BMW K1100 LT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nero

BMW K1100 LT

Bericht door Nero »

Heb vorige week mijn 4 bougies vervangen, ' t was nodig, ze warenntotaal versleten bij nader inzicht!
Nu eigenaardig....mijn motor draaide altijd tussen de 1000 en 1100 toeren stationair, ik weet het een beetje veel, maar ja ...
bij koude start choke trekken (een beetje) maar na enige ogenblikken, zelfs 2 minuten nadienchoke al terug uit...en prima draaien !

Ik plaats de nieuwe bougies van het type dat tweemaal contact maakt, je weet wel, gekocht bij Leiemotors...
en wat stel ik nu vast ! dat ik choke moet trekken, hem zeker 5 minuten laten draaien vooraleer de choke uit mag, en dat mijn toerental op 950 à 1000 tr blijft staan...???? waar is mijn 1100 tr ??? en waarom is dat nu anders ???
Ik heb vandaag de bougies er terug uit gehaald, de kabels van de ontstoorders losgemaakt en teruggeplaatst, alles samen en starten, zelfde resultaat..
start goed hoor, maar er is iets, ik voel en hoor iets anders ....ik weet het niet, het is niet hetzelfde !!
Kan het dat de BMW zichzelf aanpast??? aan de nieuwe bougies , want 900 toeren is toch prima...
gr 8-) 8-) 8-)
Ze maken er vliegtuigen van !
Paul vde

Re: BMW K1100 LT

Bericht door Paul vde »

Hoi,

WAAROM niet de zelfde bougies?Ik bedoel wel nieuwe hé :lol: En al s u vorige zuiver versleten waren.....op een normaal onderhoud....moet u er al wel lang mee gereden hebben :shock:
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

ik vraag mij ook af; waarom ander soort bougies? :-?
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Nero

Bericht door Nero »

Was bij aankoop enkele maanden terug aangekocht met de informatie van de verkoper dat hij een onderhoud gekregen had voor de verkoop !
Dat alles pico-bello in orde was enz..
Bij later nazicht stelde ik vast dat dit verre van was zoals mij was wijgemaakt.
Ik heb dan de olie maar ververst met degelijke full-synth. olie en de koelvloeistof, nieuwe accu (was ook al een ramp na enkele dagen)! én
de vier bougies (om nieuwe geweest).
Dus heb ik bij BMW nieuwe gekregen met dubbel contact, en die dan geplaatst....
Dan pas stelde ik verwonderd vast dat het toerental 100 tr minder heeft, wat voor mij nooddzakelijk is met twee personen op de motor.
Ik heb die 100tr nodig...bij laag toerental en met twee is het soms iets te weinig om vlug te acc...ik voel een moment van het ontbreken van die 100 tr.
een moment dat het toerental valt en dat je juist acc....dat juist is een moment dat ik anders vlot doorga en nu???
Natuurlijk kan ik het toerental 100 tr op zijn totaal bijpassen, maar toch..vier nieuwe bougies en 100 tr minder ???
Of zij die bougies niet zo goed ??? zijn daar klachten over ?? zelfde gevallen ??
8-) 8-) 8-)
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Kabel of bougiedop stuk?
rotte bougie er tussen.

O ja ik zou er NGK bougies in duwen. de DR7EA of in irridium DR7EIX
flyingbrick

Bericht door flyingbrick »

O ja ik zou er NGK bougies in duwen. de DR7EA
Inderdaad, de NGK's zijn best (dit is toch mijn ondervinding)
maar kies nog beter de NGK DP7EA-9 , en de elektrode op 0,7 zetten
Nero

Bericht door Nero »

haai, heb vandaag na lange evaluatie en veel km's uiteindelijk de 4 nieuwe bougies er terug uit gehaald!!
Ze waren alle vier volledig zwart (vol roet) ??
Ik heb dan terug 4 NGK's gestoken en wacht nu af wat het resultaat zal zijn, voorlopig heb ik maar 1000 tr, maar door er mee te gaan rijden kan dat gerust "denk ik" naar 1100 tr komen. stationair...

Als ik aanzet doet hij soms een raar geluid, zo een geluid vanuit de luchtfilter ?? eenmalig maar toch raar..zo glok, glok iets raars !!
dan als ik gas geef en degelijk optrek, als ik ook maar de gas iets los, krijg ik een knal te horen en een serieuze !!
is dat nog normaal allemaal ??? of komt dat door de bougies (verbranding enz)...'heeft hij altijd gehad dat knallen' !

Starten doet hij prima; choke en go..na een drietal minuten zonder choke en 900 toeren stationair, nadien 1000 tr... 8-) 8-) 8-)
Moet ik mij zorgen maken ???
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

ik peinz dat ge toch ne keer uw syncronisatie gaat moeten nakijken als ik dit hier zo lees :!:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
flyingbrick

Bericht door flyingbrick »

ik peinz dat ge toch ne keer uw syncronisatie gaat moeten nakijken
inderdaad, bougies alleen doen geen wonderen. Laat je machientje maar eens synchroniseren!
De mijne durfde met de originele Bosch bougies ook heel af en toe eens knallen.
Met de NGK DP7EA-9 nooit meer .... moet wel eerst goed afgesteld staan natuurlijk :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

daar uw bougies pikezwart zijn zou ik ook eens de luchtfilter controleren of hij wel effectief vervangen is bij het onderhoud
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Nero

Bericht door Nero »

Wel, er zou ook een nieuwe in moeten zitten !
zal het ook maar eens nakijken zeker, ik ben benieuwd hoor ..
Nu, met de andere bougies heb ik terug 1100 tr, en veel meer kracht...soepelheid, alles is terug anders...veel pittiger...draait veel beter !
niet vierkantig, maar rond....
wel de kanllen, die blijven..
zal't laten weten.
is dat ook een leuk jobke, die luchtfilter losmaken, moet de zijkant afbreken zeker ???
8-) 8-) 8-)
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Nero schreef:is dat ook een leuk jobke, die luchtfilter losmaken, moet de zijkant afbreken zeker ???
8-) 8-) 8-)
Op 'n ander forum gelezen dat ge eerst die luchtfilter moet aanschaffen voor de demontage.
Je zou dan beter begrijpen hoe die erin zit, zou aanzienlijk schelen met demonteren van onderdelen.
Er stond zelfs bij dat de naft-bak en niet afhoefde.

mvg
MG Breva 850
Plaats reactie