service BMW
Moderator: GVN
service BMW
Potentiele kopers van BMW lees even dit
2 maanden geleden een 2de hands BMW gekocht bij een BMW verkooppunt in Olen.
Deze motor is ingevoerd vanuit Duitsland. Er was afgesproken dat weeks na aflevering van de motor alle nodige papieren inorde zouden zijn en afgehaald konden worden.
Bij afhalen van de motor bleek dat er slechts een PLASTIK reservesleutel bij de motor was. Ook dit ging zeer spoedig inorde komen. Ook de zijkoffers moesten nog binnen komen daar zij zich nog in Duitsland bevonden en vergeten te zijn meegebracht???
Na 2 weken waren de koffers binnen maar echter met een ander slot dan het contactslot. En WEER een PLASTIK reservesleutel!!!!!
Tijdens een reis naar het buitenland (noodgedwongen zonder papieren) is de ABS module stuk gegaan. In portugal zou het bij de BMW dealer 10 dagen duren om deze te vervangen. Bergijpelijk daar Portugal niet zo dicht bij Duitsland is en dat een nieuwe module uit de fabriek in Duitsland moet komen.
Terug thuis heb ik contact opgenomen met de dealer in Olen waar ik de motor heb aangekocht.
Deze vroeg me om de motor voor 4Juli binnenn te brengen zodat de motor naar Duitsland(?) kon voor herstelling en dat ik hem zeker deze week zou terug hebben. Ik heb de motor op 3 Juli afgeleverd bij de dealer.
daar ik nog steeds niet had gehoord hoe het er nu voor stond heb ik vandaag gebeld met de Dealer uit Olen en kreeg te horen dat de motor op het einde van VOLGENDE week terug zou zijn want dat de herstelling 10 dagen( zelfde termijn als 2800km van Portugal) zou duren.
Gevolg : na 2 maanden nog steeds geen papieren, 2verschillende PLASTIK sleutels, en een reparatie die de dealer in olen blijkbaar niet zelf kan doen( in Portugal konden ze dat wel met de nodige wisselstukken) van minstens 10 dagen en nog STEEDS geen originele contactsleutel!!!!
Ik vraag me af wat BMW verstaat onder service!!!!
Als er mij nu nog mensen zeggen dat de service van BMW op en top is, dan stel ik mij toch de vraag of zij weten waar ze over bezig zijn.
Of gebeuren deze toestanden enkel bij dealers in het kempische Olen??????
Deze motor is ingevoerd vanuit Duitsland. Er was afgesproken dat weeks na aflevering van de motor alle nodige papieren inorde zouden zijn en afgehaald konden worden.
Bij afhalen van de motor bleek dat er slechts een PLASTIK reservesleutel bij de motor was. Ook dit ging zeer spoedig inorde komen. Ook de zijkoffers moesten nog binnen komen daar zij zich nog in Duitsland bevonden en vergeten te zijn meegebracht???
Na 2 weken waren de koffers binnen maar echter met een ander slot dan het contactslot. En WEER een PLASTIK reservesleutel!!!!!
Tijdens een reis naar het buitenland (noodgedwongen zonder papieren) is de ABS module stuk gegaan. In portugal zou het bij de BMW dealer 10 dagen duren om deze te vervangen. Bergijpelijk daar Portugal niet zo dicht bij Duitsland is en dat een nieuwe module uit de fabriek in Duitsland moet komen.
Terug thuis heb ik contact opgenomen met de dealer in Olen waar ik de motor heb aangekocht.
Deze vroeg me om de motor voor 4Juli binnenn te brengen zodat de motor naar Duitsland(?) kon voor herstelling en dat ik hem zeker deze week zou terug hebben. Ik heb de motor op 3 Juli afgeleverd bij de dealer.
daar ik nog steeds niet had gehoord hoe het er nu voor stond heb ik vandaag gebeld met de Dealer uit Olen en kreeg te horen dat de motor op het einde van VOLGENDE week terug zou zijn want dat de herstelling 10 dagen( zelfde termijn als 2800km van Portugal) zou duren.
