1150 adventure is verkocht
Moderator: GVN
1150 adventure is verkocht
Voilà , aan alle mooie liedjes , enz...
Met veel spijt verkocht , maar met evenveel plezier vervangen door een nieuwe KTM 990 adventure.
IK blijf graag nog wel meelezen in het GS-forum en hopelijk mag ik ook nog eens mee op een allroad-ritje zoals Daniel GS en anderen van tijd tot tijd eens organiseren. (Strandrit Duinkerken zou zwanenzangrit geweest zijn maar helaas afgelast)
tot ziens, Z
Met veel spijt verkocht , maar met evenveel plezier vervangen door een nieuwe KTM 990 adventure.
IK blijf graag nog wel meelezen in het GS-forum en hopelijk mag ik ook nog eens mee op een allroad-ritje zoals Daniel GS en anderen van tijd tot tijd eens organiseren. (Strandrit Duinkerken zou zwanenzangrit geweest zijn maar helaas afgelast)
tot ziens, Z
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: 1150 adventure is verkocht
Verstandige aktie, Advic. Die KTM is toch wel een hele gave motor! Als ik nu moest kiezen kocht ik er ook 1!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Re: 1150 adventure is verkocht
Hoi,
Goede keuze die KTM... was bijna ook de mijne geworden... maar een testritje heeft voor mij toch net in voordeel van de GSA beslecht.
Mocht ik echter veel offroad rijden zou ik toch ook kiezen voor de sportievere KTM...
Eigenlijk zou ik ze alle twee wel willen maar mijne euroboom is niet groot genoeg....
Maar veel succes met je motor en veel fun kilometers... Laat af en toe eens weten hoe je het ermee stelt... ik ben wel benieuwd naar je ervaring met een KTM nadat je GS hebt gereden. Ik wil de voor en nadelen wel eens horen tov van je vorige als je er tijdje heb mee gereden
GRTS Danny
Goede keuze die KTM... was bijna ook de mijne geworden... maar een testritje heeft voor mij toch net in voordeel van de GSA beslecht.
Mocht ik echter veel offroad rijden zou ik toch ook kiezen voor de sportievere KTM...
Eigenlijk zou ik ze alle twee wel willen maar mijne euroboom is niet groot genoeg....
Maar veel succes met je motor en veel fun kilometers... Laat af en toe eens weten hoe je het ermee stelt... ik ben wel benieuwd naar je ervaring met een KTM nadat je GS hebt gereden. Ik wil de voor en nadelen wel eens horen tov van je vorige als je er tijdje heb mee gereden
GRTS Danny
Re: 1150 adventure is verkocht
tja,
mijn euroboom én mijn garage zijn ook te klein om ze allebei te hebben - 'k had anders mijn ouwe getrouwe gsa wel graag behouden.
Begin mei ga ik met wat vrienden naar de alpen, zal daarna uitgebreid verslag doen van mijn ervaringen vergeleken met de GS.
grt, Z
mijn euroboom én mijn garage zijn ook te klein om ze allebei te hebben - 'k had anders mijn ouwe getrouwe gsa wel graag behouden.
Begin mei ga ik met wat vrienden naar de alpen, zal daarna uitgebreid verslag doen van mijn ervaringen vergeleken met de GS.
grt, Z
Re: 1150 adventure is verkocht
have fun, keep on riding and BMW or KTM doesn't matter because .... WE ARE BIKERS!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Re: 1150 adventure is verkocht
Veel succes en plezier ermee
......en, zoals ze hier in de streek zeggen OEKTEM RECHTTE 


toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Re: 1150 adventure is verkocht
ach ja, zoals beloofd een kleine update over de voor en tegens tov een 1150 GSA.
De tegens :
Het ritje naar de alpen was aanvankelijk een beetje teleurstellend. Had precies moeite om de bende bij te houden, waar dat vroeger met de gsa geen probleem vormde. (het gaat er soms wel hard aan toe , gewoon vlotjes bergpassen rijden zou geen problemen gegeven hebben.)
Waarschijnlijk combinatie van nog niet voldoende gewenning/vertrouwen en geen moeite gedaan om gebruik te maken van de vele instelmogelijkheden van de vering.
(enfin ik ben ervan overtuigd dat ik nu de aanvankelijke twijfels niet meer zou hebben en gewoon lekker meevlammen) is nu dus eigenlijk geen punt meer.
Wennen moet je vooral aan: de remmen icm het induiken van de voorvering; én de nogal bruuske reactie op het gashendel.
was 6 jaar servo-bekrachtiging gewend , terwijl de 990 een steviger hand vraagt om tot de gewenste vertraging te komen.
