Beste mensen,
Gisteren was het heerlijk warm weer en ik dacht om mezelf wat extra verkoeling te verschaffen ik ga lekker naar huis met de ruit naar beneden. Heerlijk lekker koel thuis gekomen maar eenmaal thuis wilde de ruit met geen mogelijkheid terug naar boven. De schakelaar reageerde niet meer. Vorig jaar had ik hetzelfde euvel. Ik heb toen de twee relais vervangen en me voor genomen deze handeling niet te vaak uit te voeren. De dealer kan/wil me niet vertellen of dit vaker voorkomt.
Dit is toch niet normaal voor een BMW. Een keer je ruit naar beneden en dan weer nieuwe relais erin.
Wanneer je de schakelaar bediend hoor je wel dat de motor draaid maar alleen naar beneden de knop naar boven toe hoor je dit geluid niet meer.
Wie kan/wil me vertellen of dit vaker voorkomt of dat dit te verhelpen valt. Ja de schakelaar niet meer gebruiken maar dat lijkt me geen BMW oplossing.
ruit R1100rt
Moderator: GVN
Re: ruit R1100rt
Ik heb even wat zitten prutsen. De relais eruit gehaald en gewisseld. De ruit werkt weer.
Toch maar even met de dealer gebeld hoe dit zo maar kan komen na een jaar nieuwe relais.
Zijn antwoord was dat dit wel meer gebeurde en dat het waarschijnlijk is dat dit gebeurd omdat je de ruit meestal in dezelfde stand laat staan. Je moet dus regelmatig je scherm op en neer laten gaan. Wellicht een tip voor ons motorrijders. Niet meer zwaaien naar elkaar maar de ruit laten zakken en omhoog komen

Toch maar even met de dealer gebeld hoe dit zo maar kan komen na een jaar nieuwe relais.
Zijn antwoord was dat dit wel meer gebeurde en dat het waarschijnlijk is dat dit gebeurd omdat je de ruit meestal in dezelfde stand laat staan. Je moet dus regelmatig je scherm op en neer laten gaan. Wellicht een tip voor ons motorrijders. Niet meer zwaaien naar elkaar maar de ruit laten zakken en omhoog komen
ik heb 4jaar R1100RT gereden
en zowat elke rit de ruit bewogen om er overheen te kunnen kijken,
op snelle vlotte wegen, vrij hoog,
en lager vanaf de snelheid lager dan 70 km kwam,
om iets dichterbij te kunnen kijken
en
nee ik heb geen problemen gehad met de bediening van het scherm
CU
GSeorgie
en zowat elke rit de ruit bewogen om er overheen te kunnen kijken,
op snelle vlotte wegen, vrij hoog,
en lager vanaf de snelheid lager dan 70 km kwam,
om iets dichterbij te kunnen kijken
en
nee ik heb geen problemen gehad met de bediening van het scherm
CU
GSeorgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Ik gebruik de ruit ook volgens snelheid . Met hoge snelheid hoog en secundaire wegen iets lager en stad helemaal laag. Ik heb nog geen problemen gekend . Alles werkt prima .
Het kan toch niet dat als je je ruit een tijd in dezelfde positie laat staan, ze nadien niet meer omhoog wil.Het kan niet anders of het is de schakelaar of mss een mechanische fout in je rail waar het mechanisme in schuift.
Het kan toch niet dat als je je ruit een tijd in dezelfde positie laat staan, ze nadien niet meer omhoog wil.Het kan niet anders of het is de schakelaar of mss een mechanische fout in je rail waar het mechanisme in schuift.
Hejj,
In het verleden heb ik een K75RT gehad, ook deze ruit zat wel eens vast.
Op het motortje zat een imbus waarmee je de ruit handmatig omhoog / omlaag kon bewegen. Als ik dit een paar keer gedaan had werkte alles weer. Kwam omdat de stangetjes / geleiders waarover de ruit omhoog / omlaag gaat vies waren en hierdoor liep het zaakje vast.
Daarna smeerde ik deze stangetjes / geleiders enkele malen per jaar in (met spuitbus) en hier geen last meer van gehad.
mzzl
Cees
In het verleden heb ik een K75RT gehad, ook deze ruit zat wel eens vast.
Op het motortje zat een imbus waarmee je de ruit handmatig omhoog / omlaag kon bewegen. Als ik dit een paar keer gedaan had werkte alles weer. Kwam omdat de stangetjes / geleiders waarover de ruit omhoog / omlaag gaat vies waren en hierdoor liep het zaakje vast.
Daarna smeerde ik deze stangetjes / geleiders enkele malen per jaar in (met spuitbus) en hier geen last meer van gehad.
mzzl
Cees