duur???
Moderator: GVN
duur???
Ging onlangs bij Raf's Motorshop vanwege een foutmelding op mijn 12GS.
Even uitlezen op de computer,kwartiertje werk, niks aan de hand. Komt de vraag "Motor hier gekocht? Neen, dat is dan 24 € aub" Na enkele weken nog geen faktuur.(belastingsaftrek) Bij navraag wordt mij verteld dat onder de 35 € geen faktuur wordt uitgereikt???
1. Mijn gedacht geldt BMW service voor alle BMW motoren, ook voor die die niet gekocht zijn bij de eigen winkel.
2. Is men niet verplicht altijd een faktuur uit te reiken? Ik heb zelfs geen kasticket gekregen.
Even uitlezen op de computer,kwartiertje werk, niks aan de hand. Komt de vraag "Motor hier gekocht? Neen, dat is dan 24 € aub" Na enkele weken nog geen faktuur.(belastingsaftrek) Bij navraag wordt mij verteld dat onder de 35 € geen faktuur wordt uitgereikt???
1. Mijn gedacht geldt BMW service voor alle BMW motoren, ook voor die die niet gekocht zijn bij de eigen winkel.
2. Is men niet verplicht altijd een faktuur uit te reiken? Ik heb zelfs geen kasticket gekregen.
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
wuiten:
Voor punt 1 zou ik eens contact opnemen met BMW-Bornem.
Veel 'zaken' reiken een factuur uit boven een bepaald bedrag of mits bijbetaling van administratiekosten. Dus als je echt een factuur wenst zal men je die moeten geven mits bijbetaling van iets extra.2. Is men niet verplicht altijd een faktuur uit te reiken? Ik heb zelfs geen kasticket gekregen.
Voor punt 1 zou ik eens contact opnemen met BMW-Bornem.

Een factuur of een bewijsdocument mag altijd worden gevraagd, hoewel ze niet altijd noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld wanneer een ander betalingsbewijs, zoals het kasticket, volstaat (aankoop van een krant, boodschappen in de supermarkt,...).
De factuur is daarentegen wel verplicht:
indien een goed of een dienst wordt gekocht voor beroepsdoeleinden;
in het kader van de BTW-wetgeving, indien goederen en diensten worden aangekocht voor privé-gebruik, zoals onder meer:
de verkoop, het onderhoud en de herstellingen van een auto of een moto (vanaf 62 EUR, BTW inbegrepen);
de aannemingswerken in de bouwsector;
aankopen in groothandelszaken;
verkoop op afbetaling.
Vraagt u een factuur, en is de verkoper of de dienstverstrekker niet verplicht u die te geven, dan mag hij u facturatiekosten aanrekenen, binnen redelijke grenzen.
Ingeval van een verplichte factuur daarentegen, mogen geen kosten worden aangerekend.
Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij de Dienst Bescherming van de consumentenrechten van de Algemene Directie Regulering en Organisatie van de Markt.
Koning Albert II-laan, 16
1000 Brussel
Tel.: 02/277.80.04
Fax: 02/277.52.59
E-mail: ingrid.fransis@economie.fgov.be
De factuur is daarentegen wel verplicht:
indien een goed of een dienst wordt gekocht voor beroepsdoeleinden;
in het kader van de BTW-wetgeving, indien goederen en diensten worden aangekocht voor privé-gebruik, zoals onder meer:
de verkoop, het onderhoud en de herstellingen van een auto of een moto (vanaf 62 EUR, BTW inbegrepen);
de aannemingswerken in de bouwsector;
aankopen in groothandelszaken;
verkoop op afbetaling.
Vraagt u een factuur, en is de verkoper of de dienstverstrekker niet verplicht u die te geven, dan mag hij u facturatiekosten aanrekenen, binnen redelijke grenzen.
Ingeval van een verplichte factuur daarentegen, mogen geen kosten worden aangerekend.
Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij de Dienst Bescherming van de consumentenrechten van de Algemene Directie Regulering en Organisatie van de Markt.
Koning Albert II-laan, 16
1000 Brussel
Tel.: 02/277.80.04
Fax: 02/277.52.59
E-mail: ingrid.fransis@economie.fgov.be
-
Flat Twin Power
Re: duur???
Bij raf's motorshop worden de facturen onmiddellijk afgedrukt bij betaling ...
Tenzij U dus niet onmiddellijk om een factuur vroeg (bij de betaling) zal er nadien ook geen meer worden afgedrukt of opgestuurd.

Tenzij U dus niet onmiddellijk om een factuur vroeg (bij de betaling) zal er nadien ook geen meer worden afgedrukt of opgestuurd.
andere dealer dan maar zeker met servicechelsey schreef:Bij raf's motorshop worden de facturen onmiddellijk afgedrukt bij betaling ...
Over duur gesproken:
Praktisch nieuw Scarvertje (amper 6.000 km) gekocht voor mevrouw dat al wat lang stil stond. Dus effe binnengooien bij Cenmoto voor nieuwe olieën en eens nakijken:
400 ballen a.u.b.
Dacht dak op mijn gat viel

Praktisch nieuw Scarvertje (amper 6.000 km) gekocht voor mevrouw dat al wat lang stil stond. Dus effe binnengooien bij Cenmoto voor nieuwe olieën en eens nakijken:
400 ballen a.u.b.
Dacht dak op mijn gat viel
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

BiemeRT schreef:
Dacht dak op mijn gat viel![]()
![]()
Voorzichtig Wim.. ge zijt pas van uw krukken vanaf!!!
John schreef: Ik had het gedaan voor 399,99( en mét factuurke
)
... tis al goed dat ge met mijne kleine zijn potentieel helmke zijt gaan lopen... en nu nog wat gaan stoken tegen de Wim miljaar!!!
-
mecapuet
400 ballen a.u.b.
400 ballen....ballen = FR. da valt nog mee.
Gr, meca.
400 ballen....ballen = FR. da valt nog mee.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Ge zult gij wa te hard gegooid hebben zeker.BiemeRT schreef:Over duur gesproken:
400 ballen a.u.b.![]()
![]()
![]()
![]()
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Wim, bedoel je nou met "400 ballen" => 400 oude Belgische Frankskes zijnde ong. 10 pleuro of bedoel je €400 (zijnde een goei 16.000 oude Belgische Frankskes?)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Daar hen je een punt John...wat houdt de Wim tegen om dat zélf te doen ?
Vuile pollekkes ?
Ik heb nochtans ne schone pot hand-crème-wonder-produkt te koop in de sectie "te koop" hier onderaan op 't forum...
Vuile pollekkes ?
Ik heb nochtans ne schone pot hand-crème-wonder-produkt te koop in de sectie "te koop" hier onderaan op 't forum...
-
Willy
Het zou de eerste (motor)zaak niet zijn waar door werknemers al eens "voor eigen rekening" gewerkt wordt.chelsey schreef:Bij raf's motorshop worden de facturen onmiddellijk afgedrukt bij betaling ...
Dat er in zo'n geval geen factuur wordt afgedrukt zal geen verbazing wekken.
Willy
-
hla
- Contacteer:
Een factuur is voor kleine zaken niet echt noodzakelijk.wuiten schreef:Ging onlangs bij Raf's Motorshop vanwege een foutmelding op mijn 12GS.
Maar een kasticket moet er toch altijd bij zijn.
Achteraf een betaalbewijs gaan vragen moet ook zeker kunnen, gewoon op een papier op naam van de handelaar met bic neerschrijven: "Voor aankoop van .... x € betaald" is meer dan voldoende.
Dus teruggaan en een bewijs vragen/eisen.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
WIE rekent er nu nog in Frankskes(s)Campi Di Pampi schreef:Wim, bedoel je nou met "400 ballen" => 400 oude Belgische Frankskes zijnde ong. 10 pleuro of bedoel je €400 (zijnde een goei 16.000 oude Belgische Frankskes?)
Ik doe dat niet zelf uit principe én omdat de motor nu gelijk in de pc staat bij de BMW-dealer
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Wat mekker je dan...BiemeRT schreef:Ik doe dat niet zelf uit principe
(sommige principes kosten nu eenmaal geld...véél geld...
Ik ben best bereid om meer te betalen om dat allemal te làten doen, maar 'k vond 400 € toch écht wel veel voor wat er maar gedaan moest worden 

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Is idd nogal duur...'k zou er begot ook op m'n g*t van vallen.
Heb je dezelfde vraag al eens bij een andere dealeRT gesteld (kan best aardig verschil uit de bus komen...)
Heb je dezelfde vraag al eens bij een andere dealeRT gesteld (kan best aardig verschil uit de bus komen...)
Bwa, normaal is (was) Cenmoto redelijk met zijn prijzen.
Ik ga er nu al zo'n 5 jaar en dit is de eerste keer dak echt verschoot
Ik ga er nu al zo'n 5 jaar en dit is de eerste keer dak echt verschoot

welk princiepe zorgt ervoor dat je niet zelf aan je motor werkt? is dat besmettelijk ?
Heeft het voordelen dat je motor geregistreerd staat bij de dealer?
philip
Heeft het voordelen dat je motor geregistreerd staat bij de dealer?
philip
Kwestie motoren en techniek, heb je overschot van gelijk 

400 euro voor nieuwe olieën en eens nakijken ???BiemeRT schreef:Over duur gesproken:
400 ballen a.u.b.![]()
![]()
![]()
![]()
Kan je eens meer uitleg geven over wat ze juist allemaal hebben gedaan ?
aangezien het beestje inderdaad een tijdje had stilgestaan veronderstel ik dat dit na 6000km inhoudt:
- Motorolie vervangen
- Oliefilter vervangen
- Remolie vervangen
- Bandjes geblazen en de rest eens vluchtig nagezien
Straks ga ik mijn R1200GS afhalen na een beurt van 10000km.
Ben eens benieuwd hoeveel me da zal kosten.
net terug van moto afhalen ... prijs onderhoud 10000 km R1200GS = 116,20 euro
in die prijs zit wel geen motorolie (die heb ikzelf geleverd)
in die prijs zit wel geen motorolie (die heb ikzelf geleverd)