Pech onderweg

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GStephen
Contacteer:

Pech onderweg

Bericht door GStephen »

Ik verblijf tijdens deze week in Hasselt voor professionele verplichtingen.
Ik ben hier naar toe gekomen met de moto.
Gisteren wilden ik een toerke doen in de omgeving en o.a. naar het drielandenpunt.
Alles verliep goed tot mijn tussenstop ergens in Nederland.
Wanneer ik opnieuw wilde vertrekken weigerde de moto te starten en kreeg ik als melding op mijn scherm: EWS!

Na lang wachten (wegens de locatie en het uur) en een paar telefoontjes met BMW Motorrad Service, kwam er een sympathiek iemand uit Neerpelt mij depanneren.
Tijdens de terugrit meldde die man dat ik al het tiende "slachtoffer" was, en dat het dus een gekend probleem was.
Hij bracht mij terug naar het hotel en heeft vanmorgen de moto afgeleverd aan Motorhuis Hasselt.

Deze namiddag hebben ze gebeld met het goede nieuws dat de moto onder garantie hersteld is.
De ringantenne werd vervangen door het laatste nieuwe model.

Alvast een dikke pluim voor BMW Motorrad Service en Motorhuis Hasselt voor hun geleverde dienst.
Een minder dikke pluim voor BMW zelf. Zoiets zou toch niet mogen gebeuren voor de prijs dat we betalen voor dergelijke moto's...

Enfin, all's well that ends well
Morgen een nieuw toerke 8-) :cheers:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
WimLT
Contacteer:

Re: Pech onderweg

Bericht door WimLT »

Zou zeker niet mogen, maar allé 't is gelukkig weeral in orde :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Hoi,

U transponter is of ringantenne was stuk ,maar dat kom veel voor.Ze maken daar geen probleem voor op dat te vervangen.Maar het gaat altijd stuk als u ver van huis bent of op vakantie en dat is minder prettig.

:wink:
peegys

Bericht door peegys »

Hier idem...

Woensdagavond, vest aan, helm op, handschoenen en daar gaan we.... :oops:
EWS.....paard weigert sprong....m'n motor met 4800km weigert te starten.
Na enkele telefoontjes te weten gekomen dat er iets aan de hand hand is met de ringantenne...maar na een twintigste keer op de startknop te duwen blijkt alles terug in orde en kan ik toch vertrekken. Oef, onmiddellijk naar de dealer die me een afspraak geeft voor het vervangen van dit onderdeel. Goeie service, maar nu heb ik toch enkele twijfels aan dit ding...hopelijk zal de nieuwe ringantenne beter zijn....

Toch blijft m'n GS een lekker ding om mee te toeren... 'k wil em nie meer kwijt.... :-)
My beemer...my freedom.....
R1250rt 2021

lid BMW club vlaanderen
Dirk 41

Bericht door Dirk 41 »

Juist hetzelfde "probleempje" voor gehad op vakantie in Italië...
Vandaag motor terug gaan halen bij dealer, waar hij 3 weken heeft gestaan! Stuk dat ter herstelling nodig was, was in backorder...
Mijn "vertrouwen" in BMW heeft hierdoor toch een flinke deuk gehad. In Italië een discussie had met dealer dat ik diesel zou getankt hebben...met handen en voeten uitgelegd dat het geen waar was dat ik weldegelijk benzine had getankt, maar daar hadden ze niet veel horen aan. Een hele nest om terug thuis te raken en vakantie die niet voor herhaling vatbaar is! En ik weet het, ge zoudt hier alleen maar de problemen horen, maar stel uzelf maar eens in de plaats. Leuk is anders.
Ik heb bij men motor in 2006 de 2+2 garantie bijbetaald(!) en laat ze daar nu net eens aan twijfelen dat het wel garantie zou zijn...garantie is volgens mij garantie en als het niet zo is moeten ze er geen reclame voor maken. In 2006 heb ik ook geen probleem gemaakt om de motor contant te betalen, maar heb soms de indruk dat eens ze je centen ontvangen hebben het beste eraf is...misschien niet bij elke dealer maar er zijn er toch!
BMW-assistance tis beter dat ge het niet nodig hebt, en als ge op vakantie gaat kun je volgens mij toch maar beter zelf een assistance afsluiten.

Groeten
Dirk
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Oeps, en ik vertrek maandag naqar Oostenrijk, heb ook europe-assistance :wink:
I like my bike!!
John
Contacteer:

Bericht door John »

Kan zijn dat die antennes kapot gaan maar weet dan ook dat die prullen zéér dikwijls in de war geraken bij bvb een tankstation met zendantennes op het dak of op plaatsen waar zendantennes staan (GSM masten oid)
Dikwijls is het genoeg de motor enkele tientallen meters verder te duwen en die prullen werken weer. :wink:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

.. wou net hetzelfde vertellen John...

Staat hier trouwens al eens ergens vermeld!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
naftje

Bericht door naftje »

... nog een reden om bij m'n oude Kaatjes te blijven :mrgreen:
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Ja GStephen, wou ook hetzelfde vertellen.
Koop nen goeie ouwen GS1100, die heeft geen last van antennes :shock: :shock:
Nee, zou het niet willen voorhebben ergens in de bergen in Corsica ze.
Hopelijk nu geen problemen meer.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
luky

Bericht door luky »

EWS ik heb 3 jaar met nen 1200GS gebold en nooit iets met voor gehad
Overgestapt op nen GSA mod.2007 op 2000km EWS defect nieuwe ringantenne gelaatst
met 5000km verdomme weer van da :!: terug gemaakt maar met 1andere reeks
daeler zy dat ie nen mecanieker moest by nemen om aleen dat spul te vervangen :twisted:
prettig is anders :-( maar eens ik met den GSA op stap ben man man man :-) :-) :-)
Beemer

Bericht door Beemer »

Kan dat misschien ook iets te maken hebben met je GSM die in de nabijheid van je ringantenne ligt (handschoenvakje bv)?
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Blijkbaar niet, want de dealer van Motorhuis zei dat BMW hiervan op de hoogte was en dat een terugroepbrief in de opmaak was.

@Motard de l'Allier,
Ja Koen, op dat ogenblik dacht ik ook zo van 'had ik maar een tweeklepper'

Hopelijk is dit definitief verleden tijd...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
J
Contacteer:

Bericht door J »

miss stomme vraag, maar wit zit die ringantenne op een GSa?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... is een zwart doosje in bij het contact.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie