Vraagjes aan de inrichters van ritten

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Norman

Vraagjes aan de inrichters van ritten

Bericht door Norman »

Is het mogelijk dat U de gps file van ritten doorstuurt naar mijn e-mail adres ten laatste vrijdag middag. Want zoals al gemeld van af vrijdag namiddag ben ik van het internet afgesneden. Uitzonderingen bevestigen de regels.
De bestuurders van de ledenzone hebben beslist om de rit pas vrij te geven op de dag voor de rit om 15.00.
En ik wil niet als een bedelaar, telkens aan jullie deur te moeten aankloppen om de rit te bekomen, en dan nog niet de garantie te kunnen geven, dat ik ze zeker zal rijden. Ik ben niet altijd meester over mijn agenda. Soms wel, zoals dit weekend, mijn 7 andere collega’s verspreid over het land, hebben alle schoolgaande kinderen en hebben nu blokperiode dus zij blijven nu beschikbaar.
Ik bedank de heren inrichters op voorhand, en ik zal proberen de ritjes op de juiste datum mee te rijden, anders zal het later zijn.

Ik weet niet wie of welke personen er beslist hebben om de ritjes zo laat vrij te geven, maar kunnen die mensen, is geen baten analyse maken van hun beslissing.

Ik ben een betalend lid van de club, maar welke voordelen bied mij dat?
Ik denk dat ik ook een analyse moet maken, op het einde van het jaar.

Norman
Een goede beslissing neem je door ervaring.
Jammer genoeg komt ervaring meestal door verkeerde beslissingen.
WimLT
Contacteer:

Re: Vraagjes aan de inrichters van ritten

Bericht door WimLT »

Ik ben géén inrichter van ritten, maar ik moet Norman hier toch bijtreden. 'k Vind de huidige politiek véél te strak en het belet vaak mensen om deel te nemen om allerlei redenen. DAT KAN TOCH NIET DE BEDOELING ZIJN. Temeer daar er meer en meer stemmen opgaan van de inrichters zélf om dit te vervroegen !!! Als je meer mensen mist op de ritten omdat ze té laat aan de files geraken, dan dat er eventueel snoodaards zijn die ze een dag vroeger gaan rijden .... dan ben je niet goed bezig :no: .

Wil de persoon(en) die deze "clubwet" kan wijzigen, zich nu eens eindelijk hier op het forum kenbaar maken en voor rede vatbaar blijken. Een simpel regeltje, moet toch simpel aan te passen zijn. Democratie ... wat was dat nu weer :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
NoPa

Bericht door NoPa »

Als inrichter van een rit kan je vragen om deze vroeger te publiceren op de Ledenzone.
Een eenvoudig e-mailtje aan de beheerder volstaat.
paulh

Bericht door paulh »

het is inderdaad zo dat ik de laatst gereden ritten ook van de maker rechtstreeks kreeg, op aanvraag langs het emailadres dat ik het clubjournaal staat. Ik vind ook zat.nam. na 15 u veel te laat om die ritfile te dupliceren, herrekenen en "bijtrekken met elastiekje" naar mijn eigen kaartmateriaal-versie!
Geef me daar wat meer tijd voor aub. En ja, die enkelen snoodaard die vrijdag de rit al rijden, ja, so what?

mvg,
Paul
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Volledig met akkoord .. ritten moeten sneller op ledenzone.
paulh

Bericht door paulh »

en John, alias Sn@pPy*GS , ik lees dat je mijn mening deelt.
Ik heb vorige zondag met volle teugen genoten van je mooie rit in de Vlaame Ardennen, EN van de zon! 's Morgens even enkele druppels regen trotseren, leverden me een heel mooie dag bmw-rijden op met vrienden! Ieder zijn mening, ieder zijn vrijheid natuurlijk, maar velen laten zich afschrikken door die bewolkte hemel zondagmorgen.
Merci, John, en ook voor het gratis drankje nadien; dat had ik nog nooit meegemaakt! En je zag het, iedereen drinkt daarna nog wat zodat ook de tavernehoudster er goed mee vaarde!
mg,
Paul
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Ik heb vorige zondag met volle teugen genoten van je mooie rit in de Vlaame Ardennen, EN van de zon !Velen lieten zich afschrikken door die bewolkte hemel zondagmorgen.
Zoals je zegt ieder zijn vrijheid, en als ze willen kunnen ze dit ritje nog rijden. Dan wel zonder de club-groepsfeer ofcourse.
Merci, John, en ook voor het gratis drankje nadien ; dat had ik nog nooit meegemaakt ! En je zag het, iedereen drinkt daarna nog wat zodat ook de tavernehoudster er goed mee vaarde!
Het woord GRATIS wordt zeldzamer en zeldzamer in deze tijden. Maar als je geen spijs of kleine vis aan de haak hangt, ga je er ook geen dikkere vangen.
Dus goed gezien van de bazin .. zou ik zeggen ! :grin:

Met veel plezier gedaan, en dan kost het ook geen moeite om het te doen.
Tot één dezer :lol:
Laatst gewijzigd door UpJohn op 02 dec 2008, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Rone

Bericht door Rone »

in de hoop hierna niet geweerd te worden van het forum wou ik toch ook even mijn bedenkingen kwijt ivm de ritten en de ledenzone ... :oops:

als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) :
1. worden de meeste ritten niet ingericht door BMW Motor Club Vlaanderen, maar door leden ervan ...
2. is het de bedoeling om met die ritten mensen samen te brengen met gemeenschappelijke interesse (het motorrijden) en motormerk ...

waarom dan al die moeilijkheden en waarom niet gewoon die ritten voor iedereen online zetten ?

- die ze wil apart rijden, die rijdt ze maar apart ... (wie kan daar nu problemen mee hebben ?)
- die ze samen met andere mensen met hetzelfde motormerk tussen de benen wil rijden, die rijdt ze samen ... (lid of geen lid)

als het inderdaad uitgaat van de BMW Motor Club Vlaanderen zelf, is dit natuurlijk anders ... dan kan ik zo'n manier van werken best begrijpen, doch denk ik dat het dan beter is om dit gewoon via mailing tot bij de leden te brengen ipv te werken met een ledenzone (ofwel veel vroeger op de ledenzone te plaatsen) ... en ook in dit geval blijft mijn stelling gelden : die ze wil apart rijden, die rijdt ze maar apart en die ze wil samen rijden, die rijdt ze maar samen ...
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Rone schreef:als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling om met die ritten mensen samen te brengen met gemeenschappelijke interesse (het motorrijden) en motormerk ...
Dat heb je al goed begrepen :thumright: . Het doel van een club is dus mensen SAMEN brengen. SAMEN betonen we ook onze apreciatie aan de rit-inrichters van onze club voor het maken van hun rit (véél werk, vergis u niet) door op die bepaalde dag SAMEN aan de start te staan van de rit. De première, als het ware. Deze mensen weten intussen wat de clubleden van een rit verwachten en maken daardoor echt ritten "op maat". De ideale gelegenheid ook om oude gezichten terug te zien en onbekenden te leren kennen. Kortom het sociale aspect van het clubleven: SAMEN rijden, SAMEN middagstopje maken en SAMEN koffiepauze nemen :wink: .
We komen ook SAMEN op clubavonden en gaan zelfs SAMEN op reis 8-)

Als je alléén wil rijden heb je geen club nodig en kan je honderden gps-ritten van het internet plukken en die rijden wanneer je maar wil :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Rone

