Xenon in R1200RT
Moderator: GVN
-
bmwfreakske
Re: Xenon in R1200RT
Waarschijnlijk zijn het de ballasten die het ruis veroorzaken,je kan eens proberen met een ontstoorder op de stroomdraad van je intercom te plaatsen,ofwel indien de kabels van de intercom in de buurt liggen van de ballast eens op een andere plaats leggen.Bij auto 5 kosten ze ong 15€,bij de dealer 30-35€.
Andalousie 09/2018
-
happyrtke
je moet de voeding v/j intercom loskoppelen,en deze schakelen via een relais,ttz de relais sluit je aan rechtstreeks op de voeding waar je intercom op stond,en de intercom sluit je aan de batterij via de contakten 30-87 van deze relais,de min gaat rechtstreeks n/d batterij.Zo zouden alle storingen en ruis moeten verdwenen zijn,want direct op de batterij is de "properste stroom"!!!
ik denk dat de oorzaak niet te vinden is aan de intercom, aangezien de mp3 die afegspeeld wordt via de zumo ook aangesloten is op de betreffende intercom en dan heb je geen ruis. Ik vermoed, voor zoveel ik er verstand van heb. dat de balasten een storing geven op de antenne en dat deze het geruis afgeeft. Bestaat er geen antenneversterker in de handel?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
fireman_belgium
- Contacteer:
Ter info ik heb geen intercom !
Heb ondertussen bericht gekregen van de leverancier van de xenonverlichting en deze raad me aan om alle ballasten in te pakken in aluminiumfollie. Kan ik dit veilig en met resultaat doen ?
Ik had ook al gedacht aan een antenneversterker maar of deze de ruis weg neemt weet ik niet.
In ieder geval is er naar de radio niet meer te luisteren zo erg is de ruis. Ik wil hier echt wel een probleem voor vinden.
Weet er iemand raad ?
fireman_belgium@hotmail.com
Heb ondertussen bericht gekregen van de leverancier van de xenonverlichting en deze raad me aan om alle ballasten in te pakken in aluminiumfollie. Kan ik dit veilig en met resultaat doen ?
Ik had ook al gedacht aan een antenneversterker maar of deze de ruis weg neemt weet ik niet.
In ieder geval is er naar de radio niet meer te luisteren zo erg is de ruis. Ik wil hier echt wel een probleem voor vinden.
Weet er iemand raad ?
fireman_belgium@hotmail.com
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Niet te ver gaan zoeken, die ballasten, of ze nu "slimline" zijn of de grotere -maakt géén reet uit- veroorzaken een kanjer van een magnetisch veld dat idd, door de radioantenne wordt opgevangen.
De truuk met het zilverpapier is al een tijdje gekend en kan géén kwaad, doch of dit een afdoende oplossing is op langere termijn...ik denk eerder aan het hérlocaliseren van de ballasten...
De truuk met het zilverpapier is al een tijdje gekend en kan géén kwaad, doch of dit een afdoende oplossing is op langere termijn...ik denk eerder aan het hérlocaliseren van de ballasten...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Heb hier zitten denken: zilverpapier is toch een goede geleider. Als het zo zit dat de ballasten een straling afgevZn, en de ballasten worden in zilverpapier gerold, dan kan dit toch nooit een verbetering zijn voor de ruis op de radio, aangezien de straling via de geleider (lees zilverpapier) weer naar buiten wordt gebracht.
Misschien de ballastten embaleren in een dun laagje bladlood. Daarvan is geweten dat het geen geleider is.
Of maak ik een redeneringsfout?
Misschien de ballastten embaleren in een dun laagje bladlood. Daarvan is geweten dat het geen geleider is.
Of maak ik een redeneringsfout?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Yep, redeneringsfout, alle metalen geleiden.
Alleen kunststoffen of keramisch geleiden niet, ook hout steen enz.
mvg
Alleen kunststoffen of keramisch geleiden niet, ook hout steen enz.
mvg
MG Breva 850
-
nosewheely
Als je zilverpapier rond de ballasten doet maak je er een soort kooi van faraday rond, die de straling tegenhoudt, wordt zeer veel gebruikt om allerlei dingen af te schermen, denk maar een een coax-kabel voor TV...