intercom
Moderator: GVN
Hello Jurgen,
Ik werk met een Baehr Hobby 2, en ben er heel tevreden van.
Noteer wel dat ik hem enkel gebruik om te kunnen klappen met mijn duozitster. Er kan, denk ik, nog 1 externe geluidsbron aangesloten worden.
Het volume is niet regelbaar, maar dat is ook niet nodig.
Ben je echter van plan om later ook nog een radio en een gps aan te sluiten, dan zal je wel moeten uitkijken naar een duurder systeem.
Beste groeten,
Stelo
Ik werk met een Baehr Hobby 2, en ben er heel tevreden van.
Noteer wel dat ik hem enkel gebruik om te kunnen klappen met mijn duozitster. Er kan, denk ik, nog 1 externe geluidsbron aangesloten worden.
Het volume is niet regelbaar, maar dat is ook niet nodig.
Ben je echter van plan om later ook nog een radio en een gps aan te sluiten, dan zal je wel moeten uitkijken naar een duurder systeem.
Beste groeten,
Stelo
R1200RT
-
Nolle
Re: intercom
als ik één goeie raad mag geven : koop er een die spraakgestuurd is , die activeert zichzelf enkel bij spraak en kun je geen vervelende windgeruis hebben door de microfoon in de helms want als de wind verkeerd zit is het soms écht storend.jurgen schreef:hallo vrienden wie kan mij wat raad geven ivm aankoop intercom
groeten
vr gr,
ik heb er ééntje bestelt MIP 200 bij notter à de prijs van 310,-00 euro
PMR- portofoon
magneetantenne SMA-connector
aansluitkabels voo 2 headset,GSM,audio en een 12V - voedingskabel met boordspanningsstekker.
2 headsets met verlengkabels.
audio-verlengkabel met 3,5mm jackplug.
velengkabel voor GSM.
verlengkabel met waterdichte PTT-toets met up/down functies

PMR- portofoon
aansluitkabels voo 2 headset,GSM,audio en een 12V - voedingskabel met boordspanningsstekker.
velengkabel voor GSM.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Re: intercom
Ik heb op mijn RT de autocom Pro-7-sport staan, daarop zijn aangesloten : gsm, gps, radio, mp3-speler en twee headsets.jurgen schreef:hallo vrienden wie kan mij wat raad geven ivm aankoop intercom
groeten
Montage was redelijk eenvoudig, zelfs voor 'n amateur als ik.
Ben zeer tevreden over het resultaat.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Dirk, Patrick.
Kunnen julie me enkele goede adressen doorspelen voor aankoop van een Autocom Pro7?
Over welk budget zal ik moeten beschikken voor deze intercom, incl 2 helmsets, aansluiting aan batterij, aansluiting voor gsm en 2610 en eventueel de spiraal verlengkabels?
Wat met de aansluiting van de helmsets in de Shubert C1?
Groeten en bij voorbaat dank.
Kunnen julie me enkele goede adressen doorspelen voor aankoop van een Autocom Pro7?
Over welk budget zal ik moeten beschikken voor deze intercom, incl 2 helmsets, aansluiting aan batterij, aansluiting voor gsm en 2610 en eventueel de spiraal verlengkabels?
Wat met de aansluiting van de helmsets in de Shubert C1?
Groeten en bij voorbaat dank.
-
yann
- Contacteer:
Martin,
Als je toch aansluit op de batterij waarom dan een PRO 7 en geen Active. Of is 100% muten van het geluid tijdens een GSM oproep een must? Bij RAF's motorshop kan je 't in ieder geval bekomen.
Als je toch aansluit op de batterij waarom dan een PRO 7 en geen Active. Of is 100% muten van het geluid tijdens een GSM oproep een must? Bij RAF's motorshop kan je 't in ieder geval bekomen.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
-
dirk bruijns
- Contacteer:
De prijzen voor Autocom zouden overal gelijk moeten zijn, met een paar eurocent verschil tussen B en NL.
Active of Easy-Rider, ook best goed, maar slechts in mono.
De truc van elke intercom zit hem in de electronische demping van stoorgeluiden, je helpt de electronica door een perfecte plaatsing van microfoon en luidsprekers.
AutocomPro7 : 299euro.
extra helmset voor passagier : 69euro
kabel voor 2610 : 55euro.
voedingskabeltje voor de unit zelf : 16euro.
normale kabels : 15euro/stuk
spiraalkabels: 35euro/stuk
adapteraansluiting GSM : onder voorbehoud 25 euro. (geen persoonlijke ervaring mee, er zijn 3 of 4 adaptertype's, voor verschillende telefoons, prijzen van 15 tot 25euro.
Er zijn dealers die 5 of 10 % korting willen geven.
Even rondbellen dus ...
Merelbeke ... zo uit de vuist weg : ProMotor (Ledegemsteenweg).
Zeg tegen de krullenbol dat ik je gestuurd heb.
Active of Easy-Rider, ook best goed, maar slechts in mono.
De truc van elke intercom zit hem in de electronische demping van stoorgeluiden, je helpt de electronica door een perfecte plaatsing van microfoon en luidsprekers.
AutocomPro7 : 299euro.
extra helmset voor passagier : 69euro
kabel voor 2610 : 55euro.
voedingskabeltje voor de unit zelf : 16euro.
normale kabels : 15euro/stuk
spiraalkabels: 35euro/stuk
adapteraansluiting GSM : onder voorbehoud 25 euro. (geen persoonlijke ervaring mee, er zijn 3 of 4 adaptertype's, voor verschillende telefoons, prijzen van 15 tot 25euro.
Er zijn dealers die 5 of 10 % korting willen geven.
Even rondbellen dus ...
Merelbeke ... zo uit de vuist weg : ProMotor (Ledegemsteenweg).
Zeg tegen de krullenbol dat ik je gestuurd heb.
Voor 300 euro kan een Starcom-kit B (rijder+passagier), referentie M&T,
regio : Kasterlee ;
zie bijhorende link en doe hem de groeten van Georgie
http://www.gelec.be/starcom.htm
Succes
CU
Georgie
regio : Kasterlee ;
zie bijhorende link en doe hem de groeten van Georgie
http://www.gelec.be/starcom.htm
Succes
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
-
yann
- Contacteer:
@ dirk,
Die Active is ook in stereo hoor. Niks van mono!!! Het enige verschil tussen de PRO en de Active is het 100%muten bij de PRO terwijl er "maar" 50% gemute wordt bij de Active bij een inkomend telefoongesprek of voice to voice gesprekken.
Die Active is ook in stereo hoor. Niks van mono!!! Het enige verschil tussen de PRO en de Active is het 100%muten bij de PRO terwijl er "maar" 50% gemute wordt bij de Active bij een inkomend telefoongesprek of voice to voice gesprekken.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
R1200GSA LC TB '16
-
Iron Gonzo
wat kost dat nu zo een intercom en ben jer tevreden over
wat zit er allemaal in zo een doos
heb je extra benodigdheden nodig of zijn alle kabels lang genoeg enz...
bedankt op voorhand
dat knopje vind ik prachtig opgelost en geplaatst
wat zit er allemaal in zo een doos
heb je extra benodigdheden nodig of zijn alle kabels lang genoeg enz...
bedankt op voorhand
dat knopje vind ik prachtig opgelost en geplaatst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Lex
- Contacteer:
Hello Boys,
De plaatsing heb ik gisteren namiddag in het zonneke gedaan en heeft een uurtje of 2 geduurd, ik heb de cardinage verwijderd wat heel simpel was en het werkt dan veel gemakkelijker om uw kabels te leggen.Het knopje aan het stuur is voor de Bikke to Bike communicatie en dat word volgende week (hopelijk) tesamen met de gps gemonteerd en de radio/cd maar die is besteld en daar zit ik op te wachten.
Wat betreft de prijs voor de intercom kompleet voor rider en duozit kost 300 euro de waterdichte chasis stekkers kosten 39 euro maar dat loont wel de moeite, geen losse kabeltjes meer. Indien er interesse is wil ik van de andere montages ook de foto's posten. Cheers
De plaatsing heb ik gisteren namiddag in het zonneke gedaan en heeft een uurtje of 2 geduurd, ik heb de cardinage verwijderd wat heel simpel was en het werkt dan veel gemakkelijker om uw kabels te leggen.Het knopje aan het stuur is voor de Bikke to Bike communicatie en dat word volgende week (hopelijk) tesamen met de gps gemonteerd en de radio/cd maar die is besteld en daar zit ik op te wachten.
Wat betreft de prijs voor de intercom kompleet voor rider en duozit kost 300 euro de waterdichte chasis stekkers kosten 39 euro maar dat loont wel de moeite, geen losse kabeltjes meer. Indien er interesse is wil ik van de andere montages ook de foto's posten. Cheers
YOO
Zou mij ook een intercom/bike to bike willen aanschaffen, en dit lijkt mij de beste prijs/kwaliteitsverhouding te hebben
Of kan jij misschien ondertussen al enkele minpunten noemen, die mij toch nog van gedacht zouden doen veranderen
Grtz, Philip!
Dirk, heb je die ondertussen al gemonteerd en "uitvoerig" kunnen testenik heb er ééntje bestelt MIP 200 bij notter à de prijs van 310,-00 euro
PMR- portofoon
velengkabel voor GSM.
Zou mij ook een intercom/bike to bike willen aanschaffen, en dit lijkt mij de beste prijs/kwaliteitsverhouding te hebben
Of kan jij misschien ondertussen al enkele minpunten noemen, die mij toch nog van gedacht zouden doen veranderen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
motorprinsesje
-
Lex
- Contacteer:
Hoi
Een intercom dient in de eerste instantie om te praten met je duozit,
maar er zijn meerdere aansluitingen mogelijk op de intercom zoals een zendertje om communucatie te doen tussen twee motoren en je kan naargelang het merk en type ook nog een gps-mp3, radio/cd en gsm aansluiten. Indien nog vragen, dan hoor ik het wel....
Een intercom dient in de eerste instantie om te praten met je duozit,
maar er zijn meerdere aansluitingen mogelijk op de intercom zoals een zendertje om communucatie te doen tussen twee motoren en je kan naargelang het merk en type ook nog een gps-mp3, radio/cd en gsm aansluiten. Indien nog vragen, dan hoor ik het wel....
-
Lex
- Contacteer:
@ Xavier,
Het zijn 2 verschillende merken maar beide afkomstig van de U.K.
Verder kan ik je alleen maar aanraden om bij en dealer te informeren en te testen en jezelf te ovetuigen. Je bent altijd welkom om bij ons even binnen te wippen voor een demo. Suc6 en als je specifieke vragen heb mag je altijd een pb sturen.
Het zijn 2 verschillende merken maar beide afkomstig van de U.K.
Verder kan ik je alleen maar aanraden om bij en dealer te informeren en te testen en jezelf te ovetuigen. Je bent altijd welkom om bij ons even binnen te wippen voor een demo. Suc6 en als je specifieke vragen heb mag je altijd een pb sturen.