Twee versies van TomTom2 Rider?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KlaasJan

Twee versies van TomTom2 Rider?

Bericht door KlaasJan »

Een goedenavond,
Als ik via kieskeurig op zoek ga naar Tom Tom 2 Rider zie ik dat de kaart data van Tele-atlas afkomstig is en als ik kijk via Promotor dan is de kaart data van Navteq. Dat lijkt mij niet het zelfde, toch? Zoals ik vorige keer al met een andere vraag heb gedemonstreerd (scala en TOMTOM) heb ik er dus geen bal verstand van. Ik heb een Samsung 600 telefoon en wil dus:
gewoon de telefoon aan kunnen nemen (is zakelijk en dus belangrijk)een route heel simpel kunnen uitzetten en rijden en routes van Promotor etcetera kunnen downloaden en ook met mijn vrouw achterop kunnen communiceren. Dat moet allemaal kunnen met de TOMTOM 2 Rider en de Bluetooth headset die je er nu gratis bij krijgt? Alleen de USB aansluiting is nog niet USB 2. Dat is toch geen probleem? De snelheid van data overdracht is dan toch alleen wat langzamer?
Ik hoor graag wat men er van denkt. Vast hartelijk dank.
Vriendelijke groet,
Klaas Jan
WimLT
Contacteer:

Re: Twee versies van TomTom2 Rider?

Bericht door WimLT »

Daar kan ik niet in helpen, maar een mailtje naar PVDK ( philippe@pvdk.be ) kan opheldering brengen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
KlaasJan

Bericht door KlaasJan »

Goedemorgen BiemeRT,
Heb pvdk geprobeerd te mailen. Lukte niet. Zal wel komen omdat ik een Hollander ben????
Misschien leest ie zelf dit draadje een keer??? Anders? Weet ik het ook ( zeker) niet.
In ieder geval bedankt. Vr.gr.
K.J.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik weet dat Philippe momenteel op Madeira is, dus ... misschien effe geduld oefenen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik ga dit even via het forum trachten te beantwoorden. Gelukkig hebben ze hier draadloos internet aan de zwembad-bar :drunken:

De TTR v2 is voorzien van Navteq kaartmateriaal. Deze kaarten zijn versie 6 of 7. De nieuwste versie 8 is nog niet op de TTR voorzien.
Het toestel heeft een USB-verbinding die enkel dient om via TomTom Home updates te installeren van toepassingen, add-ons of andere dingen zoals POI's of flitspalen en eventueel routes (ITN-files). Gezien al deze bestanden relatief klein zijn, speelt het geen rol of je USB1 of 2 hebt. Kaartmateriaal (Europa) hevel je best over via de SD-kaart.

De TTR v2 heeft een bluetooth versie 1.2 module aan boord. Hiermee kan je meer dan één connectie tegelijkertijd maken. Je kan dus de in de doos bijgeleverde ScalaRider headset connecteren, en tegelijkertijd een bluetooth compatibele GSM koppelen. De mogelijkheden van de GSM (bellen, gebeld worden, telefoonboek consulteren, laatste oproepen, gemiste oproepen, en SMS-berichtjes) hangt af van de telefoon en of hij volledig compatibel is met de TTR v2. Daarvoor consulteer je best de TomTom website en controleert even of jouw toestel ertussen staat. Doorgaans kan je steeds bellen of gebeld worden en zijn de andere extra's optioneel. (Mijn Nokia bijvoorbeeld ondersteunt alles).

Wat routes betreft, het gemakkelijkst maak je die met TYRE of ITNCONV: beide zijn makkelijk te bedienen en kunnen perfect ITN routes maken. TYRE kan die meteen in de TTR v2 plaatsen. Wat de compatibiliteit met ONROUTE betreft, daar scoort de Garmin Zumo een stuk beter omdat de export van tracks met veel punten mogelijk is. Dit geeft een zeer getrouwe replicatie van het bekomen resultaat. Struikelblok bij de TTR v2 blijven de 48 tussenpunten, een beperking waarmee ONROUTE rekening houdt maar waarbij tegelijkertijd de accurate copie wel een beetje tegenvalt.

Ik denk dat ik het zowat bij elkaar heb opgesomd. Schol, 'k ga nog een pintje pakken en een duik in de pool nemen ... :pirat:
X men

Bericht door X men »

Ik heb een TT rider second edition sinds een jaar. Ik lees nu dat er recentere kaarten verkrijgbaar zijn, en heb me dan maar gaan registreren bij tomtom.com in de hoop die te kunnen downloaden. Gratis is natuurlijk ietsje teveel van het goede :lol:

Maar als ik naar de kaarten ga kijken die te koop zijn, en ik kies west europa (overigens wel duur hoor...) dan krijg ik als antwoord : niet genoeg plaats op de gps, koop sd kaart ???

Wat kan ik best doen ? Moet ik inderdaad terug naar Media Markt, en daar een nieuwe sd kaart kopen met de recentste kaart van west europa ? Of doe ik iets verkeerd ? Ik durf niet zo goed zomaar bepaalde items gaan deleten op mijn gps. (heb dat daarnet al wel gedaan met alle nutteloze talen, maar dat maakt niet veel ruimte vrij.

Wat raden jullie me aan ?

groeten,
Peter
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb geen Rider maar TT met harde schijf en dat werkt waarschijnlijk anders.

Ik heb TomTom-Home op de pc staan en die regelt dat allemaal voor mij: oude kaart gewoon vervangen door nieuwe. Het is zeker aan te raden van eerst een back-up te maken (ook zeer gemakkelijk met Home) voor je eender wat doet :wink:

VDBD

Bericht door VDBD »

ik heb hetzelfde probleem voor 59 euro via Tom TOm site update gekocht en kan die niet op mijn SD kaart laden , gezien ik maar een paar uren had om te downloaden alles kwijt , heb gemaild naar TOM TOM zonder reactie , kan iemand me helpen aan die versie 7 op een kaarte voor een TTR versie 2 voor europe ?
Plaats reactie