K1100LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nero

K1100LT

Bericht door Nero »

Haloo, sedert gisteren heeft mijn versnellingsaanduider op het dashbord, het opgegeven...
Het slaat plots door, als ik rijd gaat het groene lichtje van neutraal branden, of het gaat van O naar 1 of plots staat er 4 in het venstertje.., heel beu !
Weet iemand wat er gebeurd ?? kan dat van de regen zijn ??? en hoe los ik dat op ??
Na een regenvlaag,als ik motor op de zijsteun plaats komt er met bakken water uitgelopen onderaan, is dat niet de reden ?

tks 8-) 8-) 8-)
Ze maken er vliegtuigen van !
naftje

Re: K1100LT

Bericht door naftje »

Ik heb hetzelfde voorgehad met m'n K100 naked :-( Wss de afsluitrubber van de behuizing die slecht zit of versleten, of het glas dat is losgekomen.
Slechts één oplossing: opengooien, alles uitdrogen, alle contacten met contactreiniger kuisen en overspuiten met een beetje WD40 of insmeren met vaseline, en alles terug monteren.
Indien nodig glas terug vastkleven én, niet te vergeten een NIEUWE afsluitrubber steken.
Greetz, JP
jerre

Bericht door jerre »

't probleem kan ook in de versnellingsbakschakelaar zitten, dat ding zit achteraan op je versnellingsbak en registreert de gekozen versnelling. Anders die stekker van die schakelaar eens loshalen en ook reinigen. Die stekker komt ergens door je versnellingsbak en is ergens rechts onder/naast de batterij terug te vinden.
K100 RS 16v
Nero

Bericht door Nero »

Ok, ga dat straks eens nazien, ik laat iets weten op het succes had
tks 8-) 8-) 8-)
louis

Bericht door louis »

Kijk ook eens bij: http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm

Selecteer (links) "SLEUTELEN" en vervolgens in de rubriek "3. Elektrisch" kies je "12. Versnellingsindicator problemen".

Succes met de reparatie.
Nero

Bericht door Nero »

Heel duidelijk ! dank U ben benieuwd !
8-) 8-) 8-)
Plaats reactie