wie heeft een Schuberth S1 ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
lerak

wie heeft een Schuberth S1 ?

Bericht door lerak »

Ik overweeg van mij een S1 te kopen, maar zou eerst eens een paar eigenaars hun mening willen vragen.
Wie heeft dus een S1?

Karel
K1200RS alias "The Yellow Cab"
lerak

Bericht door lerak »

oh ja, hoe is deze helm in vergelijking met de sportintegral van BMW?

Karel
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

als je beide helmen naast elkaar zet en eens nauwkeurig bekijkt, zie je dat ze 99% hetzelfde zijn, alleen de verluchtings-plastieks aan de buitenkant zijn verschillend gevormd.
't zijn dus 2 schuberts, met de gebruikelijke nadelen: overprijsd, aandampend, ...
lerak

Bericht door lerak »

Bananatuffer schreef:als je beide helmen naast elkaar zet en eens nauwkeurig bekijkt, zie je dat ze 99% hetzelfde zijn, alleen de verluchtings-plastieks aan de buitenkant zijn verschillend gevormd.
't zijn dus 2 schuberts, met de gebruikelijke nadelen: overprijsd, aandampend, ...
En hebben beiden het gebruikelijke voordeel : Stil ?
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

dat is subjectief. Moet je dus uittesten.
Hans

Bericht door Hans »

Ik heb ook een Schuberth S1.
Op m'n R1150R was dit de ideale helm, en merkelijk stiller dan m'n Shoei Synchrotec II (=systeemhelm), ook al één van de stilste helmen in zijn categorie.

Nu rij ik met een GS, met zo'n opzetspoilertje bovenop het windscherm, en sinds dan is de S1 véél luidruchtiger... Met de Shoei kan ik nu steeds comfortabel met open vizier rijden, ook op hoge snelheid, iets dat ik met de S1 niet moet proberen : continu gedaver rond m'n hoofd, zowel bij hoge als bij lage snelheid, open en gesloten vizier.

Dus uittesten is de boodschap !

mvg
Hans
Afbeelding
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik heb ook een S1 vorige was Arai, kmoet zeggen dat de S1 merkelijk stiller is.
Aandampen doet ie niet veel bij mij wel een troebel zicht door condens, en aandampen doet ie enkel bij -2 of -3 :lol:
Soit bij mij staat ie altijd op een kiertje open aan de rechterkant :wink:

En binnen regennen is ook gedaan daar had mijn Arai veel last van, regende altijd binnen langs die gesloten wenkbrauw verluchting :?

Wat ik het grootste plus punt vindt aan die S1 is dat zonnescherm man daar ben ik verslaafd aan geworden, eindelijk gedaan met die zonnebril mee te zeulen :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Ik rij nu ongeveer 2 jaar met de S1 en voor mij is het wel de perfecte helm werkelijk rond mijne kop gegoten de stilste der stiltsten en geen gedaver of gebrul of turbelentie. Wel aandamping als ik bv. een sjaal draag en daarbovenop de helm m.a.w. als alles afgesloten is.
Voor de rest niks dan lof. MAAR veel hangt af van de lengte van de persoon type moto type scherm ect... dus toch altijd vragen om een testrit. Suc6.....
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Idem ditto. Ik heb ook een S1 maar ik draag ook op maat gemaakte oordoppen.

Hij is stil, stiller dan mijn vorige helmen, een AGV integraal en een Nolan N100.
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ikzelf, mijn vrouwtje, zus en schoonbroer rijden allemaal met S1. Is een zeer stille helm en ideaal combineerbaar met een intercom.
CAT

Re: wie heeft een Schuberth S1 ?

Bericht door CAT »

zijn er nog nieuwe reacties of ervaringen? Wil me dit weekend een S1 aanschaffen met intercom voor op mijn R1100S boxercup?
Epica rocks my world
Rone

Bericht door Rone »

ik heb de S1 Pro ... ben er heel tevreden over ... is zoals ze vermelden ook daadwerkelijk een behoorlijk stille helm ... aandampen is geen probleem door het standaard pinlock vizier ... ik ben brildrager en ook dit heeft met die helm geen probleem om na het opzetten van de helm er nog de bril bij te krijgen ... de koeling (regelingen bovenaan op de helm die je kan openzetten) werkt optimaal ...

