Lager zadel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
koblos

Lager zadel

Bericht door koblos »

Ik ben de eigenaar van een BMW LT 1100 ong. 13jaar oud, en gezien mijn gestalte (1.76m) is het redelijk moeilijk om de motor in stilstand stevig in evenwicht te houden, vooral als er nog een passagier meerijdt.Weet er iemand of hieraan te verhelpen is ? Lager zadel ? Instelling vering ? Of ... ben ik genoodzaakt om een ander type aan te kopen? Kan iemand mij raad geven ? :oops:
mort
Contacteer:

Re: Lager zadel

Bericht door mort »

misschien een zadel van een rt proberen te monteren? ik rij met een rt, ben 1.72m en heb geen problemen met grondspeling.
natuurlijk zal je dan wel comfort moeten inleveren, het lt zadel zal wel beter zitten (denk ik). of uw zadel laten verlagen/versmallen door iemand die er verstand van heeft.. er is wel een mouw aan te passen. lagere achterband monteren..? scheelt ook paar centimeters(wel klopt de teller dan niet meer)..ik noem maar paar dingen :)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Erik

Bericht door Erik »

ook op een K1100LT kan een fabrieks-steekzitbank worden gemonteerd. Zithoogte wordt dan 760 mm.
Afbeelding
Der Umbausatz reduziert die Sitzhöhe von 800 auf 760 mm und macht die K75/100/1100 (Baujahre ab 10/1985, erkennbar an den Soziusgriffen im Heckbürzel) damit auch für kleinere Fahrer interessant. Das Werkzeugfach unter der Bank muss dem Entriegelungsmechanismus der Bank weichen. Nach dem Umbau ist die Bank abnehmbar, kann jedoch nicht mehr geklappt werden. Der Tank wird mit einem Kunststoffteil vor Kratzern geschützt, das auch die Seitendeckel ersetzt. Die Montage der Tankabdeckung erfolgt mittels dreier Halterungen, die auf Seitenflächen und Rückseite des Tanks geklebt werden. Am Rahmen wird die Abdeckung mit Kunststoffclips fixiert. Es ist sinnvoll, den Bereich der Abdeckung am Tank mit Schutzfolie abzukleben, um Scheuerstellen zu vermeiden. Die Bank selbst ist nicht merklich unbequemer als hohe Bänke, aber der Kniewinkel wird spitzer. Dafür sitzt man auf Modellen mit niedrigem Lenker bequemer, weil aufrechter.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Kris en Els

Bericht door Kris en Els »

Heb hetzelfde probleem met mijn k 1200 LT van 2001,ben ook maar een 1.73m,weet iemand soms een oplossing voor mijn probleem? :-(
Ben een levensgenieter
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Ruuud

Bericht door Ruuud »

Ook ik ben maar 1,72 en een lager zadel + een dikkere schoenzool kan wonderen doen.
En nu zit ik al veel steviger in het zadel :grin:
Biken is men hobby ..... met of zonder 4-cylinder :)
K 1300 GT 2011 - Garmin 660
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
migfrost

Bericht door migfrost »

Al geprobeerd de compleet mecanisme te verwijdere ?
een vriend met het zelfde model heeft het gedaan
Kexke

Bericht door Kexke »

Kris en Els schreef:Heb hetzelfde probleem met mijn k 1200 LT van 2001,ben ook maar een 1.73m,weet iemand soms een oplossing voor mijn probleem? :-(
Meer bruine bokes eten. :lol:
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Plaats reactie