Hallo
Ik heb 5000Km geleden nieuwe conischelagers in schanierpunt cardan schwingarm van mijn R1150RT gezet.Maar nu bemerkte ik dat ik iets speling op mijn cardan heb, bij het vast pakken van achterwiel hoorde ook je ook echt klonk.Ik heb met een meetklok de speling gemeten, deze was hart wiel buiten kant remschijf 0,02mm,dus op hart wiel ±o mm.Als de cardan warm is,is de speling weg dan zet de zaak uit en is de cardan speling vrij.Heeft hier ook iemand ervaring mee?
Kees
Speling cardan.
Moderator: GVN
Re: Speling cardan.
Het is altijd erg moeilijk om de speling op het cardan te bepalen.
Er zijn een aantal factoren, de conditie van de conische lagers waarmee het schanierpunt van de eindoverbrenging is opgehangen.
En de cardan lagers...... OP het achterwiel moet je zelf enige speling hebben, anders staat het conische lager in het cardan te strak uit geshimt (als dat goed nl is)
De enige manier omdat te controleren is de dracht bekijken van het tandwiel. Maar daarvoor moet je het cardan demonteren.
Er zijn een aantal factoren, de conditie van de conische lagers waarmee het schanierpunt van de eindoverbrenging is opgehangen.
En de cardan lagers...... OP het achterwiel moet je zelf enige speling hebben, anders staat het conische lager in het cardan te strak uit geshimt (als dat goed nl is)
De enige manier omdat te controleren is de dracht bekijken van het tandwiel. Maar daarvoor moet je het cardan demonteren.