Het on-off reageren van de injectie (vooral aan lage snelheden/versnelling op oneffen wegen - denk bvb aan damme met z'n hobbelkasseien waar je maar dertig mag) is ondertussen nagenoeg verholpen door een kleiner voortandwiel en ....tja , gewenning zeker ?
een laatste punt van kritiek gaat naar het verbruik. Je kan met moeite 20 l tanken en daarmee doe ik gewoonlijk niet veel meer dan 270 km .
ik kom dus op zo'n 7,3l per 100 km - de rijstijl zal er ook wel mee te maken hebben. Dat wil zeggen dat het oranje lampje van de reserve al gaat branden vanaf tussen de 215 en 225 km en da's een beetje vervelend als je gewoon was om makkelijk 400 km te rijden met één tank)
De voordelen :
Eén woord dat alles omvat : lichtheid !
Dat hoge verbruik staat hier ook mee in verband : het is namelijk gewoon verslavend hoe hij je elke keer verleidt om door te sleuren, licht opschakelend, met licht gashendel, licht en snel hoog in de toeren klimmend (meestal tot 8000 tpm).... ik word er blijkbaar nog steeds lyrisch van.
alles is licht : het hydraulisch koppelingshendel , de machine zelf voelt aan als een XT op steroïden (die uitdrukking heb ik elders eens gelezen maar het IS echt zo), de perfecte vering icm het 21 inch voorwiel doet je overal overheen zweven,
bega je bvb bij het offroaden , of gewoon tds stapvoets maneuvreren eens een onoplettendheidje en je dreigt om te vallen dan kan je hem nog redden door een voetje te zetten of door een goeie ruk aan het stuur.
vroeger met de 1150 gsa was dit uitgesloten : ééns dat ie begon te hellen kon je 'm beter gewoon laten vallen want je kon er alleen het lendegeschot aan overhouden.
offroaden is dus een waar plezier. Tot nu toe heb eerlijk gezegd alleen nog maar de weggetjes gedaan die ik dagelijks neem (woon-werk) en dus ook goed ken. Maar daar kan ik nu over vliegen met een elan dat ik met de GS nooit zou aangedurfd hebben. Hij smeekt gewoon om als een jong veulen over putten en bulten te mogen galopperen.
Aan de andere kant is er tussen brugge en maldegem een stukje bos waar de putten en bulten zo érg hoog/diep zijn, dat je ze wel aan lage snelheid MOET nemen : hier is de ktm ook nog in wel in het voordeel en gaat het ook vlotter ....maar wat je niet kan is gewoon rustig in z'n eerste erdoor laten trekken (tractor spelen zoals vroeger met de gs) , daarvoor is het gas nog steeds wat te nerveus en moet je bijgevolg af en toe de koppeling een klein beetje laten slepen en wat met het gas spelen.
Het echt technische werk zal voor deze zomer zijn , dan ga ik met een maat die in het zuiden van frankrijk woont de offroadbaantjes in en rond de cevennen gaan verkennen.
tot later,
z
De tegens :
Het ritje naar de alpen was aanvankelijk een beetje teleurstellend. Had precies moeite om de bende bij te houden, waar dat vroeger met de gsa geen probleem vormde. (het gaat er soms wel hard aan toe , gewoon vlotjes bergpassen rijden zou geen problemen gegeven hebben.)
Waarschijnlijk combinatie van nog niet voldoende gewenning/vertrouwen en geen moeite gedaan om gebruik te maken van de vele instelmogelijkheden van de vering.
(enfin ik ben ervan overtuigd dat ik nu de aanvankelijke twijfels niet meer zou hebben en gewoon lekker meevlammen) is nu dus eigenlijk geen punt meer.
Wennen moet je vooral aan: de remmen icm het induiken van de voorvering; én de nogal bruuske reactie op het gashendel.
was 6 jaar servo-bekrachtiging gewend , terwijl de 990 een steviger hand vraagt om tot de gewenste vertraging te komen.
Het on-off reageren van de injectie (vooral aan lage snelheden/versnelling op oneffen wegen - denk bvb aan damme met z'n hobbelkasseien waar je maar dertig mag) is ondertussen nagenoeg verholpen door een kleiner voortandwiel en ....tja , gewenning zeker ?
een laatste punt van kritiek gaat naar het verbruik. Je kan met moeite 20 l tanken en daarmee doe ik gewoonlijk niet veel meer dan 270 km .
ik kom dus op zo'n 7,3l per 100 km - de rijstijl zal er ook wel mee te maken hebben. Dat wil zeggen dat het oranje lampje van de reserve al gaat branden vanaf tussen de 215 en 225 km en da's een beetje vervelend als je gewoon was om makkelijk 400 km te rijden met één tank)
De voordelen :
Eén woord dat alles omvat : lichtheid !
