Mijne nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Emile

Mijne nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Emile »

Hallo
Mijne nieuwe gsa (27/2/08) valt gewoon stil tijdens het door de file rijden. Is nu al een 6-tal keer gebeurd: eerst een eind gereden tegen 130, dan tussen de file door en valt dan plots stil. De eerste keer koppeling gelost, geen reactie, naar de kant, in neutraal gezet en start terug van de eerste keer. Kan dan gewoon verder rijden. Een 1500 km later van hetzelfde, koppeling intrekken en proberen te starten (al rijdend), geen resultaat, naar neutraal schakelen, starten en terug weg. Ondertussen niet meer alleen in de file maar ook al eens op een kruispunt. Héééél vervelend!!
Heb ondertussen 10.000 km en moet dinsdag voor onderhoud naar de dealer. Ben benieuwd wat hij als uitleg heeft.
Iemand van jullie een idee?
Emile
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Iron Gonzo

Re: Mijne nieuwe gsa valt gewoon stil!!

Bericht door Iron Gonzo »

vandaag zelfde fenomeen meegemaakt na zijn update...
temperatuur meter gaf -16 en dan weer -6 enz aan.
we stopten voor een foto en hij viel gewoon stil.
leegloop haalde hij amper 800 toeren.
mijn gemiddeld verbruik klopt ook aan geen kanten meer.
heb dus direct telefoontje gedaan naar dealer en dinsdag gaat hij terug aan de PC.

na het opnieuw starten draaide de motor wat bokkig.
na de middagstop hoopte ik dat hij terug aan de praat zou gaan zonder probleem.
en ja zonder probleem aan de praat.
wel geen temperatuurs aanduiding en het gemiddeld verbruik ook nog dik in de war.

ik ga tevens vragen of ze iets kunnen doen aan die ABS die naar mijn goesting veel te rap aangaat en dan vooral op het achterwiel. zat onlangs bijna in de gracht daardoor.
afkomen op versnelling en ondertussen bijremmen. achterwiel ABS sloeg in gang en ik heb toen op 1 haar na net de gracht kunnen vermijden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Emile

Bericht door Emile »

Bij mij zijn er geen bijverschijnselen. Alle indicaties gaan gewoon verder. Ik zie geen enkel probleem. Ook de motor doet achteraf niet raar of bokkig of wat dan ook. Valt gewoon stil, in neutraal zetten en start weer als een nieuwe.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Mischien kan de zijpikkel 'n probleempje geven ?
Als deze even het contact kwijt is valt die ook stil.
Tis maar 'n idee.
Kan ook heel iets anders zijn.

mvg
MG Breva 850
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Het gebeurt bij meer GSA`s, ook bij de "mijne". Zo`n 3 keer per dag is geen uitozndering. Gas dichtdraaien en hij valt uit....
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
11rt

Bericht door 11rt »

Het zou wel eens een probleem kunnen zijn in het contactslot.
Ik heb dat "lang" niet meer gelezen, maar het kwam "vroeger" op de 1100 bv nooit voor(tenzij kabelbreuk) ,maar in het begin toen de 1200 uitkwam wel.Meestal was het te forceren/testen door rijdend aan de contacsleutel te wringen of tegen de de sleutel te tikken .
Mocht er nogal wat gewicht van extra sleutels aan je contactsleutel hangen , probeer dan eens te rijden met enkel de contactsleutel .
Iron Gonzo

IRON GONZO schreef:vandaag zelfde fenomeen meegemaakt na zijn update...
temperatuur meter gaf -16 en dan weer -6 enz aan.
we stopten voor een foto en hij viel gewoon stil.
leegloop haalde hij amper 800 toeren.
mijn gemiddeld verbruik klopt ook aan geen kanten meer.
heb dus direct telefoontje gedaan naar dealer en dinsdag gaat hij terug aan de PC.

na het opnieuw starten draaide de motor wat bokkig.
na de middagstop hoopte ik dat hij terug aan de praat zou gaan zonder probleem.
en ja zonder probleem aan de praat.
wel geen temperatuurs aanduiding en het gemiddeld verbruik ook nog dik in de war.

ik ga tevens vragen of ze iets kunnen doen aan die ABS die naar mijn goesting veel te rap aangaat en dan vooral op het achterwiel. zat onlangs bijna in de gracht daardoor.
afkomen op versnelling en ondertussen bijremmen. achterwiel ABS sloeg in gang en ik heb toen op 1 haar na net de gracht kunnen vermijden.
vandaag binnen gedaan en effe aan diagnose apparaat gekoppeld
resultaat:
luchttemperatuursensor stuk.

oplossing:
nieuwe is besteld
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Emile

Bericht door Emile »

Gisteravond binnengedaan: er is een update van het motormanagement beschikbaar, daarna zou het probleem moeten opgelost zijn.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

IRON GONZO schreef: ik ga tevens vragen of ze iets kunnen doen aan die ABS die naar mijn goesting veel te rap aangaat en dan vooral op het achterwiel. zat onlangs bijna in de gracht daardoor.
Zal weinig aan te doen zijn vrees ik, Viel mij vanin het begin op aan mijne 2005 GS, ook meerdere spannende momenten meegemaakt. Nu reinig ik regelmatig de sensors (vooral achterwiel) waar nog al wat slijpsel aanhangt na verloop van tijd en de vering afstellen zodat de wielen beter wegcontact houden bij het remmen op slecht wegdek helpt blijkbaar ook al. Als het echt snel gaat zet ik de ABS gewoon af....Had het aan mij gelegen ik had ene gekocht zonder ABS, maar die waren toen niet leverbaar.... dat BMW met stille trom ondertussen die servo brol eraf gegooid heeft zegt ook al genoeg denk ik....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo

en hoe zet je de ABS af op een ST :?:
TRIUMPH TROPHY SE
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
IRON GONZO schreef:en hoe zet je de ABS af op een ST :?:
NIET :!: Gaat gewoon niet, is een optie voor de GS met betrekking tot off-road :-|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie