Das Boot...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Mc B
Contacteer:

Re: Das Boot...

Bericht door Mc B »

J-P schreef:
Muug schreef:
Eh bien, zo nen R1200RT is dus werkelijk wel een lomp ding eh. Topzwaar man! :shock: Zelfs om dat spel van zijn zijstandaard rechtop te krijgen moet ge al serieus wringen aan dat stuur :shock: En dan daarmee nen bocht nemen : da's ook iets dat niet al te evident is , azo tegenwringen :shock: En die achtjes, tja, wat kan ik ervan zeggen.... Ge zit precies bovenop den Titanic en dan moet ge dat gekeerd krijgen rond zo'n feloranje ijsschots die ze ook wel eens een kegel plachten te noemen.... Afin, 't ging hoor, 'm keert kort genoeg, maar ge moet er behoorlijk hard aan werken vind ik. En alle vijf minutekes efkes aan de kant gaan staan omdat die koppeling gelijk de pest begint te stinken ! :shock: A zo rap oververhit man ! :shock:
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt maar hoezo gebruik jij de koppeling? Gewoon trekkende motor houden met lichtjes voetrem is goed hoor, kan zonder koppeling.

- Toch even zeggen dat de koppeling niet bij mij stonk, maar bij de eigenaar die vrij lomp omsprong met dat hendeltje links aan 't stuur.
- Ook even melden dat ik - om valschade te vermijden - inderdaad niet tot het uiterste geweest ben. Ik ben dus wel degelijk bezorgd over de gezondheid van het voertuig en de portefeuille van zijn eigenaar.
- Met een politiemotor zou ik ook meteen gekke dingen gaan doen. De kosten zijn immers toch maar voor je werkgever.

greetz,

Muug
Leap and the net will appear
naftje

Bericht door naftje »

Muug schreef:...Met een politiemotor zou ik ook meteen gekke dingen gaan doen. De kosten zijn immers toch maar voor je werkgever...
...en die factureert door aan de belastingbtaler :-?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Muug schreef:
Eh bien, zo nen R1200RT is dus werkelijk wel een lomp ding eh. Topzwaar man! :shock: Zelfs om dat spel van zijn zijstandaard rechtop te krijgen moet ge al serieus wringen aan dat stuur :shock: En dan daarmee nen bocht nemen : da's ook iets dat niet al te evident is , azo tegenwringen :shock: En die achtjes, tja, wat kan ik ervan zeggen.... Ge zit precies bovenop den Titanic en dan moet ge dat gekeerd krijgen rond zo'n feloranje ijsschots die ze ook wel eens een kegel plachten te noemen.... Afin, 't ging hoor, 'm keert kort genoeg, maar ge moet er behoorlijk hard aan werken vind ik. En alle vijf minutekes efkes aan de kant gaan staan omdat die koppeling gelijk de pest begint te stinken ! :shock: A zo rap oververhit man ! :shock:
denk effe aan een te lage bandenspanning op deze RT als ik dat zo lees
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

naftje schreef:
Muug schreef:...Met een politiemotor zou ik ook meteen gekke dingen gaan doen. De kosten zijn immers toch maar voor je werkgever...
...en die factureert door aan de belastingbtaler :-?
Dat zal bij Johan wel meevallen. Heb die zien rijden met een RT en wist direct dat dat ding veel meer kon kan ik dacht :thumright:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Merci BiemeRT :wink:

Die "politie" moto is er trouwens ééntje van BMW Belgium met een vrijstelling van 1.250 neuro's. Bij schade zou ik die idd zelf niet moeten betalen, maar mijnen baas zou toch niet content zijn hoor :-?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Raketman schreef:
@Dirk :ik denk niet dat iemand die een Duc 900SS gedraaid krijgt in examen-achtjes op dat vlak nog veel moet leren van gelijk wie hoor :wink: :mrgreen: ...
Ik heb zelf een jaar of 4 met een Duc 900SS carbu gereden, op de weg en op cirquit en ik zou ook mijn examen niet graag doen met die 900SS, vraag me zelfs af hoe je dat doet, die 8tjes draaien met zo een kleine stuuruitslag. Als hem da kan hoeft hij niet te zwammen over een RT hé.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

snap niet wat muug wil zeggen. Dat een R1200RT eigenlijk niet gemaakt is om volstrekt nutteloze examen-oefeningetjes te draaien, lijkt me een open deur intrappen.

Wat is het volgend probleem voor de goede motorrijder ? dat een yamaha dt125 geen erg comfortabele reismachine is voor 1000km autoroute du soleil en terug ?
:drunken:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Bananatuffer schreef:snap niet wat muug wil zeggen. Dat een R1200RT eigenlijk niet gemaakt is om volstrekt nutteloze examen-oefeningetjes te draaien, lijkt me een open deur intrappen.

Wat is het volgend probleem voor de goede motorrijder ? dat een yamaha dt125 geen erg comfortabele reismachine is voor 1000km autoroute du soleil en terug ?
:drunken:

Door die examen-oefeningetjes te kunnen kan je nog niet rijden, da's juist, maar om ze nu volstrekt nutteloos te noemen :-?
sprint

Bericht door sprint »

Schoon topic is dat hier Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Bananatuffer schreef:Dat een R1200RT eigenlijk niet gemaakt is om volstrekt nutteloze examen-oefeningetjes te draaien, lijkt me een open deur intrappen.
Dus jij vindt het volstrekt nutteloos om voertuigbeheersing en kijktechniek te leren? Want je moet niet kijken naar de vorm waarin het gegoten is maar naar de intentie, wat men ermee wil bereiken dus.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

sprint schreef:Schoon topic is dat hier Afbeelding
Vind ik ook. Maar elke keer als ik Das Boot zie staan moet ik aan iets anders denken :-?

Die oefeningen die je leert zijn wel heel nuttig, want je leert verdorie je motor beheersen.
Soms denk je wel wat kan ik daar met doen, maar tot wanneer je het eens nodig hebt!!!
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Wikken en wegen hé mannen!!!!
Ne Gs is ne Gs,ne RT is ne RT,ne varadereo is ne varadero,ne pan is ne pan,met het één gaat het al wa vlotter als met het ander,ieder zijn mening.
De topic ging over de behendigheid van ne RT.
Het gaat hier uiteindelijk niet over beheersing maar over het type motor waar je die dingen mee doet,ik weet dat het met een Gs makkelijker is maar dat wil niet zeggen dat mijn RT een miskleun of een slechte motor is.
Het is en het blijft een feit dat veel afhangt van hij of zij die er mee rijdt en er mee doet wat binnen hun mogelijkheden ligt.

De examens voor een rijbewijs van de motor mogen van mijn part nog veel strenger zijn en wat minder show in houden van sommige instructeurs.
Sorry voor hen die zich aangevallen voelen. :pig: :pig: :pig: ,beheersing is ok en moet,show is an other point.
Ik vind van mezelf dat ik kan rijden....maar show geven...,neen, alleen als ik men makkers kan helpen als er ene met ne platte band staat of pech heeft gehad voel ik me goed en krijg ik 100maal meer respect dan dat ik mijn valbeugels heb afgesleten in dat bochtje!!
Andalousie 09/2018
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

bmwfreakske schreef:
Ik vind van mezelf dat ik kan rijden....
Daar ligt het probleem voor velen. Ik vind van mezelf dat ik nooit goed genoeg zal kunnen rijden en dat het altijd beter kan en moet. Motorbeheersing bestaat uit voertuigbeheersing en zelfbeheersing gepaard met verkeersinzicht. Ik heb op alle vlakken m`n tekortkomingen dus ik vind niet dat ik kan rijden.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JohanDB schreef:Door die examen-oefeningetjes te kunnen kan je nog niet rijden, da's juist, maar om ze nu volstrekt nutteloos te noemen :-?
Nee, dat zou ik ook niet doen, maar voor sommigen lijkt het wel een prioriteit te worden. Een passie. Mij niet gelaten. Ze doen maar, maar uiteindelijk doe je al die ongein ook niet tot in het oneindige met je wagen, hé. Of zijn er hier die geregeld gaan kegeltjes rijden met hun auto :roll:

Als ik in het verkeer evengoed overweg kan met de motor als met de auto, is het al lang goed. Het moet tenslotte gewoon maar plezant en liefst veilig blijven en daarvoor moet je niet tot op de milimeter kunnen rijden :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

John
Contacteer:

Bericht door John »

BiemeRT schreef:
JohanDB schreef:Door die examen-oefeningetjes te kunnen kan je nog niet rijden, da's juist, maar om ze nu volstrekt nutteloos te noemen :-?
Nee, dat zou ik ook niet doen, maar voor sommigen lijkt het wel een prioriteit te worden. Een passie. Mij niet gelaten. Ze doen maar, maar uiteindelijk doe je al die ongein ook niet tot in het oneindige met je wagen, hé. Of zijn er hier die geregeld gaan kegeltjes rijden met hun auto :roll:

Als ik in het verkeer evengoed overweg kan met de motor als met de auto, is het al lang goed. Het moet tenslotte gewoon maar plezant en liefst veilig blijven en daarvoor moet je niet tot op de milimeter kunnen rijden :wink:
Tja Wim, maar toch...het doet toch veel zenne. Soms kan het wel eens op die milimeter aankomen.
naftje

Bericht door naftje »

J-P schreef: ... Ik vind van mezelf dat ik nooit goed genoeg zal kunnen rijden en dat het altijd beter kan en moet. Motorbeheersing bestaat uit voertuigbeheersing en zelfbeheersing gepaard met verkeersinzicht. Ik heb op alle vlakken m`n tekortkomingen dus ik vind niet dat ik kan rijden.
Daar kan ik mij in vinden. Als ik mij op rustige momenten verveel, draai ik met de LT ook rondjes en achtjes, en probeer stapvoets op een rechte lijn te rijden en over 't gras (liefst als 't nat is). En dan moet ik tot m'n spijt vaststellen dat ik op soms een dikke sukkelaar ben :oops: . En toch bol ik bijna elke dag 100 km met dat ding :roll:
Soms hoor je dan zeggen "...ge zijt geen 20 meer hé manneke...", maar deed ik het toen beter???
Greetz, JP
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

J-P schreef:
bmwfreakske schreef:
Ik vind van mezelf dat ik kan rijden....
Daar ligt het probleem voor velen. Ik vind van mezelf dat ik nooit goed genoeg zal kunnen rijden en dat het altijd beter kan en moet. Motorbeheersing bestaat uit voertuigbeheersing en zelfbeheersing gepaard met verkeersinzicht. Ik heb op alle vlakken m`n tekortkomingen dus ik vind niet dat ik kan rijden.
Je kan altijd bijleren,maar daarom ben ik geen slechte bestuurder......je praat ook een beetje met een commercieel tintje.
Andalousie 09/2018
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Als er 1 ding is wat ik niet ben is het wel commercieel, ik vind het zelfs ronduit beledigend dat je dat zegt. Maak ik ooit reklame voor m`n werkgever hier? Staat er een link in mijn signature die verwijst naar wat ik doe? Dacht het niet. Ik vind het echt heel kwalijk dat je dat durft te zeggen.

En van jezelf zeggen dat je een slechte bestuurder bent, dat zal inderdaad niet meevallen. Zelfkritiek zou je sieren. Niet streven naar het beste is imho altijd fout.
J-P

Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

J-P schreef:Als er 1 ding is wat ik niet ben is het wel commercieel, ik vind het zelfs ronduit beledigend dat je dat zegt. Maak ik ooit reklame voor m`n werkgever hier? Staat er een link in mijn signature die verwijst naar wat ik doe? Dacht het niet. Ik vind het echt heel kwalijk dat je dat durft te zeggen.

En van jezelf zeggen dat je een slechte bestuurder bent, dat zal inderdaad niet meevallen. Zelfkritiek zou je sieren. Niet streven naar het beste is imho altijd fout.
die examenoefeningen hebben slechts 1 nut : rij-instructeurs genoeg geld laten verdienen. Dat is en was altijd de commerciele intentie achter die oefeningetjes. Elke aanpassing van het examenreglement maakt dat op een pijnlijke manier duidelijker en duidelijker.
Met "motorbeheersing" of "verkeersveiligheid" heeft dat echt geen zak te maken.
Integendeel, de helft van de rij-instructeurs (niet Johandb) raadt abs, statistisch gezien de levensredder nr. 1 voor de motorrijder, zelfs af. Als pleitbezorgers voor verkeersveiligheid kan dat tellen qua hypocrisie (of domheid).

En wat motorbeheersing betreft, de rij-instructeurs die zo graag zwammen over hun motorbeheersing met kegeltjes en exaampjes, zijn meestal die die op motorsportgebied (waar "motorbeheersing" ECHT het verschil maakt: trial - mx - motogp ) nooit een platte prijs gereden hebben (en nooit zullen rijden). Dat zet de discussie een beetje in perspectief.

Mocht het examen echt over verkeersveiligheid en zo gaan, dan:
- kregen de leerlingen een brok theorie ivm ongevalanalyse (hoe en waarom gebeuren motorongevallen, welke lichaamsdelen zijn het meest in gevaar, enz), goede motorkledij versus brol,
- remproeven vanaf 100km/h, tot op de limiet (je wil toch dat ze keihard leren stoppen in een realistische situatie).
- blinde bochten met onverwachte obstakels nemen, hard remmen in een bocht dus, ...
- hellingshoektraining
- uitleg waarom het slim is een motor met abs te kopen...
-...
Opa

Bericht door Opa »

J-P schreef:Als er 1 ding is wat ik niet ben is het wel commercieel, ik vind het zelfs ronduit beledigend dat je dat zegt. Maak ik ooit reklame voor m`n werkgever hier? Staat er een link in mijn signature die verwijst naar wat ik doe? Dacht het niet. Ik vind het echt heel kwalijk dat je dat durft te zeggen.

Nee, geen links ed. toch komt je argumentatie ook bij mij al snel over als commercieel. Verder laat je manier van uitdrukken geen ruimte voor een andere mening, zie je post waarin je quote en daarna je commentaar er direct onder zet.

Voor de duidelijkheid, ik vind de oefeningen met de motor nodig en noodzakelijk alleen de gekozen vorm vind ik wat saai (let op, in Nederland dus). Ik had graag gezien dat die oefeningen in de ritten werden gecombineerd. bijvoorbeeld keren in een nauwe straat ipv een oefening op een parkeerplaats.

Ik vind van mezelf dat ik een redelijke bestuurder ben, ik heb een redelijke motorbeheersing, heb een behoorlijke dosis zelfbeheersing en een goed verkeersinzicht. Toch weet ik ook waar mijn beperkingen liggen op alle drie de punten en hou daar rekening mee. Juist dat laatste punt maakt je een (in mijn ogen) goed bestuurder. Rekening houden met je eigen zwakke punten en die van je medeweggebruikers.

Soit, my 2 cents
Bèrke
Contacteer:

Bericht door Bèrke »

Hoi,

Zo'n "boot" is redelijk licht te besturen denk ik na het zien van die beelden ?

Klikklik

Klikklik

Doe je dit nu echt na veel oefenen rapper en beter met een GS(a) of andere toerbuffel ?
('k wil hier wel geen afbreuk doen aan den een of andere zijn stuurcapaciteiten of soort motor.)

Grtz. Chris.
Laatst gewijzigd door Bèrke op 15 jul 2008, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
A me mo keun BM-ern...
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Van JP zou ik nie durven zeggen dat hij commerciele bedoelingen heeft, is me althans nog nooit opgevallen in zijn postings...
De rijinstructeurs die ik ken kunnen echt wel rijden, als je voertuigbeheersing heel goed is heb je ook in het dagelijkse verkeer minder problemen. Maar met een keertje te oefenen ben jer nog niet. Het moet er zodanig ingedrild worden dat het een 2de natuur wordt. Bij noodgevallen heb je geen tijd om na te denken. in tegenstelling tot wat sommigen beweren....
Ik ken verschillende motards die al lang rijden en veel kms hebben die als ze moeten keren in een smalle straat nog liever 4 blokjes om rijden dan te moeten keren, of hun duo laten afstappen en dan staan sukkelen voor en achteruit.....Niet dat ik het beter kan....Zelf merk ik nog elke dag dat ik ook wel eens wat meer aandacht aan voertuigbeheersing, manoevreren ed zou mogen besteden. en ik ben toch ook al wat jaartjes en kms onderweg.....
Als ik er de tijd en het geld voor vindt schrijf ik mij ook in voor een opleiding.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Tja Wim, maar toch...het doet toch veel zenne. Soms kan het wel eens op die milimeter aankomen.
Ik zeg het nog, voor mij niet gelaten. Ik vind het prachtig welke trucjes sommigen met hun machines kunnen. Net zoals ik sommige circusnummers prachtig vind, maar daarom hoef ik het allemaal niet persé zélf te kunnen, hé. Sommige dingen zijn natuurlijk gewoon praktisch zoals kunnen keren in een straat enzo en die kan ik uiteraard wél zonder stuntelen, maar voor de rest ...

