pijnlijk achterwerk duo
Moderator: GVN
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: pijnlijk achterwerk duo
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Hoi Ron,
Sorry voor het laattijdig antwoorden maar ik kon door omstandigheden niet eerder.
Je kan inderdaad beide delen apart verkrijgen. Doordat het zadel op het originele onderstel van de BMW-seat wordt gemaakt past alles naadloos aan zelfs met je originele voorstuk. Je kan bij aankoop ook kiezen voor inruil van de originele bank zodat alles nog een beetje goedkoper is.
Maar nogmaals, voor een fiets van toch niet zo weinig geld snap ik nog steeds niet dat BMW een miskleun verkoopt terwijl TOURATECH op dezelfde leest een 300 % beter zadel kan afleveren, dus misschien zitten er toch percentjes tussen
?
In ieder geval blijft mijn eega er nog steeds bij dat het T-zadel na enkele uren stukken beter aanvoelt dan die andere ...
Vriendelijke groeten,
Wilfried
Sorry voor het laattijdig antwoorden maar ik kon door omstandigheden niet eerder.
Je kan inderdaad beide delen apart verkrijgen. Doordat het zadel op het originele onderstel van de BMW-seat wordt gemaakt past alles naadloos aan zelfs met je originele voorstuk. Je kan bij aankoop ook kiezen voor inruil van de originele bank zodat alles nog een beetje goedkoper is.
Maar nogmaals, voor een fiets van toch niet zo weinig geld snap ik nog steeds niet dat BMW een miskleun verkoopt terwijl TOURATECH op dezelfde leest een 300 % beter zadel kan afleveren, dus misschien zitten er toch percentjes tussen
In ieder geval blijft mijn eega er nog steeds bij dat het T-zadel na enkele uren stukken beter aanvoelt dan die andere ...
Vriendelijke groeten,
Wilfried
heeft er hier iemand ervaring met de zadels van Baehr voor de 1200rt? Als de kwaliteit omgekeerd evenredig is met de prijs lijkt mij dit wel een optie voor mijn piijnlijk kontje!
greetzzz, bart
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Spaar nog een beetje en investeer je geld in een CORBIN zadel,
hij kost wel wat meer maar je zult het je nooit beklagen

Houdoe
Spaar nog een beetje en investeer je geld in een CORBIN zadel,
hij kost wel wat meer maar je zult het je nooit beklagen

Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
En kan mij nu nog iemand vertellen waar ik die in België kan krijgen? Als er geen verdeler is in België, dan hoop ik dat de bestelling via Corbin duitsland ipv Corbin nederland gaat! Dat scheelt maar ff ong €120,00 voor een zadel!
greetzzz, bart
-
Werner Von C.
- Contacteer:
American Lifestyle in Dendermonde is Corbin verdeler...dikken schreef:En kan mij nu nog iemand vertellen waar ik die in België kan krijgen? Als er geen verdeler is in België, dan hoop ik dat de bestelling via Corbin duitsland ipv Corbin nederland gaat! Dat scheelt maar ff ong €120,00 voor een zadel!
http://www.corbin-benelux.com/
AMERICAN LIFESTYLE
Industry Zone Hoogveld
Vlassenhout 3
9200 Dendermonde
Belgium - Europe
tel: +32 52 25 82 82
fax: +32 52 21 69 35
e-mail: info@americanlifestyle.be Openingsuren:
Van Dinsdag tot vrijdag van 9.00 tot 18.00 doorlopend.
En Zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
hey,
bedankt voor de info!! Het is mij nog steeds een raadsel waarom dezelfde seat in duitsland 120 euro goedkoper is dan in de benelux? (aan de BTW zal het wel niet liggen)
Voorlopig heb ik van Corbin.de nog geen reactie ontvangen op mijn e-mail.
groeten, bart
bedankt voor de info!! Het is mij nog steeds een raadsel waarom dezelfde seat in duitsland 120 euro goedkoper is dan in de benelux? (aan de BTW zal het wel niet liggen)
Voorlopig heb ik van Corbin.de nog geen reactie ontvangen op mijn e-mail.
groeten, bart
greetzzz, bart
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Mijn Corbin zadel komt ook via Duitsland (was stukken goedkoper via een groepsaankoop)
Houdoe
Mijn Corbin zadel komt ook via Duitsland (was stukken goedkoper via een groepsaankoop)
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
patrick de cock
Hallo,
Ik overweeg om ook een corbin zadel te kopen in duitsland voor de 1200 gs.
Hoe is de samenwerking verlopen.
Met hoeveel waren jullie (groepsaankoop).
Zijn er soms nog die interesse hebben.
Groeten
Ik overweeg om ook een corbin zadel te kopen in duitsland voor de 1200 gs.
Hoe is de samenwerking verlopen.
Met hoeveel waren jullie (groepsaankoop).
Zijn er soms nog die interesse hebben.
Groeten
Schapevachtje op je zadel doet ook al wonderen, en kost "iets" minder dan een ander zadel...

Hiermee hield mijn vriendin zelfs een dagetappe van 900km naar Denemarken vol, en dat achterop de hp2, waarvan het zadel toch niet echt te vergelijken is met dat van een rt... En nee, ze heeft geen blijvend letsel er aan overgehouden, noch directe medische hulp nodig gehad na deze ritten...

Hiermee hield mijn vriendin zelfs een dagetappe van 900km naar Denemarken vol, en dat achterop de hp2, waarvan het zadel toch niet echt te vergelijken is met dat van een rt... En nee, ze heeft geen blijvend letsel er aan overgehouden, noch directe medische hulp nodig gehad na deze ritten...
Geert Hp2Adv en xtz660 in wording-
de Ron
een schapenvelletje kan zeker afdoende zijn, maar bij een regenvlaag zal het volgens mij toch wel een zompige bedoening worden, niet ? 
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Zompigheid valt wel mee, zelf met weer als dit:

Afgelopen weken wel enkele dagen regen achtereen gehad, maar die vacht neemt maar erg weinig water op
zodat ie vrij snel weer droog is. Met een waterdicht pak merk je niets van het beetje water dat erin blijft.

Afgelopen weken wel enkele dagen regen achtereen gehad, maar die vacht neemt maar erg weinig water op
zodat ie vrij snel weer droog is. Met een waterdicht pak merk je niets van het beetje water dat erin blijft.
Geert Hp2Adv en xtz660 in wordingRe: pijnlijk achterwerk duo
Mijn corbin is bestelt! heb het aan mijn ega kunnen
verkopen dat zij ook zachter en beter zal zitten op haar duozitje!
greetzzz, bart
Dan zal je naar DIT forum moeten, want hier mag je dat niet organiserenpatrick de cock schreef:Ik overweeg om ook een corbin zadel te kopen in duitsland voor de 1200 gs.
Hoe is de samenwerking verlopen. Met hoeveel waren jullie (groepsaankoop). Zijn er soms nog die interesse hebben.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Iron Gonzo
ben eens gaan kijken bij corbin
maar voor de R1200ST is er niets in het gamma
maar voor de R1200ST is er niets in het gamma
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
@ Gonzo
Je hebt ongetwijfeld hier reeds gekeken: http://www.r1200st.de/Forum/viewtopic.php?=&p=6663 (Kahedo, Eifelmoto, enz)
Je hebt ongetwijfeld hier reeds gekeken: http://www.r1200st.de/Forum/viewtopic.php?=&p=6663 (Kahedo, Eifelmoto, enz)
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Hoi gonzo,
De Touratech-zadels zijn gemaakt bij Kahedo en dragen het label ervan.
link = http://www.touratech.com/shops/001/inde ... 3c1448456e
Groetjes,
Wilfried
De Touratech-zadels zijn gemaakt bij Kahedo en dragen het label ervan.
link = http://www.touratech.com/shops/001/inde ... 3c1448456e
Groetjes,
Wilfried
Hoi Ron,de Ron schreef:Ben met de madam 5 daagskes gaan rijden in het "zwette woud". Het waren mooie ritjes die ik echter vroeger moest afbreken wegens een pijnlijk zitvlak van madam. Weet er iemand een (bruikbare) oplossing voor, ik denk dan aan een gel-overtrek voor het duo-zadel of zoiets ?? Bijvullen van het duozadel zal al wel een aardige cent kosten denk ik, misschien zijn er alternatieven ?
Dank bij voorbaat voor elke nuttige info !!
Mijn Ténéré-zadel was origineel veel te zacht, (zoals de meeste zadels).
Een afspraak gemaakt met http://www.tijgerleathers.nl/ en op naar Den Haag
Remco is een krak in zijn vak, getuige de vele tevreden klanten op het NL-GS forum.
2 tassen koffie verder, en 30 euro minder ... zeer tevreden van !
1) Bekleding verwijderen :

2) Aftekenen :

3) De zaag erin :

4) Alles netjes vlak schuren :

5) Een harder vulling erop. (2cm / laag die je erbij wil)

6) Een stevige bovenlaag als eind afwerking, mooi afknippen / bijwerken:

7) Origineel overtrek mooi strak erover, vast nieten met persdruk :

Zeg zelf voor 30 euro ...
Is wel met het origineel overtrek gewerkt, aangezien dit splinternieuw is.
Just my 2 cents, voor een goedkoop werkend alternatief.
Moest het dan nog niet ok zijn (wat ik sterk betwijfel) kan je nog altijd Corbin, Wunderlich of TT sponseren
PS:
Grt,
Fred.
Ik heb op andere fora ook al veel gelezen over tijger leathers. Het resultaat is veelal goed en prijs vind ik zelf zeer laag.
F800GS
RT Rider schreef:Ik heb op andere fora ook al veel gelezen over tijger leathers. Het resultaat is veelal goed en prijs vind ik zelf zeer laag.
Sssshhh
zo'n zadel zal waarschijnlijk wel beter zijn dan het origineel, net als corbin en zonder twijfel kostelijk, ik geloofde er eerst niet in maar heb eens zo'n "bolletjes-overtrek" voor een autozetel gekocht (€12) daar een stuk uitgeknipt, met visdraad het een beetje aan elkaar geweven, en dat met een gewone rekker over mijn zadel gedaan (ex k75rt-p) zo een reis naar de noordkaap gedaan, 9000km op 20dagen en waar ik bij een gewoon zadel een pijnlijk achterwerk krijg na een 100km heb ik nergens last van gehad de gehele reis (2X ruim 800km snelweg, niets gemerkt)op die "bolletjes"
verklaring: als je gewoon op je zadel zit dan krijg je het warm begin je na tijd licht te transpireren, kledij wordt "klam" en veroorzaakt pijn omdat je niet echt meer schuift op je zadel, als je dan als bestuurder even recht staat tijdens rijden en dan terug gaat zitten voel je dat het even beter is maar duurt gewoonlijk niet lang, nu met die bolletjes kan er continu lucht-rijwind onder je achterwerk onderdoor en voelt het zowaar fris aan, op koudere dagen krijg je het effectief koud (op zo'n momenten haalde ik het eraf en zat ik gewoon op zadel) voordeel daarvan is dat je niet begint te transpireren en het lichtjes "masseert", minste dat je verzit zit je op andere punten
dit is iets minder comfortabel wanneer je pas vertrekt in vergelijking met een corbin zadel o.i.d. maar na 500 - 1000km / dag voelt het nog hetzelfde als toen je vertrok, waarbij ik het op een corcbin zadel toch begon te voelen.
in regen, je wordt niet nat, er staat water onder de bolletjes op je zadel, vond het ook raar maar ben er niet nat van geworden (zonder regenkledij) bevestiging kan ook anders zonder die haken
het is niet het mooiste maar werkt wel, kan op elke motor passend gemaakt worden en is goedkoop
als je het wil proberen zoek naar "motorcycle beads"
of http://www.beadrider.com/

verklaring: als je gewoon op je zadel zit dan krijg je het warm begin je na tijd licht te transpireren, kledij wordt "klam" en veroorzaakt pijn omdat je niet echt meer schuift op je zadel, als je dan als bestuurder even recht staat tijdens rijden en dan terug gaat zitten voel je dat het even beter is maar duurt gewoonlijk niet lang, nu met die bolletjes kan er continu lucht-rijwind onder je achterwerk onderdoor en voelt het zowaar fris aan, op koudere dagen krijg je het effectief koud (op zo'n momenten haalde ik het eraf en zat ik gewoon op zadel) voordeel daarvan is dat je niet begint te transpireren en het lichtjes "masseert", minste dat je verzit zit je op andere punten
dit is iets minder comfortabel wanneer je pas vertrekt in vergelijking met een corbin zadel o.i.d. maar na 500 - 1000km / dag voelt het nog hetzelfde als toen je vertrok, waarbij ik het op een corcbin zadel toch begon te voelen.
in regen, je wordt niet nat, er staat water onder de bolletjes op je zadel, vond het ook raar maar ben er niet nat van geworden (zonder regenkledij) bevestiging kan ook anders zonder die haken
het is niet het mooiste maar werkt wel, kan op elke motor passend gemaakt worden en is goedkoop
als je het wil proberen zoek naar "motorcycle beads"
of http://www.beadrider.com/

==>MUDBREEDER
Hoi,
Ervaring van een tevreden erzatz-zitbankgebruiker... Net terug van vakantie met een 4500 km rijgenot. Zoals ik voorheen reeds schreef schaften wij ons een Touratech zitbank aan voor de R1200RT. Na onze trip alléén maar positief nieuws... de miserie met het originele misbaksel is ondertussen meer dan vergeten door de meer dan goede kwaliteiten van de T-zadels. Zowel ikzelf als mijn eega op de passagiersplaats weten zeker dat de originele zadels op niets trekken en dat de vervangers meer dan een goede dienst bewijzen. Noch het zitvlak noch de rug gaf ons wezenlijke problemen, wel had ik voor mezelf stuurverhogers van Wünderlich gemonteerd zodat ik toch wel iets rechter zit als in de originele outfit.
Ondertussen blijf ik me wel afvragen waarom BMW geen goed zadel kan voorzien op een toch wel (te) dure RT... Deze machine is toch in het leven geroepen om kilometers af te malen of is een aandeel bij bepaalde leveranciers van toebehoren toch reëeler als algemeen gedacht. Ik voel me er niet goed bij temeer dat er zoveel eigenaars klagen van hetzelfde zitprobleem!? Misschien eens een rondvraag houden al vermoed ik dat BMW dit alles toch naast zich laat voorbijgaan...
Met vriendelijke groet
Ervaring van een tevreden erzatz-zitbankgebruiker... Net terug van vakantie met een 4500 km rijgenot. Zoals ik voorheen reeds schreef schaften wij ons een Touratech zitbank aan voor de R1200RT. Na onze trip alléén maar positief nieuws... de miserie met het originele misbaksel is ondertussen meer dan vergeten door de meer dan goede kwaliteiten van de T-zadels. Zowel ikzelf als mijn eega op de passagiersplaats weten zeker dat de originele zadels op niets trekken en dat de vervangers meer dan een goede dienst bewijzen. Noch het zitvlak noch de rug gaf ons wezenlijke problemen, wel had ik voor mezelf stuurverhogers van Wünderlich gemonteerd zodat ik toch wel iets rechter zit als in de originele outfit.
Ondertussen blijf ik me wel afvragen waarom BMW geen goed zadel kan voorzien op een toch wel (te) dure RT... Deze machine is toch in het leven geroepen om kilometers af te malen of is een aandeel bij bepaalde leveranciers van toebehoren toch reëeler als algemeen gedacht. Ik voel me er niet goed bij temeer dat er zoveel eigenaars klagen van hetzelfde zitprobleem!? Misschien eens een rondvraag houden al vermoed ik dat BMW dit alles toch naast zich laat voorbijgaan...
Met vriendelijke groet