GS 1200 of RT 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
neil

GS 1200 of RT 1200

Bericht door neil »

't Is zover, mijn RT 1150 is afgeschreven dus tijd voor iets nieuws.Deze maand bestel ik ofwel een GS of een RT.Ik heb beiden reeds test gereden en mijn voorkeur helt lichtjes over naar de GS, mooi rechtop zitten, goed zicht enz.De RT biedt een zeer goede bescherming tegen weer en wind maar is minder agiel dan de GS wat belangrijk is daar hij voornamelijk dienst doet als woon-werkmoto. De prijsstelling van beide motoren gaat echter mijn petje te boven. De GS met diefstalalarm, option line en comfotpakket komt op 15450€ doe daar nog vario kofferset bij en je komt op ong.16000€. Prijzig maar ok, waar voor je geld. De RT met option line en safety pakket kost amper 1277€ meer namelijk 17277€. Waar zit hem dan verschil ? De kuip ? Het elektrisch verstelbaar windscherm? Enfin.... toch wat vragen waarover graag juliie mening en wijze raad.
Groeten en alvast bedankt voor de reacties.

Neil.
Werner Von C.
Contacteer:

Re: GS 1200 of RT 1200

Bericht door Werner Von C. »

Nou moe, is het eeuwige probleem tussen de rede en het hart, welke weg te volgen...

Eigenlijk spreek je jezelf tegen, want je hebt een lichte voorkeur voor de GS doch diens nadeel, zeg je zelf, is de bescherming of nét het gebrek daaraan, en je gaat hoofdzakelijk woon-werk rijden...dat wordt RT rijden dus...en geloof me...da ding kun je ook sportief berijden hoor... :mrgreen:

Maar ik begrijp je dilemma, stond voor dezelfde keuze...heb uiteindelijk beslist tegen de flow in te gaan en nu RT te kopen en als mijne laatste, wanneer ik oud wordt, ne GS(A) te nemen...want op dat moment koopt elke huidige GS(A) rijder een RT... :clown: :pig:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik zat ook met hetzelfde dilemma en heb ook voor de RT gekozen voornamelijk om de betere bescherming tegen weer en wind en omdat er enkele opties bijzaten die ik absoluut wilde en op de GS niet te krijgen waren zoals cruise-control (vind ik gewoon schitterend en gebruik ik dag in dag uit) en een radio cd. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd dat ik voor een RT gekozen heb. Hij is inderdaad niet zo agiel als een GS maar geloof me vrij je kunt er verdomd sportief mee rijden.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
En wat ook niet onbelangrijk is voor woon-werkverkeer, in de winter zal je je met de GS je toch iets warmer moeten aankleden of weer iets extra moeten uitgeven voor een verwarmde vest :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Gorky-GSA
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Comfort RT Fun GS
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
Toko

Bericht door Toko »

Ik heb zelf juist Gs adventure op den bestelbon staat als vervanging van mijn adventure 2006,ik ben gewoon aan verslaafd aan da spel :-) !! Heb ook al RT gereden als vervangmoto en toertochtjes,en inderdaad je kan er sportief mee uit de hoek komen maar ik zeg altijd met een GS kan je alles!!
-Op gemak toeren met RT s en zelfs Harley s,
-cbr s en gsx ers op de doos geven in bochten
-wa offroadbaantjes
-enz.......
en naar mijn mening toch voldoende bescherming tegen wind voor woon werk!!
De dure investering meer dan waard :-P :-P
BMW R1200 GS Lc Adventure
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Hoi Neil,

Destijds stond ik voor hetzelfde dilemma. Ik nam de beslissing om na mijn GS een RT te kiezen (toen nog 1100) op het moment dat ik tegen de wind en hevige regen zat te vechten op een donkere avond tussen de vrachtauto's na een troosteloze werkdag richting huiswaarts. Het is inderdaad zo dat wanneer ik de GS'ers bezig zie ik soms de kriebels krijg en m'n toendertijdse keuze in vraag stel. Op dat ogenblik ben ik gewoonlijk op vakantie en zijn de weersomstandigheden optimaal. Echter wanneer je dagelijks woon- werkverkeer doet mag je me geloven, het regent en is meer onaangenaam koud als je je zou wensen, dus... ik zou niet meer twijfelen.
Ondertussen na een LT die ik wat TE vond heb ik terug een RT (1200) en voel me nog steeds happy :drunken:

Kiezen moet je nog steeds zelf doen maar indien je echt het volledige jaar door wil rijden moet je toch echt wel afwegen, maar ik stel voor gewoon je hart te volgen dan kan je later jezelf niets verwijten... :wink:

Motorgroeten,

Wilfried
George Michael

Bericht door George Michael »

Heb ondertussen op veel nieuwe modellen gereden (1200GS/1200RT/F800GS/F650R) en mijn voorkeur gaat uit naar de RT. Is gewoon een mooi ding ! Weet nog goed toen hij uitkwam, bijna iedereen vond hem foei-lelijk. Nu hoor ik steeds meer positieve geluiden.
1200GS is ook erg leuk, stoer enz., maar uiteindelijk wil je toch een RT :grin:
Eigenlijk zou ik ze gewoon allebei willen hebben :twisted: . . . .en een Landrover Defender . . . . .en een BMW Z4 . . . . . . .en . . . . . ga maar door . . . . . :drunken:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Laat je leiden door je gevoel en vraagje dan af wat je de voor en nadelen zijn van de beide motoren voor je doeleinde.

Vroeger moest ik een goede wendbare motor hebben voor woon werk verkeer en ik heb toen voor een GS gekozen. Na jaren GS'en en GSA's gereden te hebben ben ik redelijk verslaafd aan die dingen. Nu heb ik hem eigenlijk niet meer nodig voor woon werk verkeer en gebruik ik hem enkel in weekend en voor het reizen. Ik ben nog steeds verslaafd aan dat ding. En dit is puur omdat ik mijn gevoel heb laten meespelen bij aankoop. Dan rij je toch altijd liever met zo'n motor dan je puur kiest uit gebruiksgemak. Maar het één moet natuurlijk ook het ander wat aanvullen :wink:

GRTS Danny
Toedel

Bericht door Toedel »

RUSOR schreef:... Ik ben nog steeds verslaafd aan dat ding...
:mrgreen: Ge zijt niet den enige! :mrgreen:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie