M. Pilot Road 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pat Beemer

Bericht door Pat Beemer »

De voorband (MPR1) van mijn 1150RT is aan vervanging toe. Heb er 14.000 Km mee gebold.
Achteraan ligt er reeds enkele maanden een MPR2, tot mijn grote tevredenheid. Nu hoor ik links en rechts wel wat kritiek op de MPR2 voorband. Graag uw bevindingen over deze voorband !
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik heb er voor- en achteraan PR2 opliggen, voordien ook PR1.
Qua weggedrag ben ik tevreden, maar dat was ik ook van de PR1.

Wat me wel opvalt (maar dat is vooral achteraan), zijn rolgeluiden in trage bochten; nooit opgemerkt met de PR1.

Qua slijtage: ze hebben nu 8000 km gedaan, en het is er niet aan te zien; ondanks vrij veel rechtdoor rijden zijn ze nog mooi rond.
Ik heb de indruk dat ze minstens evenveel kilometers zullen meegaan als de vorige...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Coyote_s4

Bericht door Coyote_s4 »

Johannetje schreef:
Coyote_s4 schreef:Heb onlangs de standaard Metzelers vervangen voor Pilot Road2 - voor en achter. Ik had 9.500 km afgelegd met de Metzelers en ze waren nog niet versleten, maar ik vertrok naar de Dolomieten en met banden in deze staat durfde ik niet vertrekken.

Bij aankoop van deze RT (mijn tweede R1200RT) vond ik al dat de motor in langzame bochten de bocht 'in viel', in snellere was dat effect minder. Op mijn vorige RT lagen standaard BT020, en die gaven dat gevoel niet. De Metzelers op deze RT plakten wel voldoende, ze hebben mij nooit verrast.

Bij de Ronny vroegen ze nog of ze mijn banden opzij moesten leggen om later op te rijden - daar heb ik toen nog over getwijfeld. Maar na de eerste meters op de Pilots was mijn twijfel volledig over. Met deze banden blijft de motor prachtig op lijn, je kan in de bocht bij wijze van spreken het stuur loslaten en de motor blijft perfect in de bocht. En op droog of op nat, ze geven geen krimp.

Aan te bevelen !!
Hoi,

Wat moest je afrekenen bij Ronny?

Dank je,

Johan
Late reactie, maar toch:
298 Eur, met de motor binnen gereden (was wel al een tijdje geleden, in juni).
Ik ben een goede klant, ik kom er met 2 motors en een auto jaarlijks toch wel 4 à 5 keer om banden :shock:

Ondertussen na 8.000 km (naar de Dolomieten geweest en nog een heel deel woon-werkverkeer) valt de slijtage nog heel goed mee, zoals het er nu uit ziet kan ik nog een tijdje verder. Normaal met Bridgestones zou ik nu al aan het aftellen zijn wanneer ik terug nieuwe moet leggen, nu zeker nog niet :grin:
Johannetje

Bericht door Johannetje »

Coyote_s4 schreef:
Johannetje schreef:
Coyote_s4 schreef:Heb onlangs de standaard Metzelers vervangen voor Pilot Road2 - voor en achter. Ik had 9.500 km afgelegd met de Metzelers en ze waren nog niet versleten, maar ik vertrok naar de Dolomieten en met banden in deze staat durfde ik niet vertrekken.

Bij aankoop van deze RT (mijn tweede R1200RT) vond ik al dat de motor in langzame bochten de bocht 'in viel', in snellere was dat effect minder. Op mijn vorige RT lagen standaard BT020, en die gaven dat gevoel niet. De Metzelers op deze RT plakten wel voldoende, ze hebben mij nooit verrast.

Bij de Ronny vroegen ze nog of ze mijn banden opzij moesten leggen om later op te rijden - daar heb ik toen nog over getwijfeld. Maar na de eerste meters op de Pilots was mijn twijfel volledig over. Met deze banden blijft de motor prachtig op lijn, je kan in de bocht bij wijze van spreken het stuur loslaten en de motor blijft perfect in de bocht. En op droog of op nat, ze geven geen krimp.

Aan te bevelen !!
Hoi,

Wat moest je afrekenen bij Ronny?

Dank je,

Johan
Late reactie, maar toch:
298 Eur, met de motor binnen gereden (was wel al een tijdje geleden, in juni).
Ik ben een goede klant, ik kom er met 2 motors en een auto jaarlijks toch wel 4 à 5 keer om banden :shock:

Ondertussen na 8.000 km (naar de Dolomieten geweest en nog een heel deel woon-werkverkeer) valt de slijtage nog heel goed mee, zoals het er nu uit ziet kan ik nog een tijdje verder. Normaal met Bridgestones zou ik nu al aan het aftellen zijn wanneer ik terug nieuwe moet leggen, nu zeker nog niet :grin:
Is gewoon een super prijs en niet te evenaren volgens mij !!!!
Dank je voor de (late) info.....

Groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

mijn PR2 liggen er 9000 km op en zijn versleten, zowel voor als achter.

Voor: in het midden niet maar op de zijkant zit ik aan de veiligheidsmarge van de band.
ik vind het sneu om nog nieuwe te laten steken vermits mijn moto binnenkort te koop staat.
Ik spendeer dan liever de 300€ aan opties voor de beemer.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
VFooR

Bericht door VFooR »

futureGSrijder schreef:mijn PR2 liggen er 9000 km op en zijn versleten, zowel voor als achter.

Voor: in het midden niet maar op de zijkant zit ik aan de veiligheidsmarge van de band.
ik vind het sneu om nog nieuwe te laten steken vermits mijn moto binnenkort te koop staat.
Dat gaat vlot hoor... Op mijn VFR800Fi deed ik met een setje pilot POWERS (de sportive variant) ruim 9000km...en ik reed niet al te kinderachtig.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

futureGSrijder schreef:mijn PR2 liggen er 9000 km op en zijn versleten, zowel voor als achter.

Is inderdaad bizaar zune ne voorband op 9000 km vooraan ... misschien dat jou criteria voor een versleten voorband fel verschilt van de criteria van de gemiddelde motard. In ieder geval is je criteria wel veilig te noemen :wink:

mvg

Stef
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Steffz1 schreef:

Is inderdaad bizaar zune ne voorband op 9000 km vooraan ... misschien dat jou criteria voor een versleten voorband fel verschilt van de criteria van de gemiddelde motard. In ieder geval is je criteria wel veilig te noemen :wink:

mvg

Stef
In het midden nog genoeg profiel, aan de zijkant al vesleten tot aan de marge aanduidingen.
Tja, een moto dient niet om rechtdoor te rijden :roll:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Levensduur is één ding, maar goede grip op droog en vooral nat is voor mij het belangrijkste...

Geef mij dus maar de PR2 :!:
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Effe melden dat de PR2 zich zeer goed houden in de regen ... vandaag 100 km in stevige regenbuien gereden en ik moet zeggen het zijn zeer goede regenbanden. Ik ben tevreden.

mvg

Stef
slowrider

Re:

Bericht door slowrider »

CAT schreef:Zou ook 1 van deze dagen de pilot road 2 laten leggen op mijne R1100S. Waar halen jullie die prijzen. De prijs van mijn dealer is 195€ voor en 263 achter. Samen 458€ maar wel geplaatst en uitgebalanceerd. Ik neem aan dat die 310€ van jullie enkel de bandenprijs is? :shock:
Bij interband vandaag in lokeren een voorband pilot road 2 laten opleggen voor €132 alles inbegrepen :D
slowrider

Re:

Bericht door slowrider »

Relax schreef:Vandaag in Ninoofse Bandencentrale een nieuwe voorband laten leggen. Vriendelijke mens en zorgzaam. 145 euro totaalbehandeling. Geen koffie.
Op 20 minuten (met tussenin 4 telefoontjes) weer weg. Hij heeft een nieuwe klant.

Er stond een Blackie te pronken met een nieuwe achterband.
Bij Interband in Lokeren voorband PR 2
alles inbegrepen €132 gisteren laten opleggen
mvg JP
RobVM

Re: M. Pilot Road 2

Bericht door RobVM »

ik rijd ondertussen ongeveer 5K km met PR2 voor en achter en moet zeggen dat dit een heel goede band blijkt.
Droog, nat, onregelmatig wegdek geen problemen.

robby 1100RT
VFooR

Bericht door VFooR »

Een collegamotorrijder van mij...

9000km en voorband OP!!!

Grip en feedback is prima.

De Michelin Pilot Power doet MEER kilometers en is in alle opzichten beter dan de Pilot Road 2ct. Mijn pilot power deed vooraan op mijn VFR vlot 10000km en zelfs wat meer.

Mijn idee dus een Pilot power vooraan combineren met een pilot road 2ct achteraan (zoals vroeger de BT010-BT020-combinatie).
Feedback en grip bij de 'powers' nog een level hoger dus!!
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Mijn PR2 hebben nu 12.000 km gedaan en zijn allebei nog in prima conditie... met de PR1 heb ik 20.000 km gedaan, deze lijken me nog iets slijtvaster.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Dit is net de combinatie die ik wilde leggen ;-)

Power vooraan - pilot road 2CT achteraan :wink:

mvg

Stef
VFooR schreef:Een collegamotorrijder van mij...

9000km en voorband OP!!!

Grip en feedback is prima.

De Michelin Pilot Power doet MEER kilometers en is in alle opzichten beter dan de Pilot Road 2ct. Mijn pilot power deed vooraan op mijn VFR vlot 10000km en zelfs wat meer.

Mijn idee dus een Pilot power vooraan combineren met een pilot road 2ct achteraan (zoals vroeger de BT010-BT020-combinatie).
Feedback en grip bij de 'powers' nog een level hoger dus!!
Security-Driver

Re:

Bericht door Security-Driver »

[quote="Francis"]Zatrerdag worden er 2 PR2's op mijnen rt gelegd door BCDS/Bornem, prijs 341 euro gemonteerd en gebalanseerd, wel bijna 40 euro meer als mijn dunlopkes vorig jaar begot :twisted:
Maar ze zouden 2x zo lang moeten meegaan....[/
quote]

Nu een jaar later 2 nieuwe sloffen laten leggen voor 300 euri all in. (BMW R1100RT
Motor voor de deur, glaasje drinken (fris) en wegrijden.
Zelfs goedkoper als vorig jaar mijn gewone pilots (350 euro) nu de serie Pilot road II.

Misschien een gevecht om klanten dat er een bandenoorlog is..............even rondbellen voor de scherpste prijs kan veel schelen. :lol:
slowrider

Bericht door slowrider »

Bij Interband te Lokeren vandaag betaald € 329 voor en achterband Pilot Road 2 alles inbegrepen ,of het nu een goede prijs is ?
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Baja, ik heb vorig jaar een goede 310 euro betaald bij banden Ronny, dus zoveel scheelt het nu ook weer niet he :-)
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Bij van Noten te Aarschot : binnenrijden, de- en monteren van de wielen, betalen van 317 euro en buitenrijden.

Volgens mijn bandenboer zijn ze wat afgeslagen :roll:

Ik leg vanvoor de MPP en achteraan de MPR2CT waardoor het een paar euro goedkoper wordt :wink:

mvg

Stef
Scarto

Bericht door Scarto »

Na 19.300km met de PR1 gereden te hebben, was mijn achterslof aan vervanging toe. Via een vriend ben ik in Vlierzele terecht gekomen, bij een klein, vriendelijk "bandenboerke".
Voortreffelijk bediend geweest. De oude band werd met grote voorzichtigheid van de velg gedemonteerd, de nieuwe PR2 netjes op de velg geplaatst. Het aangetaste velgstuk aan de naaf die sluit op het cardanhuis heeft hij opgeschuurd en met corrosiewerende verf ingestreken. De wielbouten werd aangetrokken met de momentsleutel.

Moet er nog zand voor 183 Euro?

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
LucB

Bericht door LucB »

Zowel voor- als achterband waren aan vervanging toe (16K voor en 20K achteraan) dus sinds vandaag liggen er ook bij mij Michelins PR2 op.
Prijs voor 2 stuks: 354 euro :-(
Van alle prijzen die ik hier al gezien heb is dit zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste.
Lijkt me een gemiddelde correcte prijs.
Hopelijk gaan ze nu weer een tijdje mee maar aangezien ik jaarlijks meer dan 30.000 km rijd zal er waarschijnlijk dit jaar nog een sloefwissel moeten gebeuren.
Johannetje

Bericht door Johannetje »

290 euro bij Danny in Ham.
Dat is inclusief koffie, koek, gezellige babbel met de ouders van Danny en een vriendelijke goedendag bij het wegrijden.

290 euro voor PR 2 voor en achter bij een R1100RT. Prijs en maatvoering is hetzelfde bij een R1150RT.

groet

Johan :grin: :grin:
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
slowrider

Bericht door slowrider »

PR 2 liggen er nu 2000km op, nog niks aan te zien goede baanliging bij droog en nat wegdek. ik ben er tevreden over :grin:
jerre

Bericht door jerre »

Ik heb een tijdje geleden m'n K75 ingeruild voor een K 100 RS 16v.
Daar lag vooraan een BT-012, een sportband die al enkele jaren uit productie is. Achteraan een BT-020, dus ook al een wat oudere sport-toerband.
De voorband was toch al redelijk versleten, sommige insnijdingen waren al verdwenen, en hij had wat last van cupping.
Dus heb ik zo'n nieuwe Pilot Road 2 laten monteren. In eerste instantie vond ik die nieuwe band niet zo heel fantastisch, hij voelde wat plat aan. Stond van bij de bandenboer op 2.3 bar, ik heb hem op 2.5 bar gezet. Nog steeds vond ik dit niet echt zo veel beter rijden dan die versleten BT-012. Vooral bij kleine positiewijzigingen vanuit rechtdoor rijden, vond ik dat die band steeds de neiging had om naar zijn middenpositie terug te keren, precies het gevoel van een wat ingelopen balhoofd.
Het balhoofd is volgens mij nog ok, voel geen putjes of haperingen bij stuur ronddraaien met voorwiel van de grond.
Momenteel heb ik m'n voorband op ongeveer 3 bar gezet, en dat rijdt véél beter, zowat hetzelfde stuurgevoel als die BT-012.
Maar 3 bar lijkt mij zo'n hoge spanning, hoe hard zetten jullie die PR2 - voorband?

(Michelin schrijft voor mijn type motor 2.2 bar aan, dan wel op de gewone Pilot Road, maar dat is veel te weinig.)
K100 RS 16v
Plaats reactie