De nieuwe F800gs
Moderator: GVN
-
®win
- Contacteer:
Re: De nieuwe F800gs
Mijn GT staat nu een paar dagen binnen bij de dealer. Ik heb een F800GS meegekregen. Echt absoluut een funbike en een ultieme verkeersdrempel-killer, al moet ik wel wennen aan het ver inveren bij remmen en de trillingen van het motorblok op de snelweg.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Hallo,
hierbij mijn ervaringen met de f800gs,
ik had er een ritje mee gemaakt van +/-30 minuten bij het afhalen van mijn inmiddels teloorgegane 1150gs,
de 800 reed soepel, sportief, zuinig dus was de beslissing snel genomen om een uitgebreidere proefrit te maken van 2 dagen met echtgenote naar het zwarte woud.
Na de eerste 150km autosnelweg slechts één negatief punt, dat zadel trekt op niets natuurlijk waren wij op de 1150 verwend met een crbin (hé Frederik),
windbescherming vind ik zoals het hoort, helm vol in de wind zo is mijn helm een schubert J1 het stilst van al en zo besef je steeds welke snelheid je rijd want snel rijden kan je daarmee, moeiteloos 200 op de teller zonder tegenpruttelen.
Daarna 800km secundaire wegen gereden van traag stadsverkeer, haarspelden, dichtschroevende onoverzichtelijke bochten tot langerekte hogesnelheidsbochten.
En ik moet zeggen dat hij ons verbaasd heeft in positieve zin, vernellingsbak zoals boter, het motorblok is zo soepel als wat je kan steeds in 3 verschillende versnellingen rijden, toerisme, sportief of racen, in vele beklimmingen waar ik met andere motoren in de bocht naar tweede moest en daarna na derde opschakelde kan je met de 800 gewoon en derde blijven.
op een lichte opwaartse helling geprobeert en aan 1500toeren in zesde gas open en zonder horten of stoten trekt dit blokje door tot op dat moment 160.
Leuk geluid, bij het optrekken klinkt het als een kleine turbine en bij het gaslossen mooi geplof, aangenaam niet storend.
nadeel, weinig motorrem, maar dat ben je rap gewoon.
Betreffende de vering dat was oke, het inveren bij het remmen bij het remmen ben je snel gewoon (mijn dominator doet dat ook) moest ik hem aanschaffen zouden er wel iets straffere veren inmogen, maar standaart voldoet.
achtervering voldoet ook met 2 personen (geen lichtgewicht) en bagage maar bij aankoop zou ik minimum een zwaardere veer steken daar ik bijna altijd met duo rij. Bij de achterveer merk je enkel dat hij niet kan volgen op een weg vol met putten. waarschijnlijk een kwestie van afstellen maar na een tijdje met Wilbers gereden te hebben superkritisch.
Het bochten pikken is géén enkel probleem, had een beetje voor gevreesd met dat 21"" wiel maar een beetje tegensturen en je vliegt zo de bocht door, bandjes mooi tot aan de kantjes afgereden, was de eerste keer met bridgstones en deze waren super.( een tourance adept).
Heel stabiel aan alle snelheden.
Ook op onverhard kan je het niet met de 1150 of 1200 vergelijken, bij de 800 kan je moeiteloos corrigeren.
Bij maneuvers is hij ook veel handelbaarder.
Voor mij is dit een waardige opvolger voor mijn 1150, de 800 voelt krachtiger aan, windbescherming vind ik zeker voldoende ook voor langere trips ( waar mag je nog sneller dan 130), veel wendbaarder, zuinig na 1200km doorgassen met duo en bepakking 4.8L, motor is soepel kan je mischien karakterloos noemen maar liever karakterloos zonder problemen dan omgekeerd.
Ketting vind ik geen nadeel meer( na 3 maal een kapotte achterwielager aan een kardanfiets), deze zijn sterk verbeterd, spannen duurt max 1minuut en een scottoiler doet wonderen.
zadel trekt op niets, gelukkig is een corbin voor zo een model niet zo duur als op een 1150
motor is zeer snel op temperatuur en zo zal je hem ook snel voor korte boodschappen gebruiken waarvoor ik nu mijn Dominator gebruik.
Prijs, ja het is dezelfde prijs als ik in 99 mijn 1150 nieuw kocht.
Ik vind eigenlijk dat Bmw een goede jap gebouwd heeft.(4jaar garantie)
P.S. was al een tijdje naar zoiets aan het uitkijken en dit is wel de meest polyvallende motorfiets die ik ooit ben tegengekomen. ( als je bijna steeds solo rijd is de 650 een nog betere keuze)
Spijtig dat er momenteel niets vernieuwend in dat segment uit het land van de reizende zon komt.
Daar ik altijd met duo rij is vb een tenere of een transalp te licht en meer dan 90pk vind ik voor niets nodig.
na de zomer (in de zomer rij ik toch niet veel) eens een Ktm voor enkele dagen mishandelen en dan eens zien.
groeten,
Jacinto
hierbij mijn ervaringen met de f800gs,
ik had er een ritje mee gemaakt van +/-30 minuten bij het afhalen van mijn inmiddels teloorgegane 1150gs,
de 800 reed soepel, sportief, zuinig dus was de beslissing snel genomen om een uitgebreidere proefrit te maken van 2 dagen met echtgenote naar het zwarte woud.
Na de eerste 150km autosnelweg slechts één negatief punt, dat zadel trekt op niets natuurlijk waren wij op de 1150 verwend met een crbin (hé Frederik),
windbescherming vind ik zoals het hoort, helm vol in de wind zo is mijn helm een schubert J1 het stilst van al en zo besef je steeds welke snelheid je rijd want snel rijden kan je daarmee, moeiteloos 200 op de teller zonder tegenpruttelen.
Daarna 800km secundaire wegen gereden van traag stadsverkeer, haarspelden, dichtschroevende onoverzichtelijke bochten tot langerekte hogesnelheidsbochten.
En ik moet zeggen dat hij ons verbaasd heeft in positieve zin, vernellingsbak zoals boter, het motorblok is zo soepel als wat je kan steeds in 3 verschillende versnellingen rijden, toerisme, sportief of racen, in vele beklimmingen waar ik met andere motoren in de bocht naar tweede moest en daarna na derde opschakelde kan je met de 800 gewoon en derde blijven.
op een lichte opwaartse helling geprobeert en aan 1500toeren in zesde gas open en zonder horten of stoten trekt dit blokje door tot op dat moment 160.
Leuk geluid, bij het optrekken klinkt het als een kleine turbine en bij het gaslossen mooi geplof, aangenaam niet storend.
nadeel, weinig motorrem, maar dat ben je rap gewoon.
Betreffende de vering dat was oke, het inveren bij het remmen bij het remmen ben je snel gewoon (mijn dominator doet dat ook) moest ik hem aanschaffen zouden er wel iets straffere veren inmogen, maar standaart voldoet.
achtervering voldoet ook met 2 personen (geen lichtgewicht) en bagage maar bij aankoop zou ik minimum een zwaardere veer steken daar ik bijna altijd met duo rij. Bij de achterveer merk je enkel dat hij niet kan volgen op een weg vol met putten. waarschijnlijk een kwestie van afstellen maar na een tijdje met Wilbers gereden te hebben superkritisch.
Het bochten pikken is géén enkel probleem, had een beetje voor gevreesd met dat 21"" wiel maar een beetje tegensturen en je vliegt zo de bocht door, bandjes mooi tot aan de kantjes afgereden, was de eerste keer met bridgstones en deze waren super.( een tourance adept).
Heel stabiel aan alle snelheden.
Ook op onverhard kan je het niet met de 1150 of 1200 vergelijken, bij de 800 kan je moeiteloos corrigeren.
Bij maneuvers is hij ook veel handelbaarder.
Voor mij is dit een waardige opvolger voor mijn 1150, de 800 voelt krachtiger aan, windbescherming vind ik zeker voldoende ook voor langere trips ( waar mag je nog sneller dan 130), veel wendbaarder, zuinig na 1200km doorgassen met duo en bepakking 4.8L, motor is soepel kan je mischien karakterloos noemen maar liever karakterloos zonder problemen dan omgekeerd.
Ketting vind ik geen nadeel meer( na 3 maal een kapotte achterwielager aan een kardanfiets), deze zijn sterk verbeterd, spannen duurt max 1minuut en een scottoiler doet wonderen.
zadel trekt op niets, gelukkig is een corbin voor zo een model niet zo duur als op een 1150
motor is zeer snel op temperatuur en zo zal je hem ook snel voor korte boodschappen gebruiken waarvoor ik nu mijn Dominator gebruik.
Prijs, ja het is dezelfde prijs als ik in 99 mijn 1150 nieuw kocht.
Ik vind eigenlijk dat Bmw een goede jap gebouwd heeft.(4jaar garantie)
P.S. was al een tijdje naar zoiets aan het uitkijken en dit is wel de meest polyvallende motorfiets die ik ooit ben tegengekomen. ( als je bijna steeds solo rijd is de 650 een nog betere keuze)
Spijtig dat er momenteel niets vernieuwend in dat segment uit het land van de reizende zon komt.
Daar ik altijd met duo rij is vb een tenere of een transalp te licht en meer dan 90pk vind ik voor niets nodig.
na de zomer (in de zomer rij ik toch niet veel) eens een Ktm voor enkele dagen mishandelen en dan eens zien.
groeten,
Jacinto
jacinto,
Ik heb dit weekend de "1000bochten" gereden met de (geleende) GS800 en ik kan uw bevindingen bevestigen, die motor is fenomenaal.
Deze motor heeft mij echt overtuigd en is werkelijk een waardige opvolger voor een 1200. Ik had zelfs een verbruik beneden de 4 liter/100 km(!). Je hebt een punt wat het harde zadel betreft maar bij sologebruik kan je de zadelpijn tijdens lange autostraderitten verzachten door een endurohouding aan te nemen (naar achter schuiven).
Ik zou elke kandidaat 1200-koper aanraden toch eerst een langere proefrit te doen met de GS800, even de vooroordelen opzijzetten en je zal versteld staan.
philip
Ik heb dit weekend de "1000bochten" gereden met de (geleende) GS800 en ik kan uw bevindingen bevestigen, die motor is fenomenaal.
Deze motor heeft mij echt overtuigd en is werkelijk een waardige opvolger voor een 1200. Ik had zelfs een verbruik beneden de 4 liter/100 km(!). Je hebt een punt wat het harde zadel betreft maar bij sologebruik kan je de zadelpijn tijdens lange autostraderitten verzachten door een endurohouding aan te nemen (naar achter schuiven).
Ik zou elke kandidaat 1200-koper aanraden toch eerst een langere proefrit te doen met de GS800, even de vooroordelen opzijzetten en je zal versteld staan.
philip
-
frederik
@grandru : wat is er met de 1150gs ? opgereden of voorrang van rechts vergeten ?
F
F
@ frederik
normaal zou ik met de 1150 blijven rijden en aan 200.000km er een identieke bijkopen maar na de derde maal kapotte achterwiellagers(een veel voorkomend probleem ook bij de lt's) hebben wij daar totaal geen vertrouwen meer in (teruggekeerd van de cevennes en direkt de motor gesloopt) daarbij hadden wij van een dealer in lyon ook een eerlijke analyse gehad van de motor, en als je alles moet samentellen is het beter om met de 1150 te stoppen dan er geld te blijven insteken.
-gasklephuizen versleten, rechts veel compressieverlies, koppeling gaat ook al 180.000km mee,...
Dus nu enkel nog met de dominator en een andere is waarschijnlijk voor begin volgend jaar, eerst nog wat proefritten en met de kleine hebben we nu niet veel tijd om te rijden.
dus ben ik op zoek naar klassieke motortechniek tussen de 700 en 1000cc, geen enkelzijdige swingarm (veel torsiekrachten) meer voor ons.
groeten,
jacinto
normaal zou ik met de 1150 blijven rijden en aan 200.000km er een identieke bijkopen maar na de derde maal kapotte achterwiellagers(een veel voorkomend probleem ook bij de lt's) hebben wij daar totaal geen vertrouwen meer in (teruggekeerd van de cevennes en direkt de motor gesloopt) daarbij hadden wij van een dealer in lyon ook een eerlijke analyse gehad van de motor, en als je alles moet samentellen is het beter om met de 1150 te stoppen dan er geld te blijven insteken.
-gasklephuizen versleten, rechts veel compressieverlies, koppeling gaat ook al 180.000km mee,...
Dus nu enkel nog met de dominator en een andere is waarschijnlijk voor begin volgend jaar, eerst nog wat proefritten en met de kleine hebben we nu niet veel tijd om te rijden.
dus ben ik op zoek naar klassieke motortechniek tussen de 700 en 1000cc, geen enkelzijdige swingarm (veel torsiekrachten) meer voor ons.
groeten,
jacinto
-
frederik
Ja zo rond de 170-200.000km is de limiet van een boxer.
Propeer de ktm 990s adventure maar eens uit. Ge zult er geen spijt van hebben !
F
Propeer de ktm 990s adventure maar eens uit. Ge zult er geen spijt van hebben !
F
Gisteren een proefrit op de F800GS gedaan. Het was maar een rit van een uur, maar ik heb toch een goed beeld gekregen. Op dit moment rij ik zelf een R1150RT, dus dit was een hele andere fiets. Voor mijn gevoel is de F800GS vlotter dan de RT. Verder gaat het sturen licht, maar moet je wel eerst door een bepaalde weerstand heen. Je moet de motor iets meer de bocht in duwen, maar dan gaat hij er wel strak door. Als je eraan gewend bent kun je er echt strak mee door de bocht. De windbescherming viel me niet eens tegen. Het is natuurlijk geen RT, maar bij 130 à 140 was het goed uit te houden. Sneller ben ik niet geweest. Ik vind het een echte fun motor en de F800GS heeft me aangenaam verrast. Aanstaande vrijdag heb ik er eentje voor de gehele dag tot mijn beschikking. Ik wil dan kijken hoe de motor bevalt als ik een 500 km op een dag doe. Als dit te doen is gaat de opvolger van mijn R1150RT een F800GS worden.
F800GS
Ben sinds april fiere eigenaar van een F 800 GS.
Heb ondertussen 13.000 km op teller staan en deze km's vooral bijeengesprokkeld op de kleinste Alpenwegen.
Menig 1200 GS-rijder & japans vliegwerk ginder achter in de vernieling gereden.
't Is gewoon een dijk van een motor. (kom zelf van een 1200GS).
Raad elke rechtgeaarde bochtenkiller deze motor aan, overige commentaar is zever in pakskes ... uiteindelijk is het de piloot die de grens bepaald van een motor. BASTA !!
Heb ondertussen 13.000 km op teller staan en deze km's vooral bijeengesprokkeld op de kleinste Alpenwegen.
Menig 1200 GS-rijder & japans vliegwerk ginder achter in de vernieling gereden.
't Is gewoon een dijk van een motor. (kom zelf van een 1200GS).
Raad elke rechtgeaarde bochtenkiller deze motor aan, overige commentaar is zever in pakskes ... uiteindelijk is het de piloot die de grens bepaald van een motor. BASTA !!
