WAT IK BETREUR aan de ZUMO ...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

TonTon

Re: WAT IK BETREUR aan de ZUMO ...

Bericht door TonTon »

Dany schreef:
Met dank voor het leuke antwoord. Er zijn dus nog beleefde mensen in onze contreien.
volledig mee eens , precies daarom vertoef ik niet veel meer hier op het forum ( en ik ben daar niet ALLEEN in ) , steeds maar weer die snerpende opmerkingen , mensen die (misschien idd een domme ) een vraag stellen en dan gewoon uitgelachen worden enz...

een "ideale" GPS zal er nooit zijn , net zoals er nooit een "ideale" motor zal komen noch een "ideale" auto....altijd zal er wel iets zijn dat deze of gene zal missen of veranderd wil zien....

ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit topic is opgestart juist met de bedoeling om NOG maar eens een discussie te beginnen van hoe goed die of deze GPS wel is ( en dan in het bijzonder hoe goed de TT wel is ) :-?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Arnold schreef:ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit topic is opgestart juist met de bedoeling om NOG maar eens een discussie te beginnen van hoe goed die of deze GPS wel is ( en dan in het bijzonder hoe goed de TT wel is ) :-?
Dat zou me sterk verbazen :shock: . Philippe (pvdk dus) is een onafhankelijk journalist en is altijd zo objectief mogelijk in zijn beoordeling van ALLE producten juist met de bedoeling om ook onafhankelijk te blijven.

Nét daarom hecht ik (en velen met mij) zoveel belang aan zijn beoordelingen van allerhande motoraccessoires die veelvuldig te lezen zijn op zijn site http://www.pvdk.be/ :wink:

(heb ooit een product mét hem getest, ken daardoor een béétje zijn werkmethode en daardoor ..... :wink: )
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

oké , maar ofwel doe je dan een echte vergelijkingstest , ofwel haal je er dan niet het hele topic door de concurrent bij om er op te wijzen wat die allemaal wél kan en de andere niet.....
ik heb absoluut niets tegen PVDK , ik schrijf hier gewoon neer hoe het bij MIJ persoonlijk overkomt :-(
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hoe doe je een "vergelijkingstest" ZONDER de concurentie erbij te betrekken :shock: :shock: :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

TonTon

Bericht door TonTon »

BiemeRT schreef:Hoe doe je een "vergelijkingstest" ZONDER de concurentie erbij te betrekken :shock: :shock: :shock:
beetje beter lezen : ik schrijf OFWEL doe je een vergelijkingstest ( een vergelijkingstest is altijd mét de concurrentie ) , OFWEL ....etc etc....

en nu stop ik ermee of we zijn weer vertrokken voor de zoveelste.....( je mag zelf invullen ) :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Oké, je hebt gelijk. Iets te vlug willen lezen :wink:

TonTon

Bericht door TonTon »

BiemeRT schreef:Oké, je hebt gelijk. Iets te vlug willen lezen :wink:
eigenlijk heb ik me bij m'n 1ste reactie verkeerd uitgedrukt :
Arnold schreef: ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit topic is opgestart juist met de bedoeling om NOG maar eens een discussie te beginnen van hoe goed die of deze GPS wel is ( en dan in het bijzonder hoe goed de TT wel is ) :-?
ik wilde bedoelen dat het topic gestart is met idd de vraag " wat mis ik bij de Zumo" maar dat daar door sommigen dankbaar ge(mis)bruik van gemaakt is om er toch nog maar eens voor de zoveelste keer op te wijzen hoe goed de TT wel is en wat ie allemaal wél kan en de Zumo niet , zo komt het althans bij over :-? , dat is alles.

en jawel , ook ik mis iets bij de Zumo ( hoewel eerder bij "Garmin" algemeen ) wat de TT wél heeft : de veel beter aanduiding van de rijvakken op grote verkeersaders op de autosnelweg , ik ben zowel bij m'n vroegere 2610 als bij m'n Zumo al een paar keer goed de mist ingegaan op zo'n verkeersader :-(
Kenny
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Bericht door Kenny »

Ik heb een on-route programma aangeschaft en een TTometje had ik al. Niet alles was mij helemaal duidelijk. Met een paar vragen via PM aan Wim was ik direct op de goede weg gekomen en naar een recente rit in Luxemborg is alles helder geworden. Het is trial & error bij zowel Garmin als TT. Wij hebben gelukkig hier op het forum de expertise om elkaar te kunnen helpen en daarvoor ben ik altijd dankbaar. Het maakt niet uit welk toestel je hebt het gaat om de plezier en resultaat van je investering. Ja, en af en toe moet je omkeren met z'n ploeg achter je, nou en?

Ik krijg de mailings van WAYPOINT in NL en de laatste keer was iemand van Garmin uit de VS erbij om de meningen en verbeteringspunten van de gebruikers aan te nemen. Ook Garmin weet dat het beter kan zijn. Als wij altijd helemaal tevreden zijn komt er niets nieuws, dus geef it gewoon door aan de juiste mensen. Ze zullen hopelijk blij met jouw input zijn. Aan de mensen die blijven helpen... :salut: :salut: :salut:
Always watch out for the other guy!
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Klopt Kenny, dat is nou net het doel van een draadje zoals dit. Ik vind de huidige generatie GPS-toestellen best krachtige alleskunners maar het moet de uitdaging blijven om mankementjes te verhelpen en het gebruiksgemak te verhogen. Eenieder heeft meestal wel 'zijn' top vijf van dingen die beter kunnen en ik ga ervan uit dat een fabrikant meestal een heel pak zaken afweegt eer hij een update voorziet.

We moeten aan de kar blijven trekken, zo verbetert elke versie ... al is het in de ogen van sommigen niet meer nodig. Trouwens om nog even terug te komen op Arnold's repliek: het is niet zozeer om één apparaat op te hemelen t.o.v. de andere (concurrentie) maar soms is het nodig een voorbeeld aan te halen van een andere fabrikant om het een en andere te verduidelijken. Trouwens, ik bezit toestellen van beide fabrikanten, ik vind dus dat ik in een positie zit om een aantal zaken te vergelijken zonder vooroordelen of sympathie voor een of andere merknaam. Ik heb trouwens beide toestellen al eens vergeleken in een wat ouder artikel op de website.

Wat ik me altijd heb afgevraagd is waarom Garmin het SMS-gedeelte wegliet op de ZUMO terwijl het op de meeste UVI toestellen wel te vinden is. TomTom is daar breder in wat zijn aanbod betreft. Meestal zijn haast alle functies op alle toestellen te verkrijgen. Daarenboven is het bluetooth gedeelte bij TomTom stabieler dan bij Garmin m.b.t. een aantal GMS-fabrikanten. De vraag die hier rijst is: Waar zit 'm het probleem, we moeten dit zeker zoeken binnen het ter beschikking stellen van uniforme profielen en BT-layers.

Ik heb ondertussen de 730 GO HD hier op de testbank ...
frank

Bericht door frank »

Hoi BMW-vrienden,

Mijn bijdrage aan de reakties:
Nu bijna 2 jaar Zumo 550 en nog altijd wreed kontent van mijn investering
Zumo ingesteld:"snelste route" al is het soms wenkbrauwen fronsen waar "hij" me heen stuurt.
Indien traject me onbekent laat ik Zumo doen want "slimmer" wezen dan je gps kost je soms méér tijd dan gewoon te volgen wat die madam u verteld!
Kan er van meespreken,zit vaak in Brussel centrum en dan ben je blij dat "hij" u erdoor helpt!
De "snelste route" in ons landje betekend meestal grote verkeersassen met eindeloze files dus....wél de snelste maar....je staat aan te schuiven.
En...da heeft niks te maken met Garmin of TT.
Ook de snelheid van het "pijltje" op Zumo scherm loopt soms trager dan de snelheid die je op dat moment doet dus.....is het van L naar R dan ik wat trager.
Tussen hoogbouw (bvb de Belgacom-torens) loopt de "berekening" soms wat achter maar...m'n collega met z'n TT heeft daar méér "last" van dan mijn Zumo.
Bovenleidingen tramverkeer : loopt Zumo soms ff vast!
Mapsource wél bij Garmin nog ni op TT om zelf route's te maken
Al zijn er ook zaken die ik soms niet begrijp
VB : méér kleuren in MS zoals bij Route 66 zodat ge méér langs "groen" kunt rijden
Vroeg of laat heeft MS dat ook en dan zijn we weeral een stuk gelukkiger
VB: Vanuit logement in Normandie naar huis "gewoon" van A naar B
Ik, woon te Lint
Collega woont te Aartselaar
Afstand tussen beide gemeenten =+/- 8km!
Mijn Zumo wijst me de richting via Valenciennes
Zumo collega wijst richting via Rijsel
De reden??....weet het ook niet,
Vele onder ons zullen al hetzelfde meegemaakt heb.
Ligt het aan Garmin of TT nee... want u en ik hebben deze programma's niet ontwikkeld.
Dat Garmin en/of TT daar aan werkt? ja...constant
Gelukkig dat we deze tools vandaag de dag kunnen gebruiken!
Doe zoals vele andere, neem altijd kaarten,electronica kan uitvallen!
Zumo of TT, vroeg of laat staan ze op dezelfde hoogte en waar gaan we dan over "zeuren"?
Waarom ik gekozen heb voor Garmin:
Zijn (nog steeds marktleider) en boden mij het meest inzake prijs/kwaliteit.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Wat die files betreft: TomTom's nieuwe aanpak lijkt daar een oplossing op te hebben gevonden en ik ben die volop aan het testen. In hun nieuwste v8 software voorziet TomTom om een route te berekenen a.d.v. profielen (weekdag met files, weekend met minder verkeer). Deze profielen en daarbovenop de gratise kaartupdates (met aanpassingen van andere gebruikers) worden telkens vernieuwd en aangepast als je het TomTom toestel aan de computer hangt. (Kaarten, lokale situaties, verkeersadders met gekende files, alles wordt bijgewerkt). Als je nu een route laat berekenen, en je staat toe dat TomTom de HD-profilering mag toepassen, dan geeft dit een route waar de gekende knelpunten gemijd worden. Meer nog, je kan nu ook alternatieven berekenen. In ieder geval kan je zowel bij Garmin als bij TomTom nu een extra TMC ontvanger bestellen om files te vermijden. Dit werkt echter heel goed in Nederland en Duitsland, hier bij ons werkt het redelijk maar onze verkeersadders zijn (net als onze lintbebouwing) niet aangelegd om files te verhelpen, dus alternatieve wegen zitten hier meestal ook goed vol. We leven gewoon in een hopeloos land wat bestuur en wegeninfrastruktuur betreft. We moeten ermee leven want het wordt in de toekomst alleen maar erger.

Ik moet zeggen dat ik van zowel Garmin als TomTom's nieuwste generatie toestellen vind dat ze relatief snel hun eerste positie vinden. Met een Sirfstar3 gps ontvanger gaat dit al een pak beter dan vroeger en TomTom introduceerde nu ook GPS-quickfix dat nog sneller klaar is voor gebruik.

Wat jij nog aanhaalt i.v.m. het verschil in routes, dat is nu net eigen aan Garmin. Door de vele (extra) instellingen (soms zelfs percentueel) kan een berekende route verschillen van een tweede gebruiker die hetzelfde doel heeft. Daar vind ik persoonlijk TomTom veel meer recht toe - recht aan. Als beide gebruikers dezelfde manier van berekenen kiezen, krijgen ze hetzelfde traject, gewoon omdat er geen extra parameters zijn die kunnen afwijken van elkaar. Met de vorige generatie (2820-2720-2610, enz...) wat dit nog spectaulairder omdat je in de meeste gevallen de settings nog verder kon tweaken. Heel leuk om het uiterste te vragen van alternatief berekenen, een hel als je allemaal hetzelfde parkoers wil rijden. Ik zie het bijna wekelijks, de fustratie dat de ritten verschillen. Ook hier zullen we mee moeten leren leven...

Slotbemerking: een GPS is handig in een niet gekende streek en meestal een fustratie in een omgeving die je uit je broekzak kent. Daar laat je het spul liever niet tussenkomen. In België is de wegeninfrastructuur zo erbarmelijk dat ik meestal zelf een richting uitrij en enkel lokaal de GPS laat zoeken naar het niet gekende adres. Je moet hier meestal toch over Antwerpen en/of Brussel als je een stukje moet bollen, met alle miserie vandoen ... Dan liever zelf een (haalbaar) alternatief uitzoeken dan van file naar file gestuurd te worden.
Plaats reactie