hoi;
Vandaag een banden repairkit aangeschaft
zie http://www.31inc.com
http://www.31inc.com/31shop/shopdisplay ... Search=Yes
Bij Autovak de villermontstraat 32 kontich
http://www.autovak.be/
N51 08.422
E4 26.418
kost 15,20 euro
de wieken zijn ook arfzonderlijk te koop
wat ik niet terugvind op het forum is nu een juiste beschrijving hoe het moet. de handleiding (amerikaans) is niet 100% verstaanbaar.
vb: een wiek is 10 cm lang, die verdeel je in twee door die door die naald te steken , vervolgens steek je dat door de band (eerst met de raps bewerken natuurlijk) en dan breng je die half in de band en half erbuiten dat is dus ongeveer 2,5 cm boven de band uitstekend.
Wat ze bedoelen met het afsnijden van de wiek boven de band op 1/8" weet ik niet juist vermoed zo een mm of 2 ?? of moet da meer zijn ?
als er nog iemand is die praktische raadgeving kan meegeven, graag dan.
Voor een compressor heb ik zo een goedkoop ding in een warenhuis gekocht en ontdaan van alle plastiek, nu past het in de palm van mijn hand , alleen nu zien da k' nie met mijne vinger tussen de kanwieltjes geraak natuurlijk
Swa Brasschaat
radial tire repair kit 15-001
Moderator: GVN
-
Swa Brasschaat
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:39
- Woonplaats: Brasschaat
- Locatie: Antwerpen
Re: radial tire repair kit 15-001
Heb ut een keer mee gemaakt met me eerste motor.
Fonkelnagelnieuw rubber erop.
Rijdt daar weg, en geraak er thuis mee.
Ga voor 'n stukje inrijden, dus voorzichtig wegrijden en zeker in de bochten.
Voelt ineens zo raar aan net of er geen lucht in de achteband zit, dus gestopt.
Kijken en ja hoor, zat schroef of vijs in, en dus geen lucht meer.
Met de lege band voorzichtig teruggereden, gaat ook zonder, de band is ook wel best stevig zonder lucht.
Terug bij de bandenspecialist, deze keek me vreemd aan en zei, geen probleem, we steken er 'n veter in.
Eerst de schroef eruit gehaald, dan gat geboord op die plaats, ik dacht nog zo blijft er helemaal geen lucht in.
Toen kwam daar die rare naald en 'n in plastic vacuum verpakte dikke veter, lijkt op die van schoenen.
De veter werdt in het geboorde gaatje gestoken, de naald terug gehaald, resterende deel afgesnede, en klaar.
De band werd opgepompt, wiel gebalanceerd en klaar ???? dacht ik nog is dat alles, dus ja.
De veter vulcaniseerd in z'n geheel en dus ook met de band.
Verkoper zei dat het vaker voor komt bij nieuwe banden, en het komt door die dunne stempelflapjes die er nog aanhangen.
Die stempelflapjes pakken alles vast wat op de straat licht, dus ook steentjes en dergelijke.
Na 'n kleine 1000km zijn die afgesleten, en zal de kans op schroeven, spijkers e.d. minimaal zijn geworden.
mvg
Fonkelnagelnieuw rubber erop.
Rijdt daar weg, en geraak er thuis mee.
Ga voor 'n stukje inrijden, dus voorzichtig wegrijden en zeker in de bochten.
Voelt ineens zo raar aan net of er geen lucht in de achteband zit, dus gestopt.
Kijken en ja hoor, zat schroef of vijs in, en dus geen lucht meer.
Met de lege band voorzichtig teruggereden, gaat ook zonder, de band is ook wel best stevig zonder lucht.
Terug bij de bandenspecialist, deze keek me vreemd aan en zei, geen probleem, we steken er 'n veter in.
Eerst de schroef eruit gehaald, dan gat geboord op die plaats, ik dacht nog zo blijft er helemaal geen lucht in.
Toen kwam daar die rare naald en 'n in plastic vacuum verpakte dikke veter, lijkt op die van schoenen.
De veter werdt in het geboorde gaatje gestoken, de naald terug gehaald, resterende deel afgesnede, en klaar.
De band werd opgepompt, wiel gebalanceerd en klaar ???? dacht ik nog is dat alles, dus ja.
De veter vulcaniseerd in z'n geheel en dus ook met de band.
Verkoper zei dat het vaker voor komt bij nieuwe banden, en het komt door die dunne stempelflapjes die er nog aanhangen.
Die stempelflapjes pakken alles vast wat op de straat licht, dus ook steentjes en dergelijke.
Na 'n kleine 1000km zijn die afgesleten, en zal de kans op schroeven, spijkers e.d. minimaal zijn geworden.
mvg
MG Breva 850