Vandaag ben ik de hele dag met de F800GS op pad geweest. Na eerder deze week al een uurtje te hebben gereden ben ik nu helemaal om: dit is echt een geweldige motor. Ik heb vandaag een dikke 500 km gereden en dit was goed te doen op deze machine. Ik hoor veel klachten over het zadel, maar ik heb daarvan niets gemerkt. Na het terug brengen van de motor heb ik direct eentje besteld
De dealer had er al enkele in bestelling staat, waarvan eentje nu de mijne is geworden. Over drie weken zal de motor geleverd worden.
F800GS
Ikzelf heb er ook laatst eens mee gereden. Zeer fijne moto, de remmen vond ik een minpunt, als die beter waren kocht ik er één.
Z.M.V.V.
In het begin dacht ik dat de remmen ook wat minder waren, maar je moet gewoon iets meer door knijpen. Het scheelt ook als je de voorremhendel afsteld, zodat je hem niet meer zover hoeft in te knijpen. Verder moet je even wennen aan het duiken tijdens remmen als je van een telelever machine af komt, maar ik had er weinig moeite mee. Ik had wel het idee dat je beter voelt wat er onder het voorwiel gebeurt.Vic schreef:Ikzelf heb er ook laatst eens mee gereden. Zeer fijne moto, de remmen vond ik een minpunt, als die beter waren kocht ik er één.
F800GS
-
®win
- Contacteer:
Bij mijn eerste proefrit op de 800GS vond ik de remmen ook niet overtuigend. In de anderhalve week waarin ik laastst een 'uitgebreide proefrit' met deze fiets heb mogen rijden heb ik de remmen ook (gelukkig) anders mogen beoordelen. Deze zijn adequaat, echter, door het verre inveren van de voorvork lijken deze minder dan op een motor met bv. telelever en duolever. Bovendien zijn de remmen op mijn GT een flink stuk bijteriger. Daardoor lijken de remmen van de 800GS in eerste instantie een stuk minder te presteren.
Groet,
Erwin
Erwin
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Hopelijk verschillen de F800GS-modellen voor de Europese markt grondig van die voor de Amerikaanse markt...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Verklaar je nader.... In de US zijn ze nog niet leverbaar.(s)Campi Di Pampi schreef:Hopelijk verschillen de F800GS-modellen voor de Europese markt grondig van die voor de Amerikaanse markt...
F800GS
-
®win
- Contacteer:
Staat al wel op de US site, maar ik zag op 't eerste gezicht geen andere specificaties dan de EU versie....RT Rider schreef: In de US zijn ze nog niet leverbaar.
Groet,
Erwin
Erwin
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ondertussen zal men af fabriek of bij de invoerder wellicht de modificaties al uitvoeren...Thousands of BMW Motorcycles Recalled
June 20, 2008
BMW has issued recalls on several motorcycle models this week, some for problems that are potentially deadly.
All 2007 and 2008 F800 S and F800 ST BMW motorcycles have been recalled for problems with the fuel system, gas delivery, hoses, lines, piping and fittings. At high temperatures the fuel tak can actually deform, which could cause the bottom of the tank to rub against the rear wheel. It is possible that this could result in fire.
BMW has also recalled K1200 GT and K1200 S 2008 model motorcycles for brake issues. The fasteners used to attach the front brake disc may be too short, which could cause it to loosen over time. A poorly mounted brake could increase the risk of a crash.
The R1200 GS and several other models of motorcycles have also been recalled by BMW this week
Géén sprake van de F800GS dus...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
®win
- Contacteer:
Volgens de US site van BMW Motorrad komt de F800GS daar pas in het najaar.(s)Campi Di Pampi schreef:Géén sprake van de F800GS dus...
Groet,
Erwin
Erwin
Vindt hem niet te vergelijken met de gs 1200 die overal fun geeft, de 800 geeft mij enkel fun in korte bochten en technischer stukken, rechtdoor wordt vlug vervelend.
gr
Gies
gr
Gies
-
Bananatuffer
@frederik:
1) gij rijdt toch 99,9% ottostrade, waarom hebt ge daar in godsnaam ne ktm "adventure" voor nodig ?
2) en als ge kleine wegeltjes opzoekt, zoudt ge niet beter wat meer met die harley trapson rijden
3) er gaat nog véél scotch gedestilleerd worden vooraleer gij iets koopt waar niet bmw opstaat
1) gij rijdt toch 99,9% ottostrade, waarom hebt ge daar in godsnaam ne ktm "adventure" voor nodig ?
2) en als ge kleine wegeltjes opzoekt, zoudt ge niet beter wat meer met die harley trapson rijden
3) er gaat nog véél scotch gedestilleerd worden vooraleer gij iets koopt waar niet bmw opstaat
-
frederik
Ha zi, de bananen-fretter zit hier ook weer op ! Scotch ? neen malt ! zeg nooit scotch tegen een malt !!
Eén ding weet ik zeker, die 800gs moet ik in ieder geval niet hebben. Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn rt. Al mis ik soms mijn r1150rt (stabieler).
Ik ben heden ten dagen meer in de wolken van een ster dan van een propeller, maar ja die maken ook geen tweewielers met motor !
We spreken nog wel eens af, en nu vertrek ik op rondtoer voor een paar weken.
Groeten J,
F
Eén ding weet ik zeker, die 800gs moet ik in ieder geval niet hebben. Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn rt. Al mis ik soms mijn r1150rt (stabieler).
Ik ben heden ten dagen meer in de wolken van een ster dan van een propeller, maar ja die maken ook geen tweewielers met motor !
We spreken nog wel eens af, en nu vertrek ik op rondtoer voor een paar weken.
Groeten J,
F
gies schreef:Vindt hem niet te vergelijken met de gs 1200 die overal fun geeft, de 800 geeft mij enkel fun in korte bochten en technischer stukken, rechtdoor wordt vlug vervelend.
gr
Gies
Voor mij is de R12GS ook in snelle slalom of snelle bocht beter.
Maar ja, elk z'n ding hè !
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Op de BMW motorrad bikermeeting in garmish partenkirchen vorige week werden vele motorrijders, ikzelf ook, geïnterviewd door BMW-mensen. Uit de vragen bleek dat bmw zich wel degelijk zorgen maakt over zijn concurrentiepositie tov KTM.
60% van de vragen had direct te maken met de verhouding LC8/F800GS/R1200GS.
Mocht het iemand interesseren, ik vind een R1200GS (en ZEKER de R1200GSA) tegenwoordig meer een demonstratie van "hoeveel opties kunnen er op een moto staan", of " de mijne kost nog meer als de jouwe!, kijk maar..."
Vele GSA's zijn echt lachwekkend met al die prullaria erop. (dit gaat zeker ook op voor de RT's, maar daar valt dat minder op)
Daartegenover is de KTM LC8 nen echte ventenmoto..., bakken erop en klaar, niks wunderlich,touratech,wudo en andere janettenopties.
60% van de vragen had direct te maken met de verhouding LC8/F800GS/R1200GS.
Mocht het iemand interesseren, ik vind een R1200GS (en ZEKER de R1200GSA) tegenwoordig meer een demonstratie van "hoeveel opties kunnen er op een moto staan", of " de mijne kost nog meer als de jouwe!, kijk maar..."
Vele GSA's zijn echt lachwekkend met al die prullaria erop. (dit gaat zeker ook op voor de RT's, maar daar valt dat minder op)
Daartegenover is de KTM LC8 nen echte ventenmoto..., bakken erop en klaar, niks wunderlich,touratech,wudo en andere janettenopties.
KTM wordt een echte concurrent voor BMW (niet alleen offroad). BMW probeert de opmars te stuiten door bvb de F800GS. BMW wil weten hoe de BMW-klant de drie modellen (F800GS/R1200GS/KTMLC8) beoordeelt, dat is dus niet verwonderlijk. Het gevecht BMW-KTM is fantastisch om mee te maken.
Ook KTM heeft voor de LC8 een accessoirelijst die ze 'powerparts' noemen (voor de echte mannen onder ons). Zo zijn er frame beschermers en -beugels in verschillende maten, extra stopcontacten 'voor de aansluiting van een GPS systeem', allerhande carbontoestanden, verschillende soorten bakken,...
Die heeft BMW ook, maar KTM doet er nog een schepje bovenop; wat dacht je van zachte snelbinders 'to strap down your bike without scratching your handlebars or tank' , 'microfibre doekjes', en meerdere grips sets waaronder 'soft grips for comfort', 'Clean grip set helps prevent oily grips', stickers om de wielen te 'highlighten', enz. Om het helemaal mooi te maken, de SXS oil filter cover met de vermelding : 'Add some “bling” to your KTM powerplant'. De lijst is 72 items lang, voor elk wat wils.
Natuurlijk vind je geen Wunderlichspullen op een KTM, want zij specialiseren zich op BMW.
Touratech heeft wel uitrustingen voor KTM waarvan 61 voor de LC8 (dus toch).
Nu, hoe iemand met zijn geld omgaat, moet hij zelf weten. Opties kunnen de fun verhogen. Wie echter opties moet hebben om anderen te overtroeven, of een moto om te bewijzen dat ie een vent is, die heeft een probleem met zijn eigenwaarde. Zulke mensen vind je overal, dus ook bij KTM. Je lichaam geeft aan van welk geslacht je bent. Maar voor mij bewijs je dat je een vent bent o.m. door hoe je in het leven staat en met anderen omgaat, minderheden bvb. Dan heb je namelijk ballen aan je lijf.
Zijn er nog ervaringen met de nieuwe F800GS?
Ook KTM heeft voor de LC8 een accessoirelijst die ze 'powerparts' noemen (voor de echte mannen onder ons). Zo zijn er frame beschermers en -beugels in verschillende maten, extra stopcontacten 'voor de aansluiting van een GPS systeem', allerhande carbontoestanden, verschillende soorten bakken,...
Die heeft BMW ook, maar KTM doet er nog een schepje bovenop; wat dacht je van zachte snelbinders 'to strap down your bike without scratching your handlebars or tank' , 'microfibre doekjes', en meerdere grips sets waaronder 'soft grips for comfort', 'Clean grip set helps prevent oily grips', stickers om de wielen te 'highlighten', enz. Om het helemaal mooi te maken, de SXS oil filter cover met de vermelding : 'Add some “bling” to your KTM powerplant'. De lijst is 72 items lang, voor elk wat wils.
Natuurlijk vind je geen Wunderlichspullen op een KTM, want zij specialiseren zich op BMW.
Touratech heeft wel uitrustingen voor KTM waarvan 61 voor de LC8 (dus toch).
Nu, hoe iemand met zijn geld omgaat, moet hij zelf weten. Opties kunnen de fun verhogen. Wie echter opties moet hebben om anderen te overtroeven, of een moto om te bewijzen dat ie een vent is, die heeft een probleem met zijn eigenwaarde. Zulke mensen vind je overal, dus ook bij KTM. Je lichaam geeft aan van welk geslacht je bent. Maar voor mij bewijs je dat je een vent bent o.m. door hoe je in het leven staat en met anderen omgaat, minderheden bvb. Dan heb je namelijk ballen aan je lijf.
Zijn er nog ervaringen met de nieuwe F800GS?
Laatst gewijzigd door Toedel op 16 jul 2008, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
ik heb de 1000 bochten gereden met de 800GS, een meevaller 1ste klas, maar dit had ik iets hoger in dit onderwerp reeds vermeld.
groeten,
philip
groeten,
philip
-
Bananatuffer
frederik schreef: Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn rt.
daar gàààt je imago als bmw hater...