluit bij een omvaller. kan zijn dat dit ventiel geblokkeerd is.

At JH waar is den tijd dat je keek met een steksken en een nieuw coiffuur had :mrgreen: :mrgreen:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... met een stekske en een nieuw coiffeur...

Ik voel dan nog liever ne keer met de vinger...... bij de nieuw coiffeuse :-P
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
buurma

Bericht door buurma »

De warmte van de laatste dagen heeft mijn benzine-meter geen goed gedaan! Hij wijst al dagen niets meer aan. Ik heb de ontluchtingspunten gecheckt en daar was geen probleem mee.
Stilletjes hoop ik op wat lagere temperaturen. Dan gaat mijn metertje het ook weer doen. (Hoop ik).
Ondertussen blijf ik het een vreemd verschijnsel vinden wat zeker niet bij BMW past.

WernerB
vasco66

Bericht door vasco66 »

zou moeten opgelost zijn heb een pc upgrade gehad
ErTe-er

Bericht door ErTe-er »

buurma schreef:De warmte van de laatste dagen heeft mijn benzine-meter geen goed gedaan! Hij wijst al dagen niets meer aan. Ik heb de ontluchtingspunten gecheckt en daar was geen probleem mee.
Stilletjes hoop ik op wat lagere temperaturen. Dan gaat mijn metertje het ook weer doen. (Hoop ik).
Ondertussen blijf ik het een vreemd verschijnsel vinden wat zeker niet bij BMW past.

WernerB
Reinig eens de kontakten van de aansluitconnector , waren bij mij ook niet al te zuiver meer en 't kan alleen maar van kwaad naar erger gaan.
Konnektor vind je rechts achter t zijpaneel , moet je eerst volledig verwijderen , en boven je aanzuigleiding die van de luchtfilter komt naar de R cilinder. :wink:
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Mij BC vertelt me dat ik nog 120KM kan rijden om dan later terug op 200KM te springen , als het lampje brand wordt het hoog tijd dat ik tank Na 30km
zat er nog 1.5 liter in de mamoet tank 8-)
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
Plaats reactie