Welke headset voor het beluisteren van muziek?
Moderator: GVN
Welke headset voor het beluisteren van muziek?
Ben op zoek naar een headset dat naast gps-spraakbegeleiding tegelijk goed is voor het beluisteren van muziek.
Heb momenteel een headsetje voor m'n Garmin-Zumo en, aangezien ik daar ook een SD-card kan inpluggen vol muziek....
M'n helm is een Caberg Just One Plus.
Huidige speakers zijn +/- 20mm diam. maar, de ruimte achter de bevestiging van de helmriemen is max. 35mm dus, er kan toch nog een deftig speakertje ingebouwd worden.
Welke merken voldoen aan goede hoge en lage tonen met een diam van +/- 35 a 40mm
Waar zijn de "betere" headsets te koop?
Alvast dank voor de info
Frank
Heb momenteel een headsetje voor m'n Garmin-Zumo en, aangezien ik daar ook een SD-card kan inpluggen vol muziek....
M'n helm is een Caberg Just One Plus.
Huidige speakers zijn +/- 20mm diam. maar, de ruimte achter de bevestiging van de helmriemen is max. 35mm dus, er kan toch nog een deftig speakertje ingebouwd worden.
Welke merken voldoen aan goede hoge en lage tonen met een diam van +/- 35 a 40mm
Waar zijn de "betere" headsets te koop?
Alvast dank voor de info
Frank
Re: Welke headset voor het beluisteren van muziek?
Hoi,
Ik gebruik voor de i pod deze headset

http://www.sennheiser.be/belux/icm_fla.nsf/root/500939
Kost wel iets maar draagt plezierig onder een helm.
Gekocht bij saturn
GRTS Danny
Ik gebruik voor de i pod deze headset

http://www.sennheiser.be/belux/icm_fla.nsf/root/500939
Kost wel iets maar draagt plezierig onder een helm.
Gekocht bij saturn
GRTS Danny
danny, ik ook sinds enkele weken
. Heel comfortabel en prima geluid.
-
John
- Contacteer:
Mijn oren zijn gewoon te klein om van die oordoppen te gebruiken. Na een tijdje begint dat serieus te irriteren. Ik heb in mijn helmen een komplete headphone van Phillips ingebouwd. Met oorkussen en al. Dat werkt prima voor mij.
Bedankt voor de reakties,
Intussen al gedacht om een gewone headphone te kopen en speakers in te bouwen.
Anderzijds info opgevraagd bij gps.nl (hebben sinds mei 08 ook een shop in Vessem)
Gezien op hun website speakers van IMC type HS400 +/- 50€ voor een set.
Volgens hun info goede kwaliteit vooral voor muziek
Afwachten...
Intussen al gedacht om een gewone headphone te kopen en speakers in te bouwen.
Anderzijds info opgevraagd bij gps.nl (hebben sinds mei 08 ook een shop in Vessem)
Gezien op hun website speakers van IMC type HS400 +/- 50€ voor een set.
Volgens hun info goede kwaliteit vooral voor muziek
Afwachten...
-
John
- Contacteer:
Wil je mijn advies over die HS 400? Waardeloos, enkel goed voor gesproken geluid. GPS, telefoon of PMR.
Als ik naar muziek luister wil ik ook bass horen, en dat kan niet met die dingen. Zéker niet rechtstreeks van bvb een Zumo.
Als ik naar muziek luister wil ik ook bass horen, en dat kan niet met die dingen. Zéker niet rechtstreeks van bvb een Zumo.
Ik gebruik ook de headsets die rusor gebruikt. Prima geluid en een goed bass ken! Moet je geen andere oordoppen meer gebruiken .
Vraag rond "welke" headset voor muziek opgelost!
Hifi-stereo-Sony koptelefoon "gesloopt"
Samen met de soft-pads van vorige set terug ingebouwd.
Klanktestje met helm-op en....klinkt véél beter.(vooral lage tonen)
Ook volume "mp3 muziek op 100% gezet en geen "overmodulatie" meer gehoord!
Intussen toch ook achtergekomen dat bvb de Sennheiser +/- 50€ of de Creative +/- 30€ headsets (setjes om in je oren te pluggen ) nog pakken beter klinken.
Zijn specifiek ontworpen voor muziek alleen...bekabeling van deze 2 is vrij dun waardoor ze (misschien ) makkelijker stuk zal gaan.
Dus ff afwachten hoelang bekabeling van de gesloopte" koptelefoon zal meegaan.
Hifi-stereo-Sony koptelefoon "gesloopt"
Samen met de soft-pads van vorige set terug ingebouwd.
Klanktestje met helm-op en....klinkt véél beter.(vooral lage tonen)
Ook volume "mp3 muziek op 100% gezet en geen "overmodulatie" meer gehoord!
Intussen toch ook achtergekomen dat bvb de Sennheiser +/- 50€ of de Creative +/- 30€ headsets (setjes om in je oren te pluggen ) nog pakken beter klinken.
Zijn specifiek ontworpen voor muziek alleen...bekabeling van deze 2 is vrij dun waardoor ze (misschien ) makkelijker stuk zal gaan.
Dus ff afwachten hoelang bekabeling van de gesloopte" koptelefoon zal meegaan.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Een kabeltje kan je altijd een extra bescherming geven met een krimpkousje er omheen
Houdoe
Een kabeltje kan je altijd een extra bescherming geven met een krimpkousje er omheen
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Heb afgelopen weekend het oordopsetje van Seinheisser ook in mijn handen gehad bij Saturn, maar durfde het niet kopen. Nu ik hier de positieve reacties hoor ga ik er zeker volgende weekend om. Volgende week eens testen in mijn Schubert S1 pro. Kzal dan de resulaten ook ffe posten.
Epica rocks my world