Remmen met een R 1150RT
Moderator: GVN
Remmen met een R 1150RT
Beste Beemers,
Ik ben sinds kort overgestapt van een R 1100RT naar een R 1150RT Twinspark met intergraal en bekrachtigd remsysteem. Dit remt als een gek !
Maar ik vind wel dat de voorrem zeer "hapt" Lekker doceren is niet eenvoudig.
Ligt dit aan mijn exemplaar of is dit doorgaans gewoon bij deze fiets.
Verder ben ik heel tevreden hoor. Maar als er wat te doen is aan het happen, door b.v. ander type remblokken o.i.d. dan kan ik kiezen hoe of wat.
Ik hoor graag weer van jullie
Groeten André
Ik ben sinds kort overgestapt van een R 1100RT naar een R 1150RT Twinspark met intergraal en bekrachtigd remsysteem. Dit remt als een gek !
Maar ik vind wel dat de voorrem zeer "hapt" Lekker doceren is niet eenvoudig.
Ligt dit aan mijn exemplaar of is dit doorgaans gewoon bij deze fiets.
Verder ben ik heel tevreden hoor. Maar als er wat te doen is aan het happen, door b.v. ander type remblokken o.i.d. dan kan ik kiezen hoe of wat.
Ik hoor graag weer van jullie
Groeten André
-
Iron Gonzo
Re: Remmen met een R 1150RT
fijner met de remhendel omspringen.
de remmen bijten inderdaad zeer hard.
bij mijn R1200ST zelfs nog harder dan op een 1150 met bekrachtiging/
ik heb ook hard moeten wennen aan deze remkracht
kom namelijk ook van een 1100 zonder ABS en bekrachtiging
de remmen bijten inderdaad zeer hard.
bij mijn R1200ST zelfs nog harder dan op een 1150 met bekrachtiging/
ik heb ook hard moeten wennen aan deze remkracht
kom namelijk ook van een 1100 zonder ABS en bekrachtiging
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gelijk heb je IRON GONZO
Remmen zijn gelijk vrouwen, dus heel zachtjes indrukken
mvg
Remmen zijn gelijk vrouwen, dus heel zachtjes indrukken
mvg
MG Breva 850
-
Willy
Het materiaal van remblokken kan inderdaad een groot verschil maken, zowel in
efficientie als in doseerbaarheid of "remcomfort" in 't algemeen.
Je zou eens kunnen nazien of het om originele remblokken gaat.
Willy
efficientie als in doseerbaarheid of "remcomfort" in 't algemeen.
Je zou eens kunnen nazien of het om originele remblokken gaat.
Willy
Ik vind dat remsysteem in ieder geval SUPPER
.
Eénmaal onder de knie (Fingerspitzengefühl), sta je echt héél snel stil
Eénmaal onder de knie (Fingerspitzengefühl), sta je echt héél snel stil
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Ik heb op de afgelopen bikermeeting in garmish een testrit gedaan met de "nieuwe" R1200Rt die de bekrachtiging niet meer heeft en dit is een geweldige stap terug tov mijn 2006 R1200Rt, De achterrem doet bijna niets, met de voorrem ga je bijna overkop.
Eens je het integraal remsysteem gewoon bent (dit vergt idd wel wat tijd) is het ongeëvenaard en superveilig.
Ik heb dit gisteravond mogen ondervinden, ik heb IN een bocht een noodstop moeten maken voor een mercedes die plots de rijweg opkwam, een aanrijding leek onvermijdelijk. Volop in de ankers met werkend ABS om de botsing minder erg te maken, stopte de mercedes toch nog midden op de rijweg en kon ik er langs. Ik ben 100% zeker dat ik onder of tegen de auto zou gebotst zijn met het nieuwe systeem waarbij je zelf voor of achter kiest.
Ik vind het jammer dat bmw afgestapt is van dit systeem. Ik heb wel weet van problemen in extreme omstandigheden waarbij de batterijspanning te laag wordt e.d. (van een berg bollen met de motor in vrijloop, of cicuitgebruik) maar ik ben overtuigd PRO.
philip
Eens je het integraal remsysteem gewoon bent (dit vergt idd wel wat tijd) is het ongeëvenaard en superveilig.
Ik heb dit gisteravond mogen ondervinden, ik heb IN een bocht een noodstop moeten maken voor een mercedes die plots de rijweg opkwam, een aanrijding leek onvermijdelijk. Volop in de ankers met werkend ABS om de botsing minder erg te maken, stopte de mercedes toch nog midden op de rijweg en kon ik er langs. Ik ben 100% zeker dat ik onder of tegen de auto zou gebotst zijn met het nieuwe systeem waarbij je zelf voor of achter kiest.
Ik vind het jammer dat bmw afgestapt is van dit systeem. Ik heb wel weet van problemen in extreme omstandigheden waarbij de batterijspanning te laag wordt e.d. (van een berg bollen met de motor in vrijloop, of cicuitgebruik) maar ik ben overtuigd PRO.
philip
-
Willy
Als er naar de eigenschappen van het remsysteem-met-pomp verwezen wordt dient er evengoed
gewag gemaakt te worden van het (weliswaar zelden) uitvallen van de remdruk waardoor remmen
dan ineens wel een heel bijzondere ervaring wordt. Zie hiervoor meerdere discussies op dit forum.
Willy
gewag gemaakt te worden van het (weliswaar zelden) uitvallen van de remdruk waardoor remmen
dan ineens wel een heel bijzondere ervaring wordt. Zie hiervoor meerdere discussies op dit forum.
Willy
... op den duur worden we zodaning verwend dat we de echte kunst van het rijden vergeten...
Geef mij maar lekker de 'oude manier', waarbij je zelf met de motor rijdt... in plaats van de motor met jou.
... waarbij je zelf remt in plaats van de motor voor jou. Eens je op een ... bijvoorbeeld vervangmotor... stapt die het systeem niet heeft merk je pas hoever je rijkunsten reiken... .
Geef mij maar lekker de 'oude manier', waarbij je zelf met de motor rijdt... in plaats van de motor met jou.
... waarbij je zelf remt in plaats van de motor voor jou. Eens je op een ... bijvoorbeeld vervangmotor... stapt die het systeem niet heeft merk je pas hoever je rijkunsten reiken... .
Ik vind dat het één het ander niet uitsluit. Op een moderne motor is het evenzeer de bedoeling dat JIJ met de motor rijdt en niet omgekeerd. Moderne technieken afzweren om de "kunst van het rijden" vind ik een achterhaalt en onveiligheid creëerend argument, hoor
Elke moderne technologie heeft toch als doel de veiligheid te verhogen, waarom er dan géén gebruik van maken.
Ge kunt natuurlijk ook nog steeds met paard en kar naar Spanje op verlof, maar praktisch is anders, hé
Ge kunt natuurlijk ook nog steeds met paard en kar naar Spanje op verlof, maar praktisch is anders, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Hoezo hapt de voorrem? Als je remt, rem je automatisch met voorrem en achterrem tegelijk. Mijn ervaring is dat je het beste alleen met de voorremhendel kan remmen door maar twee vingers te gebruiken. Ga gewoon eens een poosje oefenen op een rustige weg of parkeerplaats.....
F800GS
Ja, en als traag rijdt, en ge remt voorzichtig met het remhendel, dan voelt ge eerst de achterrem voorzichtig remmen, en als ge dan voorzichtig iets harder knijpt, voelt ge de voorrem bijspringen. Probeer maar eens.
Kurt
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r
To moto dus
F800r