Helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noel

Helm

Bericht door noel »

Ben de laatste weken zo'n 5-tal RTeeërs tegengekomen met zo'n hevige oranje helm. Je Weet wel, zo'n kleurtje waar -veronderstel ik - de zwaantjes mee rijden. Ik stel me de vraag of dit "wettelijk gezien" mag, of zijn het mensen van de politie die deze helm ook in hun vrije tijd gebruiken?
Heeft BMW ook zo geen helm in huis die hier een klein beetje op trekt, en die bovendien iets goedkoper is dan de andere kleurtjes ?

Kan er iemand hier iets over vertellen?
Allee, misschien dat onze zéér gewaardeerde forumganger "HARALD" hier wat licht in de duisternis kan brengen.
Harald

Bericht door Harald »

Tja , die helmen zijn blijkbaar erg in trek.
Ik rij met een witte helm , maar tegen het jaar 2008
krijgen we allemaal een oranje ketel op onzen schedel :lol:

Nu die oranje kleur is wettelijk beschermd en mag dus enkel door de
dienders der wet worden gedragen :!:

Dus opletten geblazen met het dragen van een
oranje (ex) rijkswachthelm :idea:

De kleur is bepaald door een RAL n°
wanneer de kleur gelijkend is , dus niet het juiste nU heeft is er geen probleem.

En als de logo's van onze firma verwijderd zijn zal er mogelijks weinig op gezegd worden.

Nu weet ik dat Levior enkele jaren geleden fluo helmen op de markt heeft gebracht.
Mogelijks heb je deze gezien.

Of wel is er ergens een Stock amerikaan in de buurt die de ex RW helmen heeft opgekocht en doorverkoopt. :wink:

Alléé heb ik u nu (on)gelukkig gemaakt :?: :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
noel

helm

Bericht door noel »

Erg bedankt voor uw deskundige én uitvoerige uitleg Harald! Ben er zeker niet ongelukkig om, maar veiligheid boven alles héé. Mijn oranje vestje kan al veel goed maken.
Alvast hartelijk bedankt voor uw snel antwoord!! :D
John
Contacteer:

Bericht door John »

Wanneer de kleur gelijkend is...daar zeg je wat! De nieuwe helmen krijgen het kleurnummer RAL3026. Samen met een witte reflecterende strip.
Maar nu komt het...die RAL-kleur is naar het schijnt niet in de gewone handel te verkrijgen :lol:
Anders wordt het wanneer je bvb. rondtuft met een witte politiemotor en ergens het verkeer gaat regelen! Dat is vragen achter problemen :lol:
Plaats reactie