gelbatterij
Moderator: GVN
gelbatterij
kunnen alle gelbatterijen worden gebruikt voor de motor wanneer de
volts en de ah goed zijn of zit er nog ergens een verschil ?
volts en de ah goed zijn of zit er nog ergens een verschil ?
GEL Accu's
Gel accu's kunnen niet altijd gebruikt worden om een gewone accu te vervagen. Vooral de laadspanning is erg van belang. Kleinere exemplaren (tot ong. 25 Ah) hebben een aangepaste lader nodig. Grote exemplaren hebben dit soms ingebouwd, zodat men ze aan een gewone lader kan aansluiten.
Indien je een gel accu met een gewone lader combineert dan gaat de levensduur zeer beperkt zijn. Dus owel een extra laadvoorziening plaatsen ofwel helemaal geen gel accu. Bij ACCA te Merksem (Antw). hebben ze allerlei toestellen die misschien een uitweg bieden. Succes.[/u]
Indien je een gel accu met een gewone lader combineert dan gaat de levensduur zeer beperkt zijn. Dus owel een extra laadvoorziening plaatsen ofwel helemaal geen gel accu. Bij ACCA te Merksem (Antw). hebben ze allerlei toestellen die misschien een uitweg bieden. Succes.[/u]
-
Iron Gonzo
dat kan zeker en zonder problemenDirk ds schreef:ik dacht dat gelbatterijen aan een optimate III konden ?? :
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
gelaccu
Ik bezit een Fronius-lader (SNAP-ON) voor mijn gelaccu. Gebuik hem tevens als druppellader en controleapparaat voor accu, startmotor en alternator. Hij geeft zelf de 'gemeten' soort accu aan en past automatisch zijn laadwaarden aan.
Dit kleine vernuftige ding heeft me nog nooit in de steek gelaten en is veel kleiner dan een 'optimate'. Ik verkoop niets en heb hier geen baat bij
. Alléén wil ik opmerken dat er nog andere zeer goede toestellen zijn dan de alom vermelde types en merken.
Wilfried
Dit kleine vernuftige ding heeft me nog nooit in de steek gelaten en is veel kleiner dan een 'optimate'. Ik verkoop niets en heb hier geen baat bij
Wilfried
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
-
Iron Gonzo
Re: gelaccu
dat is waarWilfriedLT schreef: Alléén wil ik opmerken dat er nog andere zeer goede toestellen zijn dan de alom vermelde types en merken.
Wilfried
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
druppellader van BMW
Weet er iemand of ik een druppellader van BMW type BV11340 ( een klein blauw vierkant blokje) nog kan gebruiken om het laden van een gelbatterij? Er zijn mensen die me gezegd hebben dat ik de Optimate moet gebruiken voor het laden van een gelbatterij, klopt dit?
Eric.
Eric.
gelbatterij
bij BMW hadden ze me gezegtd om zeker en vast niet meer de druppellader te gebruiken want anders zou dat de gelbatterij in een korte tijdspanne kapot maken. In ieder geval bedankt.
-
Koen kapoen
Hier vind je behoorlijk wat uitleg over accu's en laadkarakteristieken.
Vraag is: Hoeveel Volt geeft de alternator van de motorfiets af
Groeten, Koen
-
Koen kapoen
torro schreef:Welke voordelen biedt een gelbatterij ten opzichte van een gewone batterij? Is dit enkel een langere levensduur? En is die langere levensduur dan zo uitgesproken?
"Koen kapoen,"
Mag ik daaruit besluiten dat een gewone batterij in combinatie met een regelmatig gebruik van een druppellader (optima III) even doeltreffend is als een gelbatterij .... ? Hoeveel betaal ik meer voor een gelbatterij t.o.v. een gewone batterij ? Is die meerprijs dan verantwoord ? Of lijkt het meer een rage te zijn om over te stappen naar een gelbatterij ?
thx ! peter.
Mag ik daaruit besluiten dat een gewone batterij in combinatie met een regelmatig gebruik van een druppellader (optima III) even doeltreffend is als een gelbatterij .... ? Hoeveel betaal ik meer voor een gelbatterij t.o.v. een gewone batterij ? Is die meerprijs dan verantwoord ? Of lijkt het meer een rage te zijn om over te stappen naar een gelbatterij ?
thx ! peter.
R 1100 R
een gewone moet je dus regelmatig nazien op vulniveau en kan ook niet tegen wat de mensen noemen 'plat gaan' ze krijgt ne krak eens ze eens helemaal leeg was... een gel is onderhoudsvrij en heeft een hoger startvermogen en testen hebben reeds lang bewezen dat deze batterijen veeeel langer meegaan, 't is maar wat je zelf wil...
Ben je vinnig genoeg om af en toe je batterij te checken en vindt je 't niet erg om af en toe eens een kilometerke te rijden met een ABS die blijft knipperen dan laat je best een gewone batterij erin, wil je een vlotter startend blok en wil je die batterij niet meer bekijken en er op aan kunnen dat deze wel degelijk de gevraagde energie levert dan stop je er een gel in en wel liefst een degelijk merk, bv een Hawker (kijk evt op de Wunderlich of TT site)
qua levensduur; mijn batterij (Hawker) gaat naar zijn zevende jaar en doet het als nooit tevoren... in elke degelijke boerentractor prijkt ook een Hawker...
Ben je vinnig genoeg om af en toe je batterij te checken en vindt je 't niet erg om af en toe eens een kilometerke te rijden met een ABS die blijft knipperen dan laat je best een gewone batterij erin, wil je een vlotter startend blok en wil je die batterij niet meer bekijken en er op aan kunnen dat deze wel degelijk de gevraagde energie levert dan stop je er een gel in en wel liefst een degelijk merk, bv een Hawker (kijk evt op de Wunderlich of TT site)
qua levensduur; mijn batterij (Hawker) gaat naar zijn zevende jaar en doet het als nooit tevoren... in elke degelijke boerentractor prijkt ook een Hawker...
-
Koen kapoen