Unstoppable (problems)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tankcommander

Unstoppable (problems)

Bericht door Tankcommander »

Hallo GS ertjes

In het algemeen GS forum stelt er iemand vast dat hij een slag heeft in zijn achterwiel. Wel ik kan u zeggen dat ik ook een slag in het achterwiel heb en dat dit onder garantie wordt vervangen. Ondertussen ben aan het derde set remschijven toe, blijkt nu dat het achterwiel krom is en daar zit nu net de schijf op gemonteerd.

Maar was dit maar alles. Mijn GSA heeft 8500 Km, en buiten de remschijven (3 setjes vooraan en achteraan graag) , zijn de kleine windschermkes al vervangen, is de pakdrager vervangen (roest), roesten de bevestigingen van mijn mistlampen, heb ik een lekkende achteras, roestende koffer, komt er olie vantussen de rubber tussen de kardan en de versnellingsbak en roesten de vijzen (allé t'zijn geen gewoon vijzen, ze zitten zo op een zwart blokje, weet ik veel) ter hoogte van de inlaatstukken (links en rechts) en heb ik vochtige plek ter hoogte van de telelever (weet nog ni wat dat te betekenen heeft)

Tof hé na 8500 Km, en weet je wat ? T'is mijne tweede met problemen. Nu koop ik geen andere meer (doe teveel verlies), nee , BMW moet maar zien dat zijn prutsen goed zijn. Ik heb betaald voor een deftig machien. Morgen naar de dealer. Heb de fotokes al opgestuurd. Ben het nu wel grondig beu (en nee ik beul niet met die GSA, laat de motor steeds goed opwarmen, leg het beestje in de watten, ga netjes op onderhoud, you name it, I do it)

Voor de tweede keer heeft BMW mijn vakantie verknalt. Nu ben ik eens nieuwsgierig wat BMW gaat doen. Ik veronderstel herstellen onder garantie (dan is het alvast tot volgende trip want telkens ik meer dan 500 Km rij is het prijs) :evil:

Pas op over de dealer geen slecht woord, die mens doet wat hij kan en ziet het zelf ook al ni goe meer zitten

to be continued :cry:

TC
Veiligheid boven alles
wuf

Re: Unstoppable (problems)

Bericht door wuf »

hoi
begrijp je gevoel heb er ook zo eentje gehad
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Tankcommander schreef:Hallo GS ertjes

In het algemeen GS forum stelt er iemand vast dat hij een slag heeft in zijn achterwiel. Wel ik kan u zeggen dat ik ook een slag in het achterwiel heb en dat dit onder garantie wordt vervangen. Ondertussen ben aan het derde set remschijven toe, blijkt nu dat het achterwiel krom is en daar zit nu net de schijf op gemonteerd.

Maar was dit maar alles. Mijn GSA heeft 8500 Km, en buiten de remschijven (3 setjes vooraan en achteraan graag) , zijn de kleine windschermkes al vervangen, is de pakdrager vervangen (roest), roesten de bevestigingen van mijn mistlampen, heb ik een lekkende achteras, roestende koffer, komt er olie vantussen de rubber tussen de kardan en de versnellingsbak en roesten de vijzen (allé t'zijn geen gewoon vijzen, ze zitten zo op een zwart blokje, weet ik veel) ter hoogte van de inlaatstukken (links en rechts) en heb ik vochtige plek ter hoogte van de telelever (weet nog ni wat dat te betekenen heeft)

Tof hé na 8500 Km, en weet je wat ? T'is mijne tweede met problemen. Nu koop ik geen andere meer (doe teveel verlies), nee , BMW moet maar zien dat zijn prutsen goed zijn. Ik heb betaald voor een deftig machien. Morgen naar de dealer. Heb de fotokes al opgestuurd. Ben het nu wel grondig beu (en nee ik beul niet met die GSA, laat de motor steeds goed opwarmen, leg het beestje in de watten, ga netjes op onderhoud, you name it, I do it)

Voor de tweede keer heeft BMW mijn vakantie verknalt. Nu ben ik eens nieuwsgierig wat BMW gaat doen. Ik veronderstel herstellen onder garantie (dan is het alvast tot volgende trip want telkens ik meer dan 500 Km rij is het prijs) :evil:

Pas op over de dealer geen slecht woord, die mens doet wat hij kan en ziet het zelf ook al ni goe meer zitten

to be continued :cry:

TC
Tis klote jom ik hou mij al vast voor onze alpenreis, hopenlijke geraken we er dit jaar zonder BMW problems.

Vond het gewoon niemeer grappig toen we effe de achterband temperatuur aant vergelijken waren Tourance (ikke) versus Battelwing (gij), te moeten vaststellen dat jouw achteras aant lekken was.
Nog goed dat we regelmatig stoppen stel je voor dat het op je remschijf of achterband komt :shock: :cyclopsani:

Kben eens benieuwd wanneer je hem terug hebt :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Innige deelneming. Dan mag het nog allemaal garantie zijn, je zit ondertussen wel met de miserie....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Niks van aantrekken...de filosofie vroeger was : als je olie ziet, wil dat zeggen dat er nog inzit. Een volledig droge en propere motorfiets is dus minstens even verdacht ! Een paar roestplekjes hier ende daar, liggen we daar van wakker ? Zo zie je tenminste dat hij gebruikt wordt.
Gewoon blijven rijden tot hij (bijna) uit elkaar valt. En dat kan weldegelijk met een GS (Ben, geef mij nekeer gelijk :mrgreen: )...

Alle gekheid op een saté : gewoon pech hebben kan, maar een 2de is toch wel vervelend.
Nil volentibus arduum
vasco66

Bericht door vasco66 »

tja ik ben ook binnen geweest voor een nieuw windscherm moto gaan halen en met naar huis te rijden zie ik het scherm terug scheuren dus na een paar kilometer terug kapot maar zit nog met spel op de pon en volgens de daeler geeft bmw nu 1mm spel mag hebben?????
Plaats reactie