tijdens het rijden viel mijn motor plots uit en met gevolg dat het achterwiel blokkeerde en ik langs de kant moest. Snel even gekeken wat het kon zijn en vastgesteld dat bij het opzetten van het contact de benzinepomp veel lawaai maakt ( meer dan anders) maar toch afslaat na opbouw druk, ook merkte ik dat er benzine aan 1 van de 2 leidingen hing ( retour en druk wss?), tijdens het demareren slaat de motor niet aan dus resultaat takelen. In de tank is nog benzine genoeg dus ik denk ook niet dat ze droog draait, graag had ik geweten wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit probleem alvast heel erg bedankt voor de mogelijke antwoorden, !!!!! bmr1150rw.
r1150r slaat plots af tijdens rijden
Moderator: GVN
-
bm.r1150r.w
- Contacteer:
r1150r slaat plots af tijdens rijden
dag iedereen, hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleem,
tijdens het rijden viel mijn motor plots uit en met gevolg dat het achterwiel blokkeerde en ik langs de kant moest. Snel even gekeken wat het kon zijn en vastgesteld dat bij het opzetten van het contact de benzinepomp veel lawaai maakt ( meer dan anders) maar toch afslaat na opbouw druk, ook merkte ik dat er benzine aan 1 van de 2 leidingen hing ( retour en druk wss?), tijdens het demareren slaat de motor niet aan dus resultaat takelen. In de tank is nog benzine genoeg dus ik denk ook niet dat ze droog draait, graag had ik geweten wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit probleem alvast heel erg bedankt voor de mogelijke antwoorden, !!!!! bmr1150rw.
-
Iron Gonzo
Re: r1150r slaat plots af tijdens rijden
de pomp kan het begeven hebben.
en welke leidingen heb je het over waar benzine aan hangt?
de overloop leidingen of de leidingen naar injectors?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
bm.r1150r.w
- Contacteer:
IRON GONZO schreef:de pomp kan het begeven hebben.
de leidingen (zwarte) die van klein(hard) naar groot(zachte rubber,flex) gaan en dan naar de snelkoppelingen lopen (2), (die je moet loskoppelen om de tank te kunnen demonteren) alvast bedankt om mij te helpen met dit probleem bm.r1150r.w
-
Iron Gonzo
de spanbanden kunnen wat zijn losgekomen of er kan ergens een scheurtje in zitten.
wat ook mogelijk is:
dat bij de montage van de snelkoppelingen de rubberen O-ring dichting die in de snelkoppeling zit stuk gegaan is en er daar dan benzine kan lekken.
wat ook mogelijk is:
dat bij de montage van de snelkoppelingen de rubberen O-ring dichting die in de snelkoppeling zit stuk gegaan is en er daar dan benzine kan lekken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE

Kleine tip -nadat je de bobines hebt gecheckt-: vervang de snelkoppelingen, of tenminste de O-ringskes. Mettertijd gaan de originele connectors zelfs breken..
Kijk ook eens naar je gemiddeld benzineverbruik en evntuele aanwzeigheid van zwarte uitslag rond de uitslagmond.
Beide aspecten hebben een invloed op de benzinestroom, doen het verbuik stijgen en de loopcultuur geen goed.
Met rare loopcultuur bedoel ik: doortrekken soms in snokjes, moeilijk starten, spontaan uitvallen.
Met mijn vermoeden werd ik in een niet nader bepaalde -officiële- garage trouwens raar bekeken.

Dit zijn de boosdoeners. (Oud model) De huidige connectors hebben een metalen mannelijk deel. Moet mijn fotos nog opladen.
PS: Is een onderschat probleem die volgens mij ook verantwoordelijk is voor een deel van het gepercipieerde KFR-probleem.
-
bm.r1150r.w
- Contacteer:
Het probleem was inderdaad te wijten aan de snelkoppelingen, metname de snelkoppeling van de drukmakende leiding. Eerst heb ik de drukleiding getest, om te checken of de pomp de geest niet had gegeven door de snelkoppeling lichtjes in te duwen, resultaat straaltje benzine & geen lawaai meer = pomp ok. Blijkbaar was de koppeling dus "vals" gekoppeld, want op het zicht kon ik niet uitmaken of deze wel of niet goed verbonden was, daaruit kon ik ook direct het verlies van benzine afleiden die erg kortstondig was (de koppelingen sluiten zichzelf af als ze ontkoppeld worden). Al bij al uiteindelijk een klein mankement dus voor een moto met 50k, waarvoor ik erg blij ben graag had ik wel nog geweten waar die nieuwe koppelingen te verkrijgen zijn (dealer?). alvast bedankt! en thumbs up voor iedereen die meewerkt aan dit fantastische forum!
Gewoon bij de dealer. Wel kijken of je 't metalen mannelijk model meekrijgt, anders verkoopt men oude stuff.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Idd, Wingman heeft zélf zijn diagnose gesteld aangezien men bij de dealeRT maar wat lulde, nét voor onze trip naar Swartzwald & Co heeft Wingman alles vakkundig gemonteerd en zijn problemen waren verdwenen als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon én het gemiddeld verbruik was aanzienlijk minder (zo erg zelfs dat Xavier elke berg 2 * opreed...) 
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Dirk Pauwels
Ik had op de 1100 en de 1150 gewone witte snelsluitingen zitten van Wunderlich, hebben zonder problemen 60k en 65k gedaan. Die dingen kunnen ook gewoon in een goede autoshop besteld worden....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project