Pechbijstand + reisbijstand.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc gs

Pechbijstand + reisbijstand.

Bericht door luc gs »

Heeft er iemand ervaring bij VAB of Touring ? Is de BMW-servicekaart evenwaardig met een pechbijstand van VAB of Touring?
Als BMW-lid wordt een korting van 20 % gegeven bij VAB,maar bij Touring geeft men ook een korting van 10 % als men on-line een verzekering afsluit.Trouwens Touring lijkt mij op het eerste zicht voordeliger,maar zijn de aangeboden diensten wel dezelfde?
Wie kan mij een beetje meer uitleg bezorgen?
geebee

Re: Pechbijstand + reisbijstand.

Bericht door geebee »

Hallo Luc,
heb mij over een paar weken terug lid gemaakt van Etias.
ook wat research gedaan omtrent dit onderwerp en Ethias blijkt het goedkoopst te zijn.
hetgeen ik niet genomen heb is pechverhelping aan huis, dat was 40 euro duurder, maar als je thuis pech hebt kan je
evengoed gemakkelijk naar de dealer in de buurt bellen om je GS te laten komen oppikken.
jo

Bericht door jo »

Misschien toch nog een kleine kanttekening bij de Ethias assistance formule.
Is prijskwaliteit een goed alternatief voor de duurdere anderen. Binnen en buitenland voor scherpe prijs maar...
Ethias komt bij de basisformule niet meer tussen voor voertuigen ouder dan 15j.
Dit kan je omzeilen door de formule met vervangwagen te nemen (ethias privilege 144€ voor 2 voertuigen).
(Dit wil ook zeggen dat je een vervang"wagen" kan vragen als je met de motor op reis bent in het buitenland mits de herstelling langer dan 24 u duurt en voor 5 dagen.)
Mensen met een oudere motor weten dit best op voorhand.
geebee

Bericht door geebee »

Hah das goed om weten Jo,
zal dan de formule toch niet grondig genoeg gelezen hebben :-)
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Ik ben al 23 jaar lid van Touring, met hun Assistance voor het buitenland heb ik wel al wat ervaring. Vorig jaar reed ik met mijn Harley naar de Europese HOG Rally in zuid Spanje, onderweg voelde ik een enorme tik in het motorblok (kan gebeuren na 158.000km zonder problemen) ik ben toch nog ginder geraakt. De Harley mekanieker zei me dat ik oliedruk genoeg had en het toch zou kunnen proberen om terug naar huis te rijden, maar ik dacht: ik informeer eens bij Touring. Als een erkende dealer kan bevestigen dat het mankement niet binnen de 5 dagen kan hersteld worden dan komen zij de motor halen en brengen hem naar uw eigen dealer in Belgie. Mijn Harley is opgehaald bij de dealer in Malaga, en ik ben de Zondagavond naar Brussel gevlogen met SN, in Brussel stond er een taxi klaar om mij naar Gierle te brengen, kost mij gewoon het Assistance abbonnement per jaar:99€ en ik kan er twee nummerplaten op invullen, dus ik ben verzekerd met mijn BMW en mijn Harley, voor gans Europa, wel enkel buiten Belgie.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Bruno 1200 RT

Bericht door Bruno 1200 RT »

Luc,

Doe even een prijsvergelijk via de sites van respectieve verzekeringsbedrijven. Toen ik het zelf allemaal aan het uitzoeken was bleek Ethias nt alleen veruit het goedkoopst, maar erbovenop nog de ruimste dekking te geven (bekijk ook even waar het vervangingsvoertuig aangeboden wordt bvb)
Ondertussen na een defecte brandstofpomp uitstekende ervaringen qua service bij Ethias.

Bruno
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb een total service card (gratis) en als je binnen een termijn van 21 dagen telkens 10 liter tankt (25 liter voor een auto) blijf je gratis verzekerd voor repatriëring van je voertuig en inzittenden in 26 landen... Kijk eens op http://www.total.be (tanken moet je telkens wel in België doen, het laatste ticket en de kaart gelden als bewijs). Kaart na de tankbeurt laten registreren. De benzine is er iets duurder maar ik heb berekend dat deze 'almost free' polis me op jaarbasis geen 15 euro extra kost...
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

P&V Bijstand aan voertuig en inzittenden,en wereldwijdt (volgens de folder)dus een reisbijstand,koste me 30€ en dit voor een gans jaar!!!
Ben wel met al m'n verzekeringen bij P&V en bij dezelfde agent.
Eric Engels uit Bornem,ongelooflijke goede servise en hij is zelf motorrijder,met een BMW K1200S

Beetje positieve reklame maken mag wel hé!!!

Frank
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Welke je ook neemt...

het is steeds VAB die ter plaatse komt...

Ervaring met :

Landrover assistance - BMW assistance - Jaguar assistance - gratis service van total ....

Kies dan maar voor de goedkoopste zou ik zeggen... De hersteller veranderd er niet door, misschien een paar extra'tjes.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie