Wel appels met appels vergelijken hé Bart, doe deze vergelijking maar met de Tenéré 1200...IRON GONZO schreef:wat mij wel opvalt is dat de tenere overal zonder koffers en andere bagage wordt getoont en getest.
plaats daar een stevige alu koffers op zoals bij de GSA laad alles goed vol en met duo en doe dan eens een reisje van enkele duizenden Km.
ben benieuwd of de tenere 660 dan nog zo positief uit de hoek gaat komen?
Yam. da kriebelt.....
Moderator: GVN
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Yam. da kriebelt.....
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
DJAIRO
Zet die BMW bril ééns af hé jongens,er zijn echt nog andere merken die mischien nog betere motors maken dan BMW!!!(s)Campi Di Pampi schreef:Wel appels met appels vergelijken hé Bart, doe deze vergelijking maar met de Tenéré 1200...IRON GONZO schreef:wat mij wel opvalt is dat de tenere overal zonder koffers en andere bagage wordt getoont en getest.
plaats daar een stevige alu koffers op zoals bij de GSA laad alles goed vol en met duo en doe dan eens een reisje van enkele duizenden Km.
Ben er zeker van dat deze Yamaha beter is dan eender welke BMW,dat is nu éénmaal zo,een Japanse moto is nu eenmaal superbetrouwbaar,en heeft heel wat minder last van allerhande kwalen zoals die ik hier over de R1200GS lees,das net zoals een oude Triumph of Ducati uit de jaren zeventig!!!
Het degelijke betrouwbare imago dat BMW zich door de jaren heeft opgebouwd is de laatste tijd serieus aan het tanen hoor,
mischien dat ze nu proberen van een ander imago op te bouwen,dat van duur en prestigevol!!
In ieder geval,moest ik een wereldreis maken zou ik zeker wel weten wat te kiezen,en zou zeker de Yamaha nemen!
Was het trouwens niet dat in een ver verleden de Yamaha XT 500 de ultieme avonturiersmoto was???
En zwijg me over dat geregistreerd tv avontuur van Long way down,met zo'n gevolg van assistentie wil ik dat avontuur zelfs met een Goldwing doen!!
Wees realistisch,een R1200GS/A is mischien een goede reismoto,maar echt géén moto om de wereld op de meest onbergzame plaatsen mee te verkennen,hiervoor zijn er echt wel betere alternatieven!
Als ik ooit een nieuwe moto moest kopen,zou dat zeker geen BMW zijn,als je ziet hoeveel mooiere,en goedkopere alternatieven er op de markt zijn!!
......ben eigenlijk dat BMW "gezeik"beu aan het worden,ben in éérste instantie motorrijder,en geen BMW rijder,rij toevallig op een BMW,das al,maar al die discusies,die alle wetten van de fysica proberen omver te werpen in het voordeel van BMW...
tja,...als je denkt dat een R1200GS/A beter is om mee door de woestijn te rijden dan een Yamaha Tenere,ben je ofwel zwaar gesponsort door "Das Haus"ofwel is een bezoekje aan een neuroloog aan te raden!!
Frank
De gemoederen raken hier enigszins verhit
Er zullen waarschijnlijk BMW fetishisten op dit forum zitten, maar so be it. Heb er wel moeite mee dat de voorliefde voor één merk blijkbaar gepaard moet gaan met het afkraken van alles wat anders is (terwijl het niet altijd duidelijk is of die meningen ook op daadwerkelijke ervaringen steunen; heb je zelf met motorfiets X of Z gereden?). Ben helemaal niet thuis in het "Adventure" genre (met alle respect voor diegenen die met die beesten de Gobi en gelijkaardige oorden bedwingen, maar ik moet teveel aan SUV's denken (voor iemand kwaad wordt: graptjen!!), maar louter objectief (= gewicht, omvang, enz) gezien, lijkt een XT660 mij toch beter geschikt om dit soort dingen te doen. Misschien moet BMW met een F800 "adventure light" (of een HP versie die ook nog betaalbaar is) komen, en kunnen we dan inderdaad appels met appels vergelijken?
En, laat voor de rest toch iedereen plezier beleven aan datgene wat hij/zij wil? Mijn Guzzi heeft indertijd alle tests roemloos verloren; je kan er geen records meebreken; en hij was waarschijnlijk veel te duur voor wat het is, maar ik kan zeggen dat nagenoeg elke km ermee voor mij echt plezier is (net zoals de K1200GT, maar dan totaal anders
).
En, laat voor de rest toch iedereen plezier beleven aan datgene wat hij/zij wil? Mijn Guzzi heeft indertijd alle tests roemloos verloren; je kan er geen records meebreken; en hij was waarschijnlijk veel te duur voor wat het is, maar ik kan zeggen dat nagenoeg elke km ermee voor mij echt plezier is (net zoals de K1200GT, maar dan totaal anders
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Iron Gonzo
ik kijk wel verder dan mijn BMW toestanden hoor.
feit is dat ik bijna alle merken heb gereden in mijn tot nu toe motorcariere en BMW er als best uit komt.
ik zeg niet dat yam een slechte motor is, zeker niet.
heb ook nog niet gereden met de nieuwe tenere.
als ik de kans krijg zal ik dat zeker niet laten liggen.
zoals sommige de look van de ST niet mooi vinden vindt ik de huidige tenere ook niet mooi.
de mooiste tenere
en ik heb er nog zot van gezeten vroeger. alleen ontbrak het mij aan de finaciele middelen toen of ik had er 1.

nu al in 2dehands te vinden
feit is dat ik bijna alle merken heb gereden in mijn tot nu toe motorcariere en BMW er als best uit komt.
ik zeg niet dat yam een slechte motor is, zeker niet.
heb ook nog niet gereden met de nieuwe tenere.
als ik de kans krijg zal ik dat zeker niet laten liggen.
zoals sommige de look van de ST niet mooi vinden vindt ik de huidige tenere ook niet mooi.
de mooiste tenere
en ik heb er nog zot van gezeten vroeger. alleen ontbrak het mij aan de finaciele middelen toen of ik had er 1.

nu al in 2dehands te vinden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Slenteren? I don't think so!-Fred- schreef: Ik rij zelf ook met de 1200, is VEEL te zwaar voor dat werk, je kan er hooguit wat mee slenteren !
Ga maar eens wat in't zand rijden, ... en raap hem eens 5 x op.
Mijn medereiziger heeft vroeger veel aan motorcross gedaan, en die kon er wat mee overweg.
50 kilo minder ... volg maar met je 1200![]()
Het is niet omdat je hem te zwaar VINDT dat hij ook te zwaar IS.
Ik heb alle soorten terrein gedaan met een 1150GSA + bagage en ben tot de vaststelling gekomen dat dat machien overal doorgeraakt, maar je moet weten hoe. De juiste techniek doet heel veel en daar ligt het bij de kritikasters vaak aan. Ik kan het niet dus het ligt aan de motor. Leer ermee rijden en oordeel dan.
-
Dirk Pauwels
Groot gelijk! Er zijn nog ander merken dan BMW en ze zijn meestal nog goedkoper en betrouwbaarder ook, en nu BMW toch evensnel in waarde zakt als een jap....Alleen dat boxer gevoel hé, da's toch nog iets speciaals zenne.DJAIRO schreef:Zet die BMW bril ééns af hé jongens,er zijn echt nog andere merken die mischien nog betere motors maken dan BMW!!!(s)Campi Di Pampi schreef:Wel appels met appels vergelijken hé Bart, doe deze vergelijking maar met de Tenéré 1200...IRON GONZO schreef:wat mij wel opvalt is dat de tenere overal zonder koffers en andere bagage wordt getoont en getest.
Ben er zeker van dat deze Yamaha beter is dan eender welke BMW,dat is nu éénmaal zo,een Japanse moto is nu eenmaal superbetrouwbaar,en heeft heel wat minder last van allerhande kwalen zoals die ik hier over de R1200GS lees,das net zoals een oude Triumph of Ducati uit de jaren zeventig!!!
Het degelijke betrouwbare imago dat BMW zich door de jaren heeft opgebouwd is de laatste tijd serieus aan het tanen hoor,
mischien dat ze nu proberen van een ander imago op te bouwen,dat van duur en prestigevol!!
In ieder geval,moest ik een wereldreis maken zou ik zeker wel weten wat te kiezen,en zou zeker de Yamaha nemen!
Was het trouwens niet dat in een ver verleden de Yamaha XT 500 de ultieme avonturiersmoto was???
En zwijg me over dat geregistreerd tv avontuur van Long way down,met zo'n gevolg van assistentie wil ik dat avontuur zelfs met een Goldwing doen!!
Wees realistisch,een R1200GS/A is mischien een goede reismoto,maar echt géén moto om de wereld op de meest onbergzame plaatsen mee te verkennen,hiervoor zijn er echt wel betere alternatieven!
Als ik ooit een nieuwe moto moest kopen,zou dat zeker geen BMW zijn,als je ziet hoeveel mooiere,en goedkopere alternatieven er op de markt zijn!!
......ben eigenlijk dat BMW "gezeik"beu aan het worden,ben in éérste instantie motorrijder,en geen BMW rijder,rij toevallig op een BMW,das al,maar al die discusies,die alle wetten van de fysica proberen omver te werpen in het voordeel van BMW...
tja,...als je denkt dat een R1200GS/A beter is om mee door de woestijn te rijden dan een Yamaha Tenere,ben je ofwel zwaar gesponsort door "Das Haus"ofwel is een bezoekje aan een neuroloog aan te raden!!
Frank
Ik vind de Tenere mooi, goed afgewerkt, degelijke materialen gebruikt en ongetwijfeld ook betrouwbaar. Maar dan zonder duo en met weinig bagage en liefs een paar pk meer (daar leid de betrouwbaarheid dan weer onder waarschijnlijk) De oude XTZ660 Tenere was al een dijk van een moto (niet te vergelijken met een XT600, das een luchtgekoelde) waar je redelijk comfortabel (voor een 1cil alleszins) grote afstanden mee kon afleggen. Maar een zuivere enduro was het ook niet en dat is deze ook niet. ik zou de Tenere niet vergelijken met een KTM990 Adv, maar eerder met de LC4 adv.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Dirk Pauwels
Als jij het kan met de 1150 chapeau, dan heb je waarschijnlijk veel ervaring en/of talent. Voor de meesten van ons is zo;n 1150 of 1200 echter te zwaar in terrein, om nog maar te zwijgen over de kosten die je eraan hebt als het misgaat(is die van jou trouwens al terug hersteld?) Ik ben helaas geen groot talent off road en gebruik dus liever een lichte motor, die is makkelijker op te rapen en minder vermoeiend. Al wie bij 35°+ in mul zand ne keer of 5 op een uur tijd z'n 230kg zware 1200 heeft uitgegraven en opgeraapt, wetende dat je nog 200km voor de boeg hebt zal wel al gewenst hebben dat hij met een lichtere moto was vertrokken zeker hé.demito schreef:Slenteren? I don't think so!-Fred- schreef: Ik rij zelf ook met de 1200, is VEEL te zwaar voor dat werk, je kan er hooguit wat mee slenteren !
Ga maar eens wat in't zand rijden, ... en raap hem eens 5 x op.
Mijn medereiziger heeft vroeger veel aan motorcross gedaan, en die kon er wat mee overweg.
50 kilo minder ... volg maar met je 1200![]()
Het is niet omdat je hem te zwaar VINDT dat hij ook te zwaar IS.
Ik heb alle soorten terrein gedaan met een 1150GSA + bagage en ben tot de vaststelling gekomen dat dat machien overal doorgeraakt, maar je moet weten hoe. De juiste techniek doet heel veel en daar ligt het bij de kritikasters vaak aan. Ik kan het niet dus het ligt aan de motor. Leer ermee rijden en oordeel dan.
En de XTZ660 is ook geen enduro beest zenne, ook veel te zwaar. Hooguit een veldweg of wat gravel, bij het zware werk kom je met dit ding ook in de problemen. Een reis enduro is een goeie omschrijving
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Eens met Werner, 200% met Djairo, met Dirk ...
@ Demito, ik rij 30 a 35 000km/ jaar de laatste 22 jaar en ben nog aan't leren.
Het is weinige gegeven om flink off-road te gassen met een 11xx-1200 gs (a).
De topicstarter begon over de Tenere ... wil mijn ervaringen maar delen ...
Hier hebben geruime tijd een GS650, GS1000, GS1200 en de Tenere broederlijk naast elkaar gestaan.
Zal toeval zijn, wat ik MOET NIET gezien worden op een BMW, laat staan de betrouwbaarheid.
Tot de 1150 reeks ok, maar wat bakken ze er nu van?
Blijkbaar hebben vele een BMW-BRIL op ...
Ik heb geen zin om me hier verder moe te maken ... k'ga een toerke doen met den Tenere
@ Demito, ik rij 30 a 35 000km/ jaar de laatste 22 jaar en ben nog aan't leren.
Het is weinige gegeven om flink off-road te gassen met een 11xx-1200 gs (a).
De topicstarter begon over de Tenere ... wil mijn ervaringen maar delen ...
Hier hebben geruime tijd een GS650, GS1000, GS1200 en de Tenere broederlijk naast elkaar gestaan.
Zal toeval zijn, wat ik MOET NIET gezien worden op een BMW, laat staan de betrouwbaarheid.
Tot de 1150 reeks ok, maar wat bakken ze er nu van?
Blijkbaar hebben vele een BMW-BRIL op ...
Ik heb geen zin om me hier verder moe te maken ... k'ga een toerke doen met den Tenere
Laatst gewijzigd door -Fred- op 05 aug 2008, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mecapuet
Den "demito" is dan ook ne boom van ne mens, ik moet er niet meer aan denken mijne gsa op te rapen in de wildenis....ieder navenand hij gebouwd is zeker.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Effe off-topic, den "Demito" staat in de M&T en binnenkort een uitgebreide reisrepo !
Voor de rest heb ik alle respect voor de kerels die zulke machines weten te beheersen (en dan bedoel ik niét een asfalt ritje van 200km met 25 bochtjes ergens te lande), of dit nu op een Bmw of een Yam of een andere is zal me reet roesten
Voor de rest heb ik alle respect voor de kerels die zulke machines weten te beheersen (en dan bedoel ik niét een asfalt ritje van 200km met 25 bochtjes ergens te lande), of dit nu op een Bmw of een Yam of een andere is zal me reet roesten
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
mecapuet
Dat is waar, ik heb daar ook respect voor.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Dirk Pauwels
tuurlijk, alle respect voor gasten zoals Demito, ik wou dat ik het kon. Waar ik nie veel respect voor heb da's voor die rijkeluis nietsnutten in bv long way down...mooi om te zien, ik geniet er ook van, maar vergeet niet dat er een hele cameraploeg bij was en ongetwijfeld een ploeg mechaniekers net buiten beeld. Dat is geen avontuur meer maar een in scene gezette reportage. Al eens een cameraploeg met bv 2 camera's en een geluidsman gezien, en wat die allemaal meesleuren? Da kan nie op een moto, je hebt nl generators ed nodig voor de batterijen op te laden e.d.
-
DJAIRO
Yep,enne er zijn er die dit nog geloven ook hé,zo van...wat moeten dat toch ongelooflijke goede moto's zijn die GS'en,zie wat ge er allemaal mee kan!!!Dirk Pauwels schreef:tuurlijk, alle respect voor gasten zoals Demito, ik wou dat ik het kon. Waar ik nie veel respect voor heb da's voor die rijkeluis nietsnutten in bv long way down...mooi om te zien, ik geniet er ook van, maar vergeet niet dat er een hele cameraploeg bij was en ongetwijfeld een ploeg mechaniekers net buiten beeld. Dat is geen avontuur meer maar een in scene gezette reportage. Al eens een cameraploeg met bv 2 camera's en een geluidsman gezien, en wat die allemaal meesleuren? Da kan nie op een moto, je hebt nl generators ed nodig voor de batterijen op te laden e.d.
Perfecte publiciteit voor BMW,meer zit er hier niet achter!!!
Maar dat past natuurlijk in de "Adventure"lifestyle hé!
Voor mijn part heb ik meer respect voor den éérste beste Thai die met zijne Honda PC 50(wereldbrommer) met daarop gans z'n huishouden en 100 kilo bananen s'morgens naar de markt bolt,door berg en dal!!!
Frank
PS. Demito,alle respect voor wat jij gedaan hebt met je GS hoor!!!
http://longwayonavespa.blogspot.com/ ook zonder mekaniekers... 
-
Den Woesten
Heb 13 Yams gehad en de laatste was de TDM 900 waar ik gebroken opzat. Na een ritje GS 1200 was het motorijden terug plezant en dit is het dan geworden. Ik heb zeerveel off-road gereden en het kriebelt nogsteeds maar met al mijn magnesium in de rug beter niet doen .Heb ook een zekere liefde voor de Tenere maar heb vroeger mijn transalp weg gedaan omdat deze tekort kwam met twee en bagage. Ik zou zeker ook het gemak van de kardan missen.
Mvmg. Steven.
Mvmg. Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
betekent GS niet iets zoals verhard en weg? Dus gemaakt om op de weg te rijden en verharde weg?
Ik ken toch een paar mensen die met een GS en GSA rijden maar als ze echt off-road gaan met een lichtere motor gaan ploegen en meestal van een ander merk....
Een BMW-bril heb ik zeker niet op en heb ook geen ervaring met de 1200 reeks maar wat ik wel kan zeggen is het volgende...
na zo'n 160.000 km gereden te hebben met een GS en GSA 1150 kan gesteld worden dat dit zeer goede moto's zijn voor wat ik er met gedaan heb dwz lange reizen, geladen met pak en zak en soms een slede of een BBQ in regen ,sneeuw en ijs (alhoewel er m.i geen motor gemaakt is om in sneeuw te rijden tenzij met kettingen of spijkerbanden)verharde wegeltjes of stukken rijweg waar andere motos ook wel zullen door gaan maar op veel lagere snelheid en met veel geschok en gedans..........in het zand rijden??? Heb dit wel eens geprobeerd evenwel zonder de gepaste banden en dit was toch sleuren en afzien want ik kan me financieel niet permiteren om cross- of offroadbanden te gebruiken en ik denk niet dat die gemaakt zijn om veel km te rijden op gewoon wegdek. maw zou ik zeggen gebruik die moto waarvoor hij gemaakt is en je zal er veel plezier aan hebben...een gs of gsa is geen HP2 en die ene zal beter zijn om in het zand en de rotsen te gaan spelen en de andere comfortabeleren om langere afstanden te overbruggen met bagage en het nodige comfort.
Hieronder een foto van de E6 een 20tal km voor Alta .....

Een plezier voor de GSA want ik rechtop in 3°versnelling 60-70km/u en rijden maar terwijl de paneuropean en de FJr er aan 20 à 30 km/u er schokkend en vloekend over hobbelden.Na 8 km waren ze razend en ik had een brede glimlach...evenwel om de foto (hieronder) te maken had ik wel wat hulp achteraf nodig om hem door het mulle zand weg te krijgen dat zich voor de stenen bevond (maar ik had ook niet de aangepaste banden)....

Ik heb met M&T de initiatie off-road gedaan (maar ik blijf er bij dat ik een leek ben) en ben toch de mening toegedaan indien ik veel offroad zou gaan rijden ik mij een lichtere motor zou kopen en een Jap want geef toch toe als je eventjes kijkt wat er in Parijs -Dakar rijdt of de strandritten zie je weining 1150 of 1200 GS-sen rijden...
anderzijds na een trip van 8049km en een gemiddelde van 575km per dag was ik 's avonds ook wel moe en af en toe gebroken maar ja ik ben ook zo jong niet meer
Ik ken toch een paar mensen die met een GS en GSA rijden maar als ze echt off-road gaan met een lichtere motor gaan ploegen en meestal van een ander merk....
Een BMW-bril heb ik zeker niet op en heb ook geen ervaring met de 1200 reeks maar wat ik wel kan zeggen is het volgende...
na zo'n 160.000 km gereden te hebben met een GS en GSA 1150 kan gesteld worden dat dit zeer goede moto's zijn voor wat ik er met gedaan heb dwz lange reizen, geladen met pak en zak en soms een slede of een BBQ in regen ,sneeuw en ijs (alhoewel er m.i geen motor gemaakt is om in sneeuw te rijden tenzij met kettingen of spijkerbanden)verharde wegeltjes of stukken rijweg waar andere motos ook wel zullen door gaan maar op veel lagere snelheid en met veel geschok en gedans..........in het zand rijden??? Heb dit wel eens geprobeerd evenwel zonder de gepaste banden en dit was toch sleuren en afzien want ik kan me financieel niet permiteren om cross- of offroadbanden te gebruiken en ik denk niet dat die gemaakt zijn om veel km te rijden op gewoon wegdek. maw zou ik zeggen gebruik die moto waarvoor hij gemaakt is en je zal er veel plezier aan hebben...een gs of gsa is geen HP2 en die ene zal beter zijn om in het zand en de rotsen te gaan spelen en de andere comfortabeleren om langere afstanden te overbruggen met bagage en het nodige comfort.
Hieronder een foto van de E6 een 20tal km voor Alta .....

Een plezier voor de GSA want ik rechtop in 3°versnelling 60-70km/u en rijden maar terwijl de paneuropean en de FJr er aan 20 à 30 km/u er schokkend en vloekend over hobbelden.Na 8 km waren ze razend en ik had een brede glimlach...evenwel om de foto (hieronder) te maken had ik wel wat hulp achteraf nodig om hem door het mulle zand weg te krijgen dat zich voor de stenen bevond (maar ik had ook niet de aangepaste banden)....

Ik heb met M&T de initiatie off-road gedaan (maar ik blijf er bij dat ik een leek ben) en ben toch de mening toegedaan indien ik veel offroad zou gaan rijden ik mij een lichtere motor zou kopen en een Jap want geef toch toe als je eventjes kijkt wat er in Parijs -Dakar rijdt of de strandritten zie je weining 1150 of 1200 GS-sen rijden...
anderzijds na een trip van 8049km en een gemiddelde van 575km per dag was ik 's avonds ook wel moe en af en toe gebroken maar ja ik ben ook zo jong niet meer
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Dirk Pauwels
Yep Demito ook gezien, ben ook wel benieuwd naar de reisreportage.(s)Campi Di Pampi schreef:Effe off-topic, den "Demito" staat in de M&T en binnenkort een uitgebreide reisrepo !
http://users.pandora.be/spog/
Mooie foto's Demito en lijkt me een fantastische belevenis geweest te zijn. Wel niet voor de gemiddelde motorrijder weggelegd met een dergelijke machine me dunkt. Bedankt voor de beelden. Zo heb ik weer even kunnen wegdromen
Heb jij een groter voorwiel steken? Lijkt zo op de foto's.
Wat betreft de Ténéré: vindt het een mooie motor die me een goed gemiddelde lijkt van mijn TTR600 en mijn 1150GSA. Daar waar mijn TTR wat te weinig reiskomfort voor mij in zich heeft en de GSA me op serieus off road wat te zwaar is, berijdt de nieuwe Ténéré op het eerste zicht hier wat meer de gulden middenweg.
Mooie foto's Demito en lijkt me een fantastische belevenis geweest te zijn. Wel niet voor de gemiddelde motorrijder weggelegd met een dergelijke machine me dunkt. Bedankt voor de beelden. Zo heb ik weer even kunnen wegdromen
Wat betreft de Ténéré: vindt het een mooie motor die me een goed gemiddelde lijkt van mijn TTR600 en mijn 1150GSA. Daar waar mijn TTR wat te weinig reiskomfort voor mij in zich heeft en de GSA me op serieus off road wat te zwaar is, berijdt de nieuwe Ténéré op het eerste zicht hier wat meer de gulden middenweg.
groeten,
Mark
Mark
Demito ....gelukzak
fantastisch mooi....zoals ik soms durf te zeggen schandalig mooie landschappen...
fantastisch mooi....zoals ik soms durf te zeggen schandalig mooie landschappen...
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Yep, je kan de hele bike config nagaan in de menu sectie...Mark schreef:http://users.pandora.be/spog/
Omdat het hier zo stil is ...
In het Duitse blad Motorrad staat een schets (http://www.motorradonline.de/heft) van de nieuwe Super Tenere die in het Italiaanse Nardo getest schijnt te worden.
In het Duitse blad Motorrad staat een schets (http://www.motorradonline.de/heft) van de nieuwe Super Tenere die in het Italiaanse Nardo getest schijnt te worden.
Ja maar met een zwaardere versie van de Tenere gaat waarschijnlijk één van de grote voordele van de kleine teniet gedaan worden namelijk het gewicht. Huidige is al niet zo heel licht en ik kan me al voorstellen dat de zwaardere nog een pak maar kilo's op de weegschaal zal zetten.
En als de schets ongeveer klopt, dan vraag ik me toch af wat de meeste constructeurs tegenwoordig toch in alu velgen gezien hebben voor hun allroads
En als de schets ongeveer klopt, dan vraag ik me toch af wat de meeste constructeurs tegenwoordig toch in alu velgen gezien hebben voor hun allroads
groeten,
Mark
Mark
Hier het plaatje :

Minder poetswerk...Mark schreef: En als de schets ongeveer klopt, dan vraag ik me toch af wat de meeste constructeurs tegenwoordig toch in alu velgen gezien hebben voor hun allroads
GS staat voor geil speelgoed
Da valt allemaal nog te bezien of die zoveel zwaarder zal zijn, ik ben alvast benieuwd of de verhalen effectief waar zijn.Mark schreef:Ja maar met een zwaardere versie van de Tenere gaat waarschijnlijk één van de grote voordele van de kleine teniet gedaan worden namelijk het gewicht. Huidige is al niet zo heel licht en ik kan me al voorstellen dat de zwaardere nog een pak maar kilo's op de weegschaal zal zetten.
En vooral wanneer dit speeltje te bezichtigen/proefrijden is, want cijfers zijn gewillig een proefrit is nog steeds doorslag gevend
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid