dringend hulp gevraagd
Moderator: GVN
dringend hulp gevraagd
Beste vrienden,
Ik heb me tijdje geleden een garmin 2610 aangeschaft. Het toestel heeft mij al heel wat keren snel en goed van punt A naar B gebracht. Maar ik wilde meer....
Ik ben aan het experimenteren gegaan om een "mototour" uit te stippelen die ik ga organiseren voor een aantal "gemotoriseerde" vrienden. Nu is me dat mooi gelukt maar.......
Op mijn PC is de rit compleet van start tot aankomst ( zijn dezelfde plaatsen) echter als ik alles download naar mijn GPS toestel ontbreekt er een stuk, en sluit de rit dus niet mooi aan tot aan het vertrekpunt.
Wat doe ik fout ?
PS : Ik heb een geheugenkaart van 512 mgb (of zoiets) en heb met alle map's die ik al had gedownloaded en deze route zeker niet meer dan 394 mgb opgebruikt.
Hulp, hulp....
Ik heb me tijdje geleden een garmin 2610 aangeschaft. Het toestel heeft mij al heel wat keren snel en goed van punt A naar B gebracht. Maar ik wilde meer....
Ik ben aan het experimenteren gegaan om een "mototour" uit te stippelen die ik ga organiseren voor een aantal "gemotoriseerde" vrienden. Nu is me dat mooi gelukt maar.......
Op mijn PC is de rit compleet van start tot aankomst ( zijn dezelfde plaatsen) echter als ik alles download naar mijn GPS toestel ontbreekt er een stuk, en sluit de rit dus niet mooi aan tot aan het vertrekpunt.
Wat doe ik fout ?
PS : Ik heb een geheugenkaart van 512 mgb (of zoiets) en heb met alle map's die ik al had gedownloaded en deze route zeker niet meer dan 394 mgb opgebruikt.
Hulp, hulp....
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
bedankt, voor de snelle reactie,
ik zal het eens nakijken, maar mij lijkt het dat ik toch geen 500 waypoints zou hebben in een rit van goed 150 km
groeten en rij ze
Tricky
ik zal het eens nakijken, maar mij lijkt het dat ik toch geen 500 waypoints zou hebben in een rit van goed 150 km
groeten en rij ze
Tricky
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Tricky, die 500 slaat op het totaal aantal waypoints dat je hebt opgeslagen, dus ook die van andere routes die zich nog in je Streetpilot zouden kunnen bevinden.tricky schreef:...ik zal het eens nakijken, maar mij lijkt het dat ik toch geen 500 waypoints zou hebben in een rit van goed 150 km
mvg
Hans

@ Tricky,Hans schreef: Waypoints en trackpoints worden opgeslagen in het INTERNE geheugen van de Streetpilot, en niet op de geheugenkaart.
op Hans' antwoord aansluitend: uw Tacklog kan ongemerkt veel trackpoints zijn gaan bevatten (met de Garmin actief laat elke satellietpassage een trackpoint achter. Bij stilstaan neemt dat slechts ruimte in beslag). Wissen van tracklogs kan daarom inderdaad verschil uitmaken.
Sorry zulle mannen maar de verwarring over geheugenruimte, waypoints en viapoints is weer in de lucht denk ik.
Waypoint heb je gemaakt met het vlagje
viapunt heb je gemaakt met de routetool.
waypoints inderdaad 500 mogelijk
viapunten in een 2610 max 50 per route beter nog 30 à 35, verdeel je route desnoods in stukken.
Als je voor een dagrit een geheugenprobleem hebt dan het je een heeeeeel groot probleem, stel je voor dat je een reis maakt van een week. Dan werk je dus fundamenteel.
Je mag me altijd de route eens doorsturen dan kijk ik er wel eens naar.
Wel rap wezen, woensdagavond wacht een welverdiende vakantie met de moto woepie.
groetjes
fluppie
de route mag je posten bij phm@pandora.be
Waypoint heb je gemaakt met het vlagje
viapunt heb je gemaakt met de routetool.
waypoints inderdaad 500 mogelijk
viapunten in een 2610 max 50 per route beter nog 30 à 35, verdeel je route desnoods in stukken.
Als je voor een dagrit een geheugenprobleem hebt dan het je een heeeeeel groot probleem, stel je voor dat je een reis maakt van een week. Dan werk je dus fundamenteel.
Je mag me altijd de route eens doorsturen dan kijk ik er wel eens naar.
Wel rap wezen, woensdagavond wacht een welverdiende vakantie met de moto woepie.
groetjes
fluppie
de route mag je posten bij phm@pandora.be
1 je zou zeker genoeg tacklog moetenhebben voor een halve dg
2 je zou voldoende geheugen moeten hebben voor 20 à 30 dagritten als dan één dagritje een probleem geeft. Ik steek in mijn 2610 zonder enig probleem voor 4000 km motorroutes, dus nogmaals als iemand eenprobleem heeft met een dagrit zit er iets fundamenteels fout.
3 hou de dingen uit mekaar: de verschillende geheugens en hun funktie, dan zal je al merken dat kaartgeheugen en routegeheugen niets met mekaar te maken hebben.
groetjes
fluppie
2 je zou voldoende geheugen moeten hebben voor 20 à 30 dagritten als dan één dagritje een probleem geeft. Ik steek in mijn 2610 zonder enig probleem voor 4000 km motorroutes, dus nogmaals als iemand eenprobleem heeft met een dagrit zit er iets fundamenteels fout.
3 hou de dingen uit mekaar: de verschillende geheugens en hun funktie, dan zal je al merken dat kaartgeheugen en routegeheugen niets met mekaar te maken hebben.
groetjes
fluppie
Ook de mist ingegaan ...
dit WE ook eerste experimenten gedaan met 2610 , eerste 300Km verliepen feilloos , daarna wegens werken op de N49 moeten omrijden ... mijn vriendin (Garminneke) ging compleet de mist in ttz , stuurde mij steeds terug naar vorige via-punt ?
mogelijks teveel via's gebruikt ?
wat is nu de juiste manier van werken , route uitzetten met via's of met waypoints ? of een combinatie van de 2 ....
groeten
Jo
mogelijks teveel via's gebruikt ?
wat is nu de juiste manier van werken , route uitzetten met via's of met waypoints ? of een combinatie van de 2 ....
groeten
Jo