schildertips

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ed@r1150r
Contacteer:

schildertips

Bericht door ed@r1150r »

Heeft iemand tips of ik eenvoudig/ betaalbaar wat onderdelen van m'n fiets van een frisse look kan laten voorzien?
Bij m'n voorvork begint de blauwe lak er weer eens af te bubbelen. Is al een keer vervangen door de dealer, maar de kwaliteit blijft gelijkwaardig... Dus geen zin om weer dezelfde onderdelen te herplaatsen. Ik denk aan moffelen of zo, of zou je het ook een beetje fatsoenlijk met een kwast kunnen doen of zo. De rest van het blok ziet er toch al niet uit, dus té mooi heeft geen zin.
Afbeelding
Afbeelding
Ik zit zo te kijken, er is blauwe hammerite met hamerslag-effect: op het beeldscherm lijkt het er best wel een beetje op.

En zo ook de cilinderkoppen. Deze bubbelen ook mooi. Als je erin duwt brokkelen ze ook stuk. Je kan hiervoor ook wel nieuwe bestellen, maar gezien de kwaliteit tot nog toe heeft dat geen zin. Zou je hiervoor een hittebestendige zwarte lak kunnen gebruiken, of houdt dat niet in weer en wind... Of moffelen, maar dat moet ik dan laten doen.
Afbeelding
Ik heb al dat stuk over die Kent wheelspray gevonden, maar die zilvergijze kleur heb ik niet echt iets aan.
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
Jo De Paepe

Re: schildertips

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ik heb ooit eens kleppendeksels gespoten in satijnzwarte lak . Grondig afgeschuurd met waterschuurpapier , ontvet en daarna een grijze grondlaag van MOTIP, licht schuren met korrel 800 of 1200 en daarna aflakken met MOTIP satijnzwart. Het heeft jaren perfect gehouden en de volgende eigenaar rijd er nog altijd even mooi mee rond.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

hoeveel km heeft die motor wel? lijkt al aardig veel te zijn
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
ed@r1150r
Contacteer:

Bericht door ed@r1150r »

mort schreef:hoeveel km heeft die motor wel? lijkt al aardig veel te zijn
zo ongeveer plusminus 65.000 km. Maar al deze lakschade etc. had ie al veel eerder.......
En hij is idd een beetje vies, maar als ik te hard poets gaat de lak ermee af..... :-?
grrrrrr, @gar
ed@r1150r
Contacteer:

Bericht door ed@r1150r »

Jo De Paepe schreef:Yep,

ik heb ooit eens kleppendeksels gespoten in satijnzwarte lak . Grondig afgeschuurd met waterschuurpapier , ontvet en daarna een grijze grondlaag van MOTIP, licht schuren met korrel 800 of 1200 en daarna aflakken met MOTIP satijnzwart. Het heeft jaren perfect gehouden en de volgende eigenaar rijd er nog altijd even mooi mee rond.
en heb je toen die kleppendeksels eraf gehaald, of gewoon laten zitten? Moet je er hittebestendige lak voor gebruiken?
grrrrrr, @gar
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Er af gehaald ivm met gemakkelijker om ze netjes te schuren en te spuiten.

gewone satijnzwarte verf van MOTIP in spuitbus
den_Ket

Bericht door den_Ket »

met een zacht schuurpapier wat afschuren. Daarna AL het stof verwijderen, dan met actetol of zoiets schoon maken.
1 laag grondverf. Volgende dag 1ste laag opzetten en na +/_ 30 min 2de laag plaatsen (niet na 12 uur ofzo, omdat de 2de laag zich beter hecht als je het na +/- 30 min doe. Volgende dag vernis erop en terug na 30 min 2de laag vernis (mat of blinkend).
Ik heb zo gans mijne moto ( en al mijn vorige ook) in mat zwart gedaan (geen chroom meer), en geloof me vrij, verf gaat niet af.
Voor je moteur : wat je gaat schilderenn eerst goed ontvetten enzo (acetol of hoe heet diene bezaar), daar 2 lagen hitte bestendige verf aanbrengen (=meestal zwart) en das alles.

Afstand schilderen +/- 30 cm en aan de eindes gewoon enkele cm doorspuiten, dat alles geschilderd is

Alles met spuitbussen, en wat jij maar moet doen is het zéeer goedkoop.
1 spuitbus grondverf : 5 €
" " gewenste kleur : 8 €
" " vernis : 6-7 €
" " hittebestendige verf : denk 10 €

Grtz,
Marc.
Plaats reactie