Gevolg : na 2 maanden nog steeds geen papieren, 2verschillende PLASTIK sleutels, en een reparatie die de dealer in olen blijkbaar niet zelf kan doen( in Portugal konden ze dat wel met de nodige wisselstukken) van minstens 10 dagen en nog STEEDS geen originele contactsleutel!!!!
Als er mij nu nog mensen zeggen dat de service van BMW op en top is, dan stel ik mij toch de vraag of zij weten waar ze over bezig zijn.
Of gebeuren deze toestanden enkel bij dealers in het kempische Olen??????

-
sprint
Re: service BMW
Als het L&C is waar je over spreekt, dit is dus geen officiele BMW dealer hé.
Ik ken er evenveel ontevreden als tevreden klanten van.
Maar persoonlijk zou ik, niet alleen na uw relaas er (n)ooit een moto kopen.
Ik ken er evenveel ontevreden als tevreden klanten van.
Maar persoonlijk zou ik, niet alleen na uw relaas er (n)ooit een moto kopen.
Laatst gewijzigd door sprint op 11 jul 2008, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix.

Ik spreek over een BMW verkooppunt en niet over een oficiele BMW dealer.
En of het nu om een oficiele dealer gaat of niet, op deze wantoestanden kan BMW toch toezien
En of het nu om een oficiele dealer gaat of niet, op deze wantoestanden kan BMW toch toezien

-
®win
- Contacteer:
BMW heeft alleen controle over het eigen dealernetwerk. Alle service en garantie moet door de (off.) dealer worden verleend en dat gaat altijd via de importeur (online via het BMW netwerk).edwinRT schreef:... En of het nu om een oficiele dealer gaat of niet, op deze wantoestanden kan BMW toch toezien
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
kan dat allemaal best geloven maar een feit is dat ik al lang gek was van de nieuwe GT en dat ik er nu gek van word

-
®win
- Contacteer:
In mijn ogen is het het bedrijf in Olen dat hier ernstig in gebreke blijft.....
Groet,
Erwin
Erwin
-
Jo De Paepe
Dat denk ik niet !!!Kan ik terecht bij BMW Belguim om dit te melden of dergelijke?
Deze verkoper in Olen heeft niks met de officiele invoerder BMW Belgium te maken en omgekeerd.
Deze verkoper voert recente 2handse occasies in uit Duitsland en moet bijgevolg zelf zijn garantie dragen en uitvoeren naar de klanten toe.
Het gaat hier duidelijk om een geval van parallelle import. Waarvoor de officiele dealers en BMW Belgium geen verantwoordelijkheid kunnen en willen dragen.
Je hebt misschien iets minder betaald maar daar draag je spijtig genoeg nu al de gevolgen van.
Al wat ik hier lees heeft niks te maken met de service van BMW, maar met de service die gij NIET krijgt van uw NIET-officiele BMWdealer. Ge zijt dus m.a.w. tegen de verkeerde boom aan't blaffenedwinrt schreef:Potentiele kopers van BMW lees even dit
De sloten van uw zijkoffers kunnen gemakkelijk aangepast worden aan uw contactsleutel
Als je een BMW in Duitsland wil kopen, koop je hem best zélf ginder. Kost wat meer moeite, maar je ziet tenminste van wie je hem koopt. Zeker al minder kans om een kat in de zak te kopen. Daarbij moet je geen tussenpersonen betalen die er zelf toch ook nog eens aan moeten verdienen.
'k Hoop voor jou dat het snel in orde komt, maar 'k zou in't vervolg een boogje maken rond "Olen", want vanuit die richting heb ik al meer horen klagen dan stoefen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Daar het toch om redelijk wat centen gaat kocht ik hem bij een dealer om de garantie te hebben.
Als je particulier koopt kan je naar garantie fluiten.
En of het nu een "oficiele" dealer is of niet, de helft van de winkel staat vol met BMW en niet af en toe een occasie die binnen komt.
Ondervinding leert mij dat er over BMW geen slecht woord mag gezegt worden want dat word steeds in de kiem gesmoort.
Toch veeg ik daar mijn voeten aan. Wat goed is mag gezegt maar ook wat fout zit stevig fout zelfs.
Heb ooit eens ergens de vraag gelezen of het niet het doel van een forum is om objectief te zijn informatief in zowel goede als slechte ervaringen en ondervindingen.
Als je particulier koopt kan je naar garantie fluiten.
En of het nu een "oficiele" dealer is of niet, de helft van de winkel staat vol met BMW en niet af en toe een occasie die binnen komt.
Ondervinding leert mij dat er over BMW geen slecht woord mag gezegt worden want dat word steeds in de kiem gesmoort.
Toch veeg ik daar mijn voeten aan. Wat goed is mag gezegt maar ook wat fout zit stevig fout zelfs.
Heb ooit eens ergens de vraag gelezen of het niet het doel van een forum is om objectief te zijn informatief in zowel goede als slechte ervaringen en ondervindingen.

-
Jo De Paepe
Ik denk dat je het nogsteeds niet goed snaptDaar het toch om redelijk wat centen gaat kocht ik hem bij een dealer om de garantie te hebben.
1 Je hebt officiele BMW dealers ,die gesteund en gecontroleerd worden door BMW belgium de officiele invoerder
2 Je hebt motordealers die via een niet officieel parallel circuit BMW motoren invoeren en verkopen.
De 1ste kunnen bij problemen terugvallen op de invoerder die hun garantiegevallen dekt en oplost ,om de klant zo snel mogelijk en naar volle tevredenheid een oplossing aan te bieden.
De 2 de soort moet maar zelf zijn plan zien te trekken, aangezien ze de motoren zelf invoeren buiten de officiele dealer om.
Zoals hierboven al geschreven de verkoper in Olen zal voor jou de oplossing moeten brengen.
En dat het goed fout zit daar kan BMW niks aan doen maar wel diegene waar je de motor hebt gekocht .
En dat doet nu niet terzake of er al dan niet slecht wordt geschreven over BMW of niet . Je bent gewoon pissed omdat diegene die je de motor verkocht heeft je laat stikken met je probleem
En nu denk je (of hoop je) dat de officiele invoerder en de kerstman , sinterklaas en de paasklokken samen je probleem zullen gaan oplossen
NOGMAALS dit heeft niks met BMW service te maken ,maar alles met een verkoper die niet bekwaam is om zijn eigen problemen op te lossen
Daar sluit ik mij bij aan.
... als dit draadje zo doorgaat is het eigenlijk reclame voor de officiële dealer, en de erbij horende BMW service ...

... als dit draadje zo doorgaat is het eigenlijk reclame voor de officiële dealer, en de erbij horende BMW service ...
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
... moest het de mijne zijn...
dan mocht de dealer kiezen.
=> terugname van de motor en teruggave van de centen (en aangezien ge toch met zijn garageplaten aan het rijden bent... want zonder papieren raak je niet verzekerd...kan ie er z'n platen bij krijgen. Bedank hem wel voor de uitgebreide testrit!
of
=> een reparatie die een reparatie is met de nodige garantie "OP PAPIER" erbij..
en de derde keuze is natuurlijk testaankoop erbij halen... en eisen als ie tegen de beloofde datum geen oplossing heeft dat ie de motor terugneemt.
Uw dealer is duidelijk in gebreke gebleven bij de verkoop... Namelijk een motor leveren zonder de papieren erbij... dus heeft hij zijn deel van het contract niet nagekomen....
Los van dit alles...
kan je natuurlijk enkel bij een OFFICIELE bmw dealer je bmw-garantie gaan claimen... en die dealer herken je niet aan een bmw-logo op z'n voordeur natuurlijk...!
dan mocht de dealer kiezen.
=> terugname van de motor en teruggave van de centen (en aangezien ge toch met zijn garageplaten aan het rijden bent... want zonder papieren raak je niet verzekerd...kan ie er z'n platen bij krijgen. Bedank hem wel voor de uitgebreide testrit!
of
=> een reparatie die een reparatie is met de nodige garantie "OP PAPIER" erbij..
en de derde keuze is natuurlijk testaankoop erbij halen... en eisen als ie tegen de beloofde datum geen oplossing heeft dat ie de motor terugneemt.
Uw dealer is duidelijk in gebreke gebleven bij de verkoop... Namelijk een motor leveren zonder de papieren erbij... dus heeft hij zijn deel van het contract niet nagekomen....
Los van dit alles...
kan je natuurlijk enkel bij een OFFICIELE bmw dealer je bmw-garantie gaan claimen... en die dealer herken je niet aan een bmw-logo op z'n voordeur natuurlijk...!
nog vergeten bij bovenstaande.....
Ge kunt ook nog naar de Begijnhofkerk gaan om een kaarske te branden...
... tzit daar vol met "sans papiers"
Ge kunt ook nog naar de Begijnhofkerk gaan om een kaarske te branden...
... tzit daar vol met "sans papiers"
-
Flat Twin Power
Ik was ook eens van plan om in Olen een BMW motor te kopen maar na wat heen en weer getelefoneer en gevraag had ik snel door dat het zaakje qua garantie en dergelijke uren in de wind stonk.
Ik heb dan eieren voor mijn geld gekozen en bij een off. dealer gekocht. Je betaalt inderdaad misschien 1000 of 2000 euro meer maar je hebt tenminste geen miserie en je hebt een Belgische motor en geen Duitse want als je die vroeg of laat wil overlaten dan halen de dealers daar ook hun neus voor op.
Ik heb dan eieren voor mijn geld gekozen en bij een off. dealer gekocht. Je betaalt inderdaad misschien 1000 of 2000 euro meer maar je hebt tenminste geen miserie en je hebt een Belgische motor en geen Duitse want als je die vroeg of laat wil overlaten dan halen de dealers daar ook hun neus voor op.
Dat ook ik hier fout aan heb is een punt. Had moeten wachten tot alles inorde was voor ik hem kocht.
Toch vind ik het straf dat een dealer(off. of niet) waar de helft van de winkel al jaren vol staat met BMW zo maar zijn gangen kan gaan en dat BMW zelf zich daar niet om bekommert. Het is tenslotte toch hun naam die hij verkoopt.En om dat heel simpel te zeggen "tja het is geen off dealer dus niet onze zaak" vind ik hun naam toch niet waardig.
Let wel, ik wil BMW niet volledig afbreken. Had eerst een 1100rt en nooit ook maar het kleinste mankement aan gehad. MMaar wat ik nu meemaak doet mijn zin om nog een BMW te kopen tsevig slenken.
Toch vind ik het straf dat een dealer(off. of niet) waar de helft van de winkel al jaren vol staat met BMW zo maar zijn gangen kan gaan en dat BMW zelf zich daar niet om bekommert. Het is tenslotte toch hun naam die hij verkoopt.En om dat heel simpel te zeggen "tja het is geen off dealer dus niet onze zaak" vind ik hun naam toch niet waardig.
Let wel, ik wil BMW niet volledig afbreken. Had eerst een 1100rt en nooit ook maar het kleinste mankement aan gehad. MMaar wat ik nu meemaak doet mijn zin om nog een BMW te kopen tsevig slenken.

-
John
- Contacteer:
Ik kan best aannemen dat je je bedrogen voelt. Je was ter goeder trouw en dit is nu het resultaat. Maar om nu al je energie te steken met op verschillende forums te jammeren over wat jij vind dat zou moeten vind ik verspilling van tijd.
Ik denk dat je beter eens een raadsman(advokaat) aanspreekt als er geen oplossing uit de bus komt.
Het is niet omdat een motorzaak veel opgekocht heeft van een bepaald merk dat je automatisch een erkend dealer bent.
Dan was ik er al lang eene
Ik denk dat je beter eens een raadsman(advokaat) aanspreekt als er geen oplossing uit de bus komt.
Het is niet omdat een motorzaak veel opgekocht heeft van een bepaald merk dat je automatisch een erkend dealer bent.
Dan was ik er al lang eene
Op de steenweg hier verderop staat een verkoper van tweedehands Mercedessen. Als ik daar een wagen koop, en vervolgens problemen krijg met die verkoper, wat heeft Mercedes als merk daar dan mee te maken ?edwinRT schreef:Toch vind ik het straf dat een dealer(off. of niet) waar de helft van de winkel al jaren vol staat met BMW zo maar zijn gangen kan gaan en dat BMW zelf zich daar niet om bekommert. Het is tenslotte toch hun naam die hij verkoopt.En om dat heel simpel te zeggen "tja het is geen off dealer dus niet onze zaak" vind ik hun naam toch niet waardig.
Ik vind het echt rot voor u dat er problemen gekomen zijn, maar het contract is tussen u en de verkoper, en met de klachten moet ge dus naar de verkoper, niet naar BMW. Natuurlijk zal uw verkoper het op prijs stellen dat ge BMW lastigvalt, dan valt ge hém niet lastig. En ondertussen verspilt ge uw energie !
Uw kansen liggen het hoogst als ge de persoon/firma met wie ge problemen hebt identificeert.
En dan de gepaste ACTIE (zie bovenstaande berichten) onderneemt.
Daarbij wensen wij u allemaal (denk ik) veel succes!
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Waarschijnlijk zou BMW zelf ook niks liever doen dan dat, maar ik denk dat het juridisch allemaal niet zo simpel ligt, laat staan de praktische uitvoering.edwinRT schreef:Toch vind ik het straf dat een dealer(off. of niet) waar de helft van de winkel al jaren vol staat met BMW zo maar zijn gangen kan gaan en dat BMW zelf zich daar niet om bekommert. Het is tenslotte toch hun naam die hij verkoopt.En om dat heel simpel te zeggen "tja het is geen off dealer dus niet onze zaak" vind ik hun naam toch niet waardig.
De eerste de beste sjacheraar kan 10 2dehandse BMW's in zijn garage te koop stellen en dan zou BMW hier direct controle moeten gaan op uitvoeren. Op al die gast zijn doen en laten
Gij zegt dat er teveel geschermd wordt met de term "officieel", maar DAT is nu nét het verschil, hé !!! Die officiele gast kunnen ze dus wel constant in de gaten houden. Die moet zelfs rekenschap geven van al zijn activiteiten. En ja, alles is er daardoor wat duurder bij, maar dat heeft dus ook zo zijn voordelen. Vooral als er plots échte problemen opduiken
Daarbij ik koop alleen bij de dealer voor een nagelnieuw voertuig, anders is het sowieso particulier. Daar maak ik eerst kennis mee en ondervind dan snel wat voor vlees ik in de kuip heb. De meesten zijn gewoon eerlijke mensen die van hun spullen afwillen zonder er eerst technisch wat aan te hebben zitten knoeien. Voeg daarbij het keurig ingevulde onderhoudsboekje en je hebt vééééél kans op een goede motor/auto
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Edwin...
Ge wil het niet snappen hé jong...
Het is GEEN BMW DEALER... en het zal er NOOIT EEN WORDEN.....
desaltnietemin zit gij toch maar met de gebakken peren.
We begrijpen ALLEMAAL uw frustratie op dit ogenblik... en iedereen zou hetzelfde als jij reageren op dit moment...
... maar de enige die jouw een oplossing kan geven is uw dealer.
Stel vooreerst je dealer in gebreke (al dan niet via een advocaat) via een aangetekend brief... zodoende heb je bewijzen dat je niet akkoord bent met z'n praktijken en de reeds genomen stappen hierin. Beschrijf ook zeer exact wat de dealer al beloofd heeft en nog niet nagekomen.
Ofwel wacht je daarna zijn reactie af, ofwel stel je meteen de terugname van de motor voor tegen het door jouw betaalde bedrag. Begint ie te zagen over de gereden kilometers, begin jij dan over z'n garageplaten... enz enz...
Zeker weten dat het tot een oplossing komt!
Ge wil het niet snappen hé jong...
Het is GEEN BMW DEALER... en het zal er NOOIT EEN WORDEN.....
desaltnietemin zit gij toch maar met de gebakken peren.
We begrijpen ALLEMAAL uw frustratie op dit ogenblik... en iedereen zou hetzelfde als jij reageren op dit moment...
... maar de enige die jouw een oplossing kan geven is uw dealer.
Stel vooreerst je dealer in gebreke (al dan niet via een advocaat) via een aangetekend brief... zodoende heb je bewijzen dat je niet akkoord bent met z'n praktijken en de reeds genomen stappen hierin. Beschrijf ook zeer exact wat de dealer al beloofd heeft en nog niet nagekomen.
Ofwel wacht je daarna zijn reactie af, ofwel stel je meteen de terugname van de motor voor tegen het door jouw betaalde bedrag. Begint ie te zagen over de gereden kilometers, begin jij dan over z'n garageplaten... enz enz...
Zeker weten dat het tot een oplossing komt!
Hoe zit dat in feite asl je zoals ik er eentje gekocht heb partikulier binnen Belgie, met ingevuld onderhouds boekje ?
Heb ik recht bij een probleem op BMW garantie of service ?
groeten
Greyman
Heb ik recht bij een probleem op BMW garantie of service ?
groeten
Greyman
Hallo,
Ikzelf heb ook een ingevoerde duitse motor gekocht (r1200cl met 1200 km op de teller) bij een niet BMW dealer die mij een jaar garantie heeft gegeven.
Bij een later probleempje met mijn remschijf heb ik een vriendelijke brief naar BMW geschreven en een vriendelijke terug gekregen met de vraag mijn moto bij een officiele BMW dealer te laten nazien en ze dan gingen beslissen of ik in aanmerking zou komen voor garantie in verband met het probleem, wat ik later dan ook probleemloos heb gekregen.
Dus ook voor een ingevoerde moto gekocht bij een niet officiele dealer, indien het werkelijk een garantie geval is maakt BMW ondanks wat er gezegd wordt geen probleem zie je wel.
Ikzelf heb ook een ingevoerde duitse motor gekocht (r1200cl met 1200 km op de teller) bij een niet BMW dealer die mij een jaar garantie heeft gegeven.
Bij een later probleempje met mijn remschijf heb ik een vriendelijke brief naar BMW geschreven en een vriendelijke terug gekregen met de vraag mijn moto bij een officiele BMW dealer te laten nazien en ze dan gingen beslissen of ik in aanmerking zou komen voor garantie in verband met het probleem, wat ik later dan ook probleemloos heb gekregen.
Dus ook voor een ingevoerde moto gekocht bij een niet officiele dealer, indien het werkelijk een garantie geval is maakt BMW ondanks wat er gezegd wordt geen probleem zie je wel.
Alles ( of toch bijna alles) is ondertussen inorde. De motor is zaterdag nacht terug gekomen naar de dealer. Aangezien ik de motor vroeg nodig had om op weekend te vertrekken was de dealer wel zo vriendelijk dat ik de motor om 7 u 's morgens al kon komen halen.

-
Rik'sGS
Haha,
Dus uwe moto was reisgezel van mijne GS in die camionette.
Ik moet zeggen dat hij een goede reis had gehad in aangenaam gezelschap
Dus uwe moto was reisgezel van mijne GS in die camionette.
Ik moet zeggen dat hij een goede reis had gehad in aangenaam gezelschap
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
-
janneman
- Contacteer:
Dien in Olen heeft mij ook al proberen een loer te draaien een 4 tal jaar geleden ...
en ik was niet de eersten en blijkbaar (spijtig genoeg) ook niet de laatsten ...
en ik was niet de eersten en blijkbaar (spijtig genoeg) ook niet de laatsten ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/