Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Hallo Allen,
Daar hier eigenlijk de meeste reizigers zijn had ik gehoopt een vraag van mij beantwoordt te krijgen.
Ik zou een extra achtertas moeten kopen bovenop mijn 2 zijkoffers (K1200R/Sport).
Ik had in mijn gedacht een rol tas (zie link). http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 47d46e72aa
Wie kan mij zijn of haar ervaring vertellen met iets dergelijks (BMW heeft ook zo iets dergelijks).
Of eventueel iets anders kan aanraden (Softbag?)
Graag plus en min punten (Behalve prijs, daar ik deze al ken)
Alvast bedankt,groeten Dreamer
als je hem voor gewoon bagage gebruikt is er beter dan zo'n rol - je moet er nl alles uithalen als je iets onderaan nodig hebt.
dient ie echter voor tent, slaapzak en thermarestje, dan heb je geen beter alternatief, denk ik.
kijk ook s bij IXS, Ortlieb en dergelijke.
Slu,
Dd
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Of bij HG, kost maar een goeie 10€, en 't is groot en perfect waterdicht
Trouwens, ze hebben daar vanalle zakken en dinges, ook van diegene die met eenr its opzij open gaan, heb er hier zo twee liggen, hebben me destijds (promotie) 4€/stuk gekost, daa ka'k nie veu soekele
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Dd schreef:als je hem voor gewoon bagage gebruikt is er beter dan zo'n rol - je moet er nl alles uithalen als je iets onderaan nodig hebt.
dient ie echter voor tent, slaapzak en thermarestje, dan heb je geen beter alternatief, denk ik.
kijk ook s bij IXS, Ortlieb en dergelijke.
Slu,
Dd
Ik zou daar alle kleren kunnen in doen die ik enkel in het hotel of zo nodig heb waardoor dit alles onderaan komt te liggen.
Vergeet niet dat ik ook nog de koffers heb.
Is dus toch goed.
Vraag alleen nog is, of zo iets stabiel achterop ligt?
Bedankt voor de info.
Vraag alleen nog is, of zo iets stabiel achterop ligt?
Als je ze niet te breed neemt ,ca 60 à 70 cm, kan je ze makkelijk met 2 spanriemen vastzetten op de bagagedrager of de duozit.
Bij bredere rollen kan je nog altijd een verbredingsplaat op de bagagedrager monteren ; geeft iets meer steun aan de rol
Ik ben twee maanden van Geel naar Bonn gereden met een set koffers en een rol zoals je beschrijft (Vergelijkbaar in groote asl die van BMW).
De rol was vastgebonden met twee elastieken (op te spannen) die ik in de US bij Home Depot (Gamma) heb gekocht. Zelfs bij snelheden tot 180 kmh was er geen beweging in te krijgen, en alles was gewoon achterop de standaard GS gebonden.
Tijdens het zomerverlof ben ik ook twee keer met een grotere rol op stap geweest (De grootste maat van Ortlieb) en heb geen centje pijn gehad. Die keer wel aan lagere snelheden want geen Autobahn...
Erg goed te doen, waterdicht en gemakkelijk te binden. Een tip: Haal je spanbanden door de hengsels. Dan heeft de band geen kans om van de rol af te slippen.
Toen ik met mijn 1200Lt reed, had ik dergelijke rol van BMw. Kwalitatief was deze wel super en absoluut 100% waterdicht. Je kon zelfs deze zak opblazen en gebruiken als kussen, de lucht bleef er mooi in.
Ik weet echter niet meer hoeveel hij kostte, maar dat zal, denk ik, niet veel schelen met andere merken.
Wel een aanrader vind ik
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Op de R1200ST had ik een combinatie zadeltas met zijtassen. Ik ben er heel content van. Handig, gewicht netjes binnen de wielbasis en best groot genoeg voor een weekje rondtrekken. Waterbestendig, en bij hevige regen is er nog een extra nylon hoes.
Vergeten te vermelden dat de roltas van het merk ORTLIEB is,gekocht in Adventure-winkel.
Deze is wel zeer gemakkelijk,aangezien te openen langs boven.Gemakkelijk om je kledij te ordenen en er gaat geen druppel water naar binnen.