Bericht door Rone »

ik denk dat je me misschien verkeerd hebt begrepen BiemeRT ... het is dus zeker niet MIJN bedoeling om die ritten alleen te kunnen rijden.
en ik weet idd wel hoeveel werk het is om een mooie rit in elkaar te boxen ... heb daar zelf wel wat ervaring mee, en dan spreek ik onder andere van een rit van 260km in elkaar boxen in de Vlaamse Ardennnen/Henegouwen (ben zelf van W-VL) in een tijdperk dat GPS nog niet werd gebruikt (veel meer werk dus dan tegenwoordig) en waar er (zonder dat er sprake was van leden of club of vergoeding of betaling) meer dan 100 moto's SAMEN in groep meereden en SAMEN middagstopje maakten en SAMEN koffiepauze namen en SAMEN tankten ... en ik kan u verzekeren dat dit niet zo evident is om met +/- 130 man ergens te stoppen voor een middagstop of koffiepauze waar er meer dan 100 moto's kunnen geparkeerd worden ... :wink:
Wat ik dus eigenlijk wil aantonen is dat dit SAMEN mij zeker ligt, al hoeft voor mij daar niet noodzakelijk een club voor nodig te zijn ...

Website Afrikareis
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Niet noodzakelijk idd, maar DIT is nu eenmaal wél een club :wink:

btw: wie schonken je het meest voldoening: de mensen die de rit samen met jou wilden doen op de dag zelf, of diegenen die deze achteraf alleen gingen rijden :grin:

UpJohn

Bericht door UpJohn »

wie schonken je het meest voldoening: de mensen die de rit samen met jou wilden doen op de dag zelf, of diegenen die deze achteraf alleen gingen rijden
Ik kan het niet beter verwoorden .. mooi samengevat Wim !
Maar hebt nu veel tijd om na te denken hé :wink:
Bosse
Contacteer:

Bericht door Bosse »

Heren,

Wij hebben volledig begrip op jullie opmerkingen om de ritten vrij te geven.
Doch zoals overal is er altijd wel een maar. Ook hier is dit geval.
Wij hebben jaarlijks een samenkomst met alle organisators. Op de vorige samenkomst is in deze groep beslist om de rit pas daags voordien vrij te geven. Aan de basis om voor dit moment te kiezen zijn enkele feiten waar de organisators niet mee tevreden waren. Vb: het rijden van een rit de week ervoor en dan reeds commentaar te plaatsen hier op het forum. Voor een andere rit vb een oproep plaatsen om deze de dag voordien te gaan rijden, omdat ze voor die welbepaalde zondag geen al te best weer voorspelden, getuigt ook van weinig respect tov de organisator. Uiteraard laten wij toe de rit vroeger te plaatsen. Maar dit gebeurt enkel op aanvraag van de organisator zelf. Het is hij die hier over beslist en niet de club. Als club moeten wij ons dan ook aan deze afspraak houden.
De opmerking dat er te weinig tijd is om de rit om te zetten is ook vrij relatief op te vatten. Als ik zie hoelang ik nodig heb om één rit naar 4 andere versies om te zetten, dan hoop ik dat de tas koffie die ik klaar zet niet te warm is. Ik zou bij het beëindigen van dit, mij nog lelijk kunnen verbranden.
Wij nemen in elk geval dit punt mee naar de volgende samenkomst met alle organisators, en leggen dit voor. Voor deze kunnen we de werkwijze niet algemeen aanpassen. Ik hoop hiervoor dat jullie enig begrip hebben.

Maar persoonlijk denk ik dat ook verschillende gebruikers hierin een stukje zullen moeten helpen. Een kleine aanpassing in de mentaliteit versus respect voor de tijd en energie dat de organisators hierin steken, zou zeker niet misplaatst zijn. Idem dito is het punt van het doorsturen van ritten naar niet leden, maar wel forum gebruikers. Deze mensen organiseren iets voor de leden van de club. Om dit te vermijden is de ledenzone ontstaan. Zo kan iedereen zelf de rit downloaden. Maar blijkbaar kunnen sommige mensen ook zich hier niet aan houden. Spijtig genoeg gaat het steeds om de zelfde mensen. Ik heb begrip dat zij anderen willen laten meegenieten van de mooie activiteiten die wij op onze kalender hebben staan. Maar anderzijds, waarom hebben we dan nog een club. Vergeet hierin niet dat het de organisators zijn die hierin veel tijd, energie en uiteraard centen insteken om de andere clubleden een mooie dag te bezorgen. Zij doen dit vrijwillig omdat ze een hart hebben voor de club en dit willen doen voor de andere leden. Het zijn zij, en enkel zij die zorgen dat onze club leeft. Moesten zij er morgen niet meer zijn, onze kalender zou er heel triestig uit zien. Dit willen wij zeker niet laten gebeuren en willen wij ons dan ook aan de gemaakte afspraak houden. Zoals Wim hier zo mooi neer schrijft, is dit zeker iets om over na te denken. Moest ik me hierin niet kunnen vinden, dan zou ik voor me zelf wel eens in vraag kunnen stellen of ik wel in een club thuis hoor. Want dit is duidelijk de sfeer omschreven wat en waarom er een club bestaat. En of dit nu de onze is of een andere, ik denk dat dit de opzet is van elke club.

Wat betreft wie de ritten organiseert wil ik nog even kwijt dat het inderdaad leden zijn die ritten organiseren. Doch zij doen dit voor de leden van BMWMCVL. De club komt tussen in de ontwikkelingskosten, vergoed het kopieerwerk, staat ze bij in de organisatie en bedankt deze mensen nogmaals met een lekker etentje op het einde van het seizoen. Maar niet dit haalt hen over om iets te organiseren. Het is de voldoening die ze hebben als bij het einde van een rit, de deelnemers een toffe dag hebben gehad ,dat zorgt voor de motivatie en gedrevenheid om dit telkens weer, jaar na jaar terug te doen. Moesten wij geen club zijn, dan konden wij hen dit niet aanbieden.
Dan zouden we om dit te kunnen bekostigen aan de start, inschrijvingsgeld moeten vragen. Dan waren er geen gratis roadbooks voor de leden. Dan waren de deelnemers niet verzekerd. Dan was er geen clubjournaal, geen centen om dit forum te runnen, en nog veel meer niet. Gevolg, niets werd nog vrijgegeven. Waar staan we dan? Laat ons dus de club en zijn werking hoog in het vaandel dragen, zodat we de weg die we nu bewandelen, kunnen blijven volgen.

Zoals reeds geschreven, ik zet dit punt op de agenda voor de volgende samenkomst met alle organisators op zondag 26 oktober. En zoals jullie kunnen lezen in het clubjournaal, is iedereen die interesse heeft rond het organiseren van activiteiten in de club, van harte welkom op deze samenkomst.

Groetjes,
Peter Bosmans

Toerisme coörinator BMWMCVL
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wreed bedankt voor deze toelichting Peter :thumright: :wink:

Wally

Bericht door Wally »

:thumright: Bosse is the Man !!!! :thumleft:

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
Norman

Bericht door Norman »

Peter

Bedankt voor de heldere uitleg, en ik ben het met U volledig eens dat het niet kan dat men de rit voor de datum rijdt, maar eerlijkheidshalve moet ook gezegt worden, dat we verleden jaar één persoon hebben gehad, die ze op voorhand heeft gereden, en dan nog een uitgebreid verslag op het forum heeft gezet. NIET TE DOEN. Dit jaar is er ook één persoon geweest die aankondigde dat hij de rit op zaterdag ging rijden en niet op zondag. Gelukkig was er een lid ( toch even de nadruk op LID ) dat hem bewust maakte van zijn dwaling, en de zaak werd, gelijk men zegt, in de minne geregeld. Dat zijn bij mijn weten Twee ontsporingen ??