Dat hoge verbruik staat hier ook mee in verband : het is namelijk gewoon verslavend hoe hij je elke keer verleidt om door te sleuren, licht opschakelend, met licht gashendel, licht en snel hoog in de toeren klimmend (meestal tot 8000 tpm).... ik word er blijkbaar nog steeds lyrisch van.
alles is licht : het hydraulisch koppelingshendel , de machine zelf voelt aan als een XT op steroïden (die uitdrukking heb ik elders eens gelezen maar het IS echt zo), de perfecte vering icm het 21 inch voorwiel doet je overal overheen zweven,
bega je bvb bij het offroaden , of gewoon tds stapvoets maneuvreren eens een onoplettendheidje en je dreigt om te vallen dan kan je hem nog redden door een voetje te zetten of door een goeie ruk aan het stuur.
vroeger met de 1150 gsa was dit uitgesloten : ééns dat ie begon te hellen kon je 'm beter gewoon laten vallen want je kon er alleen het lendegeschot aan overhouden.
offroaden is dus een waar plezier. Tot nu toe heb eerlijk gezegd alleen nog maar de weggetjes gedaan die ik dagelijks neem (woon-werk) en dus ook goed ken. Maar daar kan ik nu over vliegen met een elan dat ik met de GS nooit zou aangedurfd hebben. Hij smeekt gewoon om als een jong veulen over putten en bulten te mogen galopperen.
Aan de andere kant is er tussen brugge en maldegem een stukje bos waar de putten en bulten zo érg hoog/diep zijn, dat je ze wel aan lage snelheid MOET nemen : hier is de ktm ook nog in wel in het voordeel en gaat het ook vlotter ....maar wat je niet kan is gewoon rustig in z'n eerste erdoor laten trekken (tractor spelen zoals vroeger met de gs) , daarvoor is het gas nog steeds wat te nerveus en moet je bijgevolg af en toe de koppeling een klein beetje laten slepen en wat met het gas spelen.
Het echt technische werk zal voor deze zomer zijn , dan ga ik met een maat die in het zuiden van frankrijk woont de offroadbaantjes in en rond de cevennen gaan verkennen.
tot later,
z
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: 1150 adventure is verkocht
Mercikes al voor deze bevindingen kenbaar te maken.
Gr, meca.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: 1150 adventure is verkocht
suc6 met uw nieuw speeltje
je kan nu samen met de GS rijders gaan testen en bevindingen neerpennen
je kan nu samen met de GS rijders gaan testen en bevindingen neerpennen

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: 1150 adventure is verkocht
een tevreden man zo te lezen....goed zo
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Re: 1150 adventure is verkocht
Ik begin echt langzaamaan te twijfelen over mijn keuze die ik toen gemaakt heb.
In die GS mis ik net die karaktertrekjes en het bruute off-roadwerk is heeel belastend voor mijn machintje.
(de mannen van de mix-rit van DanielGS zullen dit kunnen bevestigen)
Zou trouwens een off-roadrit willen organiseren.
wel ne zwaren, misschien maar voor een halve dag, maar eentje om U tegen te zeggen (zonder noppen = niet te doen)
BMW, KTM, gepimpte Ducati's iedereen mag dan mee (als ze maar mee kunnen en nie zagen!).
Zo kunnen direct de verschillen aangetoond worden
Ik ben dus op zoek naar personen met dezelfde passie om een parcours uit te stippelen.
Wel regio West Vlaanderen want daar heb ik de topografische kaarten van liggen.
Alleen durf ik niet op pad want als er iets zou gebeuren..................ge kent dat he, mijn madam zou boffen.
Greetz Sleetie
In die GS mis ik net die karaktertrekjes en het bruute off-roadwerk is heeel belastend voor mijn machintje.
(de mannen van de mix-rit van DanielGS zullen dit kunnen bevestigen)
Zou trouwens een off-roadrit willen organiseren.
wel ne zwaren, misschien maar voor een halve dag, maar eentje om U tegen te zeggen (zonder noppen = niet te doen)
BMW, KTM, gepimpte Ducati's iedereen mag dan mee (als ze maar mee kunnen en nie zagen!).
Zo kunnen direct de verschillen aangetoond worden
Ik ben dus op zoek naar personen met dezelfde passie om een parcours uit te stippelen.
Wel regio West Vlaanderen want daar heb ik de topografische kaarten van liggen.
Alleen durf ik niet op pad want als er iets zou gebeuren..................ge kent dat he, mijn madam zou boffen.
Greetz Sleetie
Re: 1150 adventure is verkocht
mix-rit viel toch super best mee, en iedereen was tevreden
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: 1150 adventure is verkocht
tuurlijk en ikke ook,mix-rit viel toch super best mee, en iedereen was tevreden
zeer content.
Maar zoals ze zeggen in het engels "take it to the next level"
Sleetie
Re: 1150 adventure is verkocht
Nog 2 weken werken en dan 4 weken verlofSleetie schreef:
Ik ben dus op zoek naar personen met dezelfde passie om een parcours uit te stippelen.
Wel regio West Vlaanderen want daar heb ik de topografische kaarten van liggen.


toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge