Terugroepactie "ringantenne" (EWS)
Moderator: GVN
Terugroepactie "ringantenne" (EWS)
Op het Duitse K1200 forum (http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... highlight=) wordt melding gemaakt van een terugroepactie voor de "ringantenne", waarbij BMW een schrijven richt aan de betroffen eigenaars (modellen 2007-2008). Heeft er iemand op dit forum reeds iets hiervan gehoord?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Re: Terugroepactie "ringantenne" (EWS)
ja dat klopt.
mijn motor is vorige week binnengeweest voor onderhoud en de dealer heeft toen meteen de ringantenne vervangen (GSA 2007).
alle eigenaars zullen nog een schrijven ontvangen hieromtrent.
alles onder garantie natuurlijk.
mijn motor is vorige week binnengeweest voor onderhoud en de dealer heeft toen meteen de ringantenne vervangen (GSA 2007).
alle eigenaars zullen nog een schrijven ontvangen hieromtrent.
alles onder garantie natuurlijk.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
en de 2006 modellen die net uit garantie zijn ? krijg je ook een schrijven indien je je niet aanmeld bij de dealer voor onderhoud?
De mijne dus ook... daar gaan we weer... 
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
@ Philip: mss is er niks mis met de ringantennes van modeljaar 2006? ik denk niet dat dit wat te maken heeft met de garantieperiode, want sommigen hebben 4 jaar garantie (2+2), of bestond die formule toen nog niet?
maar ik ben toch benieuwd of iedereen die met een model 2007-2008 rondrijdt een schrijven zal ontvangen. ik bedoel daar degene mee die een BMW kochten bij een niet-officiele dealer. en of die hun ringantenne ook onder garantie vervangen zal worden.
maar ik ben toch benieuwd of iedereen die met een model 2007-2008 rondrijdt een schrijven zal ontvangen. ik bedoel daar degene mee die een BMW kochten bij een niet-officiele dealer. en of die hun ringantenne ook onder garantie vervangen zal worden.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
wat is een ringantenne (EWS) eigenlijk nooit van gehoord

-
®win
- Contacteer:
Bij het starten van de motor stuurt de ECU (het elektronisch brein) een signaal naar die ringantenne. Op dit signaal geeft de transponder in de sleutel een bepaalde respons. Die respons wordt weer opgevangen door die antenne en doorgegeven aan de ECU. Als de respons matcht met de gegevens in de ECU, dan kan er gestart worden. Gaat er dus iets fout met de ringantenne, dan kan er niet worden gestart. EWS = Elektronische Wegfahrsperre, de elektronische startblokkering.vasco66 schreef:wat is een ringantenne (EWS) eigenlijk nooit van gehoord![]()
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
ok begrepen hartelijk dank
Ben vrijdag mijn nieuwe R1200RT gaan halen en moest deze morgen reeds vaststellen dat hij weigerde te starten. EWS op de display !!!
De ter plaatse gekomen medewerker van VTB/VAB liet verstaan dat dit bij BMW een reeds langer gekend probleem is en verschoot er dan ook van dat een spiksplinter nieuw model nog steeds dit mankement meekrijgt.
Gezien het lange weekend (maandag nationale feestdag) zal mijn moto pas dinsdag gedepanneerd worden naar de Jorssen garage waar ik hem kocht.
Ik vind het al erg om met een BMW in panne te staan en zeker als hij pas 2 dagen oud is !!!
Hopelijk wordt het euvel snel maar vooral DEFINITIEF verholpen ???
De ter plaatse gekomen medewerker van VTB/VAB liet verstaan dat dit bij BMW een reeds langer gekend probleem is en verschoot er dan ook van dat een spiksplinter nieuw model nog steeds dit mankement meekrijgt.
Gezien het lange weekend (maandag nationale feestdag) zal mijn moto pas dinsdag gedepanneerd worden naar de Jorssen garage waar ik hem kocht.
Ik vind het al erg om met een BMW in panne te staan en zeker als hij pas 2 dagen oud is !!!
Hopelijk wordt het euvel snel maar vooral DEFINITIEF verholpen ???
Wel dit werd dan tijd .
Ik hoop dat zo velen bespaard wordt van het geen ik mee maakte.
Uiteindelijk hoort dit ook bij Service.
Service is niet alleen voor nadien maar ook om te voorkomen in pan te vallen vind ik persoonlijk.
hier terug te vinden wat ik met deze ringantenne meemaakte.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 92#p240092
Ik hoop dat zo velen bespaard wordt van het geen ik mee maakte.
Uiteindelijk hoort dit ook bij Service.
Service is niet alleen voor nadien maar ook om te voorkomen in pan te vallen vind ik persoonlijk.
hier terug te vinden wat ik met deze ringantenne meemaakte.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 92#p240092