Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WG
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007, 21:22
Locatie: Kapellen

Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door WG »

hallo, ik heb een set originele koffers gekocht voor mijn 1200GS. Er zijn geen sloten bij. De verkoper meende te weten dat een stelletje "vervangingssloten" aangekocht kunnen worden bij BMW voor ongeveer 10 euro/stuk. Dat zouden dan 2 cilinders zijn met een aantal van die plaatjes die je dan op de juiste plaats moet zien te krijgen om compatibel te zijn met de contactsleutel.

De manier waarop hij het uitlegde leek mij redelijk simpel, mits een beetje geduld om het juiste plaatje op de juiste plaats te krijgen

Iemand ervaring hiermee?
R1200GSA: Deus ex machina
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door ®win »

Je kunt ook sloten voor jouw sleutel bestellen. Is wel wat duurder.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door Paul vde »

Is niet zo moeilijk zelf te doen.bij een goede dealer maken ze die voor u wel klaar en neem u koffer mee dan kunnen ze mee zien dat alles goed werkt.
de prijs voor de sloten denk ik meer aan 30€ voor de twee
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door Dirk Pauwels »

Eender welk slot voor de koffers van een 1200 kunnen pas gemaakt worden op jouw sleutel. De dealers nemen er gewoon veel plaatjes uit, das makkelijker voor hen en de sleutel past gegarandeerd, helaas past ook de sleutel van menig andere GS1200 dan ook op jouw koffers....Ik kan bv met mijn sleutel in de koffers van 2 van mijn maten....Als ze de juiste plaatjes eruit halen is je sleutel/slot uniek, maar daar nemen ze de tijd niet voor.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door ®win »

Dirk Pauwels schreef:Eender welk slot voor de koffers van een 1200 kunnen pas gemaakt worden op jouw sleutel. De dealers nemen er gewoon veel plaatjes uit, das makkelijker voor hen en de sleutel past gegarandeerd, helaas past ook de sleutel van menig andere GS1200 dan ook op jouw koffers....Ik kan bv met mijn sleutel in de koffers van 2 van mijn maten....Als ze de juiste plaatjes eruit halen is je sleutel/slot uniek, maar daar nemen ze de tijd niet voor.....
Is ook mijn ervaring (was nl. ook al zo bij de oudere BMW modellen). Daarom zou ik in zo'n geval cilinders op sleutelcode bestellen bij de dealer.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
motorboom
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 aug 2007, 22:08
Locatie: eindhoven

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door motorboom »

Is makkellijk zelf te doen 15 minuten werk.
Er zijn ook nog wel handleidingen te vinden (even google'n)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door Werner Von C. »

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
tweetyoost
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
Locatie: Oostrozebeke

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door tweetyoost »

gewoon ervoor zorgen dat je alle plaatjes erin zitten heb, en niet 3 plaatjes uithalen bv. want dan wordt het slot inderdaad minder "uniek"

wsh zal je dus plaatjes over en tekort hebben, deze plaatjes probeer je dan apart te bemachtigen om alles plat te krijgen met jouw sleutel erin.
WG
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007, 21:22
Locatie: Kapellen

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door WG »

bedankt alvast voor de vele bruikbare reacties. Zal er mij binnenkort eens mee amuseren ;) . Het zal er deze week niet meer van komen en daarna is het vakantie (met kinderen, zonder motor), dus iets voor een zwoele augustusavond. Ik houd jullie op de hoogte vd vorderingen
R1200GSA: Deus ex machina
WG
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007, 21:22
Locatie: Kapellen

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door WG »

De sloten staan erin.

Ik heb 2 setjes sloten gekocht zonder sleutel, BMW nummer 51 25 7 698 202.

Inhoud per setje: 1 cilinder, 4 klaviertjes van elk model (3 verschillende modellen, nummers 1,2 en 3), 1 borgplaatje, 13 veertjes en een handleiding. Kostprijs 20 euro/setje.

Simpelweg de handleiding gevolgd, voor alle zekerheid de link die (s)Campi Di Pampi hierboven heeft aangegeven ook nog eens bekeken en de zaak in elkaar gestoken.

Pies of keek :D . 10 minuten werk, en alle klaviertjes zitten op hun plaats.

Iedereen bedankt voor de goede raad.
R1200GSA: Deus ex machina
happyrtke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2007, 20:11
Locatie: mijn thuis is waar mijn bike staat

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door happyrtke »

Ma how zeg,hier moet ik toch wel even op reageren,het is niet zo dat ALLE dealers er hun voeten aan vegen ivm het aanpassen v/d sloten,zoals sommigen hier laten uitschijnen!!
bij dieje van Diest worden wèl mooi ALLE plaatjes geplaatst i/d aan te passen sloten,zo zie je maar dat jullie niet alle dealer over dezelfde kam moeten scheren!! :-( :cry:

groeten van een ervaringsdeskundige.
v4-lover
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 okt 2005, 16:35

Re: Ervaringsdeskundige zelf sloten zetten in koffers 1200GS?

Bericht door v4-lover »

Dirk Pauwels schreef:Eender welk slot voor de koffers van een 1200 kunnen pas gemaakt worden op jouw sleutel. De dealers nemen er gewoon veel plaatjes uit, das makkelijker voor hen en de sleutel past gegarandeerd, helaas past ook de sleutel van menig andere GS1200 dan ook op jouw koffers....Ik kan bv met mijn sleutel in de koffers van 2 van mijn maten....Als ze de juiste plaatjes eruit halen is je sleutel/slot uniek, maar daar nemen ze de tijd niet voor.....
Dan heb je een foute dealer.
Plaats reactie