ratelen
Moderator: GVN
-
Adri Janssens
ratelen
Na een moeilijke werkdag, wilde ik deze avond efkes uitwaaien op mijne 1150rt, maar die besliste er anders over.
Bij 't starten hoorde ik alleen geratel van de starter, doch de motor draaide nie mee. Ik dacht eerst aan een te zwakke batterij maar die is pas nieuw van met nieuwjaar en de druppellader hing er al ne tijd aan.
Bij nazicht van die druppellader gaf die aan dat de baterij volledig vol is. Bij het proberen van op te starten, flikkerden de lichtjes van het display temperaturen en benzinemeter.
Wat zou het probleem kunnen zijn :
- starter die blijft hangen of
- toch batterij niet goed meer
HELP a.u.b. want volgende week heb ik vakantie en wil ik gaan toeren en liefst zonder problemen.
Dank bij voorbaat.
Bij 't starten hoorde ik alleen geratel van de starter, doch de motor draaide nie mee. Ik dacht eerst aan een te zwakke batterij maar die is pas nieuw van met nieuwjaar en de druppellader hing er al ne tijd aan.
Bij nazicht van die druppellader gaf die aan dat de baterij volledig vol is. Bij het proberen van op te starten, flikkerden de lichtjes van het display temperaturen en benzinemeter.
Wat zou het probleem kunnen zijn :
- starter die blijft hangen of
- toch batterij niet goed meer
HELP a.u.b. want volgende week heb ik vakantie en wil ik gaan toeren en liefst zonder problemen.
Dank bij voorbaat.
de zondagrijder
Re: ratelen
Hoelang heeft dat beest niet gereden?
Mee eens, batterij is ofline met andere woorden te lang niet gebruikt.
Er treed sulfatering op, ook met 'n druppellader eraan, is niet omkeerbaar.
Gevolg :
De startknop word ingedrukt en de bendix duwd de startmotor naar voren.
Deze vraagt 'n flink vermogen van de accu, en haald ut niet.
Bendix laat de koppeling los, en de startmotor vliegd terug.
Dit herhaald zich totdat accu helemaal plat is, dus cellen defect.
Oplossing:
Accu vervangen helaas is het niet anders.
mvg
Er treed sulfatering op, ook met 'n druppellader eraan, is niet omkeerbaar.
Gevolg :
De startknop word ingedrukt en de bendix duwd de startmotor naar voren.
Deze vraagt 'n flink vermogen van de accu, en haald ut niet.
Bendix laat de koppeling los, en de startmotor vliegd terug.
Dit herhaald zich totdat accu helemaal plat is, dus cellen defect.
Oplossing:
Accu vervangen helaas is het niet anders.
mvg
MG Breva 850
-
mecapuet
Adri,
Moest het niet in orde komen, laat iets weten, kom ik eens kijken.
Ik ben wel van over de taalgrens, maar heb een motomaat wonen in messelbroek, kom er regelmatig.
Gr, meca.
Moest het niet in orde komen, laat iets weten, kom ik eens kijken.
Ik ben wel van over de taalgrens, maar heb een motomaat wonen in messelbroek, kom er regelmatig.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Iron Gonzo
is de batterij van nieuwjaar dan heb je er nog garantie op.
op iedere batterij heb je 2 jaar garantie
vervangen en hopen dat uw probleem is opgelost
vervangen en hopen dat uw probleem is opgelost
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
De mogelijkheid van een slechte starter niet te snel uitsluiten. Bij mij leek ook alles te wijzen naar de batterij maar uiteindelijk was de starter de boosdoener.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Hoi,
Kan zijn dat de batterij van begin af niet goed is opgeladen en dan gaat ze niet lang mee
Bij ons hangen er altijd een paar nieuwe aan de lader.Als we ze recht uit schap moeten nemen hebben we prul achteraf
Kan zijn dat de batterij van begin af niet goed is opgeladen en dan gaat ze niet lang mee
Bij ons hangen er altijd een paar nieuwe aan de lader.Als we ze recht uit schap moeten nemen hebben we prul achteraf
-
Adri Janssens
Hallo mannen, vandaag is 't gedaan met ratelen. Ik heb jullie raad opgevolgd en ben 'n nieuwe batterij gaan kopen. En ik denk dat het nu een goei is. Tis een van het merk "Odijssij". Thuis gekomen heb ik ze direct geplaatst en een wonder is geschied: het ratelen van de motor is veranderd in een mooi gegrom.
Zo'n batterij is toch niet goedkoop, maar ik heb er iets opgevonden : vanaf vandaag rij ik 10km per uur trager, waardoor de motor minder benzine verbruikt. Dus zo spaar ik het er wel terug uit.
Ik heb ook witte pinkerglaasjes meegebracht. Dat vondt ik pas duur , nl. 32 pleuros voor zo'n 2 plastik kapjes. Wat vinden jullie daarvan, das toch niet goedkoop, hé. Volgens mij was dat inpakmateriaal duurder - tel nu zelf uit : 2,00 € voor de glaasjes, 3,00 € voor de lampjes en 30,00 € voor het inpakmateriaal. Maar wat zit ik hier te klagen, het voornaamste is : ik kan volgende week rondrijden.
Zo'n batterij is toch niet goedkoop, maar ik heb er iets opgevonden : vanaf vandaag rij ik 10km per uur trager, waardoor de motor minder benzine verbruikt. Dus zo spaar ik het er wel terug uit.
Ik heb ook witte pinkerglaasjes meegebracht. Dat vondt ik pas duur , nl. 32 pleuros voor zo'n 2 plastik kapjes. Wat vinden jullie daarvan, das toch niet goedkoop, hé. Volgens mij was dat inpakmateriaal duurder - tel nu zelf uit : 2,00 € voor de glaasjes, 3,00 € voor de lampjes en 30,00 € voor het inpakmateriaal. Maar wat zit ik hier te klagen, het voornaamste is : ik kan volgende week rondrijden.
de zondagrijder
... dus toch de batterij zoals eerste vermoeden.
Veel leute op de beemer!
Veel leute op de beemer!