Een mooi bergtripje vind ik véél leuker :wink:

Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

@ JohanDB : allez zeg, daar verschiet ik toch efkes van. Dus als gij om één of andere reden een pataat met uw moto zet hebde tot 1250 euro alles zelf te betalen? :shock: Tja, dan gade natuurlijk wel ietske voorzichtiger te werk wellicht. :oops: Afin, 'k ga u dan wel ne keer een verhaalke voorleggen van iemand. 'k zou graag weten welk waarheidsgehalte daar dan nog van overschiet. :-?

@Tuffer : die opleidingen die gij in gedachten hebt, wordt dat niet zo'n beetje duur zo, eigenlijk, min of meer onbetaalbaar? Alleen al voor de remoefeningen vanaf 100 km/u moet ge al een terrein van een vliegveld groot hebben. Om nog maar te zwijgen van de vele ambulances die ge permanent klaar wilt hebben. :grin: Maar misschien overdrijf je wel een beetje, niet? Per slot van rekening is het nemen van een doodgewone trap (=voor alle duidelijkheid : iets waarmee je vrij moeiteloos op een ander verdiep geraakt :alien: ) wellicht even gevaarlijk. Je wilt niet weten hoeveel ongevallen thuis gebeuren, met onhandig geplaatste laddertjes en dergelijke meer. :oops:
Verder is het een beetje over de rand getrokken om te lachen met instructeurs die nooit in de motogp hebben meegedaan. Wie les geeft in het middelbaar, de lagere school of zelfs maar het kleuteronderwijs hoeft toch ook geen professor met drie doctoraatstitels te zijn? :-? De juiste man op de juiste plaats, heet dat. :wink: Trouwens, er bestaan wel degelijk opleidingsinstituten waar ze ex-racers gebruiken voor de instructies : de California SuperBike School. ;-D
EDIT : nu ik eraan denk valt er bij de opleidingsinstituten wel degelijk een parallel te maken met ons klassiek onderwijs : de rijscholen zijn dan het lager onderwijs, de opleidingsinstituten die gewone basis en gevorderdenopleidingen geven zijn dan het middelbaar en dan heb je nog de circuitopleidingen van Schwantz, Didier de Radiques, Stephane Mertens en company (niet die voetballer....) als de universiteiten. En om die parallel nog verder te trekken : niet elke student wilt naar de unief en niet elke student is slim genoeg om naar de unief te gaan. Dus moet niet elke motorrijder naar een raceschool gaan eh. 8-D

on-topic : ivm die R1200RT dus :-D, wel, de bandenspanning heb ik dus inderdaad niet gemeten. De trotse eigenaar wist me wel te vertellen dat die af te lezen was op zijn dashboard. Misschien had ik wel gewoon eens moeten kijken hoeveel er op zat. Nu ik eraan denk, ik heb zo'n R1200RT al gehad op één van onze EMR1's en die eigenaar had die motorfiets behoorlijk goed in de vingers hoor! Kwestie van gewenning dus. Da's trouwens met alles in het leven zo. :wink:

EDIT : miljaarde zeg, ge moogt hier maar tien smiley's gebruiken. 8-/
Laatst gewijzigd door Mc B op 15 jul 2008, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Leap and the net will appear
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Als je denk dat je kunt rijden, dan begint je een gevaarlijk te worden.
Gr, Meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Plaats reactie