Tanktas R1200R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ShadowRoadster

Tanktas R1200R

Bericht door ShadowRoadster »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een tanktas voor mijn R1200R. Ben eens bij de dealer gaan informeren, maar de tas van BMW zelf blijkt behoorlijk duur. Ze hebben mij dan ook aangeraden om uit te zien naar een alternatief.

Ik gebruik m'n machiene dagelijks, dus de tas moet wel waterdicht zijn en liefst ook niet te veel ongemak geven voor het tanken.
Heeft er iemand ervaring met een tanktas van bvb Wunderlich of zo?
Ik dacht bvb aan deze: http://www.wunderlich.de/shop.php?rubri ... 4061974028, maar kzou moeten weten hoe waterdicht die is.

Alvast bedankt voor de reacties.

greetz
MOTOBLOG

Re: Tanktas R1200R

Bericht door MOTOBLOG »

Ik kan de SW motech bag connection hard aanbevelen !
Verkrijgbaar bij EKO in Kontich en met snel-klik systeem.

http://www.bags-connection.de/marken/BMW/R1200_R
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Ik heb ook een SW Motech/Bags Connection tas met Quicklock systeem - model Engage - op mijn R1150R. Handige tas, ook om af te nemen en terug op te zetten.

De tas zelf is wel niet waterdicht, er zit wel een aparte regenhoes bij. Vind dit evenwel omslachtig, en ik ga volgende keer zeker ook voor een waterdichte tas. Manlief heeft waterdichte BMW tanktas (RT) en zie daar hoe handig dit is.

Ik heb gezien dat de BMW tas waterdicht is. Ik weet niet meer precies hoeveel de Engage tas kostte met ring bij (tas was 129 euro, zonder kaarthouder, mocht dit relevant zijn) dus als je alles optelt, is het prijsverschil misschien niet zo groot (al telt natuurlijk elke euro :wink: )

Ander minpuntje: ik wou die Quicklock tas om de lak van de tank niet te beschadigen. Evenwel, als je kort op je tas zit, druk je die alsnog op de tank, met schuurvlakjes op de lak tot gevolg :-(

Ik weet niet of de andere modellen van Bag Connection waterdicht zijn?
R1200R
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Neen, deze tassen kunnen wel een buitje hebben maar bij langdurige hevige regen is het aan te raden de hoes erover te trekken.
Ik vind het snel kliksysteem echt handig en wil niks anders meer. De tassen houden ook netjes hun vorm ongeacht de inhoud en materiaal is prima.
Mij stoort het gebruik van de hoes zeker niet. De originele RT tanktas vind ik veel te groot. Het positioneren van de SW motech tanktas alvorens definitieve montage van de klik-ring, doe je best even als try-out zodat de tas ideaal geplaatst is. Bij de RT zit de tas boven op de kunststof rail van de originele tas en dus is er geen mogelijk tot lakschade. Op de vorige ST had ik een protector op de tank, want ook zonder de tas schuurde de motorjas tegen de tank ...
june71
Contacteer:

Bericht door june71 »

Ik heb ook zo'n Bags Connetcion tas met Quicklock systeem (gekocht toen ik met een R850R reed), maar voorlopig kan ik hem niet bezigen op mijn R1200R,
vermits de bouten van de tankdop niet aan de buitenzijde zitten. Bij Splash design wisten ze me ll. op't autosalon te vertellen dat ze ermee bezig waren om een systeem te ontwikkelen dat past op de R1200R.
We zijn dus aan't afwachten, want het is een zeer gebruiksvriendelijke tanktas.
Grts Fabienne
BMW Motor Club Vlaanderen lid

Leven = genieten van de rit en niet aan het eindpunt denken ....
ShadowRoadster

Bericht door ShadowRoadster »

Bedankt voor de reacties tot dusver

Ik moet zeggen dat ik er tegenop zie om een extra hoes te moeten gebruiken om de tas echt waterdicht te houden. Dat stoort me gewoon.
Met een extra hoes zijn de meeste tassen wel ok lijkt me, maar dat probeer ik dus te vermijden.

Ik zal binnenkort wel eens gaan kijken bij EKO om een beter idee te vormen.

Meer reacties zijn uiteraard welkom :wink:
june71
Contacteer:

Bericht door june71 »

Tankdop R1200R met verzonken bouten :
Afbeelding

Met onderring van SW Mototech (Artikelnr.: TRT.00.475.124 Quick Lock Socket):
Afbeelding
Afbeelding

Groeten,
Fabienne
BMW Motor Club Vlaanderen lid

Leven = genieten van de rit en niet aan het eindpunt denken ....
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

netjes !
Plaats reactie