Boxer en stationaar draaien

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
johan reynders

Boxer en stationaar draaien

Bericht door johan reynders »

In een vorig bericht, over met de moto naar de keuring meen ik te begrijpen: dat het voor een boxermoter niet goed is om deze stationair te laten draaien.
Is dit zo, en waarom?

Bedankt, Jo.
mecapuet

Re: Boxer en stationaar draaien

Bericht door mecapuet »

Ge moogt die wel stationair laten draaien, ne luchtgekoelde. Ge moet enkel de temperatuur in het oog houden.
Ge moet dat toch kunnen syncroniseren, of ge moet dat ook al rijdend beginnen te doen.... :lol:
Het is wel niet de bedoeling dat ge eerst uwe moto laat warm draaien voor ge vertrekt, allewel voor sommige zou dat mss wel niet slecht zijn.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
sprint

Bericht door sprint »

als uw uitlaat zo rood staat kan je gaan eieren bakken :mrgreen:

Afbeelding

(probeer dit dus nooit) start de motor en ga dan rustig binnen je motorpak en zo aandoen.

Het zou de eerste RT niet zijn die al half gesmolten is als je terug komt :lol:
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mecapuet schreef:Ge moogt die wel stationair laten draaien, ne luchtgekoelde. Ge moet enkel de temperatuur in het oog houden.
Ge moet dat toch kunnen syncroniseren, of ge moet dat ook al rijdend beginnen te doen.... :lol:
Het is wel niet de bedoeling dat ge eerst uwe moto laat warm draaien voor ge vertrekt, allewel voor sommige zou dat mss wel niet slecht zijn.
Gr, meca.
de nagel op de kop 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
den_Ket

Bericht door den_Ket »

Beste is, starten dan wat op je gemak rijden en nie direckt vlammen gelijk ne zot.
Ik laat hem nooit warm draaien.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

IRON GONZO schreef:
mecapuet schreef:Ge moogt die wel stationair laten draaien, ne luchtgekoelde. Ge moet enkel de temperatuur in het oog houden.
Gr, meca.
de nagel op de kop 8-)

Merci Gonz, wij worden nog vrienden.... :lol: :wink:
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

den_Ket schreef:Beste is, starten dan wat op je gemak rijden en nie direckt vlammen gelijk ne zot.
Ik laat hem nooit warm draaien.
Nooit warm draaien.........Ge zijt zot.... :-o Dus meteen gas vol open en knallen.

Ik begrijp wel wat je bedoeld... maar het staat er niet. Je draait je motor rijdend warm.. dan ga je er als een zot vandoor. :mrgreen:

Tsja bij de NL politie zijn er velen geploft door ze op hogere toeren te laten draaien om de generator aan te drijven voor de blauwe flits lampen bij het beveiligen van ongelukken etc. Ze staan dan stil.. en draaien een hoog toerental....

Kortom voor politie taken zijn watergekoelde machines beter.
patille

Bericht door patille »

Vorige week nog meegemaakt.
Vriend liet z'n RT een 10-tal minuten met "verhoogd toerental " draaien om z'n Tom-Tommeke eventjes op te laden.
Resultaat: lak boven uitlaatbochten gesmolten
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik meen te weten dat, bij TC van de auto's, het interessant is je auto enkele km's te rijden opdat je CAT op temperatuur zou komen, anders ga je bij de Co-meting een "no-go" krijgen met retourtje TC tot gevolg.

Mijn vraag die ik me dan stel...stél dat motoren ooit gekeurd gaan worden...( dan mogen we er donder op zeggen dat ze de uitstoot ook gaan meten)...geldt dit dan eveneens voor de motor -ik bedoel de cat op temp. laten komen-?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Het is inderdaad verstandig om de lambda sensor op temp te laten komen, de cat werkt dan ook beter en de regeling van het lucht benzine mengsel is dan beter. Dus minder CO2 uitstoot.

TC = Terminale Controle :mrgreen: bij ons in NL zou dat dan APK moeten zijn.
Plaats reactie