Pech onderweg

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gdh

Pech onderweg

Bericht door gdh »

Maandag laatstleden , op weg naar het werk , na een goede 10km valt motor stil...( GS 1200 21500 Km, 22 maand oud)
Motor valt niet meer te starten, dus maar noodgedwongen beroep gedaan op BMW assistance.
Na 1u15 min wachten depannagedienst terplaatse...tevergeefs ook gepoogd om motor terug aan de praat te krijgen..
Dus maar afgevoerd ( in gesloten, speciaal voor motortransport ingerichte bestelwagen ) naar BMW garage tussen Schelde en Durme.
Noodgedwongen moeten wachten tot dinsdag...( sluitingsdag ...) Dinsdagmorgen, sleutels afgegeven met de belofte dat men er direct ging naar kijken en men mij iets zou laten weten .
Rond 11u telefoon : je mag je motor komen halen, benzinepomp defect en vervangen .
Dit is wat ik noem service ! ( en ik vind dat dit ook eens mag gezegd worden )

Nu m'n vraag : heeft er dit nog iemand voor gehad met een toch vrij recente motor ? ( Benzinepomp defect) Is dit een zwakte bij de GS of eerder een ongelukkige "toevalstreffer"?

Guido
Jo De Paepe

Re: Pech onderweg

Bericht door Jo De Paepe »

Is dit een zwakte bij de GS of eerder een ongelukkige "toevalstreffer"?
als het een troost mag zijn , ik heb al meerdere malen over dat euvel gehoord . Je bent zeker geen alleenstaand geval
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

errug hé...15000 euro en dan steken ze er chinese pompen in.....Blijkt idd een ziekte te zijn. En het ergste is je staat daar hé, met je " globbetrotter" moto die heel de wereld aankan....als hij een goeie pomp zou hebben.....
Idd wel goeie service van de Rxx, als het goed is mag het ok gezegd worden hé...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Toedel

Bericht door Toedel »

Heb het voorgehad bij m'n eerste GS. De benzinepomp module zit in een soort van 'kom' waar water en vuil kan blijven instaan. Dat water kan dan langs een rubber dichting (als die dichting uitgehard is) voorbijsijpelen. Vervolgens veroorzaakt dat water een stukje lager kortsluiting aan een stekkerverbinding.
Hieronder op de foto zie je de komvorm (aluminium ring), en dààrin het blauwe gedeelte dat niet zou mogen onderlopen. Rondom dat blauwe gebied moet een goed afsluitende rubber dichting zitten. Als die dichting er de brui aangeeft is het een kwestie van tijd voordat je kortsluiting krijgt, en dus stilvalt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Toedel op 17 sep 2008, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
QFFGS

Bericht door QFFGS »

Guido,
Mijn verhaal, nieuwe moto 02/2007 - ik rij er 1.400km mee en hetzelfde op 9/05/2008...na 40 km rijden valt het ding (GS 1200 - 15300eur!) gewoon stil...ik denk aan onderdruk in de benzinetank omdat ik dit kende van mij crossmoto indertijd- helaas benzinepomp en/of electronisch relais die de pomp aanstuurt..
Moto wordt gesleept 's avonds en komt na een nacht of 2 toch bij de dealer aan...
en nu komt het : sinds 9 mei staat mijn moto bij de dealer en BMW kan gewoon geen nieuwe stukken leveren - De levering wordt 'on hold' geplaatst omdat ze blijkbaar het probleem niet de baas kunnen...STEL JE DAT VOOR - een nieuwe GS waar er geen wisselstukken voor bestaan??? - noteer dat ik mijn moto professioneel gebruik!
Mijn dealer meldt me dat ik zou moeten kunnen wachten tot 15 juni (2008). Dit betekent dat ik geen oplossing heb binnen 1 maand!!
Kers op de taart : ik vertrek op reis met de moto op 31/05/2008 voor 10 dagen... Gelukkig heb ik een meedenkende dealer die me een benzinepomp uit een vervangmoto gaat installeren zodat ik toch nog op reis kan.
Moraal van het verhaal, koop je 2 moto's en hoop dat je genoeg stukken hebt om 1 in leven te houden.

Dit verhaal krijgt een staartje, als er mensen zijn die mee willen een proces voeren indien ik( wij) geen genoegdoening krijg van BMW wil ik graag het voortouw nemen. Ik kan een kinderziekte begrijpen, maar dit is puur misbruik van vertrouwen.

Mvg
Frank
QFFGS

Bericht door QFFGS »

02/2007 is niet juist 't was 02/2008...
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

De mijne is een tijd geleden ook vervangen, 1200RT model 07
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300