Spencer schreef:goede foto's maken eigenlijk vraagt om eerst goed rond te kijken.
Ik sluit mij bij spencer aan, dat is een eerste vereiste. Hier op het forum zie ik tal van goede foto's, onder andere van de grote garnaal ((s)campi), pvdk (deze namen schieten me nu te binnen, maar ook talloze anderen kunnen volgens mij goed fotograferen).
Ben net terug van vakantie, en kom weer tot de conclusie, voor een goede foto moet je net dat stapje meer doen! object kiezen, stand t.o.v. object kiezen, beelduitsnede kiezen, belichting beoordelen (wel of niet inflitsen). Het lijkt moeilijk, maar is het eigenlijk niet, het moet gewoon een automatisme worden, zodat je dit in een paar seconden voor mekaar hebt.
Als je digitaal fotografeert: schiet maar raak, ga dan rustig je verschillende foto's eens bekijken en beredeneer waarom je bepaalde foto's wel of niet goed vindt.
Ik fotografeer ook wel eens beroepsmatig, dan schiet ik in een paar uur makkelijk 200 beelden, na selectie blijven er dan maar een 20 a 30 over........
GRTZ!