Punten die misschien een nadelen kunnen zijn:
  • doordat ik een bril draag, wordt bij het gebruik van het zonnescherm en vizier met pinlock het zicht soms iets wazig ... daarom overweeg ik om een vizier aan te schaffen zonder pinlock.
  • het gewicht mocht wel iets lager. 1525 gr is niet bepaald een lichtgewicht voor een integraal (al moet je wel rekening houden dat er wel een zonnevizier met bedieningssysteem inzit, wat bij andere integraalhelmen niet het geval is)
  • Bij hogere snelheden komt een openstaand vizier dicht te klappen.
Bij aankoop zeker opletten dat de helm goed spant om je hoofd. De binnenschaal wordt al na heel korte tijd iets groter, waardoor een niet voldoende spannende helm na enige tijd wel eens te groot zou kunnen worden.

Afbeelding
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
CAT

Bericht door CAT »

Ik heb me zaterdag de zilverkleurige S1Pro aangeschaft. Wilde eerst voor de andere tekening gaan, maar die is blijkbaar in de Benelux niet verkrijgbaar. Vandaag eerste keer op de dagelijkse woon werk trip. Inderdaad een stuk stiller dan mijn replica's. Hoorde de motor bijna niet draaien. Voorste kinstuk monteer ik niet voor woon werk ( allemaal binnenbaantjes ) maar enkel voor langere ( lees autostrade ) stukken. Vermoed dat hij dan nog stiller zal worden, want nu kan er nog steeds wind langs de kin naar binnen. Pinlock werkt hopelijk perfect in nat/koude omstandigheden. Wegdraaiend zonnevizier is handig. Zit comfortabel en is niet te zwaar. Eerste ervaring is positief. 8-)

Heb de helm gepast zonder muts en zat perfect. Met muts spant hij nu iets meer dus dat komt zeker goed als de bekleding nog wat ingedrukt word. Kleinere maat ging aan de kaken nog wel, maar voorhoofd spande wat tegen de helm, dus zeker te klein.
Epica rocks my world
Rone

Bericht door Rone »

CAT schreef:Voorste kinstuk monteer ik niet voor woon werk ( allemaal binnenbaantjes ) maar enkel voor langere ( lees autostrade ) stukken. Vermoed dat hij dan nog stiller zal worden, want nu kan er nog steeds wind langs de kin naar binnen.
Wat bedoel je met Voorste kinstuk ????
Ik heb niets bij de helm die los was of kan, bij mijn weten ...
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
CAT

Bericht door CAT »

Misschien was dat bij jou al gemonteerd Rhone. Aan de onderzijde van je helm heb je aan de onderzijde van de leder zijstukken zo een netje aangenaaid dat van L naar R langs de kin loopt. In een zakje had ik nog een stoffen kinstukje met 2 pvc haakjes dat in dat netje moet gestoken worden. Als dat gemonteerd is, dan is je helm onderaan ook nog afgesloten van je kin naar je nek toe.
Epica rocks my world
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Heb er eentje (zelfs te koop aan interessant prijsje). Inderdaad stille helm, heb er een pinlock antidamp in. Werkt goed.
Prima helm, zelf echter weinig mee gereden, ik vind Schuberth helmen doorgaans nogal 'bombastisch' van omvang... Je moet je er 'goed' invoelen en dan zijn ze hun centen wel waard... Maar er zijn zeker 'betere' alternatieven.
RBee

Bericht door RBee »

pvdk schreef: Maar er zijn zeker 'betere' alternatieven.
Vertel :!:

Weet wel dat dit zeer persoonlijk is maar alle info is welkom.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
lerak

Bericht door lerak »

RBee schreef:
pvdk schreef: Maar er zijn zeker 'betere' alternatieven.
Vertel :!:

Weet wel dat dit zeer persoonlijk is maar alle info is welkom.
Ja, vertel!

Want, ik had mij een mooie S1 gekocht en wou vandaag (eindelijk eens mooi weer) een toerke rijden, blijkt dat mijn vrouw mijnen schonen S1 gisteren naar het containerpark heeft gebracht. Ze dacht dat dat nen oude was die weg moest...
Jullie begrijpen dat het ten huize Le Rak efkes niet 100% prettig was. Ondertussen wel afgekoeld en al volop aan het zoeken naar een nieuwe... ZUCHT!
Welk is eigenlijk de opvolger van S1? De R1 of de S1 Pro ?
Toedel

Bericht door Toedel »

lerak schreef: Ze dacht dat dat nen oude was die weg moest...
:scratch:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie