Ervaringen met Michelin Anakee
Moderator: GVN
Ervaringen met Michelin Anakee
Op de nieuwe GSA die ik morgen in ontvangst krijg staan af fabriek Anakees geplaasts. Wat zijn de ervaringen met deze banden, vooral baangedrag, omdat ik de GSA toch nog niet off-road ga gebruiken...
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Re: Ervaringen met Michelin Anakee
Ik heb er alleszins geen klagen van en ze liggen er al een dikke 13.000 km op
(= verzameling van on en off road, circuit en franse, engelse en belgische wegen).
Dit aantal blijkt een uitzondering te zijn want de meesten halen amper 10.000 km. ('t zal dus aan mijn rijstijl liggen)
Ze hebben mij nog nooit verrast, noch in de regen, noch in het droge.
Wel eens een waarschuwingske, maar dan moest ik het al bont maken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet van de zwaarste ben en dat ik meestal zonder passagier rij, want blijkbaar is het karkass van de band niet van de sterkste (or so they told me).
Dit aantal blijkt een uitzondering te zijn want de meesten halen amper 10.000 km. ('t zal dus aan mijn rijstijl liggen)
Ze hebben mij nog nooit verrast, noch in de regen, noch in het droge.
Wel eens een waarschuwingske, maar dan moest ik het al bont maken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet van de zwaarste ben en dat ik meestal zonder passagier rij, want blijkbaar is het karkass van de band niet van de sterkste (or so they told me).
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
GS1995
Ik was er op mijn 1100 heel tevreden van; voorband sleet iets sneller dan achterband (11 à 12.000 tgo 14 à 15.000km).
Ik heb er drie setjes van versleten, met telkens ook een heel klein percentage off-road, maar precies
omwille daarvan ben ik vorig jaar toch maar overgeschakeld naar Conti's Road Attack.
Op de weg voelen die nog net iets beter aan maar dat is, uiteraard, subjectief.
Ik heb er drie setjes van versleten, met telkens ook een heel klein percentage off-road, maar precies
omwille daarvan ben ik vorig jaar toch maar overgeschakeld naar Conti's Road Attack.
Op de weg voelen die nog net iets beter aan maar dat is, uiteraard, subjectief.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Ik heb Anakees op mijn 1150GS gehad en op mijn 1200GSA liggen er standaard ook Anakees op.
Heb er nu 13.000 km mee en ze zullen de promotierit volgende week (ong 3000 km) ook nog makkelijk aankunnen.
Ik ben er uitermate tevreden van, zowel op droog als op nat.
Na de promotierit laat ik ze vervangen door Tourance EXP. Gewoon om eens met wat anders te rijden.
Heb er nu 13.000 km mee en ze zullen de promotierit volgende week (ong 3000 km) ook nog makkelijk aankunnen.
Ik ben er uitermate tevreden van, zowel op droog als op nat.
Na de promotierit laat ik ze vervangen door Tourance EXP. Gewoon om eens met wat anders te rijden.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
YOO
Is m'n (huidige) favoriete winterband
Heeft een zacht rubber, dat snel opwarmt, maar in de echte hitte wel snel té warm wordt, heb ik in de Provence ondervonden.
Is ook gekend als een goede regenband, zolang men geen zotte toeren uithaalt, maar da's met alle banden zo.
Soit, zolang er geen andere, betere alternatieven zijn blijft deze m'n eerste winterkeuze
Grtz, Philip!
P.S: M'n zomerkeuze is momenteel de Batllewing, maar ben nu de Trail Attack aan 't testen, en die bevalt me ook wel.
Is m'n (huidige) favoriete winterband
Is ook gekend als een goede regenband, zolang men geen zotte toeren uithaalt, maar da's met alle banden zo.
Soit, zolang er geen andere, betere alternatieven zijn blijft deze m'n eerste winterkeuze
Grtz, Philip!