De opmerking tijd is relatief, dat is ook zo, maar dat werkt in beide richtingen, het feit van downloaden, herberekenen en inladen is afhankelijk van de persoon, niet zo lang in tijd. Maar om die tijd te vinden, in een tijdspanne van 5 uur, is niet altijd evident, als men nog, een iets of wat sociaal leven heeft, of wat qualité tijd met zijn gezin wilt doorbrengen.( men heeft het nu vervroegt van 15.00 naar 11.00 de dag voor de rit, heb ik vernomen )

Daar dit, zoals ik heb verstaan een beslissing is van een vergadering, en U het niet eenzijdig kunt veranderen, hebben we alle begrip voor. Dat U het, op de agenda zet, voor de vergadering van de project kalender 26/10/08 , vind ik tof en zal in lijdzaamheid wachten tot de uitslag data 26/10/08.
Een klein vraagje om mijn kennis op te frissen. Eerst enkele gegevens.
- De ledenzone is geopend op 1 maart 08
- De openings rit heb ik gedownload donderdag 13 maart 08, dus drie dagen voor de rit
- De Axel rit heb ik moeten missen want de nieuwe regeling was doen reeds invoegen ( 15.00u de dag voor de rit )

En nu is mijn vraag, op welke vergadering is dat dan beslist ?
Want ik vind in de agenda geen enkele vergadering tussen 1 maart en 6 april 08, het is mij misschien ontgaan ?

Met Vriendelijke Groeten
Norman
Laatst gewijzigd door Norman op 05 jun 2008, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Want ik vind in de agenda geen enkele vergadering tussen 1 maart en 6 april 08, het is mij misschien ontgaan ?
't Zal waarschijnlijk op de maandelijkse bestuursvergadering beslist zijn .
Norman

Bericht door Norman »

Jo

Het zou kunnen, maar is het op een maandelijkse vergadering beslist, dan kan het ook op de agenda van een maandelijkse vergadering geplaatst worden, om terug ter discussie gebracht te worden. ( als men wilt )

Norman
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bij dit alles stel ik mij meer en meer de vraag of dat ledenforum nu wel zo'n verbetering is ..... :scratch:

Om oudere ritten steeds te kunnen downloaden zeker, maar wat de nieuwe betreft ..... misérie ..... :roll: :roll: :roll:

Nu zou het nogal straf zijn dat je als rit-organisator, je rit niet zou mogen versturen naar wie je wil wanneer je wil. Mocht dat zo zijn, zou het nogal naïef zijn je er nog aan te houden ook. IK zou mensen (als Norman) met een goed excuus in ieder geval wèl bedienen. En snel ook, want zij doen tenminste de moeite om je een excuus aan te bieden. Das niet zo evident, want we zitten hier tenslotte niet meer op de kleuterschool, hé (alhoewel) :mrgreen:

Wat betreft die vroegrijders. Dat zijn mensen met weinig of geen respect voor de inrichters en/of de club ! Die hebben dat nu niet. Die hebben dat morgen niet. Die zullen dat NOOIT hebben. Hou daar dan ook geen rekening mee en laat ze stlletjes verrekken, maar straf er geen goedwillende mensen als Norman door. Just my 2 cents :wink:

btw: vind ook dat de molens nogal traag draaien, voor zo'n futiliteit :-?

Rone

Bericht door Rone »

BiemeRT, dit is dus net hetzelfde wat ik eerder kwam te zeggen ... alleen een beetje anders vertaald ... :wink:

Website Afrikareis
paulh

Bericht door paulh »

Ik heb Peter Bosmans zijn lange mail enkele malen gelezen en vind die te krampachtig. "Pas bespreken op de vergadering met rittenmakers in oktober 2008" om misschien iets te veranderen.... is veel te laat.
Punt is dat zaterdag 15 uur VEEL te laat is om de rit te herberekenen, wat Peter er ook van verteld als "een fluitje van een cent". Ieder mailt de maker en vraagt de rit enkele dagen eerder aan. En meestal lukt dat. In die zin heeft de ledenzone geen enkele meerwaarde.
Norman geeft het gevoelen van velen correct weer.
Sorry als ik op zere tenen trap.
mvg,
Paul
BoeD

Bericht door BoeD »

Er is een ledenzone :-?
Waarom daarop geen 'poll' plaatsen waarop enkel de leden éénmaal mogen stemmen
klant is koning wat de uitslag ook is en meteen einde discussie :wink:
R1200C Cruiser (°\ = /°)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Rone schreef:BiemeRT, dit is dus net hetzelfde wat ik eerder kwam te zeggen ... alleen een beetje anders vertaald ... :wink:
Het zit hem nu net in die nuances. Alléén doormailen aan mensen met een goede reden. Het weer is gèèn goede reden en de route van tevoren gaan rijden is NOOIT te verantwoorden en zèèr onsportief. Daar blijf ik bij :-P

(en dan heb ik het niet eens over om er van tevoren kommentaar op te geven of zelfs afspraken te maken om ze eerder te gaan rijden in groep omdat dat gewoon tè belachelijk is voor woorden :twisted: )

RUSOR

Bericht door RUSOR »

paulh schreef:Ik heb Peter Bosmans zijn lange mail enkele malen gelezen en vind die te krampachtig. "Pas bespreken op de vergadering met rittenmakers in oktober 2008" om misschien iets te veranderen.... is veel te laat.
Punt is dat zaterdag 15 uur VEEL te laat is om de rit te herberekenen, wat Peter er ook van verteld als "een fluitje van een cent". Ieder mailt de maker en vraagt de rit enkele dagen eerder aan. En meestal lukt dat. In die zin heeft de ledenzone geen enkele meerwaarde.
Norman geeft het gevoelen van velen correct weer.
Sorry als ik op zere tenen trap.
mvg,
Paul
Hoi,
Ik vind het een correcte houding van ons bestuur.... Als ze iets beslissen met de leden dan moeten zij hun daar ook aan houden. De club bestaat zeker door de goede werking van ons bestuur maar zeker ook door de leden die de ritten maken. Als zij in samenspraak op de vergadering in oktober dit hebben beslist moeten zij zich daar aan houden tot de volgende vergadering met al deze mensen.

Eigenlijk ligt het probleem bij enkelingen die vroegtijdig gaan rijden. Neem die een keer op de korrel. Het is zeker niet plezierig als organisator te moeten horen dat ze ritten op andere tijdstippen gaan rijden. Er zit redelijk wat tijd in in zo'n rit maken en dan spreken we nog niet over het aantal personen dat er soms betrokken worden om een ritje te controleren op foutjes om jullie toch maar zo'n foutloos mogelijk roadbook te kunnen presenteren. Verder is het vroegtijdig rijden een aantasting van de clubsfeer. Als iedereen dat doet kunnen we misschien gewoon een zone maken met ritten en de club afschaffen want dan is die niet meer nodig. Is het dit dat we willen. Ik denk het niet he. Ik kom nog altijd voor de toffe sfeer en om mensen te ontmoeten.
Mijn gedacht he :wink:

GRTS Danny
Rone

Bericht door Rone »

RUSOR schreef:Als iedereen dat doet kunnen we misschien gewoon een zone maken met ritten en de club afschaffen want dan is die niet meer nodig. Is het dit dat we willen. Ik denk het niet he. Ik kom nog altijd voor de toffe sfeer en om mensen te ontmoeten.
wees nu eens duidelijk : kom je voor de club of kom je voor de toffe sfeer en de mensen ?
juist ja ... voor dat laatste ...
denk dan eens na over de volgende vraag : "zou die sfeer en die mensen er onder lijden als er een enkeling een toer apart zou kunnen gaan rijden ?"
ik zie niet in waarom dit er zou onder lijden ... dus ... waarom dan al da 'moeilijk-doenerij' ?

Website Afrikareis
Plaats reactie