P.S: M'n zomerkeuze is momenteel de Batllewing, maar ben nu de Trail Attack aan 't testen, en die bevalt me ook wel.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Heb ook Anakee's op mijne GS1100 liggen en wreed content van.
Gaan wel niet zolang mee als de Tourance van Metzler.
Liggen der nu een kleine 9000 op en den achterband is ver aan vervanging toe.
Hebben mij tot nu toe nog nooit verrast niet op droog en nat wegdek.
Verleden jaar met duo en bagage de Pyreneeen gedaan op bepaalde momenten goed doorgereden maar
deden geen stapje opzij.
De volgende is terug nen Anakee en ligt al klaar
Mvg Motard de l'Allier
Gaan wel niet zolang mee als de Tourance van Metzler.
Liggen der nu een kleine 9000 op en den achterband is ver aan vervanging toe.
Hebben mij tot nu toe nog nooit verrast niet op droog en nat wegdek.
Verleden jaar met duo en bagage de Pyreneeen gedaan op bepaalde momenten goed doorgereden maar
deden geen stapje opzij.
De volgende is terug nen Anakee en ligt al klaar
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
-
VoskenGSA
Je kan ook altijd vragen aan je dealer of ie er banden van jouw keuze oplegt 
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
-
Jo Catrysse
Jups,
Op mijn GS 1200 adventure liggen de Anakees er al 16800km op en zullen binnenkort vervangen worden. Ik ben er zeer tevreden van. Doe dagelijks woon-werk verkeer in alle weersomstandigheden en heb nog nooit een slipper gemaakt. Ik denk dat het gewicht van de persoon die erop zit niet echt geen rol speelt in slijtage van de band, want op de weegschaal zie ik 3 cijfers voor de komma staan
en toch heb ik er 16800 km mee.
Welke band ik nu op m'n GSA zal leggen weet ik niet, maar de anakees staat nog altijd bovenaan m'n lijstje van banden.
groeten
Jo
Op mijn GS 1200 adventure liggen de Anakees er al 16800km op en zullen binnenkort vervangen worden. Ik ben er zeer tevreden van. Doe dagelijks woon-werk verkeer in alle weersomstandigheden en heb nog nooit een slipper gemaakt. Ik denk dat het gewicht van de persoon die erop zit niet echt geen rol speelt in slijtage van de band, want op de weegschaal zie ik 3 cijfers voor de komma staan
Welke band ik nu op m'n GSA zal leggen weet ik niet, maar de anakees staat nog altijd bovenaan m'n lijstje van banden.
groeten
Jo
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Goh, de mijne hebben er momenteel 18000+ opzitten en ik denk dat ik er nog 1 a 2000 bij kan zetten.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik van die 18000 waarschijnlijk een 15000 km autosnelweg opzitten heb.
Ook is mijnen achterband redelijk vierkant gereden en nu eigenlijk al wel versleten.
Ik rij eigenlijk wel langer door dan normaal, dus tot de waarschuwingsnopjes gelijk staan en trek mijn machien regelmatig in toeren
Maar ik heb er een vrij goed regenweer gevoel bij (ben doorrijder woon-werk verkeer) en de randjes van mijne band worden er zowiezo afgereden.
In haarspelbochten moet ik zelfs opletten dat ik met mijn valbaren van H&B niet tegen de grond sleep.
Ik ben er vrij content van maar twijfel voor de volgende tussen Anakee's en echte baanbanden (bv. Pilot road 1 voor en 2 achter) omdat ik nu toch een tweede set wielen heb met noppenbanden.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik van die 18000 waarschijnlijk een 15000 km autosnelweg opzitten heb.
Ook is mijnen achterband redelijk vierkant gereden en nu eigenlijk al wel versleten.
Ik rij eigenlijk wel langer door dan normaal, dus tot de waarschuwingsnopjes gelijk staan en trek mijn machien regelmatig in toeren
Maar ik heb er een vrij goed regenweer gevoel bij (ben doorrijder woon-werk verkeer) en de randjes van mijne band worden er zowiezo afgereden.
In haarspelbochten moet ik zelfs opletten dat ik met mijn valbaren van H&B niet tegen de grond sleep.
Ik ben er vrij content van maar twijfel voor de volgende tussen Anakee's en echte baanbanden (bv. Pilot road 1 voor en 2 achter) omdat ik nu toch een tweede set wielen heb met noppenbanden.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Phaedrus
Phaedrus, ik moet wel toegeven : bij mij 0 % woon-werkverkeer, maar wel 100 % Ardennen-Eifelverkeer, weliswaar telkens bij droge weersomstandigheden. De weinige keren dat ik bij nat of regenweer heb gereden (Schotland begin juli 2006) had ik evenals jij een goed gevoel in de Anakees. Ook zijn ze volledig rond gereden (hoegenaamd geen plat middenvlak na de band van de velg te hebben gehaald).
Ik was van plan om bij een volgende Reifenwechsel er eens de nieuwe Tourances EXP op te leggen, maar als ik op 't Forum lees dat sommige er maar 6.000 km mee doen, dan bedank ik Metzeler feestelijk hiervoor en gaan er weer een Pilot Road (1 nog steeds) en achteraan een Pilot Road 2 op, zoals dat nu het geval is. Pilot Road vooraan : nu bijna 20.000 km en "op zijn eine aan 't lopen", de Pilot Road 2 achteraan iets meer dan 11.000 km en zal de 12.000 niet halen, stel ik voorop
... .
Ik was van plan om bij een volgende Reifenwechsel er eens de nieuwe Tourances EXP op te leggen, maar als ik op 't Forum lees dat sommige er maar 6.000 km mee doen, dan bedank ik Metzeler feestelijk hiervoor en gaan er weer een Pilot Road (1 nog steeds) en achteraan een Pilot Road 2 op, zoals dat nu het geval is. Pilot Road vooraan : nu bijna 20.000 km en "op zijn eine aan 't lopen", de Pilot Road 2 achteraan iets meer dan 11.000 km en zal de 12.000 niet halen, stel ik voorop
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
Hallo,
vrij goede ervaring met Anakee op GS 1200. Actueel 21.300 Km en ik vermoed dat ze er nog een paar duizend bij kunnen.
Hoofdzakelijk autoweggebruik.
Groeten,
Guido
vrij goede ervaring met Anakee op GS 1200. Actueel 21.300 Km en ik vermoed dat ze er nog een paar duizend bij kunnen.
Groeten,
Guido
Hawel, het was de vorige weken precies droger dan vandaag.
Met de hoeveelheden water die vandaag onder mijn wielen gepasseerd zijn voel ik wel dat mijnen achterband quasi niks meer kan afvoeren.
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet te lang meer mag wachten om er andere banden op te leggen want de mijne zijn dus versleten ...
Ge leert dan wel voorzichtig rijden
Met de hoeveelheden water die vandaag onder mijn wielen gepasseerd zijn voel ik wel dat mijnen achterband quasi niks meer kan afvoeren.
Nu moet ik wel toegeven dat ik niet te lang meer mag wachten om er andere banden op te leggen want de mijne zijn dus versleten ...
Ge leert dan wel voorzichtig rijden
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
jean mirage
De achterband op mijn GSA 1200 is versleten na 10.000Km dus laat ik beide banden vervangen. Normaal kost een setje rond de 225 euro lees ik op het forum. Bij Willems in Nieuwerkerken kost een set Anakees echter 260 euro terwijl andere soortgelijke banden zoals Tourances inderdaad veel goedkoper zijn. Zijn de Anakees in prijs verhoogd of is de " goedkope" Willems zo duur geworden?
YOO
Als jij me een setje Anakee's voor 225€ aan de hand kunt doen, graag dan
Reken maar eerder op minimum 250€ voor zo'n setje, me dunkt dat de verschillende type's voor op de GS in prijs heel weinig uiteen liggen. Zowel de Anakee als de Battlewing kostten me bij m'n vorige bandenboer momenteel (mocht ik er nu nog heen gaan) ong. 270€, dus daarom nu de Conti. Trail Attack. Dat was 250€ all in.
Grtz, Philip!
Als jij me een setje Anakee's voor 225€ aan de hand kunt doen, graag dan
Reken maar eerder op minimum 250€ voor zo'n setje, me dunkt dat de verschillende type's voor op de GS in prijs heel weinig uiteen liggen. Zowel de Anakee als de Battlewing kostten me bij m'n vorige bandenboer momenteel (mocht ik er nu nog heen gaan) ong. 270€, dus daarom nu de Conti. Trail Attack. Dat was 250€ all in.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
wouter 2008
Heb juist die conti. Road attack geplaatst ,vree goe bandje mijn gedacht
Guido,gdh schreef:Hallo,
Groeten,
Guido
Heb Anakee's ook op mijn gs 1200 laten plaatsen. Heel tevreden ben ik er niet van, misschien heb ik niet de juiste bandendruk?
Heb jij misschien de juiste bandendruk voor de Anakee daar deze anders is dan mijn vorige bridgstones.
Eric
Yamaha 350 1976
Bmw 1150 GSA 2003
Bmw 650 GS 2005
Bmw 1200 GS 2007
Bmw 1150 GSA 2003
Bmw 650 GS 2005
Bmw 1200 GS 2007
Ronny in Ingelmunster zegt 2,5 vooraan en 3 achteraanHeb jij misschien de juiste bandendruk voor de Anakee
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
website zegt : http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 4a4d48484e
Front
Sizes :
110/80 R 19 59 H TL/TT
Pression :
2.2 bars
Rear
Sizes :
150/70 R 17 69 H TL/TT
Pression :
2.5 bars
beetje zelf ondervinden : meer straat gericht wa hoger de druk , meer offroad druk laten zakken ( rij zelf 2.5 voor en 2.9 achter)
echte stenen offroad druk zelf tot 1.5
maar zoals ik al zei , alles is persoonlijk
GRoeten Kris
Front
Sizes :
110/80 R 19 59 H TL/TT
Pression :
2.2 bars
Rear
Sizes :
150/70 R 17 69 H TL/TT
Pression :
2.5 bars
beetje zelf ondervinden : meer straat gericht wa hoger de druk , meer offroad druk laten zakken ( rij zelf 2.5 voor en 2.9 achter)
echte stenen offroad druk zelf tot 1.5
maar zoals ik al zei , alles is persoonlijk
GRoeten Kris
Hoi,
Een band is een zeer persoonlijke keuze... Op mijn nieuwe GSA ligt ook de Micheline Anakee. Op zich zeker geen verkeerde band. Goede grip ook bij nat weer en nog nooit een stapje verkeerd gezet. Enkel vind ik hem toch niet bij mijn rijstijl passen. Ik heb de indruk dat die banden wat tegenwerken bij een vlotte rijstijl. Ze sturen niet gemakkelijk in naar mijn mening. Ik dacht eerst dat een de vering lag of aan de iets ander zithouding tov mijn vorige GSA. Maar ik ben eens met die van mijn madam gaan rijden en die stuurt wel makkelijker in. Hier liggen Bridgstones op. Voor de rest zijn beide motors indentiek afgesteld wat vering betrefd.
Mijn mening he
GRTS Danny
Een band is een zeer persoonlijke keuze... Op mijn nieuwe GSA ligt ook de Micheline Anakee. Op zich zeker geen verkeerde band. Goede grip ook bij nat weer en nog nooit een stapje verkeerd gezet. Enkel vind ik hem toch niet bij mijn rijstijl passen. Ik heb de indruk dat die banden wat tegenwerken bij een vlotte rijstijl. Ze sturen niet gemakkelijk in naar mijn mening. Ik dacht eerst dat een de vering lag of aan de iets ander zithouding tov mijn vorige GSA. Maar ik ben eens met die van mijn madam gaan rijden en die stuurt wel makkelijker in. Hier liggen Bridgstones op. Voor de rest zijn beide motors indentiek afgesteld wat vering betrefd.
Mijn mening he
GRTS Danny
GRTS Danny, wat je daar verteld vind ik ook, het loopt niet zo lekker en zeker niet in bochtenwrk. Kan niet zeggen bij regen weer daar ik de laatste 1500 km droog weer heb gehad. Toch denk ik bij de volgende nieuwe banden Bridgstone te nemen daar deze mij veel veiliger lieten voelen dan de Anakee's
Eric
Eric
Yamaha 350 1976
Bmw 1150 GSA 2003
Bmw 650 GS 2005
Bmw 1200 GS 2007
Bmw 1150 GSA 2003
Bmw 650 GS 2005
Bmw 1200 GS 2007
Hoi Eric,Biegel schreef:GRTS Danny, wat je daar verteld vind ik ook, het loopt niet zo lekker en zeker niet in bochtenwrk. Kan niet zeggen bij regen weer daar ik de laatste 1500 km droog weer heb gehad. Toch denk ik bij de volgende nieuwe banden Bridgstone te nemen daar deze mij veel veiliger lieten voelen dan de Anakee's
Eric
Ik ben een Metzeler tourance fan. En op mijn vorige GSA heb ik een 3K met EXP gereden. Deze band stuurde geweldig. Enkel over de levensduur kan ik niet veel vertellen. De briddgestones heb ik ook al eens gereden en die zijn mij goed bevallen enkel vond ik dat die veel te rap versleten waren. Na 6K was beste er van af.
Maar weeral mijn mening he
GRTS Danny
Ik heb de conti trail attack besteld
Heb hier nog de anakee's liggen (4000 km gereden ) 'k heb ze eraf gehaald daar ik een enduro bandje nodig had om op het strand te gaan spelen.(karoo T)
Maar kort gezegd, de anakee (persoonlijk) vind ik geen zo'n goede band en komt er ook niet meer op.
bridgetone en tourance vind ik goed , en nu afwachten wat deze conti trail attack zal doen (heb veel en heel goede recenties gelezen)
Alle suc6 met de keuze
Groeten
Kris
ps : als ge een anakee wilt met 4000 km op voorband en achterband wil ze laten aan vriendenprijsje hoor
Heb hier nog de anakee's liggen (4000 km gereden ) 'k heb ze eraf gehaald daar ik een enduro bandje nodig had om op het strand te gaan spelen.(karoo T)
Maar kort gezegd, de anakee (persoonlijk) vind ik geen zo'n goede band en komt er ook niet meer op.
bridgetone en tourance vind ik goed , en nu afwachten wat deze conti trail attack zal doen (heb veel en heel goede recenties gelezen)
Alle suc6 met de keuze
Groeten
Kris
ps : als ge een anakee wilt met 4000 km op voorband en achterband wil ze laten aan vriendenprijsje hoor
YOO
Ik ben altijd geinterreseerd in die Anakee's, laat me anders weten hoeveel ge er nog moet voor hebben
Grtz, Philip!
Ik ben altijd geinterreseerd in die Anakee's, laat me anders weten hoeveel ge er nog moet voor hebben
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Shit, ben mijnen tweeden.
Ben ook kandiaat ze.
Dat zijn toch slechte banden hé Koppel!! die Anakee's ge kunt daar geen deftige bochten mee pakken.

Echt niet voor onze rijstijl hé.
Mvh Motard de l'Allier
Ben ook kandiaat ze.
Dat zijn toch slechte banden hé Koppel!! die Anakee's ge kunt daar geen deftige bochten mee pakken.
Echt niet voor onze rijstijl hé.
Mvh Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0